Views
3 years ago

2004-15

  • Text
  • Schip
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Behouden
  • Wensen
  • Vaart

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 13 JULI 2004 GEZOCHT M Brug-/sluiswachter V ! Bel 078 619 12 90 I.b.v. Nautop 1/2 SWETS. SPECIALISTEN AAN HET WERK ! Gezocht voor passagiersschip Kapitein 'NON&N)G'2%PQ(($%()("()EQR$# Matroos/ Motordrijver 'NON&N)3'$%R(O"$S2$) Deksman/ Matroos 'NON&N)3'$%R(O"$S2$) Sassen Shipping BV/Fortuna Shipping BV 7$#N):*D+-TT-?:- Fluvia AG ist eine neu gegründete Schweizer Reederei mit Sitz in Basel. Mit den bekannten PIZ Schiffen fokussieren wir den Mineralöl Transport auf dem Rhein zwischen ARA und Basel. Die aktuelle Flotte besteht aus fünf Tankschiffen, mit einer Tragfähigkeit von 2400 bis 3000 Tonnen. Fluvia beabsichtigt die Flotte witer auszubauen. Wir suchen: Kapitäne und Steuerleute Sie sind nicht nur Inhaber eines Rheinpatentes, Radarpatent und ADNR-Bescheinigung sondern verfügen auch über gute Referenzen und sind motiviert. Voor ons kantoor zoeken wij een Administratief medewerkster In bezit van rijbewijs Affiniteit met de binnenvaart is een pre Uw schriftelijke sollicitatie kunt u richten aan: Mevr. C. Nieboer Postbus 1234 3180 AR Rozenburg Wir bieten: • Marktgerechter Lohn/ Schweizer Konditionen • Hervorragende Pensionsregelung • Geregelte Freizeit Interessiert? Bitte kontaktieren Sie unseren Nautischen Manager Daniel Spycher Telefon: 0041 (0) 61 638 20 62 Mobil: 0049 (0) 172 942 38 54 Email: d.spycher@fluvia.ch Website: www.fluvia.ch GEZOCHT Kapiteins! Bel 078 619 12 90 SWETS. SPECIALISTEN AAN HET WERK ! U'2)O'$%)QQ%V) Uw partner op alle Duitse binnenwateren • Scheepselectro • Elektronica • Reparatieservice Navigatie / Communicatie / Aggregaten / Omvormers enz D-47119 Duisburg-Ruhrort Neumarkt 2 Tel.: +49 (0)203 - 82650 + 8 50 54 Fax:+49 (0)203 - 81626 @A/BBC@D EB7F!!BGFHI D-57051 Ludwigshafen Im Zollhof, Werfthalle 1 Tel.: +49 (0)621 - 5207607 Fax: +49 (0)621 - 5207609 Web: www.naval-marine.de JJK LMA/7D EB7F!!BGFHI Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV !"#$%&#'$()*+,)---+)./ 01'2%34( 7$#""%)9:;:)-?)-? E$#W'R56$)1)X$()H#Q%3R$)O"Y1O$W$#$'3'%W) Z AQR5"P4'2[$%)&Q%Q8)1,2 €/kg Z \#$]'O$#$)O$(Q#'%WR&""41QQ43$%) Z 7"(QQ#P4"2(^)&Q%)P4"2()$'W$%)R(Y3'$OY4$QY)("() &"##'W)R56'P Z A"%(4Q5()$%)"P#$&'%W)'%)6$()H#Q%3RN Z !"W$#'2S6$'3)&Q%)#$&'%W)%QQ4)H#Q%3) Z @%$##$)#$&('23$%)9&NON)5"%&""')_)])T:X)`)3Y1) Z _)])-+:))PS)-)XQQ%3$%)#$&('23=N) Z I"S"P)QQ%S"P$%)&Q%)Y'(4YR('%W)9&$$#)$'W$%) P4"3YS('$V)O"$WR564"$&$%,))#'$%,)P"XP$%,) X"("4'%O"Y1,)'%('$Y4Q81S'%W)$(5N= Z I$$%)(YRR$%PR"%$%)9)a _+b)O$RPQ4'%W=) Z _T)YY4)("$WQ%W)("()3$)1 A"%(Q5(V CQR5Q#).QW4"Y G"O'%)K4QQ'SQXP) \Q]) B)XQ'#V) ” RUYVEN” N U P O L E N B I J D E E U I S , K U N T U B E T E R R E C H T S T R E E K S Z A K E N D O E N E N T O T 2 5 % B E S PA R E N O P D E B O U W VA N U W N I E U W E S C H I P. dMAB)@PN)0N"N"N Y#)e"S')> Q)D)C"R(OYR)*T e64N)GNEN)GYg($%OW) ($#N):*_:D>-*;?