Views
1 year ago

2020-07 Cruise

  • Text
  • Maart
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze
  • Sluis
  • Haven
  • Weer

6 24 maart

6 24 maart 2020 KICKER / ZOEKERTJE Kleine advertentie met een verzoek, aanbod of mededeling. Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst op via onze website. Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van de Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! Filipijns óf Roemeens personeel Vanaf 107 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf WWW.ALFURU.COM Samen zijn ze weer één. Het is goed zo. Na een mooi en voldaan leven is onze lieve vader, trotse opa en mijn zorgzame partner overleden. Wij hebben hem in liefde losgelaten Harrie van Eeuwijk echtgenoot van Roos van Eeuwijk-Muller † Drunen, 2 februari 1932 † Nijmegen, 13 maart 2020 Dianne Gabke en Gijsbert klein‐ en achterkleinkinderen Annie Roording BEMANNING NODIG? Continental Crewing biedt u per direct gemotiveerde Filipijnse (licht)matroos. Vanaf Euro 103 per dag. Email : sales@continentalcrewing.eu T + 31­1089­00061 T + 49­3222­1094­892 www.continentalcrewing.eu BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527­690032 Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 Schipper GVA, Marifoon, Radar, Waalpatent, ZZP zoekt vast schip / werk. Week op week af. Bel 06­29 608 608 Upstream Crew B.V. Uw betrouwbare bemiddeling voor Poolse bemanning. e: info@upstreamcrew.com t: 085­877 2324 De laatste 1,5 jaar ging zijn gezondheid achteruit. Hij hield de moed erin en probeerde nog zoveel mogelijk te genieten, ook al wilde zijn geest nog zo veel meer dan zijn lichaam aan kon. Wij zijn opgelucht dat hij nu rust heeft en weer samen met mama is. Het afscheid en de crematiedienst heeft inmiddels plaatsgevonden. Correspondentieadres: De Toverdans 54, 6584 ED Molenhoek. Waarom al dat vechten, waarom al die pijn. Hij wilde hier niet weg, hij wilde bij ons zijn. De strijd was oneerlijk en geheel niet terecht. Hij wilde graag nog verder, maar verloor dit gevecht. Al meer dan 20 jaar actief in waterwerk • Baggerwerkzaamheden • Hijswerkzaamheden • Zinkwerk & bestortingen • Heiwerkzaamheden • Transport & overslag Maasdijk 82 • 4261 AL Wijk en Aalburg SCHEEPSMAKELAAR Bemanning gevraagd, echtpaar of kapitein voor motorvrachtschip voor de vaart B-NL Eventueel overname van het schip is bespreekbaar, met vast werk. Info: T +32 475 499448 T +31 611 370447 HOUSEBOAT & BARGES FIND YOUR PERFECT VESSEL Gevraagd voor de buitenlandse markt. Luxe motors, Kempenaars en andere schepen geschikt voor bewoning. Neem vrijblijvend contact met ons op. Telefoon +31 (0)6 54936843 • johan@houseboatsandbarges.com www.houseboatsandbarges.com Een persoonlijkheid en een geweldig mens heeft ons verlaten. Wij hebben afscheid moeten nemen van mijn lieve man en onze zorgzame vader. Evert van der Werf 17 december 1948 † 16 maart 2020 Delfzijl Zwijndrecht DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH HYBRIDE / FULL ELECTRIC AANDRIJFSYSTEMEN Biesboschhaven Noord 1b 4251 NL Werkendam T. +31 (0)183 502688 U ZOEKT PERSONEEL? Maasboulevard 214 3331 ML Zwijndrecht Jellie Cor en Jacqueline Fokko ADVERTEREN IS JUIST NU BELANGRIJK! VRAAG NAAR DE MOGELIJKHEDEN! +31(0)10-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL De uitvaart heeft inmiddels in besloten kring plaatsgevonden. Bij deze willen we u bedanken voor het medeleven. Hét vakblad met het grootste bereik

