Views
6 months ago

2020-20

  • Text
  • September
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Onze
  • Schip
  • Haven
  • Maritieme
  • Kalkar
  • Samen
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant.nl

Vaart u regelmatig via

Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van de Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 6 KICKER / ZOEKERTJE Kleine advertentie met een verzoek, aanbod of mededeling. Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst op via onze website. QUALITY - SERVICE INNOVATION - SUSTAINABILITY GEZOCHT MATROOS OP MTS:RELATIONSHIP 3WEKEN OP 3WEKEN AF. LUX. COND. TEL: 0653924619 Aflos & Crew Management voor uw dek personeel én afloskapiteins. Telefoon 085 8772324 of info@afloscrew.com Filipijns óf Roemeens personeel, vanaf 110 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf WWW.ALFURU.COM Gezocht: Schippers(echt)paar. Voor mvs Graveland. 85x9,50m. Nette woning. Vaargebied, NL, Dld, B in overleg. Ma t/m vrijdag, dagvaart. Nadere info Vonk bv. Tel. 026-4432402 Gezocht gemotiveerde volmatroos/stuurman zonder patent voor m/s Taling, 3 weken op 3 weken af. Zondags wordt niet gewerkt. Loon nader overeen te komen. Tel. 0654-957645. U ZOEKT PERSONEEL? ADVERTEREN IS JUIST NU BELANGRIJK! Vraag naar de mogelijkheden +31(0)10-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL Hét vakblad met het grootste bereik 22 september 2020 Gezocht kapitein voor tankschip • Bunkerervaring • 3 weken op / 3 weken af • Vaargebied ARA & Zeebrugge • Vaarbewijs, ADN, RADAR patent, Rijn patent (extra plus) Voor meer info, neem contact op met Nereïde SA: nereide@inos.lu Gezocht Kapitein voor tankschip: • 14 dagen op / 14 dagen af • Vaargebied ARA • Rijn – Radar – ADN patent • Goede verloning Contact: Tel: +32 477479870 of Mail: pascal@bauwens-shipping.be THE POWER TO TURN YOUR WORLD 360° Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 Nanengat 17 • 3356 AA Papendrecht +3178 615 22 66 • info@veth.net Gezocht Kapitein. Op MTS Relationship. 14 dagen op 14 af. Lux Con. Tel: 06-53924619. Van Gogh Nautic Solutions zoekt enthousiaste en gemotiveerde collega’s Wil jij bijdragen aan een duurzame scheepvaart? EST-Floattech zoekt sales versterking voor de verkoop van energy storage solutions in Nederland & Duitsland. Interesse? www.est-floattech.com/vacancy-salesaccountmanager/ Contact: work@est-floattech.com of +31 6 10 15 18 15 t.a.v. Xiomara le Grand 3 e Kapitein/Stuurman met patent Aflos kapitein Opstappers Vaargebied hoofdzakelijk Nederland/België, Rijn, Moezel, Main en Donau Voor deze functie is/zijn gewenst: • Ervaring • Goede contactuele eigenschappen • Representatief • Bij de betreffende functie behoren een Rijnpatent / Radarpatent Wij bieden: Een goede werkplek met fijne collega’s, een Zwitsers contract met goede voorwaarden en een uitstekend salaris! Op ZZP basis is ook mogelijk. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Patrick van Hengst Tel: 0612344067 of email je CV naar riverimpuls@icloud.com ALGEMENE GEGEVENS Hydraulische liftcabine 19 Meter giek inklapbaar 3 kuubs zandgrijper Daf 6 cylinder 6909 uur gedraaid na complete revisie Alle documenten revisie aanwezig Machine in zeer goede staat Geschikt voor montage op binnenvaartschip Te Koop: PLM 65 kraan Soort machine: Merk: Type: Brandstof: Bouwjaar: Afgelezen urenstand: Prijs op aanvraag Overslagkraan PLM 65 Diesel 1995 6909h T. +31 (0) 6 295 850 33 info@westequipment.nl www.westequipment.nl