> !Q'#V)4N4Yg($%OWcP#Q%$(N%# e64N)GN)GYg($%OW) ($#N):*+-D>+;>*> !Q'#V)XQ4'('X$cXQ4'('X$N%# 2051) M/S Afm. 110x10,1x3,32 M. Bj. 1976. 2604 ton. 1380 pk Cat. 1 Ruim met schuifluiken. Boegschroef met 300 pk. Gen. 185/65/35 Kva. Grote woning met 3 slpk. Nieuwe stuurhut, compleet net schip. 2019) M/S Afm. 100x9,5x3,03 M. Bj. 1907/ 1979. 2000 ton. 1125 pk Cum. Bj 97. 2 Ruimen met Fkluiken met hydr. 2650 m3. 108 teu. Boegschroef met 600 pk. 17,5 en 27 kVa Gen. Mooie woning met container stuurhut van 02. 2063) M/S Afm. 78x8,2x2,62 M. 1109 ton. Bj. 1957. 6/80 pk Cat. van 1999. 2 Ruimen met compriluiken met wagen. 1550 m3. Nautisch compleet. Nette woning met 3 slpk. Interessante prijs, inruil mogelijk. 2014) M/S Afm. 80x9,1x2,67 M. 1312 ton. Bj. 1963. Er word een nieuwe motor geplaatst van 720 pk. 2 Ruimen met Fr. kap met kar van Blommaert. 1800 m3. Boegschroef met een nieuw te plaatsen 200 pk. Net glad schip. 2007) M/S Afm. 55x7,2x2,61 M. 687 ton Bj. 1958. 540 pk Cat. 2 ruimen, 900 m3 met Frieschekap. Boegschroef met 200 pk. Alu stuurhuis met nette woning. Nautisch compleet. Direct te leveren, t.e.a.b. 2139) Containerduwbak Afm. 90x11,45x4 M. Bj. 99. 480 pk boegshroef fab. v. Wijk. 146 Teu. Op 3 lagen. Compleet achterschip afm. 20,5x12x3,2 mtr. Bj. 1955 verbouwd 1971. Betimmering met 5 slpk, airco, ramen, radar, stuurwerk, elektra en div. navigatie app. Van 1998. 2 x 900 pk met straalbuizen. Op korte termijn te leveren, zonder N.S.I. interessante prijs. Tevens kunnen wij nieuwbouw duwbakken van 76,5/90/110 M. en midden- voorschepen aanbieden. Ook kunenn wij snel en voordelig nieuwbouw pontons, splijtbakken of ander materiaal leveren tegen zeer scherpe prijzen. TE KOOP: ms 1300 t/1972 - 970 PK 1987 ms 1406 t/1972 - 1100 PK 2002 ms 1500 t/1994 - 825 PK 1994 ms 1653 t/2002 - 900 PK 2002 ms 1705 t/1981 - 1000 PK 1995 ms 1712 t/1987 - 1200 PK 2000 ms 1714 t/1976 - 1250 PK 1990 ms 1984 t/1984 - 1200 PK 1984 ms 2093 t/1972 - 1000 PK 1972 ms 2200 t/1998 - 1600 PK 1998 ms 2500 t/1979 - 1160 PK 1979 ms 2600 t/1979 - 1100 PK 1979 Volledige info op aanvraag of zie www.debotshipbrokers.nl GEVRAAGD (zonder inruil) MS 80/86 x 8.20/9.00/9.50 m. bj. ca. 1980 Duwbak 2500/3000t + luiken Bunkerboot 200/300 ton +Cert. SI / Rijn Duwboot ca. 600 PK h. 4.00 m + Cert. SI / Rijn W.L.A. de Bot & Dtr. EMCI REGISTERED SHIPBROKER ® Tel. 010-4667106 fax 010-4669664 E-mail: info@debotshipbrokers.nl C"R(OYR)-)H. US$%3QX) 7$#""% ::)->)>)>