7 Bundelen van lading wordt gezien als sleutel tot grotere modal shift ‘Varen in driehoekjes’ biedt containervaart nieuwe kansen COLOFON 24 maart 2020 De Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. VLOG Er kan meer lading van de weg naar het water worden overgeheveld. Daar willen circa 45 bedrijven, belangenorganisaties en overheden uit de wereld van vervoer, handel- en productie samen werk van maken. Ze kwamen op 9 en 10 maart in Bergambacht bijeen voor een ‘snelkookpansessie’ om ideeën uit te werken. Ze verwachten het meest van het bundelen van lading en vervoersbewegingen. ‘Varen in driehoekjes’ noemen ze dat. Dit bundelen kan onder meer bij de aan- en afvoer van lege en beladen containers bij handels- en productiebedrijven die dicht bij een overslagterminal zijn gevestigd. Ook als er een sterke mismatch is van vraag en aanbod van containers – zowel leeg als geladen – is het onderling combineren van lading wenselijk. Het zou goed zijn regionale samenwerkingsverbanden in het achterland te stimuleren. Doorbraak forceren Op het menu stond het forceren van een doorbraak in de modal shift van containervervoer: van de Navingo Career Event verhuist naar oktober en Amsterdam Het Navingo Career Event, dat 28 mei zou worden gehouden, is wegens de uitbraak van het coronavirus verplaatst naar 27 en 28 oktober. Op het event presenteren bedrijven uit de maritieme, offshoreen energiesector zich aan werkzoekenden en studenten. Het evenementen verhuist van de RDM Onderzeebootloods in Rotterdam naar de RAI in Amsterdam. In de huidige omstandigheden vindt organisator Navingo doorgang op de oorspronkelijke datum niet verantwoord. “Navingo stelt ieders welzijn voorop. Daarom hebben we het besluit genomen, met het oog op onze bezoekers, partners en het team, om het Navingo Career Event te verplaatsen. Het event zal nu samenvallen met ons andere evenement: Offshore Energy Exhibition & Conference,” aldus directeur Coert van Zijll Langhout. Offshore Energy Exhibition & Conference (OEEC) is van 26 tot en met 29 oktober in RAI Amsterdam. Die beurs richt zich op de offshore-energiesector. Hieronder vallen onder meer de deelsectoren offshore wind, olie en gas, mariene energie en maritiem. De beurs trekt jaarlijks zo’n 10.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Combinatie Het Navingo Career Event was vorig jaar in de RDM Onderzeebootsloods in Rotterdam. “We hebben er alle vertrouwen in dat de combinatie met de beurs Offshore Energy Exhibition & Conference ervoor zorgt dat deze bijzondere editie van het Navingo Career Event ook in RAI Amsterdam een succes gaat worden.” Het vernieuwde online platform NavingoCareer.com speelt een belangrijke rol om vraag en aanbod op de arbeidsmarkt bij elkaar te brengen. “Juist nu gaan we extra ons best doen om online werkzoekenden en werkgevers via NavingoCareer.com met elkaar te verbinden, te inspireren en van kennis te voorzien. In deze uitdagende tijden is het belangrijk om als sector de schouders er onder te zetten en wij zullen daarin ons steentje zoveel mogelijk bijdragen”, aldus Van Zijll Langhout. De registratie voor het Navingo Career Event zal op een later moment weer openen. Bezoekers die zich al geregistreerd hadden, worden automatisch aangemeld voor de nieuwe datum. weg naar het water. De aanwezigen keken specifiek naar de corridors Oost (Rotterdam-Duisburg) en Zuidoost (Rotterdam-Venlo). Hun ambitie is dagelijks 2.000 containers van de weg naar het water over te hevelen. De 24 uur durende brainstormbijeenkomst was een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Rijkswaterstaat samen met Logistieke Alliantie, Connekt Lean & Green en Topsector Logistiek. Naast het bundelen van containerpakketten zien de