Views
3 years ago

2004-13

  • Text
  • Schip
  • Juni
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Vaart

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 44 15 JUNI 2004 Wij wensen het Wij leverden het stuurhuis met overzakbare bovenbouw en hefkolom Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 - Telefax (078) 676 48 53 ms Marina en haar bemanning een behouden vaart. Wij leverden de BP smeermiddelen, gasolie en scheepsbenodigdheden en wensen familie Goudriaan een behouden vaart met het ms Marina VISSER & REMMERSWAAL ACCOUNTANTS ondernemende accountants - adviseurs Vennoten: W.P. Hak en J. van Wingerden !oor $%& ' )aarrekenin/ ' financi2le en salarisadministratie ' belastin/9aken ' adviserin/ thuis in midden- en kleinbedrijf Telefoon 0180 - 5182277, Telefax 0180 - 519667 E-mail visser@remmerswaal.nl IJsseldijk 460, 2921 BD Krimpen aan den IJssel Merwedesingel Waterzijde Postbus 54 - 3350 AB Papendrecht Tel.: 078 - 6410688 Fax.: 078 - 6150955 Dekatel 16495 RENSEN & GALLE SHIPBUILDING Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht Tel. 078-6191233, Fax 078-6120653 Ook na werktijden altijd bereikbaar op telefoonnummer: 0653-383964 De volledige afbouw van het ms Marina in collegiale samenwerking leverden wij het ms Marina en wensen familie Goudriaan en haar bemanning een behouden vaart werd door ons verzorgd. Wij wensen familie Goudriaan een goede en behouden vaart. Postbus 61 2920 AB Krimpen aan den IJssel Middelland 59 2931 AK Krimpen aan de Lek Telefoon (0180) 551311 Telefax (0180) 510946

