Views
1 year ago

2020-07 Cruise

  • Text
  • Maart
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze
  • Sluis
  • Haven
  • Weer

10 24 maart

10 24 maart 2020 DUTCH BARGING SERVICES ● WE WORK TOWARDS ZERO UW TROUWE COMPAGNON IN DE TANKVAART Minutieuze weergave van de werkelijkheid Elk detail klopt MODELBOUW GROEP DEVEL www.modelbouwgroepdevel.nl Wij zijn actief op zoek naar schepen van 1000t tot 4000t om onze vloot te versterken. DUTCH BARGING SERVICES BV Jan Verbergt & Koen Geeraerts TEL.: +31 (0)76 303 05 50 E-MAIL: operations@dbsbv.com Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie. HOFDREEF 30 ● 4881 DR ZUNDERT ● THE NETHERLANDS Stormsweg 8 2921 LZ Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 513333 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 E-mail: info@hoveko.nl ALTIJD SCHERPE PRIJZEN BIJ: DOK 138 - Unit 4 . Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen T +32(0)3-2251444 F +32(0)3-2906646 M +32(0)4-78656736 info@femm.be - www.femm.be Dé maritieme verzekeringsspecialist Telefoon: 010 - 411 9595 Kijk op www.overvliet.nl YOUR PERSONAL SHIPBROKER FOR OVER 40 YEARS E. INFO@KAMAR.NL T. +31 (0)78-2049339 WWW.KAMAR.NL GASDOKTERS GA +31 180 234 030 GECERTIFICEERDE info@gin-rotterdam.nl GE GASDESKUNDIGEN GA TANKSCHEPEN VOOR AL UW GASVRIJ-INSPECTIES www.gin-rotterdam.nl VOOR AL U BOURGONDISCHELAAN 30M |2983 SH RIDDERKERK T

11 24 maart 2020 Zeehavens blijven in bedrijf ondanks corona SDK DIESEL SUPPORT De haven van Rotterdam is en blijft open voor business, ondanks de ingrijpende impact die het coronavirus (COVID-19) heeft op samenleving en economie. Die boodschap bracht Allard Castelein, CEO van Havenbedrijf Rotterdam, vrijdag 20 maart. De Rotterdamse haven zorgt voor ruim 6 procent van het verdienvermogen en 385.000 banen in Nederland. Daarom is het belangrijk dat de haven in bedrijf blijft – ook al is het ladingvolume gevoelig afgenomen. Castelein: “Gelet op de economische betekenis van de haven is het vanzelfsprekend dat scheepvaartafhandeling door de Rijksoverheid is benoemd als een proces van vitale betekenis, zowel voor Nederland als voor consumenten en producenten in het Europese achterland. Verladers, rederijen, maakindustrie, de consument: iedereen rekent op Rotterdam. Ik ben er trots op dat het havenindustriële complex deze belangrijke verantwoordelijkheid dag in dag uit waarmaakt. Van scheepvaartloods en roeier tot wereldspelers in containeroverslag en olieraffinaderijen dragen daaraan bij.” Maatregelen “Goederenoverslag en -productie gaan onverminderd door. De Divisie Havenmeester zorgt voor veiligheid en orde op het water. De haven draait gewoon door en is 24/7 operationeel.” Dat neemt niet weg dat Havenbedrijf Rotterdam en andere essentiële schakels in de logistieke keten maatregelen hebben getroffen om het hoofd te bieden aan de coronapandemie. “Gezondheid komt daarbij op plek één. Tegelijkertijd proberen we de impact van Covid-19 op het functioneren van de Rotterdamse haven en industrie zo beperkt mogelijk te houden. We hebben zeer frequent overleg met de verschillende nautische dienstverleners, bedrijven en belangenorganisaties, zowel bilateraal als in diverse overleggen.” Vitale processen In het kader van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus is scheepvaartafwikkeling door de rijksoverheid aangewezen als een van de “vitale processen”. Dat zijn processen die bij uitval tot ontwrichtende economische, maatschappelijke en/of sociale schade leiden. DE SPECIALIST MET PASSIE VOOR CATERPILLAR Roeiers aan het werk in de Rotterdamse haven. (foto Havenbedrijf Rotterdam/Eric Bakker) De Divisie Havenmeester van het Havenbedrijf Rotterdam is zelf aangewezen als vitale aanbieder voor de afwikkeling van het scheepvaartverkeer. Rijkshavenmeester René de Vries interpreteert dat ruim. Hij schreef in een persbericht: “Ik zie het vitale proces van scheepvaartafwikkeling breder dan enkel de Divisie Havenmeester. Voor de scheepvaartafwikkeling is het noodzakelijk dat de nautische dienstverleners, de terminals en de bedrijven waar schepen aanmeren om te laden en te lossen ook worden gekwalificeerd als onderdeel van de scheepvaartafwikkeling en daarmee ook kwalificeren als een vitaal proces in het kader van de beteugeling van het coronavirus.” Amsterdam Haven Amsterdam stelt dat het niet alleen voor de goederenstromen van en naar Nederland van belang is dat de haven open blijft. “Ons havengebied heeft ook vitale functies die beschermd moeten 24/7 vakkundige en betrouwbare dienstverlening worden, zoals energieopwekking, Omdat uw schip altijd door moet kunnen varen afvalverwerking en drinkwatervoorziening. Daarom nemen wij maatregelen en bereiden we verschillende scenario’s voor, om deze functies te beschermen en alle havenmensen zo veilig mogelijk te laten werken.” Tot nader order heeft Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland, net als andere zeehavens, de Amsterdamse haven gesloten voor alle cruiseschepen. Antwerpen CEO Jacques Vandermeiren van Havenbedrijf Antwerpen wees ook op de “grote maatschappelijke verantwoordelijkheid in het draaiende houden van ons land, onze toevoer, onze economie. We hebben een multidisciplinair en grensoverschrijdend Port of Antwerp crisisteam opgestart dat regelmatig samenzit om de situatie op de voet te volgen en de nodige gepaste maatregelen te treffen. Het is van belang dat we in control blijven en permanent bijsturen. We engageren ons om, waar nodig, tijdig te communiceren.” De MEER missie voor WETEN? de komende weken is helder, aldus Vandermeiren: “De +31 haven (0) 183-745 draaiende 694 houden. Alle medewerkers info@sdkdieselsupport.nl die onze operaties rechthouden www.sdkdieselsupport.nl laten de haven letterlijk draaien. Sluizen worden bediend, schepen gesleept en vastgemaakt…” Ontwerp, installatie en reparatie van hydraulische systemen voor de binnenvaart. Stuurwerken Stuurwerkkeuringen Stuurhuiskeuringen Stuurwerkpompen leverbaar uit voorraad Nieuw of revisie van cilinders 12, 13 & 14 MEI 2O20 EVENEMENTENHAL GORINCHEM 24/7 bereik voor noodgevallen BEZOEK DE WEBSITE • Een scheepshelling van 170x40m met een hefcapaciteit van1500T • Een vlottende steiger, geschikt voor het uitvoeren van werken boven de waterlijn • Opslagterrein en werkplaatsen. • Drukpers van 300T, knipstraat tot 3m, paswerkerij,… Meer weten? WWW.MARITIME-INDUSTRY.NL Markweg Zuid 2A 4794 SN Heijningen 0167 - 52 45 65 buycktechniek.nl @Maritime_EH Maritime Industry Gorinchem Maritime Industry +32 (0) 499 52 31 32 · info@scheldewerf.be · www.scheldewerf.be 200218 MI19_210x297_Adv_BASIS_Blauw.indd 4 16/03/2020 15:43

Binnenvaartkrant