7 Speciale gast in het dok bij Damen Amsterdam DOOR EVERT BRUINEKOOL De replica van spiegelretourschip Amsterdam moet gerestaureerd worden. Het is een vreemde eend in de bijt bij Damen Shiprepair Amsterdam. Hoofdaannemer Damen Shiprepair Oranjewerf werkt nauw samen met die andere werf van Damen in de hoofdstad. Sinds 1991 ligt het VOC-schip aan de steiger van Het Scheepvaartmuseum. De Amsterdam is een van de belangrijkste publiekstrekkers van het museum. Het schip was echter hoognodig aan restauratie toe en daarvoor startte het museum een crowdfundingsactie. Lekkage Het onderwaterschip van de Amsterdam lekte door het breeuwwerk. Dat moet rondom hersteld worden en daarvoor is een dokbeurt nodig. Damen Shiprepair Oranjewerf heeft zelf een drijvend dok dat doorlopend in gebruik is voor scheepsreparaties. Damen Shiprepair Amsterdam heeft vier (gegraven) dokken; vandaar dat besloten werd een van die dokken te gebruiken voor het onderhoud aan het onderwaterschip. Dat duurt circa zes weken. Jeen van der Werf, woordvoerder van Damen Shiprepair Oranjewerf, zegt: “Wij hebben al jarenlang een goede relatie met Het Scheepvaartmuseum. Wij onder houden ook de Christiaan Brunings, hun stoomschip.” “Wij hebben naar een goede oplossing gezocht om de Amsterdam te dokken. Wij kunnen ons drijvend dok geen zes weken missen voor onze reguliere werkzaamheden; dus gebeurt het werk aan het onderwaterschip bij onze zusterwerf in het dok.” Breeuwen Zwakke plekken in de romp worden gerepareerd. Nadat de slechte plekken in de gangen vervangen zijn, wordt de romp weer stijf en waterdicht gemaakt door de naden opnieuw te breeuwen. Dat is het waterdicht maken van de kieren tussen de planken in de scheepshuid. “Wij verrichten faciliterende diensten en verzorgen het transport naar de werf. Daarnaast schilderen we het onderwaterschip”, vertelt Van der Werf. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) “Zodra het dokwerk klaar is, komt de Amsterdam naar de beschutte haven bij Damen Shiprepair Oranjewerf toe. Hier worden de gerepareerde en geschilderde masten teruggeplaatst en wordt verder onderhoud gepleegd.” “Een houten schip is weer eens wat anders. Niet standaard”, zegt Van der Werf. “Het komt weleens vaker voor. Ook de museale houten ondiepwatermijnenveger Hms Mahu is in het verleden bij ons op de werf gerepareerd.” 22 september 2020 Colofon Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag Verspreidpunten U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl Adres ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel +31(0)10 414 00 60 klantenservice@binnenvaartkrant.nl Redactie, Nieuws redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker - Hoofdredacteur +31(0)6-22871516 Michel Gonlag - Eindredacteur +31(0)6-53244445 Sarah De Preter - Redacteur +31(0)6-22701893 Klantenservice, Administratie, Boekhouding Karin Hell - Office manager Mariska Doornkamp - Administratief medewerker Sales, Advertenties, Marketing sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers - Commercieel manager Rica Adjis - Accountmanager 235 miljoen voor de Maas Het rijk en de provincies Noord-Brabant en Gelderland steken 235 miljoen euro in verbetering van de veiligheid van de Maas. Als onderdeel van het Hoogwaterbeschermingsprogramma worden over een afstand van 26 kilometer tussen Ravenstein en Lith 26 kilometer dijken versterkt. Op 7 september ondertekenden de betrokken partijen de overeenkomst daarvoor. De versterking van de Maasdijk aan Brabantse zijde wordt gecombineerd met ruimte voor de Maas aan Gelderse en Brabantse zijde, wat kansen biedt “voor nieuwe natuur, recreatie en economie”. Nieuwe wettelijke veiligheidsnormen uit 2017 maken het nodig de dijk tussen Ravenstein en Lith te versterken. De partijen van project Meanderende Maas gaan de maatregelen samen verder uitwerken. Het eigenlijke werk start in 2023. In Meanderende Maas werken het rijk en de regio samen. Waterschap Aa en Maas trekt het project en werkt daarin samen met Provincie Noord-Brabant, Oss, het ministerie van IenW, Rijkswaterstaat, Natuurmonumenten, Provincie Gelderland, waterschap Rivierenland en de gemeenten Wijchen en West Maas en Waal. Oeuvreprijs voor Evert Stel Evert Stel, ontwerper van No- Limits en samen met zijn partner Inge de Graaf oprichter van de Stichting Vaarwens, is winnaar van de Boot van het jaar Oeuvre prijs 2020. Aan boord van zijn eigen schip, de Meander V, werd Stel dinsdagochtend 8 september verrast met de ereprijs. De Oeuvreprijs is bedoeld voor iemand die zich langere tijd op bijzondere wijze voor de Nederlandse watersport (jachtbouw, productontwikkeling, infrastructuur, media, havens of overheid) verdienstelijk heeft gemaakt. De prijs wordt uitgereikt door Hiswa te Water. Stichting Vaarwens Evert Stel heeft met No-Limits een schepenlijn gemaakt die uitblinkt in vaareigenschappen, zeewaardigheid en aandrijving, aldus de jury. De ontwerpen kenmerken zich door de grote tubes rondom. Zijn ontwerpen varen over de hele wereld. Evert Stel werd, samen met zijn partner Inge de Graaf, dinsdag 8 september verrast met de prijs. (foto Hiswa te Water) Daarnaast is Evert met zijn partner initiatiefnemer van en de stuwende kracht achter de Stichting Vaarwens. Deze stichting verzorgt al ruim tien jaar vaardagen voor mensen in hun laatste levensfase. Dit gebeurde tot vorig jaar met de Meander V. Inmiddels heeft de Stichting een eigen Vaarwensschip. Uiteraard ontworpen door Evert zelf, schrijft de jury. “Een uniek schip met grote functionaliteit waardoor de gasten van Vaarwens een onvergetelijke dag kunnen ervaren.” Overige winnaars De Boot van het Jaar Innovatieprijs werd gewonnen door Steeler Yachts uit Steenwijk voor zijn nieuwe Steeler Bronson 50. Natural Yachts uit Heeg werd winnaar van de Boot van het Jaar Startup prijs. SloepNed Watersport uit Balk won de Boot van het Jaar Lokale Held Prijs. Bij de keuze van de Boot van het Jaar Publiekslieveling kozen duizenden online stemmers voor de Cooper 680, een moderne, fraai gelijnde tender. Vormgeving vormgeving@binnenvaartkrant.nl Jimmy-Dean Hartog Angela Govers-Bakker Drukwerk Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv. Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen. www.binnenvaartkrant.nl BINNENVAART VLOG www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl VLOOTSCHOUW BINNENVAARTCIJFERS www.binnenvaartcijfers.nl

Binnenvaartkrant