deelnemers kansen in het opzetten van meer frequente binnenvaartlijndiensten. Extra aanbod zal tot een toename van de vraag leiden, zo redeneren ze. Het is zaak daarbij te zorgen voor een hoge frequentie en variëteit van capaciteit, en dat voor zowel lege als beladen containers. Hier ligt vooral een taak voor de overslagterminal, reders en binnenvaartschippers. Een derde oplossing waaraan gewerkt zou moeten worden, is lege containers van de weg en uit de spits halen. Daar liggen kansen als de depotfunctie van overslagterminals wordt versterkt. Haven Waspik wordt 20 meter breder DOOR NOUD VAN DER ZEE De haven van Waspik wordt verbreed. Daarover zijn de gemeente Waalwijk (waartoe Waspik behoort), Waterschap Brabantse Delta en de havenondernemers van Waspik het na jarenlang gesteggel eens geworden. In een intentieovereenkomst is opgenomen dat de 600 meter lange haven 20 meter breder wordt en er bij de invaart een zwaaikom komt. Daardoor kunnen in de toekomst grotere binnenvaartschepen de haven aandoen. Nieuwe kade De oude dijk ten oosten van de haven verdwijnt en in plaats daarvan komt een kade waar schepen kunnen aanleggen. Aan dezelfde kant wil de gemeente Waalwijk een nieuw bedrijventerrein realiseren voor watergebonden bedrijven. Diverse bedrijven hebben daar al belangstelling voor getoond. De haven van Waalwijk is niet meer bereikbaar voor schepen langer dan 82 meter sinds de restauratie van de sluis daar enige jaren geleden. Voor sommige bedrijven in Waalwijk is dat een fiks probleem. De kosten voor de verbreding zijn nog niet bekend. Wel is de afspraak gemaakt dat de havenondernemers samen een miljoen euro op tafel zullen leggen. Het waterschap betaalt 350.000 euro. Die ozu het anders kwijt zijn voor versteviging van de dijk van de Kerkvaartse haven. Waalwijk wilde oorspronkelijk dat dat gebeurde met stortstenen, maar de havenondernemers waren daar tegen aangezien de haven dan nog smaller zou worden. Meer vervoer over water De overige kosten zijn voor rekening van de gemeente Waalwijk. Die wil het project financieren met de verkoop van grond op het nieuwe bedrijventerrein. Van die 11 hectare is het grootste deel al eigendom van de gemeente. Waalwijk rekent daarnaast op geld van het rijk. Omdat Waalwijk met de ontwikkeling van het bedrijventerrein ook het vervoer over water stimuleert. Verantwoordelijk wethouder Ronald Bakker gaat een plan uitwerken. Dst moet over een aantal maanden klaar zijn. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag Verspreidpunten U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl Adres ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel T +31(0)10 414 00 60 F +31(0)84 88 44 671 klantenservice@binnenvaartkrant.nl Online www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl www.binnenvaartcijfers.nl Redactie / Nieuws redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker - Hoofdredacteur +31(0)6-22871516 Michel Gonlag - Eindredacteur +31(0)6-53244445 Sarah De Preter - Redacteur +31(0)6-22701893 Olivia Kooiman - Redactiemedewerker Met bijdragen van: Frank Antonie van Alphen Maikel Apai Menno Bonnema Evert Bruinekool Jessy Burgers Jan Johan ten Have Joke Heikens Jan Hoek Jitze Hooghiemstra Cees de Keijzer Chris van Loon Leona Meijer Johan de Witte Noud van der Zee Klantenservice / Administratie / Boekhouding Karin Hell - Office manager Mariska Doornkamp - Administratief medewerker Sales / Advertenties / Marketing sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers - Commercieel manager Rica Adjis - Accountmanager Vormgeving Jimmy-Dean Hartog Angela Govers-Bakker Drukwerk Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv. Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen.

Binnenvaartkrant