32 OSD Antwerpen11 maart 2025Bezoek ons tijdens OSDin hal 2 - stand 220Official DealerEngine StockSpare Parts24/7 ServiceMechanicsGreen TechnologyMitsubishi MarineEngine dealer since 1978Largest enginestock availableLargest Mitsubishi spare partswarehouse in EuropeInternational 24/7service networkWell-trainedMitsubishi mechanicsProven track record inGreen Technologya STORM companyKoedood Advertentie Open Scheepvaartdagen 264x380mm v2.indd 1 05-03-2025 11:30
OSD Antwerpen11 maart 2025 33ADVERTORIALUrker werf is al meer dan zestig jaar actief in de scheepsbouwHoekman Shipbuilding presenteert innovatief ontwerpvoor de duwvaartSTAND110Tijdens de vele hermotoriseringen kwamenze er bij Hoekman Shipbuilding achter datmenig duwboot wel meer dan honderdjaar oud is. “Dit bracht ons op het idee omsamen met Padmos voor onze klanten eennieuwe duwboot te ontwerpen”, maakt dewerf op Urk bekend.We zitten vastgeroest in ons denkbeeldvan hoe een duwboot eruit moest zien,totdat we de ontwerpers van de jachtbouwin de hand namen die met eengeheel open en frisse blik naar hetschip keken. Met als eindresultaat eenprachtig nieuw ontwerp van hoe zo’nduwboot er ook uit kan komen te zien.(illustraties Hoekman Shipbuilding)Het ontwerp is sierlijk, modern, efficiënt,onderhoudsvriendelijk, modulair,biedt meer comfort en je kunt erweer jaren mee vooruit. Het is ook eenschip dat men over kan dragen aan devolgende generatie, een schip dat toekomstbestendigis.Het is mogelijk om het stuurhuis vanPE (polyethyleen) te maken. Dat maakthet schip veel lichter en dat is betervoor de stabiliteit, het is duurzaam enhet heeft geen onderhoud nodig.In dit ontwerp gaan we uit van diesel,maar het is ook geschikt voormethanol. De voortstuwing is modulairopgezet: er kan gekozen worden voordieseldirect, dieselelektrisch, volledigelektrisch en zelfs met een fuel cell.Voor de wendbaarheid is gekozen voorroerpropellers. Maar het schip kan ookuitgerust worden met een conventioneleschroef.Op onze Scheepswerf Hoekman kunnenop de vijf hellingwagens schepenvan 30 meter/250 ton drooggezet worden.Alle voorkomende werkzaamhedenkunnen daar uitgevoerd worden.www.hoekmanshipbuilding.nlwww.scheepswerfhoekman.nlADVERTORIALSAA Overvliet: snellere dienstverlening,en meer op maatSAA Overvliet is al jaren de toonaangevende verzekeringsmakelaar van debinnenvaartsector in Nederland, België en Duitsland. Het kantoor heeftaangetoond dat je nooit te oud bent om te leren en jezelf te ontwikkelen:dankzij een aanpassing in de werkwijze zijn de lijntjes tussen verzekerde enverzekeraar namelijk aanzienlijk korter gemaakt.Nieuw teamMet een team van in totaal veertien personen,onder wie vier accountmanagersen drie schadebehandelaars die de directecontacten met de binnenvaartsectoronderhouden, is SAA Overvliet een gewaardeerdepartner van schippers enrede rijen op verzekeringsgebied. Bekendegezichten zoals Tom Bootsman, Floorvan Dijk, Marc Grandia en Patrick Schijfzijn aangevuld met nieuwe teamledenGerard Eisma en Kyle Noordzij, die eenfrisse blik en brede verzekeringskennismeebrengen.Sinds 2024 is de rol van accountmanagersuitgebreid. Voorheen had ééniemand het contact met de verzekerdeterwijl iemand anders die klant naar deverzekeraar toe vertegenwoordigde. Metde nieuwe werkwijze onderhoudt éénaccountmanager het contact met beidepartijen. Hierdoor kan de dienstverleningsneller en meer op maat aangebodenworden.De relatie met de klanten wordt erdoorversterkt. Gerard Eisma: “We denken samenna over de meest geschikte casco- enP&I-verzekering en sluiten deze zelf afbij de verzekeraar, zodat we altijd scherpzicht hebben op het pakket. Het laatstewat een adviseur wil, is dat iets niet gedektblijkt in geval van schade.”Daarnaast is ervoor gekozen om voor demeeste verzekeringen gebruik te makenvan een elektronische koppeling metde verzekeraars/risicodragers. Daardoorkunnen sneller polissen worden afgegevenen verloopt de schaderegeling snelleren efficiënter.Grotere organisatieSAA Overvliet opereert met zijn specialebinnenvaartteam vanuit een veel grotereorganisatie. Hierdoor heeft het kantoorzijn binnenvaartklanten altijd verdervooruit kunnen helpen met schaalvoordelenen all-in-one verzekeringsoplossingen.Die zijn gekoppeld aan persoonlijkerelaties met de accountmanagersen die contacten zijn en worden met dehiervoor beschreven werkwijze alleenmaar verder aangehaald. De ontwikkelingenstaan dus zeker niet stil bij SAAOvervliet!www.saa.nl/zakelijk/maritiemNOORDKASTEEL-BRUG BUITENGEBRUIKDinsdagmiddag 4 maart is eenbinnenschip tegen de Noordkasteelbrugin Antwerpen gevaren.De brug is sindsdien buitengebruik voor het wegverkeer.Port of Antwerp-Bruges verwachtdat de reparatie tot eindmaart duurt. Zolang is er geenwegverkeer mogelijk. Fietserskunnen wel het Vijfde Havendokoversteken.Bezoekers van de Openscheepvaartdagen Anwerpenhebben mogelijk hinder van destremming. Doorgaand verkeertussen de Noorderlaan (N180)en de Scheldelaan (N101) moetin beide richtingen omrijden:ofwel via de Vosseschijnstraat,Straatsburgbrug en Siberiabrug,ofwel via de Noorderlaanen de Tijsmanstunnel (R2).De Noordkasteelbrug kan nietgeopend worden voor scheepvaartverkeer.Daardoor kunnenzeeschepen de brug niet passeren.Binnenschepen kunnenvia de zijgeulen varen.
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl