Views
4 years ago

2003-11

  • Text
  • Adverteren
  • Schip
  • Nieuwe
  • Pompen
  • Jaar
  • Pagina
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Vaart
  • Schepen

PAGINA 10 20 MEI

PAGINA 10 20 MEI 2003 Doordat ons bedrijf internationaal werkt hebben wij onze naam gewijzigd. Scheepvaartbedrijf Rensen B.V. heet nu: Al meer dan 23 jaar toonaangevend en "PROFESSIONALS IN NIEUWBOUW" binnenvaart. Onze vennootschap is marktleider op het gebied van de levering van binnenvaartcasco's. In deze periode leverden wij al meer dan 200 binnenvaartcasco's (vaak in combinatie met collega's), waarvan diverse compleet afgebouwd en steeds aan tevreden klanten. Onze ontwerpen staan bekend om hun uitstekende snelheid/brandstofverbruik/draagvermogen verhouding en ze zien er ook nog mooi uit. Ook als u een door ons gebouwd schip later wilt verkopen zijn deze schepen zeer gewild. Naar keuze kunnen wij ook in lichtgewicht uitvoering bouwen teneinde een optimaal draagvermogen te realiseren. Wij bouwen hoofdzakelijk in de zgn. "lage lonen" landen. Wij garanderen u een kwaliteit volledig op "Westers" nivo. Om deze kwaliteit te garanderen en u tevreden te laten wegvaren, hebben wij het hierna volgende gedaan: - Afbouwbegeleiding ter plaatse door de door ons opgeleide eigen vakmensen. - Een eigen ontwerpburo, met hoog opgeleide tekenaars. - Verfwerk wordt door een door onze vennootschap gecontroleerd bedrijf uitgevoerd, waardoor zandstralen en schilderen op "Westers" nivo wordt uitgevoerd. - Onze vennootschap is aandeelhouder en agent van de scheepswerf Orsova. - Wij hebben uitstekende contacten in China - Levertijden worden door ons zo goed mogelijk gerespecteerd. - Ook na de oplevering blijven wij achter ons product staan en helpen u met eventuele problemen of garantie werkzaamheden. - Gunstige betalingsvoorwaarden en zonder risico voor u als opdrachtgever. - Wij bouwen altijd onder toezicht van een klasse buro. - Uw bestaand schip kunnen wij voor u verkopen of inruilen. Onze specialiteiten zijn: - Containerschepen in alle mogelijke afmetingen. - Dubbelwandige tankers in alle mogelijke afmetingen. - Bunkerschepen in alle mogelijke afmetingen. - Koppelverbanden in alle mogelijke afmetingen. - Uiteraard zijn ook andere type schepen mogelijk zoals beunschepen, duwbakken, duwboten en pontons. - Sinds kort hebben wij ook een jachtlijn en kunnen wij u casco's van jachten leveren voor zeer gunstige prijzen met een westerse kwaliteit. Wij doen al het mogelijke voor een optimale: PRIJS/KWALITEIT VERHOUDING Voor zeer grote afmetingen, dus breder dan 11.45 m, hebben wij uitstekende mogelijkheden in China. Zeer prijsgunstig te leveren: Casco droge lading, 110x11.45x3.70m Dubbelwandige tanker, 110x11.45x5.40m, met 10 of 11 ladingtanks. Dubbelwandige tanker, 135x13.50x5.32m, met 16 ladingtanks. Dubbelwandige tanker, 110x11.40x5.60m, met 10 r.v.s. tanks. Dit type schip behoort tot een nieuwe generatie r.v.s. tankers met 3800 m3 tankinhoud, 3150 ton, lage kruiplijn en zeer prijsgunstig. Personeelskosten en exploitatie kosten nagenoeg gelijkwaardig aan de generatie r.v.s. tankers met 5 of 6 tanks. Relatief klein prijsverschil met een 6 tanks r.v.s. tanker. Opbrengsten ca. 40%/50% hoger met dezelfde kosten. Op nieuwbouw is inruil of het afgeven van een garantieprijs bespreekbaar. Voor tankers hebben wij de mogelijkheid om voor u een goed charter te verzorgen en zonodig meefinanciering. Wij zoeken serieuze gemotiveerde ondernemers die niet voldoende eigen middelen hebben om een goed schip te kopen of nieuwbouw te doen, maar wel met de juiste mentaliteit. Onze vennootschap of een goede relatie van ons wil graag meeparticiperen of meefinancieren. Informeert u een omtrent de mogelijkheden. Wij zijn altijd bereikbaar onder 0653 383964 Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht, Tel. 078 - 619 12 33, fax 078 - 612 06 53

