Binnenvaartkrant
Views
6 years ago

2004-13

  • Text
  • Schip
  • Juni
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Vaart

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 8 15 JUNI 2004 SCHEEPSMAKELAAR Te koop aangeboden: MS 630 ton, 60.00 x 6.60 x 2.44 m. Bj. 1955 450 pk Deutz (2001) MS 650 ton, 55.00 x 6.63 x 2.61 m. Bj. 1961 2x240 pk. GM MS 888 ton, 67.00 x 7.25 x 2.71 m. Bj. 1966 680 pk. CAT MS 1.167 ton, 81.90 x 8.20 x 2.54 m. Bj. 1958 615 pk. CAT MS 1.170 ton, 80.00 x 8.20 x 2.60 m. Bj. 1957 1.200 pk. DEUTZ MS 1.693 ton, 90.00 x 9.57 x 2.81 m. Bj. 1977 1.050 pk. CAT (2001) MS 1.746 ton, 100.00 x 9.57 x 2.88 m. Bj. Divers 1.227 pk. CAT MS 3.151 ton, 108.40 x 11.40 x 3.47 m. Bj. 1973 1.320 pk. SKL TMS 2.204 ton, 105.00 x 9.00 x 3.29 m. Bj. 1973 1.280 pk. MITSUBISHI Schip uitgerust met bunkermast, ketel en spiralen. Veel vernieuwd. TMS 2.500 ton, 110.00 x 10.50 x 3.16 m. Bj. 1992 1.500 pk. ABC DUWBOOT 14.46 x 5.60 x 2.00 m. Bj. 1972 2x450 pk. DEUTZ DUWBOOT 19.00 x 4.70 x 2.00 m. Bj. 1921 370 pk. GM DUWBAK 1.477 ton 70.00 x 10.40 x 2.50 m. Bj 1980 Plantinkaai 13, B-2000 Antwerpen Tel. 00-32-3-226 66 80 Fax 00-32-3-226 67 77 Mobiel Th. Moons 00-32-475-499448 Mobiel J.P. Ooms 00-32-473-735548 TE KOOP: KOPPELVERBAND MDS 2370 ton, bj.1973, afm.100x9.50x3.50m, 2x917 pk Cat. bj.1999, schuifluiken, kopschroef DB 1733 ton, bj. 1974, afm. 70x9.50x3.40m kopschroef 160 pk Daf,alu.schuifluiken Tel. 078-6399357 GSM 06-53136771 Tel. 078-6191040 GSM 06-53104705 HANDEL IN, AAN- EN VERKOOP VAN SCHEPEN- EN NIEUWBOUW CASCO’S Berenicestraat 23, 6916 BS Tolkamer NL Tel.: (0031) 0316-541201 Postbus 4, 6915 ZG Tolkamer NL Fax: (0031) 0316-541448 Mobiel: 06-51 346969 E-mail: rijndec@worldonline.nl Te koop Midden-voorschip Afm 69.00x9.50x2.95m, Repro Celtic. Een ruim, lang 60.50mtr, 7.70 mtr tussen de denneboom. Geschikt voor 3 containers breed. Onder het gangboord en tegen de spanten dicht gemaakt. Stalen buikdenning 12mm, 2 intercostalen en in het midden een eventuele zandgoot. Den hoogte 1.40 mtr. Voorroef, boegschroef motorkamer met ingebouwde gasolietank, drinkwatertank, vuilwatertank en vuilolietank. Voorpiek met kettingbakken. Ingebouwde ankerkluizen. Ca. 1500 ton. Nieuw van de werf. Direct te aanvaarden. Aankomst in Nederland ca eind juni 2004. Foto's en tekeningen zijn voorhanden. Zelfde casco als van m.s. Celtic. Inlichtingen: Rijndec bv tel. 0316-541201 mob 0651-346969 Theo Wennekes Verder alle nieuwbouw van drijvende materialen zoals droge-lading schepen met afm 86x9.50x3.20 mtr, 105x10.50x3.20 of dieper. Tankers type C tot max 10.50 mtr breed Voor inlichtingen: Theo Wennekes mob 0651-346969 G.S.K. Bemiddeling in aan- & verkoop van schepen Boterhamvaartweg 2, Dok 138, B-2030 Antwerpen Tel. +32 (0)3/231 06 48, Fax +32 (0)3/213 30 49, GSM 0475/27 47 67 M/S KAURIE - 651 ton, bj 61, 55 x 7.25 x 2.62 m, 2 x 240 pk,boegschroef, Stalen buikdenning,alu schuifluiken, intr.prijs medefinanciering mog voor starters inruil bespb. M/S PELIKAAN - 685 ton, bj 34, 63 x 7.00 x 2.62 m, 456 pk bj 98, ook ideaal voor ombouw. M/S NAVIGATIE - 917 ton,bj 64 Fulton,67 x 7.20 x 2.80, 2 x355 pk, alu stapel luiken,2 x 220/380 v, boegschroef, Nautisch compleet inr.besp. NR 