Views
3 years ago

2004-15

  • Text
  • Schip
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Behouden
  • Wensen
  • Vaart

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 10 AANKONDIGING EXECUTORIALE VERKOOP "TRINITY HOUSE LIGHTVESSEL 94" ten overstaan van mr J.B. van Nieuwland, notaris te Rotterdam, kantoorhoudende Haagseveer 34, Rotterdam, tel. 010-4330355 fax 010-4149216, op 17 augustus 2004 om 14.00 uur ten kantore van Notariskantoor Van Nieuwland & De Randamie, van: het stalen woonschip, type lichtschip, genaamd "Trinity House Lightvessel 94", gemerkt "23693 B R 1998", gebouwd bij Messrs Philip and Son of Dartmouth te Devon (Groot-Brittannië) in 1939, bouwnummer 339, hebbende een hoofddek, een opbouw waarin bemanningsverblijven, keuken, toilet, provisieruimte, radiokamer en een controlekamer, zonder eigen voortbeweging, met een lengte van 40,80 m en een breedte van 7,70 m, met een verplaatsing van circa 8,8 kubieke meter, met al het scheepstoebehoren. De omschrijving luidt overeenkomstig de omschrijving in het Scheepsregister en wordt gegeven zonder verantwoordelijkheid voor eventuele vergissingen of onvolledigheden. Op het schip is de naam "ZEEBURG" aangebracht. De executie geschiedt op verzoek van de naamloze vennootschap: ABN AMRO Bank N.V., gevestigd te Amsterdam, kantoorhoudende te 1102 BS Amsterdam Zuidoost, Foppingadreef 22, domicilie gekozen hebbende bij Notariskantoor Van Nieuwland & De Randamie, ingevolge artikel 3:268 en 3:254 BW. Het schip is gelegen bij N.D.S.M.-werf aan de T.T. Vassumweg te Amsterdam. Bezichtiging in overleg met het kantoor van notarissen Van Nieuwland & De Randamie. Iedere gegadigde kan tot en met maandag 2 augustus a.s. bij voormelde notarissen Van Nieuwland & De Randamie schriftelijk een onvoorwaardelijk bod uitbrengen. Executant is niet gehouden op biedingen in te gaan. Huizinga & Snijder B.V. Nieuwbouw, bemiddeling, in- en verkoop van alle drijvende materialen. Tel.: +31 183-500862 Fax.: +31 183-500739 Internet: www.huizinga-snijder.nl E-mail: h-s@planet.nl Nr 235, ms, bj '57, 1067 ton, 80x8.20x2.45m, 1600 m3, MWM TRH 348, 750 pk rev 2002, boegschr 320 pk, alu luiken, naut compl, geheel gezandstraald, vlak vernieuwd, glad schip, interessante prijs Nr 387, ms, bj '54, 1103 ton, 80x8.20x2.50m, 1620 m3, Cat 3412 - 680 pk rev 1997, boegschr Boterman 220 pk DAF, radar, piloot, alu ww luiken, 2 slpk, vlak vernieuwd, interessante prijs Verder hebben wij een groot aanbod van motorvrachtschepen/beunschepen/duwboten/duwbakken etc Op sommige objecten is inruil mogelijk BEL VOOR MEER INFO: 0183-50 08 62 Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl Wij bieden u vrijblijvend te koop aan: Motorvrachtschip Shamrock 1280 ton gebouwd 1963 Fulton Willebroek. Afm. 80x8.20x2.82. Motor GM 825 pk, boegschroef 360 pk, aluminium schuifluiken, autokraan 12 meter, aluminium overzakbaar stuurhuis, radar 2002 op voorschip. Boegschroef 2002, generatorset 2003. Nieuwe ramen voor+achter. Zeer mooie woning. Uitschuifbare radarmast voor. Inruil bespreekbaar. GEZOCHT Kapiteins! Bel 078 619 12 90 SWETS. SPECIALISTEN AAN HET WERK ! Te koop moderne vrijstaande stadsvilla bj. 1999 te Rotterdam (Veranda), met uitzicht op de Nieuwe Maas. Zeer aantrekkelijke woning met uitstekende ligging Vraagprijs : € 249.000,- k.k. Tel. 06-53 153374 J.J. GELUK Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. TE KOOP: Mvs 980 ton, bouwjaar 1952, afm 73x8.20x2.85m, 2 ruimen, stalen vloer, trimvullingen, ww-luiken met wagen, 1-mans bediening. Nieuwe voor- en achterwoningen. Hoofdmotor 625 pk GM. Nautisch compleet. Mvs 779 ton, bouwjaar 1960, geb te Groningen, afm 67x7.10x2.52m, 2 ruimen, alu schuifluikentrimvullingen, overzakbare taek-houten stuurhut. Nieuwe achterwoning. Boegschroef met 240 pk DAF met stuurrooster. Autokraan 12.50m, Wemmer Lobith. Hoofdmotor 675 pk Cummins, 9800 draaiuren. Goed onderhouden schip. Mts 1600 ton, bouwjaar 1985, afm 85x9.50x3.