Views
1 week ago

2020-02

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Januari
  • Onze
  • Schip
  • Miljoen
  • Gaat
  • Onderhoud
  • Goede
  • Binnenvaartkrant.nl

10 14 januari

10 14 januari 2020 Wij wensen GEFO veel succes en een behouden vaart! Nieuwbouw Specialist in ontwerp, engineering en bouw van luxe riviercruise schepen. Custom-built en innovatief. Refit Efficiënt en duurzaam. Upgraden van inzetbaarheid, voor een toekomstbestendig schip. Reparatie Adequate oplossingen om continuïteit te waarborgen. Snelle service met aandacht voor kwaliteit. Havenstraat 7 | 3372 BD Hardinxveld-Giessendam T +31 (0)184 - 676 140 E info@breejen-shipyard.nl breejen-shipyard.nl WWW.DCSINT.NL WIR WÜNSCHEN TMS SCHLOSS UPPSALA IMMER EINE HANDBREIT WASSER UNTER DEM KIEL VERKAUF Kobelt elektronische und mechanische Fahrhebel, Wellenbremse und Lenkgetriebe, Keypower Bugstrahlen und Accu-Steer Hydraulik Powerpacks. INSTALLATION REPARATUR SERVICE 24/7 Produktion Bowdenzügen Kabel Verteiler MECHANICAL SEALS Julianastraat 1 3331 XG Zwijndrecht +31 (0)78 6192003 info@dcsint.nl Verteiler Europa SHIPYARD ORSOVA SHIPYARD ORSOVA WENST GEFO VEEL SUCCES EN EEN BEHOUDEN VAART MET HET MTS SCHLOSS UPPSALA Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft het ontwerp, bouw en levering casco van het MTS Schloss Uppsala mogen verzorgen voor GEFO. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Tufari Street, no. 4 Orsova, 225200 Mehedinti, ROMANIA T. E. W. +40 252 362 399 office@snorsova.ro www.snorsova.ro Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com

11 14 januari 2020 Schloss Uppsala: indrukwekkende LPG-tanker Voor de Duitse rederij GEFO heeft Den Breejen Shipyard eind vorig jaar de Schloss Uppsala afgebouwd. De LPG-tanker is 110 meter lang en 11,40 meter breed. Het schip is inmiddels volop in de vaart. De officiële proefvaart was 22 november. De Schloss Uppsala is bijna net zo indrukwekkend als het 16e-eeuws koninklijk kasteel waarnaar het genoemd is. Dat staat in Uppsala, een Zweedse stad met een rijke historie, circa 60 kilometer ten noorden van Stockholm gelegen. RENSEN-DRIESSEN Shipbuilding ontwierp en leverde het casco. Dat werd gerealiseerd op de vaste werf in Roemenië, Santierul Naval Orsova. De aandrijving van de Schloss Uppsala gebeurt met een krachtbron van Anglo Belgian Corporation: een: 6DZC-800-173-A die een vermogen levert van 1.104 kWm. ADS van STIGT leverde de Masson Marine-keerkoppeling. Damen Marine Components zorgt voor de roeraandrijving, met twee hydrodynamische profielroeren, een Optima-straalbuis en het stuurpaneel en hydraulisch aggregaat. De Kobelt-motorbediening (met onder Duits folie verwerkte noodbediening) is afkomstig van DCS International. Blokland Non-Ferro is verantwoordelijk voor de U- bundelkoelers. Verhaar Omega leverde een Verhaar Omegakanalenboegschroefinstallatie met omschakeling tussen pomp- en boegschroefbedrijf en twee startluchtcompressoren (Atlas Copco). Van All Pumps Holland komt het complete pompenpakket. DBS Scheepsservice monteerde de aluminium machinekamervloeren voor- en achterop. Alphatron Marine verzorgde de navigatieapparatuur. Daarvan maakt onder meer een AlphaRiverTrack- Pilot deel uit. Dräger Marine & Offshore Nederland voorzag de Schloss Uppsala van brandblusmaterialen, blusmonitoren, adembescherming, gasdetectie, ADN-veiligheidspakketten, AED en reddingsvesten. Aan mts Schloss Uppsala leverden onder andere: Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Ontwerp, bouw en levering casco SC Santierul Naval Orsova S.A. Bouw casco Den Breejen Shipyard Complete afbouw van het schip ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W12000C reductie 2,503:1 Incl.: Ingebouwde PTO type 0 t.b.v. stuurwerk All Pumps Holland B.V. Complete pompen pakket Alphatron Marine B.V. Navigatieapparatuur incl. AlphaRiverTrackPilot ABC, Anglo Belgian Corporation N.V. 6DZC-800-173-A, vermogen: 1104 kWm, CCR II Blokland Non-Ferro B.V. U-bundelkoelers ClimaLogic B.V. Airco-installatie, overdrukinstallatie, RVS afsluitbare roosters en machinekamerventilatoren Damen Marine Components Stuurpaneel: vol-hydraulische bediening HP 7000, hydraulisch aggregaat: type HPP 7000-280 } 1-1-1 / 7,5 kW, roeraandrijving: type 2 DWK 6080/60, hydrodynamische profielroeren: 2 stuks HD 220 en straalbuis: 1 stuk type Optima Ø 1662 mm DBS Scheepsservice Alu machinekamervloeren voor- en achter DCS International B.V. Kobelt elektronische motorbediening met onder folie verwerkte noodbediening Dräger Nederland B.V., Marine & Offshore Brandblusmaterialen, blusmonitoren, adembescherming, gasdetectie, ADN veiligheidspakketten, AED en reddingsvesten Verhaar Omega B.V. Eén (1) Verhaar Omega Boegschroefinstallatie type kanalen 03100/120-4k (schroefdiam 1015mm) verticale opstelling, 330 kW bij 1800 omw/min., bediening wegafhankelijk incl. omschakeling Pomp/Boegschroefbedrijf en twee (2) Startlucht compressor Atlas Copco LT5-30 ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Wij feliciteren GEFO van harte met mts Schloss Uppsala DAMEN MARINE COMPONENTS REGISTERED TRADEMARK OF DAMEN MARINE COMPONENTS SALES & SERVICE 0031 (0)183 - 65 00 00 info@vanstigt.com Non Ferro bv Shipyard Foto: Maritime Filming Group

Binnenvaartkrant