PAGINA 11 20 MEI 2003 Aflevering 75 van rubriek Het Web Webnavigeren van post naar post De openingspagina van de site van de Racon. De verkeerspost Wemeldinge is door de varende ‘klanten’ gekozen tot Post van het Jaar 2003. De prijs is vrijdag 9 mei uitgereikt. Felicitaties voor ‘de collega’s’ zijn al enige tijd te lezen op www.vts-racon.nl, de site van Racon, het Gilde voor Nautisch Verkeersdienstmedewerkers. De site tekent de ontwikkeling van Racon sinds 1975: van vakbond naar gilde. Het Web over online navigeren tussen verkeersposten. De 75e aflevering van deze rubriek in de Binnenvaartkrant en op VAART! is reden voor een bescheiden terugblik. Regelmatig kwam de relatie tussen verkeersposten of vaarwegbeheerders en de uitwisseling van nautische informatie met de boord-pc hier ter sprake. Een zaak van lange adem. In Compris- en STIS-verband wordt nog voortdurend gekeken naar nieuwe mogelijkheden, met en zonder inschakeling van het web. Het verhogen van de veiligheid in het vervoer over water noopt vaarwegbeheerders en -gebruikers daarin alsmaar verder te gaan. Werkplek Al in de tweede aflevering van Het Web stond een verkeerspost centraal. ‘Wat wij doen op de Post? Kijk maar op m’n site,’ citeerden we verkeersleider Herman van Dijk, die op eigen initiatief zijn werkplek op de verkeerspost Wijk bij Duurstede voor iedereen zichtbaar op het web had gezet. Zijn baas vond het prima en Van Dijk kreeg de gelegenheid om voor de RWS-directie Utrecht meer te doen met het web. De online-versie van die tweede aflevering moest intussen wel een update ondergaan. Het Web was in mei 2000 bij de afrondende presentatie van het Europese Indris-project: ‘In heel Europa rivierinformatie volgens dezelfde standaard’ en maakte kennis met de transponder-technologie die schepen op vaarkaarten van puntjes veranderde in puntjes met labels. De techniek uit de zeevaart brak in de binnenvaart nog niet door. ‘Waterland.net: vrijgevochten “vogelperspectief” van RWS’ (aflevering 13) ging over de site die voorbestemd leek als nautisch platform. Maar intussen gaat het daar alleen nog over waterbeheer. IVS90.nl en Bics.nl, overheidssites over het Informatie & Volgsysteem Binnenvaart en het systeem voor elektronisch melden aan IVS90, onttrokken zich al op voorhand aan het Waterland-regime. Bedieningstijden Het is inmiddels 2002 als de Adviesdienst Verkeer en Vervoer (ook RWS) de bedieningstijden van bruggen en sluizen uit de databank Vaarwegkenmerken in Nederland (ViN) online zet. Een stap verder was het publiceren van de complete ViN-databank in pdf-formaat. Gebruikers zelf laten downloaden spaart voor de AVV veel drukkosten uit. Ook het Infocentrum Binnenwateren van RIZA/RWS verlaat geleidelijk het papieren tijdperk, getuige de aflevering ‘Waterstanden op bestelling’. In aflevering 56 (juli 2002) gaat het over ‘Blauwdrukken voor toekomst met River Information Services’ oftewel de projecten Compris (Europees) en Stis (Nederlands).. De mogelijke relatie tussen de zeevaarttransponders (AIS) en elektronische kaarten voor (advertentie) de binnenvaart komt nog een keer terug: ‘“AIS-hausse” in de zeevaart laat binnenvaart nog met rust’. En daarmee zijn we weer bij de verkeersposten, waar informatie over zee- en binnenvaart vaak samenkomt. Racon is als vakbond opgericht in 1975 voor hoofdzakelijk radarwaarnemers. Omdat de technische In totaal 43 websites komen in aanmerking voor de titel VAART!Site van het Jaar 2003. De verkiezing wordt, met hulp van websurfende bezoekers, voor de tweede keer georganiseerd op de website VAART! De winnaar wordt vrijdag 6 juni bekend gemaakt tijdens de VAART!Verjaardag op het KSCC-schipperscentrum in Nijmegen. In 2002 kwam de binnenvaartsite van het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam als beste uit de bus. De kandidaten op de huidige lijst, aangedragen door sitebezoekers of gekozen door de