--m, 2x 5 tanks - N-gesloten - gecoated, hoofdmotor 1200 pk Caterpillar. Mbs 850 ton, bouwjaar 1970, afm 64x7.20x2.90m, 2 beunen, 500 m3 inhoud. Hoofdmotor 430 pk Caterpillar. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 Te koop teab (moet weg) M/s Mairow goed onderhouden schip Bj 1925 1665 ton 2450 cub 2 x 600 pk Deutz 816 revisie 2002 compleet schip Veka-Oost bv Werkendam J.A. Oost 0653-153374 Tel. 0183-505660 GEZOCHT Schippers! Bel 078 619 12 90 SWETS. SPECIALISTEN AAN HET WERK ! WWW. VLOOTSCHOUW. NL Marine Service & Trade Tel 0344-600 900 www.m.s.t.freeler.nl verkort 20243 Mob 06-10990625 MVS 1438 ton 1966, 80 x 9 m schottelaandrijving grote moderne woning, met contract in NL !"G$N!&T M!"*T*EM L$G*ST*E. !"#$%&'()*+"*,-).*,"*,!)**"*#%%$( !"$+/",011$(,23 4562,78,9""$($:);"*?@23ABCACDAA3 E%F,,,, =62>?@23ABCACD2GC H1?@3C2B22?D?A6 IBJ%)K,%;D;"+1").LMK%*"(D*K, TE KOOP: ms Bianca 419 t. bj. 1922 46.22 x 6.33 x 2.17 m. 320 PK Volvo 1995 Fr.alum.kap - boegschroef ms Josephus 602 t bj. 1926 alum. Fr.kap - 900 m 3 400 PK Volvo van 1997 boegschroef - hydr.stuurwerk ms Marina 621 t bj. 1959 stl.vloer - 900 m 3 - 1 ruim - Compriluiken - 450 PK Cat/1999 boegschroef - woning 3 sl.kmrs. ms Destiny 786 t bj. 1962 62.55 x 7.52 x 2.67 m. 1020 m 3 680 PK Cat 1989 revisie 1999 boegschroef - naut. compl. verder info op aanvraag of zie www.debotshipbrokers.nl W.L.A. de Bot & Dtr. Tel.: 010 - 4667106 Fax: 010 - 4669664 E-mail: info@debotshipbrokers.nl Wij bieden u vrijblijvend te koop aan: Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef "Linquenda" 1950 ton 1972 te Kootstertille 100x9.50x3.02 MAK 1200 pk Daf 260 pk Motorschip "Revisio" 1970 ton Bwj 1972 Afm 105x9.50x2.84 Motor Deutz 1230 pk Boegschroef Volvo 320 pk Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef Motorschip Bwj Afm Motor Boegschroef "Vintage" 1897 ton 1927 te Alblasserdam 93x11.28x2.78 1x GM 730 pk, 1x Mitsubishi 950 pk Volvo 240 pk "Limbo" 1599 ton 1940 te Haarlem 90x9.52x2.67 2x SBA, 2x 620 pk Daf 320 pk "De Valk" 1350 ton 1974 te Wartena 80x9.03x2.80 Deutz 1000 pk Daf 320 pk "Diana" 1281 ton 1946 te Slikkerveer 85.6x8.51x2.80 Wartsila 1000 pk 320 pk "Admar" 1228 ton 1972 te Berlijn 80x9x2.47 Cummins 1060 pk Daf 320 pk "Lammy" 1100 ton 1957 te Bodenwerder 80x8.20x2.47 Mitsubishi 862 pk Van Tiem 220 pk "Lucienne D", 1078 ton 1955 te Neckar Ulm 80x8.20x2.53 Mitsubishi 954 pk Daf 320 pk "Centurion" 1046 ton 1960 te Oberwezer 77x8.20x2.52 Deutz 608 pk Scania 120 pk 13 JULI 2004 "Otto Klinkenberg" 1000 ton 1957 te Hamburg 77x8.24x2.54 SKL 578 pk Daf 260 pk "Avance" 972 ton 1959 te Berlijn 67x8.20x2.67 MTU 640 pk Daf "Baccara" 964 ton 1960 te Boom 67x8.20x2.57 Caterpillar 540 pk "Marion" 925 ton 1960 te Terneuzen 68x8.20x2.71 2x Scania, 2x 342 pk Volvo 310 pk "Concordia" 890 ton 1962 te Gouderak 67x7.19x2.62 Cat 520 pk Volvo "Luctor" 962 ton 1962 te Boom (B) 72x7.55x2.69 Deutz 525 pk Daf 200 pk Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl VOOR ALLE SCHEPEN IS INRUIL BESPREEKBAAR!!!! Ringdijk 538 2987 VZ Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 TE KOOP AANGEBODEN: Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen M/S HENJO, 684 ton, bwj 1958 te Ledeberg (B), afm 55x7.20x2.61 mtr, 1 ruim 36 mtr, 950 cub, azobe bd, alu Fr kap, complete navigatie app, 355 pk GM rev 2002, kopschroef 220 pk, 2x 220/380 volt, hydro stuurwerk, autokraan, woning met 2 slaapkamers. Voor startende ondernemer grote financieringsmogelijkheid. VRAAGPRIJS T.E.A.B.