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 45 15 JUNI 2004 Veel belangstelling voor serie schepen met groter draagvermogen MS Marina: intelligent gebouwd Eind mei heeft de overdracht plaatsgevonden van het motorschip Marina. Het schip is eigendom van binnenvaartondernemer Goudriaan en vaart voor de NPRC. De Marina is een zusterschip van het motorschip Ina, dat in maart van dit jaar ging varen. Het nieuwbouwschip is 110 meter lang, 11,45 meter breed en heeft een diepgang van 3,60 meter. Het casco komt, net als dat van de Ina, uit het Roemeense Orsova. De Marina is de nummer twee uit een nieuwe serie binnenvaartschepen. George Rensen, die het casco in samenwerking met Frank Galle leverde, licht het innovatieve karakter van deze schepen toe. ‘Ons streefdoel was een verhoging van het draagvermogen door intelligenter te bouwen. Wij hebben het achterschip wat voller gemaakt zonder dat daardoor de snelheid wordt aangetast. Daarmee hebben we een verbetering van vijf procent bereikt.’ Het nieuwe ontwerp lijkt erg in trek. Rensen: ‘Momenteel zijn er nog vier in aanbouw. Twee daarvan zijn bestemd voor Belgische eigenaren.’ Eilandjes Het casco kwam eind vorig jaar naar Nederland voor de afbouw bij Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie in Krimpen aan de lek. Die heeft het momenteel razend druk met afbouwprojecten; de schepen liggen rijen dik en over verschillende locaties verspreid. Voor de betimmering van de Marina tekende de firma Verveer uit Zwijndrecht. Vooral het timmerwerk in de stuurhut is bijzonder en helemaal volgens de wensen van de schipper uitgevoerd. ‘De heer Goudriaan wilde graag twee aparte lessenaars om meer loopruimte te creëren. Zodoende zijn er nu twee eilandjes ontstaan.’ Verveer is trots op de eigen prestaties en heeft graag aan de Marina getimmerd. ‘De samenwerking met de scheepseigenaar is heel fijn verlopen.’ (foto de Binnenvaartkrant) De aluminium scheepsluiken en de luikenwagen zijn afkomstig van Blommaert. (foto de Binnenvaartkrant) Inmiddels is de nieuwbouw door de NPRC de wereld ingestuurd. De eerste reis van de Marina ging naar Mannheim. Bij de NPRC wordt het schip veelzijdig genoemd, omdat het alle soorten droge lading (kolen, soja, ertsen et cetera) kan meenemen en een ruim vaargebied heeft. De Marina zal in de toekomst te zien zijn op de Nederlandse, Belgische, Franse en Duitse vaarwegen. Kampers Scheepskonstruktie uit Puttershoek leverde het aluminium stuurhuis inclusief de hefkolom. (foto Sarah De Preter) Wie leverden op het ms Marina Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie B.V. Complete afbouw Rabobank Tholen Financiering Rensen & Galle Shipbuilding Levering complete schip NPRC Stichting Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale Bevrachting Oranje Onderlinge Verzekering van Schepen U.A. Verzekering Geveke Motoren bv Caterpillar voortstuwingsmotor, type 3512B HD, vermogen 1700 pk bij 1600 omw./min. Ketting IJmuiden BV Compressoren Unisol isolatietechniek bv Isolatie uitlaatgassystemen en woning Novetec B.V. Uitlaatgassendempers voorzoen van geïntegreerde vonkenvangers Rubber Design B.V. Flexibele opstelling motor Do-La repair Zwijndrecht Machinekamerplaten ADS van Stigt ZF Marine k.k. type ZF W7250, reductie 5,031:1, voorbereiding elektrische bediening, en elastische koppeling De Ruyter Dieseltechniek B.V. 1 x N14G2 - 535 bhp - 1800 opm ˆ boegschroefmotor, 2 x DGCA (F15) - 55 kVA ˆ generatorsets, 1 x DGCB (G15) - 65 kVA - generatorset Cummins Diesel Sales + Service bv via De Ruyter Dieseltechniek 1 x N14G2 - 535 bhp - 1800 opm ˆ boegschroefmotor, 2 x DGCA (F15) - 55 kVA ˆ generatorsets, 1 x DGCB (G15) - 65 kVA - generatorset AMW-Marine H.I. Ambacht 4 blads schroef diameter 1815 mm Cunial Van de Giessen Straalbuizen Straalbuis 1 x Ø 1.822 mm geleverd, type Optima De Waal Machinefabriek- Scheepstechniek BV Schroefasinstallatie IHC Lagersmit 1 stel SUPREME LD Schroefaskokerafdichtingen 220 Omega Verhaar B.V. OMEGA 31130-4k, 530 pk / 1800 tpm boegschroefinstallatie en ballastpomp VBP-17 Blokland Non Ferro bv Beunkoelers Kampers Scheepskonstruktie BV Alu. stuurhuis met overzakbare bovenbouw + hefkolom Handelsonderneming Beerens BV 2 deuren, stuurhuistrap, voormast, achtermast, alu. geuzenmast, stel boordlichtbakken, stel rvs spiegelsteunen Van der Velden Marine Systems Besturingssysteem HP5500, Roeraandrijving 2 DWK 6080/56, Roeren 2 x Hydrodynamische profielroeren HD 220 Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur Tresco CVBA Tresco Radarpilot Werkina Werkendam BV levering en installatie i.s.m. met EPC de complete elektrische installatie, incl. 2-drads data besturing, monitoring systeem met touch-screen bediening, Sigma Radio Holland pakket, complete airco installatie, Orlaco camerasysteem, TravelVisionModi antennesysteem SYGO bv Hoogte- en ladingmeter RAFA bv Scheepsramen onder keur van o.a. GL, Lloyds, BSI, DNV e.a. Loggers Rubbertechniek Dordrecht Flexibele opstelling woning Verveer Scheepsbetimmeringen BV Complete betimmering inclusief lessenaar stuurhuis Ardi Keukens Keuken Bad & Design Sanitair Speedheat Zeeland Vloerverwarming Van Houte Interieurs Complete stoffering WindeX Engineering BV Airconditioning ˆ Overdrukinstallatie, ventilatie roosters/brandkleppen en machine/ruimventilatoren Tyco Integrated Systems BV Novec 1230 blusgasinstallaties geleverd in de machinekamer en boegschroefruimte DMT Dutch Marine Trading b.v. Ankerlieren, ankers en kettingen Machinefabriek en scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Autokraan 18 meter, hefvermogen 1750 kg Blommaert BVBA 22 aluminium scheepsluiken type FRK 10.100/3670/2.5 patent met luikenwagen type HLW10/6000 inschuifbaar op de luiken Desmi K&R Pompen B.V. Pompen BP Lubricants Nederland bv BP smeermiddelen Bunkerstation Papendrecht BP smeermiddelen, gasolie en scheepsbenodigdheden Schegro BV complete scheepsinventaris, ADNR pakket en brandblusapparatuur Nelf Lakfabrieken BV Coating Visser & Remmerswaal Accountants Accountancy Dacom Telecommunicatie b.v. telefooncentrale met nummer weergave, TravelVisionModi en PC A. Nobel & Zn. Filtration & Separation B.V. Waterzuiveringsinstallatie

Binnenvaartkrant