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 13 JULI 2004 Binnenvaart op meerdere manieren in beeld De internetsite van het BVB (www.inlandshipping.com) is uitgebreid. Onder de knop “Rondleiding” staan drie filmpjes van ruimtes aan boord. Zo wordt er gekeken in een stuurhut (van mts Commander), een woonkamer (ms Duende) en een machinekamer (ms Alverna, compleet met geluid). Hier kunnen bezoekers ook de webcam op de Dordtse Merwekade bekijken. De binnenvaart wordt ook in beeld gebracht in de nieuwe videofilm van het BVB. Voormalig secretaris Robert Zwiers van Koninklijke Schuttevaer legt daar momenteel de laatste hand aan, nadat hij een paar weken opnamen heeft gemaakt op locatie: sluizen, kanalen, rivieren en in de haven van Rotterdam. De boodschap van de film is dat de binnenvaart een innovatieve en dynamische bedrijfstak is. Het BVB wil ermee laten zien dat de binnenvaart van essentieel belang is voor de Nederlandse economie. Chinees werkbezoek In samenwerking met het CBRB heeft het BVB donderdag 8 juli een werkbezoek voor een Chinese delegatie georganiseerd. Ton Roos (directeur van CBRB en penningmeester van BVB) gaf een presentatie. Op 29 juli volgt een tweede werkbezoek van een Chinese delegatie. De sponsorwerving gaat door. Altijd en overal. Dus ook in Maasbracht, waar het BVB zaterdag 26 juni aan de Scheepvaartmarkt tijdens de Havendagen deelnam. Met resultaat, want er werd niet alleen informatie verstrekt aan bezoekers; er kon ook een nieuwe sponsor worden ingeschreven: CV Portello van motorschip Portello uit Zwijndrecht. De stand was die dag ook de thuisbasis van onderzoekster Angelique Hubens. In opdracht van onderwijscoördinator Daan van der Wekken enquêteerde zij tijdens de Havendagen bezoekers naar hun belangstelling voor een nieuwe vmbo-opleiding Binnenvaart in Nijmegen. Infopanelen Het BVB is ook nog steeds op zoek naar goede locaties voor infopanelen, waarop walmensen informatie vinden over schepen, vaarwegen en dergelijke. Van de bekende vouwposter met wetenswaardigheden zijn weerbestendige panelen gemaakt. De bedoeling is dat die in bestaande expositiekasten langs het water komen te hangen. Weet u een geschikte locatie, waar veel mensen naar de scheepvaart staan of zitten te kijken? Geef die dan aan ons door. Het BVB was met een stand vertegenwoordigd op de Maasbrachter Havendagen. (foto BVB) Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 De elektronische postbus van het BVB: bvb@inlandshipping.com Voortouw Nieuws van het BVB Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.inlandshipping.com BUREAU VOORLICHTING BINNENVAART Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Uw inzending moet uiterlijk 21 JULI 2004 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: KM 541 RHEINDIEBACH (RUINE FURSTENBERG) LINKER OEVER De winnaar is: Naam: P. Deumers Plaatsnaam: Nijmegen Gefeliciteerd! Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land in Zicht prijsvraag. Containerschip vaart tegen brug Echt Zaterdag 3 juli is een schip geladen met containers drie hoog op weg naar Barge Terminal Born bij Echt tegen de brug over het Julianakanaal gevaren. Daarbij raakten de brug en enkele containers beschadigd. Volgens de schipper was hij geladen op 6,90 meter en omdat zijn informatie aangaf dat de doorvaarthoogte 7,20 meter bedraagt, dacht hij voldoende ruimte te hebben om de brug te passeren. Het schip had negenhonderd ton water geballast. Voor de brug liet de schipper het schip uitdrijven om zonder gebruik te maken van de motor de brug te kunnen passeren. Zodra echter de eerste containers van de bovenste laag zich onder de brug bevonden, werd het schip volgens de schipper door een plotseling golf water tegen de onderkant van de brug gedrukt en raakte het schip klem. Na even wachten zakte het water, zodat het schip kon afmeren aan de loskade van Echt. Doordat drie beunen waren beschadigd verloor het schip een groot deel van het geballaste water en was doorvaren met drie lagen containers niet meer mogelijk. Met behulp van een mobiele kraan is de bovenste laag containers op vrachtwagens overgeladen en over de weg naar Born getransporteerd. Volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat bevindt de onderkant van de brug zich 39,95 meter boven NAP. De normale gemiddelde waterstand varieert van 32,85 meter tot 32,65 meter, waarbij Rijkswaterstaat streeft naar laatstgenoemde waterstand. Dat resulteert in een doorvaarthoogte van 7,10 tot 7,30 meter. Rijkswaterstaat garandeert bij de brug van Echt evenwel een doorvaarthoogte van 6,75 meter. Bij de handhaving van de verkeersregels op het water baseert de Waterpolitie zicht op de gegarandeerde doorvaarthoogte. Zij onderzoekt de juiste toedracht van de aanvaring en heeft daarbij ondersteuning gevraagd van het Landelijke Verkeers Bijstand Team, dat bij de brug van Echt metingen heeft verricht naar de doorvaarthoogte. De gegevens komen deze week beschikbaar. BETERE COMMUNICATIE DANKZIJ BARGE PLANNING 2.0 Enkele containers raakten beschadigd. (foto Jo Bindels)

Binnenvaartkrant