5040 - 1070 ton, bj 66,73 x 8.20 x 2.62, 600 pk, alu schuifluiken, compleet en mooi model schip. NR 5165 - 1046 ton,bj 60,77 x 8.20 x 2.52,1550 m 3 , 608 pk, semibeun, stalen buikdenning, mooie woning, alu stuurhuis inruil.bespb. M/S PATRONA - 1203 ton, bj 46, 80 x 9.05 x 2.57, 900 pk, stalen buikdenning, alu schuifluiken, grote woning inruil bespb. M/S WIELINGEN - 1644 ton, bj.'80 , 85 x 9.50 x 3.00, 1227 pk bj.'95, straalbuis, stalen vloer, boegschroef '01, 4 slpk, grote woning IN PRIJS VERLAAGD. M/S SANKARA - 1571 ton, bj 73 , 85 x 9.50 x 2.90 m , 1200 pk rev '97 , 1 ruim dubbelwandig, 108 teu, alu fr kap, alu stuurhuis, woning vernieuwd inr bespb. NR 6195 - 1700 ton, bj 89,84.5 x 9.50 x 3.18, 2250 m 3 , 1ruim stalen vloer, 1140 pk, straalbuis, mooie woning. M/S TIBERIAS - 2000 ton, bj 80, 95 x 9.50 x 3.22, 1200 pk, stalen buikdenning, straalbuis, alu schuifluiken mooi schip ook te leveren op een andere lengte. NR : 6045 - 1999 ton, bj 87, 100 x 9.50 x 3.16, 1248 pk bj 98, alu fr.kap, stalen vloer, semibeun, cont.stuurhuis NR 6060 - 2213 ton, bj 98, 110 x 10.50 x 2.95, 1600 pk, 1 ruim dubbelwandig, compl. M/S BOSCO - 1785 ton,bj 97,86 x 9.50 x 3.20, 900 pk ABC, Alu Friese kap 90 teus. NR 6085 - 1750 ton, bj 97, 86 x 9.50 x 3.20,1200 pk, alu friese kap, 90 teus. M/S SUSTENTO - 2574 ton, bj 89, 110 x 10,56 x 3,18, 3400 m3, 1460 pk rev 00, stalen vloer, semibeun. NR : 6035 : - 2843 ton, bj 98, 110 x 11.45 x 3.38m, 1740 pk, 2 x 360 pk boegschroef, 208 teu NIEUWBOUW : 110 X 11.45 X 3.50 LEVERING CASCO APRIL 2005, te leveren casco of compleet. 86 X 10.00 X 3.00 LEVERING CASCO MAART 2005, te leveren casco of complete. Dit is slechts een klein greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden. Nieuwbouw Compleet of Casco informeer naar onze interessante voorwaarden. >RKAE>LT M>RITINM OAKISTIN< Bevrachtingen Rijn en Binnenvaart Bergse Poort 16 4931 KS Geertruidenberg Phone +31(0)162-525.226 Fax +31(0)162-525.185 Mob +31(0)651-110.023 E-mail ad.degoeij@planet.nl Huizinga & Snijder B.V. Nieuwbouw, bemiddeling, in- en verkoop van alle drijvende materialen. Tel.: +31 183-500862 Fax.: +31 183-500739 MOTORVRACHTSCHEPEN O.A. 650 ton bj '61 55 x 6.63 x 2.61m Nr 304 1073 ton bj '57 80 x 8.20 x 2.52m Nr 362 1137 ton bj '54 80 x 8.24 x 2.54m Nr 256 1150 ton bj '62 86 x 8.28 x 2.63m Nr 168 1217 ton bj '58 85 x 8.20 x 2.58m Nr 112 1229 ton bj '72 80 x 9.00 x 2.47m Nr 74 1425 ton bj '73 85 x 9.00 x 2.80m Nr 54 1747 ton bj '71 85 x 9.50 x 3.02m Nr 361 1905 ton bj '72 105 x 9.50 x 2.73m Nr 61 1955 ton bj '74 100 x 9.50 x 3.02m Nr 4 1999 ton bj '57-'88 95 x 11.40 x 2.80m Nr 350 2101 ton bj '71-'95 108 x 9.50 x 3.04m Nr 336 2213 ton bj '98 110 x 10.50 x 2.95m Nr 346 2441 ton bj '82 105 x 10.50 x 3.18m Nr 17 2512 ton bj '80 108 x 10.05 x 3.22m Nr 75 2640 ton bj '67-'88 98 x 11.40 x 3.25m Nr 296 2968 ton bj '58-'81 110 x 11.40 x 3.47m Nr 306 Nr 334, ms, bj.'62, 78, ton, 62x7,52x2,67m, 1020m3, Cat. 680 pk, boegschr. 220 pk, alu. Fr.Kap, inruil kleiner schi7 bes7reekbaar Ms "Geertruida" bj.'61, 1102 ton, 80x8,22x2,51m, 1600 m3, ;ummins 38 MA 850 7k bj. Eov. 2003, nwe ZF k.k., straalbuis, boegschr. 