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 11 13 JULI 2004 Rafa krijgt goedkeuring voor URG-veiligheidsramen Rafa heeft goedkeuring gekregen voor toepassing van zijn ramen en profielen voor schepen van de zeegaande klasse (norm 3903F). De producten van het bedrijf uit Leusden voldeden al aan de norm 3903E. Het gaat om zogeheten URGveiligheidsglas. URG staat voor Ultra Resistent Glass. Dit chemisch gehard glas wordt toegepast voor zeeschepen en luxe jachten. Voor de binnenvaart is deze dure variant niet nodig. De door Rafa toegepaste profielen en het glas zijn zwaarder en dikker dan de eisen die de Inspectie Verkeer en Waterstaat stelt. Dat geldt voor alle ramen die Rafa aan binnenvaartschepen, passagierschepen, coasters, kotters, patrouillevaartuigen en plezierboten levert. komen. Niet zo vreemd dus dat er geen risico wordt genomen met de krachten die de ramen moeten kunnen doorstaan. Koudebrug-profiel Veel succes heeft het bedrijf in de binnenvaart met zijn raamprofielen met thermisch onderbroken koudebrug. Ook deze vier jaar geleden door Rafa zelf ontworpen profielen zijn goedgekeurd door de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Het ontwerp is voor heel Europa gepatenteerd. Negen van de tien nieuwbouwschepen worden tegenwoordig met ramen met thermisch onderbroken koudebrug uitgerust. Door de binnen- en buitenkant van het aluminium profiel te scheiden met een kunststof rand wordt de koudeoverdracht van buiten naar binnen onderbroken. In het ontwerp van Rafa is het oorspronkelijke profiel in stand gebleven. ‘De kunststof zit er niet tussen, maar erachter. Zo komt de kracht niet op het kunststof deel, maar op het massieve raamframe. Om het gewenste isolerende effect te bereiken moet de afstand tussen de profieldelen minimaal acht millimeter zijn.’ Bij de profielen van Rafa is die afstand tien millimeter. Helemaal condensvrij kunnen ramen nooit zijn, legt Zoetmulder uit. ‘De kunststof vangt tachtig tot negentig procent van de kou op. Condens ontstaat door temperatuurverschillen en er is altijd een verschil tussen buiten en binnen. Ook de luchtvochtigheid speelt een belangrijke rol; hoe hoger die binnen is, hoe eerder er condens kan ontstaan.’ Regelmatig luchten is normaal gesproken voldoende, als er tenminste profielen met onderbroken koudebrug zijn gebruikt. ‘De meeste nieuwe binnenvaartschepen hebben glas van tien of twaalf millimeter dikte,’ vertelt directeur David Zoetmulder. ‘We gebruiken thermisch voorgespannen veiligheidsglas. Bij tien millimeter moet dat een puntdruk van 1210 kilo kunnen weerstaan, maar uit tests van TNO is gebleken dat het 1785 kilo kan hebben.’ Het geharde glas van twaalf millimeter dikte moet minimaal 1730 kgf (puntdruk) kunnen weerstaan; het glas dat Rafa toepast, houdt stand tot 2370 kgf. Voor een nieuw passagiersschip dat bij de Merwede wordt gebouwd, de Viking- Helvetia, leverde Rafa onlangs 63 ramen, die op de waterlijn Negen van de tien nieuwbouwschepen worden voorzien van profielen met thermische koudebrug. In de werkplaats van Rafa hangen voor de komende maanden al tientallen op maat gemaakte profielen klaar. Het maken van de ramen is vak- en maatwerk. (foto’s MGR) Voorbereidende werkzaamheden voor nieuwe sluis Heumen Op zoek naar bommen in kanaal Vorige maand waren er rond de sluis van Heumen zowel aan de wal als op het water werkzaamheden om het zich daar nog in de bodem bevindende oorlogstuig te registreren. Ze hielden verband met de toekomstige aanleg van een tweede sluis tussen de Maas en het Maas-Waalkanaal. Om een Duitse aanval in het begin van de Tweede Wereldoorlog te vertragen, waren in Oost-Nederland langgerekte verdedigingslinies gebouwd, onder meer aan de Maas in Limburg, maar ook langs het Maas-Waalkanaal tot Nijmegen toe. Een van de Duitse aanvalsplannen was een snelle doorstoot via de spoorbrug bij Gennep in westelijke richting, om uiteindelijk de Moerdijkbruggen te kunnen bereiken. In het kader van diezelfde aanval wilden de Duitsers zo snel mogelijk de bruggen over het Maas-Waalkanaal bij Heumen, Malden en Hatert veroveren, om van daaruit bliksemsnel de brug bij Grave te kunnen innemen. Door Harrie van Eeuwijk Met name bij de sluis in Heumen is toen hard gevochten en dientengevolge kwam ook veel niet ontplofte munitie in het kanaal en in de oeverbodems terecht. Ook in 1944 waren bij de Heumense brug hevige gevechten toen in het vlakke gebied tussen Overasselt en Nederasselt Amerikaanse parachutisten landden om de kanaalbruggen zo snel mogelijk te veroveren. Omdat men over een aantal jaren wil beginnen met de bouw van een tweede sluis in Heumen – een sluis die eigenlijk al voorzien is sinds de bouw van het Maas-Waalkanaal in 1927 – wil Rijkswaterstaat eerst de bommen en granaten uit de grond halen. Om de exacte plaatsen te lokaliseren waar die zich bevinden, zowel in als onder de bodem van het kanaal en in de bodem van de oevers, werden vorige maand metingen verricht. AVG uit Heijen kreeg daartoe opdracht van de Bouwdienst van Rijkswaterstaat. De Duitse vestiging van de aannemer voor grond- water- en wegenbouw voerde het onderzoek uit. In kaart gebracht De werkzaamheden begonnen op 2 juni en duurden drie weken. Eerst werd aan de oostkant van het kanaal het gebied van de oevers en de toekomstige locatie van de nieuwe sluis in kaart gebracht. Het terrein was daarvoor in secties ingedeeld. Met een speciale installatie in de hand tastten de medewerkers de hele bodem af. Het natte onderzoek aan de oostzijde van het kanaal werd in de laatste week gehouden. Dat werd met een kleine mobiele meetunit in Zodiacrubberboten. In kort naast elkaar gelegen banen werden stukken aan beide zijden van de oostkant van de sluis afgevaren. Op basis van de metingen is vrij nauwkeurig te bepalen wat er waar in het kanaal en de grond ligt. AVG rapporteert aan de Bouwdienst van Rijkswaterstaat. Wanneer de gevonden bommen, granaten en andere explosieven worden opgeruimd, is nog niet bekend. advertentie VETH-JET KOPLOPER ONDER DE BOEGSCHROEVEN advertentie VETH-Z-DRIVE DE JUISTE WENDING AAN UW VOORTSTUWING ("#(+("+#,,#(% !"#$%&'("#)#* 99.211 www.veth-motoren.com POSTBUS 53 - 3350 AB PAPENDRECHT TEL. (078) 615 22 66 - FAX (078) 641 11 69 In het kanaal werd met twee aan elkaar gekoppelde bootjes gezocht naar achtergebleven oorlogstuig. (foto Harrie van Eeuwijk) 99.211 www.veth-motoren.com POSTBUS 53 - 3350 AB PAPENDRECHT TEL. (078) 615 22 66 - FAX (078) 641 11 69

Binnenvaartkrant