webmaster van VAART! en auteur van deze webrubriek in de Binnenvaartkrant, staan ten dienste van de binnenvaart of scheepvaart in het algemeen op het wereldwijde web. Ze waren allemaal al een keer ‘Site van de week’. Bezoekers van de ontwikkelingen en de scheepvaartintensiteit begin jaren '80 in een stroomversnelling geraakten, werd het werk van de radarwaarnemer omvangrijker. Van het waarnemen van de scheepsbewegingen op radar werden de werkzaamheden uitgebreid naar een veelomvattend en veelzijdig beroep, dat de scheepvaart vanuit walradarcentrales langs grote vaarwegen bedient. Deze nieuwe vorm van dienstverlening gaf aanleiding om begin 1990 na te gaan denken over een nieuwe opzet. Deze opzet kreeg in oktober 1990 tijdens de eerste algemene ledenvergadering vorm door een onafhankelijk gilde op te richten. Van vakbond naar gilde. Verscholen site De site laat een intrigerende Mission Impossible-tune horen en ook de Java-applicaties zorgen bij gsm-gebrui- VAART!site kiezen uit de lijst hun vijf topsites. De nominatieronde vindt online plaats op www.vaart.nl/sitevanhetjaar en sluit op 5 juni . Het is aan de VAART!Verjaardagsgasten een dag later uit die vijf de allerbeste te kiezen, op grond van de aspecten: binnenvaartbelang, actualiteit, informatiewaarde, vormgeving en gsm-vriendelijkheid. De winnende website is voor de rest van 2003 zeker van een link op de drukbezochte openingspagina van VAART! De kandidaten zijn: SOFA, je nieuwe boordblad; River Hopper, palletvervoer per schip; Bruinevloot.pagina.nl; Promodi.be, vrije vervoerskeuze voor verladers; EBIS, the European Barge Inspection Scheme; Medlook, medisch dossier online; In discussie met SP-Kamerlid Arda Gerkens; Wrakopruiming Westerschelde; Stichting Behoud Stoomschip Rotterdam; Vaarwel PSD; Encyclopedie voor de Binnenvaart; Koninklijke Schuttevaer: Binnenvaart in verkiezingsprogramma's; Wireless LAN voor klanten ADT in Dordt; Centrale Commissie voor de Rijnvaart; Webcam Moezelsluis Fankel; Scheepsfoto's Orderstation Xanten; DuurzaamSchip.nl; VTS Racon, Nautisch verkeersdienstmedewerkers; Rotterdam Maritime; VMG kers ongetwijfeld voor vertraging. Op de site is een 3,5 Mb groot bestand over de historie van de radar te downloaden. De plaatjesserie ‘De Posten’ laat sommige plaatjes leeg, maar geeft verder een aardige indruk van wat we in Nederland aan posten hebben, van de Brandaris tot post Wemeldinge. De site bevat een aanmeldingsformulier voor nieuwe leden, een paar algemene links en één specifieke VTSlink. Links naar de verkeerspost-sites ontbreken (nog). Ze zijn er wel: de al genoemde post Wijk bij Duurstede, een verscholen site van Post Dordt en een website die schrijft over de architectuur van de nieuwe Post Nijmegen. Die houden we tegoed. Deze 75e aflevering van Het Web is met alle links terug te vinden op : www.vaart.nl/web/03/11.htm . Daar staan ook nog alle 74 vorige afleveringen. Kies de VAART!Site van het Jaar SCHEEPSWERF HOOGERWAARD WAALHAVEN PIER 8 ROTTERDAM 010-4290888 Dwarshellinglengte 90 m. Zeemansvrouwen-forum; Klassieke Schepen; Vereniging Havenmeesters in Nederland; Vereniging Zeilvracht; Kinderboekenweek 2002; Compris; Scheepvaart en Transport; Haven & Transportdagen Nijmegen; iidesk, compact waterway news; Nostalgie-Schiffstreffen auf der Donau; Internaatskoepel Censis; Verenigde Tankrederij; Scheepvaart Transport Informatie Services; Iepen Fryske Kampioenskippen Skûtsjesilen; Vaarweg Lemmer-Delfzijl; Sintrale Kommisje Skûtsjesilen SKS; Nationale Vlootdagen; Vaartips.NL; Havenfeesten Terneuzen; Bargelink.com; Vreeswijkse Sluizendagen; Regelgeving Rijn- en binnenvaart; Dordt in Stoom; Sleepbootdagen Zwartsluis. Dirk van der Meulen onderhoudt de website VAART! op www.vaart.nl en bericht in de Binnenvaartkrant over ontwikkelingen op Internet en hoe binnenvaarders zich die eigen maken. door Dirk van der Meulen

Binnenvaartkrant