260 pk DAF, Vlak van 1997, 2 slpk, schuifluiken VRACHTDUWBAKKEN O.A. 1737 ton bj.81 70 x 9.50 x 3.45m Nr 354 1826 ton bj.89 77 x 11.00 x 2.80m Nr 194 2125 ton bj.82 76 x 11.00 x 3.15m Nr 360 2336 ton bj.79 76 x 11.40 x 3.47m Nr 201 2498 ton bj.00 88 x 11.45 x 3.30m Nr 260 2701 ton bj.82 76 x 11.40 x 3.98m Nr 356 3067 ton bj.80 85 x 11.45 x 4.12m Nr 203 Verder hebben wij een groot aanbod van beunschepen / duwboten / duwbakken etc. Op sommige objecten is inruil mogelijk. R & I WITJES Internet: www.huizinga-snijder.nl E-mail: h-s@planet.nl BEL VOOR MEER INFO: 0183-50 08 62 De Raai 16, 6916 DL Tolkamer Tel. 0316-541280 / Fax 0316-544451 Mobiel: 0653-681317 / Dekatel: 12288 Aangeboden: 3099 T 102 x 12, 2 x 825 pk, bj 70 2800 T 105 x 11.40 bj 95 1450 pk 1500 T 85 x 9.50 2.80 bj 65 800 pk 850 T 67 x 8.20 2.53 620 pk deutz 718 T 67 x 7.08 x 2.31, bj 1954 480 pk GM, 2 ruimen alu. stuurhut bj. 2002, geschikt voor containers, inr. of medefinanciering mog. Mbs. 1050 T 80 x 8.10 x 2.45 bj 70 720 pk evt met werk. Motorjacht 13.40 x 4.00 bj. 1985, 150 pk Volvo Penta. N U P O L E N B I J D E E U I S , K U N T U B E T E R R E C H T S T R E E K S Z A K E N D O E N E N T O T 2 5 % B E S PA R E N O P D E B O U W VA N U W N I E U W E S C H I P. VACE Sp. Z.o.o. ul Doki 1 80-863 Gdansk ´ Poland Wij bieden aan: Belgische werf met Nederlandse bouwbegeleiding • Cascoprijzen vanaf 1,2 €%kg • Flexibele betalingsvoorwaarden • Totaalproject; van project eigen studiebureau tot volledig schip • Contract en oplevering in het Nederlands. • Mogelijkheid van levering naar Nederland • Snelle levertijden (v.b. convooi 2 x 40m + duwer • 2 x 350 pk 3 maanden levertijd). • Goedkoper aankopen van uitrusting (veel eigen produktie: boegschroeven, lieren, pompen, motorinbouw, interieurafwerking etc.) • Geen tussenpersonen ( ± 25% besparing) • 24 uur toegang tot de werf Contact: Pascal Lagrou + 48 602 82 04 51 Robin Kraaikamp + 48 505 08 58 74 Fax + 48 58 763 44 73 E mail: vace@o2.pl Momenteel hebben wij een motorbeun casco te koop van 86m. x 10,50m. voor een voordelige prijs! GSM: 0653-558772 Het adres voor al uw: • Baggermateriaal • Casco’s drogelading en beunschepen • Ook verzorgen wij de complete ombouw bij een bestaand achterschip aan een nieuw voor- en middenschip

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 9 15 JUNI 2004 Sprookje om bestwil Ik ziet hier met een kater aan het water, klef op een klif met Manon in de zon. Je kunt geen kiezelstrand bedenken, of beschermheilige St. Patrick heeft er wel voet aan wal gezet. Manon en ik zitten nu naar een dergelijk strand te staren. Nieuw tanker- bevrachtings- bedrijf: Vinotra Op 1 mei is in Rotterdam-Hoogvliet een nieuw bevrachtingsbedrijf voor de binnentankvaart van start gegaan: Vinotra. De afkorting staat voor Verenigde Internationale Olietransporteurs. Het bedrijf is opgericht door drie bedrijven die al actief zijn in de tankvaart: Wiljo, Argos en Scheepvaartbedrijf Kooren. Vinotra biedt zijn diensten echter onafhankelijk van die partners aan. Het bedrijf richt zich op de bevrachting van binnenvaarttankers voor bunkering van stookolie en minerale oliën in het ARA-gebied. Vanaf 1 juli heeft Vinotra verschillende dubbelwandige tankers beschikbaar. Wiljo, Argos en Kooren spelen met de oprichting in op de volgens hen toenemende vraag naar een internationale en onafhankelijke transporteur. Vinotra heeft inmiddels een contract met Shell Marine Products in de wacht weten te slepen. Hik! Sorry, beetje zwaar getafeld gisteren. De man – die St. Patrick dus – moet wel honderden jaren geleefd hebben, wil hij elke steen hebben omgedraaid, om deze voor de Ieren te zegenen. Maar daar is het dan ook een patroon voor. Wie heeft er hier nou iets aan een heiligman die maar 28 jaar oud wordt? Oeps, hik, die zelfstook ook. Dichter Willem Kloos zei het al: leuk die natuur, maar ik moet er wel wat bij te drinken hebben. Welk een prachtig groenglooiende Godsschepping is dit land toch. O sorry, ik had nog helemaal niet verteld waar we op vakentie zijn; ik ben nog een beetje groggy. Het is mooi weer voor de tijd van het jaar trouwens. Wij zijn op vakentie in een zonnig Ierland en de Ieren snappen er helemaal niets van, van die zon. Want Ierland is normaal mist en regen en verdoezelende nevels. Celtic Mist. Putchin' is een Ierse zelfstook – zeg maar een voorzichtige zelfmoord. Een goedje dat je, voor het genieten ervan, in een paplepel af moet gieten en aan moet steken. Als het net als spiritus een mooi blauw vlammetje heeft, dan is het goeie putchin'. Moonshine noemen ze het in Amerika. Maar ja: in Amerika zeggen ze wel meer. Even een ferme slok koffie uit de thermoskan nemen (nee, alsjeblieft geen boterham, Manon, ik moet niet aan lunchen denken nu). Aah, dat is al beter. Ik kijk in de kristallen bol vol zonlicht, die de zon is. Van kristal is Ierland en zijn natuur, en die natuur staat op breken hier helaas. Zwerfvuil ligt over de rotskust uitgewaaierd. En daar is het niet bij gebleven in die vijftien jaar dat ik hier nu kom. We staan op en kloppen het Ierse mos van onze kont. Wij bevinden ons in Roguey, aan de oostkant van Bundoran, where the Atlantic has eroded the rocks leaving a bridge-like formation. Mijn lief en ik bevinden ons in de buurt van de Fairy Bridges, de elfenbruggen, in de buurt van een enorm golfterrein. Ierland is een prachtig land, maar een sprookje om bestwil geworden. Want als de rook van de Celtic Mist om je hoofd is verdwenen, en met sterke koffie de heldere blik terugkeert, zie je ook hier de (advertentie) zegeningen van de westerse beschaving. Een groot billboard van een zekere Amerikaanse hamburgergigant kijkt uit over zee. Er is graffiti over de ongewenste reclameboodschap gesprayd: cancer (kanker). De elfjes van Fairy Bridge schijnen te roken, Coca-Cola en Harpbier te drinken; veel tissues te gebruiken en – mag ik het verloren slipje geloven – zelfs te vozen. Hier en daar glanst en glinstert het vele zwerfvuil in de zon. Als valse diamanten. Concentreer je op alleen die zon, Frank, het is prachtig weer! Schud die ergernis van je af, je bent op vakantie. En hebt een kater, zeg nou zelf. Land van reuzenrotsen, groenglooiende weiden, naar verten wegslingerende muurtjes; een sprookje om bestwil. Met die stenen muurtjes is trouwens iets curieus aan de hand. Toen de Engelsen hier voet aan wal zetten, besloten ze om die Ieren een potje beschaving bij te brengen. Het landschap diende verkaveld te worden, de kudden moesten in kaart gebracht; en dat alles ter meerdere eer en glorie van de Britse kas. En de Brit bedacht destijds nóg een trucje om de geldkist te spekken. De Ieren moesten voor het zonlicht in huis gaan betálen. Een maatregel die overigens in andere delen van Trouwen ‘vanuit het schip’ Traditioneel haalde schipperszoon Jacco van Dijk vanaf het ms Ada zijn aanstaande echtgenote Yvonne Molegraaf op bij het langszij liggende ms Slamat. Jacco (23) en Yvonne (24) wonen al aan de wal, maar kozen ervoor om op traditionele wijze in het huwelijksbootje te stappen, door te ‘trouwen vanuit het schip’ zoals Jacco het uitdrukt. Afgelopen vrijdag 11 juni gaven ze elkaar het jawoord in de romantische Oude Kerk in Barendrecht. Jacco van Dijk is verpleegkundige in verpleeghuis Smeesland. Hij springt af en toe bij aan boord van het schip van zijn vader sinds diens echtgenote is overleden. Yvonne Molegraaf is projectmanager marketing & onderzoek bij het bureau Salesforce. Nee, ze zaten niet bij elkaar op het internaat. Yvonne op de Meerpaal in Capelle aan den IJssel en Jacco op Irene Sportdorp. ‘We hebben elkaar via vrienden leren kennen,’ vertelde Jacco luttele minuten vóór hij Yvonne ging ophalen op de Slamat, die naast de Ada in Zwijndrecht lag afgemeerd. Het werd vrijdagavond in Zwijndrecht een groot feest. (foto MGR) Handel & Scheepvaart BV - In- en verkoop van binnenvaartschepen - Exploiteren van binnenvaartschepen - Financiering voor binnenvaartschepen ‘Zet er nog maar twee borden bij,’ roept de schipper vanuit de stuurhut naar zijn vrouw. ‘Want er eten er nog twee mee.’ ‘Ja. Da’s goed hoor,’ roept de schippersvrouw terug. ‘Moet er ook nog bestek bij?’ ‘Wat zeg je?’ vraagt de schipper, want er riep net iemand over de marifoon. ‘Grapje,’ doet de schippersvrouw terug, maar ook dit hoort hij niet en ze gaat verder met het dekken van de tafel en de schipper gaat een gesprek beginnen over de marifoon. Er was een tijd dat ze er tegenop zag dat haar kinderen groot groeiden en voorgoed de deur uit zouden gaan. Want dan was het werkelijk helemaal voorbij! Maar het echte loslaten was natuurlijk al begonnen op de eerste dag dat het eerste kind naar het internaat ging. En het ging gewoon door toen een paar jaar later ook de tweede ging. Misschien dat andere schippersvrouwen daar gemakkelijk aan gewend waren geraakt, zij bleef er moeite mee houden. Vooral het moment waarop ze van het internaat af gingen en ze nog minder naar boord kwamen vond ze niet gemakkelijk. Ze waren volop hun weg aan het zoeken in het leven en zo vaak lagen zij niet in de thuishaven. De schippersvrouw had dit een moeilijke tijd gevonden en had op dat moment haar vertrouwen in de toekomst verloren. Maar nu…nu heeft het tij zich volledig gekeerd. De dochters wonen samen met aardige mannen en de oudste heeft zelfs al twee kinderen. De schippersvrouw moet nu vaak aan de woorden van haar moeder denken. Toen zij het er zo moeilijk mee had dat haar kinderen steeds ouder werden had haar moeder haar voorspeld dat het alleen maar drukker zou worden in haar leven ….. later. Haar gezin zou immers steeds groter worden. En nu zij twee extra wijnglazen oppoetst en erbij zet, blijkt hoe zeer haar moeder gelijk heeft gekregen. Als de oude vrouw iets gemakkelijker aan boord had gekund, had er ook voor haar nog een bord bij gemoeten zelfs! Gelukkig hadden ze al meteen de tafel uitgetrokken zodat ze dat nu niet meer hoeven te doen. De ervaring had hen immers geleerd dat ze of met zijn tweeën aan tafel zouden zitten. Of met zijn vieren. Of mogelijk met zijn achten! In zichzelf pratend loopt ze de tafel nog even na. Twee borden Europa destijds ook al gold. Hoe meer ramen in huis, hoe rijker de familie. Tenminste, vóór de belastinginspecteur langskwam. Maar goed: of wij op onze vakantie niet voor het zonlicht moeten betalen: reis, logies, natje, droogje. Wat hebben we het getroffen met het weer hier, al is het voor de autochtonen wel even schrikken. We lopen in ons T-shirt rond, pikken een terrasje hier en daar, en geloven hardnekkig in sprookjes. Totdat we weer terug moeten naar het bange vasteland van 11 september. Met het groene mos van dromend Ierland op het zitvlak, dat wel. Een sprookje om bestwil vol slijtageplekken. Een bord extra voor henzelf. Twee voor haar jongste en haar man. Twee voor de oudste en haar man en twee kinderbordjes! Ze heeft de bestekjes van haar eigen kinderen nog en die worden er nu bijgelegd. Het ziet er allemaal heel gezellig uit. Gelukkig hebben ze een meer dan ruime huiskamer en kan iedereen goed zitten en kan de tafel sfeervol gedekt worden. Koken is namelijk haar hobby en ze vindt het heerlijk als iedereen aan tafel zit. Hoe meer zielen hoe meer vreugd is een uitdrukking die het levensmotto van het schippersechtpaar is. En koken doet de schippersvrouw wel heel erg graag. Het is dan ook steeds een verrassing wat er op tafel komt. Vroeger voeren ze meest ver weg en kwam het er maar zelden van, maar tegenwoordig verdienen ze het brood wat dichter bij huis en dat komt al die mee-eters goed uit! De schippersvrouw roert in haar pannen en proeft de saus nog eens. Deze keer heeft ze toch maar weer eens een paar andere ingrediënten gebruikt en dat maakt het weer net even beter. Ze kan niet begrijpen waarom mensen een hekel aan koken hebben. En waarom het dan wel ongeëmancipeerd zou zijn als een vrouw op zondag in de pannen staat te roeren. Ze is zeker voor gelijke rechten van man en vrouw. En daar horen dan ook weer gelijke plichten bij. En dat het enige recht van een vrouw het aanrecht is. Nee, daar kan ze zich zeker niet in vinden. Maar sinds de vaatwasser uitgevonden is lijkt haar dat het meest vervelende deel van de maaltijd verzorging toch wel vervallen is. En het frites bakken is een specialiteit van de schipper zodat ze dat niet hoeft te doen. Gek, hoe het leven zichzelf toch heel anders invult dan ze verwacht had. Vroeger dacht ze dat ouder worden heel erg kleurloos zou zijn maar bij nader inzien valt dit reuze mee. Na nog een servetje neer gelegd te hebben staan de eersten al aan boord. ‘Hmmmmm,’ doet de schoonzoon. ‘Wij worden weer verwend vandaag!’ En de schipper knipoogt naar zijn vrouw, want dit is wat hij zelf ook zo leuk vindt. Dat ze allemaal zo graag naar boord komen! De Veldoven 4c • 3342 GR Hendrik Ido Ambacht • Tel. 078 - 682 21 01 • Fax 078 - 682 21 04 E-mail: info@beijerland-trading.nl • Website: www.beijerland-trading.nl

Copied successfully!

Binnenvaartkrant