Views
6 months ago

2020-01

  • Text
  • Vaart
  • Rotterdam
  • Marine
  • Schip
  • Onze
  • Sluis
  • Nieuwe
  • Januari
  • Jaar
  • Binnenvaart

18 7 januari

18 7 januari 2020 Wij wensen Olivier de Smedt veel geluk met het ms Denford Non Ferro bv Maritieme betimmeringen en interieurbouw Shipyard info@foresta-trading.nl www.foresta-trading.nl DAMEN MARINE COMPONENTS REGISTERED TRADEMARK OF DAMEN MARINE COMPONENTS Foto: Media Creators

19 WeBarge verwelkomt Denford In december is de Denford in de vaart gekomen. Het 110 meter lange containerschip is gebouwd in opdracht van Olivier De Smedt van WeBarge uit Antwerpen. De geslaagde proefvaart was 14 december. Voor het ontwerp, de bouw en de levering tekende RENSEN-DRIESSEN Shipbuilding. Olivier De Smedt is een trouwe en tevreden klant van de Zwijn drechtse scheepsbouwer. De samenwerking tussen hem en Wim Driessen begon al met de levering van mcs Oxford, circa twaalf jaar geleden. De Denford is alweer het vijfde schip dat RENSEN-DRIESSEN mocht leveren. Begin dit jaar kwam de Monford in de vaart. Dat was de eerste tanker in de toch al veelzijdige vloot. Ook nu werd het schip, in opdracht van RENSEN-DRIESSEN, afgebouwd door Dolderman – maar deze keer gebeurde dat in samenwerking met Den Breejen Shipyard. Dolderman leverde daarnaast ook de Caterpillar-motoren; Den Breejen de schroefas installatie. Reintjes Benelux leverde de keerkoppeling voor de voorstuwingsmotor, een Caterpilar 3512C. Damen Marine Components leverde de twee hydrodynamische profielroeren en de Optima-straalbuis, plus het stuurpaneel (inclusief roerstandaanwijzer) en de roeraandrijving. De boegschroef is van Veth Propulsion. Het schip heeft U-bundelkoelers van Blokland Non-Ferro. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf leverde de autokraan, de ankerlieren en de koppellieren. EMS Group verzorgde de complete elektrische installatie. Tresco Engineering is aan boord met Tresco Navigis. Kampers Shipyard tekent voor het stuurhuis met hefgeleidekokersysteem inclusief de hydrauliek daarvoor. Blommaert leverde de voormast en de dakradarmast, de boordlichtvleugels, heklichtbeugel, de aluminium bordesroeftrap en davit en de stuurhuttrap. Stam Constructie vervaardigde de hoogglans gepolijste uitlaatsets op het voor- en achterschip, de rvs steunen voor de koppeldraden, de rvs roefbescherming en het relingwerk (uitgevoerd met verende scepters in de gangboorden). ClimaLogic is verantwoordelijk voor de airco- en de overdrukinstal latie, de machinekamer- en ruimventilatoren en de rvs afsluitbare roosters. Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw deed de volledige betimmering van zowel de achterwoning als de voorwoning en het stuurhuis. VE-woning en scheepsstoffering zorgde voor de complete stoffering van de woning en het stuurhuis, inclusief Ve-screen-zonwering. 7 januari 2020 Foresta Trading leverde alle pompen (dekwaspompen, lens-/ballastpompen, zwartwater-pompen met versnijder, ruimlensdompelpompen) en de smeeroliehaspelset en voorsmeerpomp. RuGotech Pijpleidingen deed het leidingwerk in de machinekamers voor- en achterop. W & O Europe leverde de afsluiters voor het ballastsysteem en de machinekamers. De Denford is gecertificeerd door Lloyd’s Register EMEA. Aan ms Denford leverden onder andere: Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Ontwerp, bouw en levering casco Dolderman B.V. Afbouw en levering Caterpillar 3512C en Caterpillar C18 Den Breejen Shipyard Afbouw i.s.m. Dolderman Blokland Non-Ferro B.V. U-bundelkoelers Blommaert BVBA Voormast type Improval, boordlichtvleugels type Portello, heklichtbeugel type Isis, alu bordesroeftrap, alu davit, dakradarmast type Futura en stuurhuttrap ClimaLogic B.V. Airco-installatie, overdrukinstallatie, machinekamerventilatoren, ruimventilatoren en RVS afsluitbare roosters Damen Marine Components Stuurpaneel: SP 2700, inclusief roerstandaanwijzer RI 2700, hydraulisch aggregaat: type HPP 2700-280 } 1-1-1/7,5 kW, roeraandrijving: type 2 DWK 6080/60, hydrodynamische profielroeren: 2 stuks type HD 200 en straalbuis: 1 stuks type Optima Ø1822 EMS Group B.V. Complete E-installatie Foresta Trading B.V. F.T. VICTOR dekwaspompen, F.T. VICTOR lens- / ballastpompen, F.T. VICTOR zwart water pompen met versnijder, F.T. MAN ruim-lens dompelpompen, ATEX uitgevoerd, F.T. smeerolie haspelset en F.T. voorsmeerpomp Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Volledige betimmering achterwoning, voorwoning en stuurhuis Kampers Shipyard B.V. Stuurhuis met hefgeleidekokersysteem incl. hydraulische toebehoren Lloyd’s Register EMEA Gecertificeerd Reintjes Benelux bvba 1x WAF 665 L met reductie van 5,571:1 RuGotech Pijpleidingen B.V. Complete machine kamer voor en achter schip Stam Constructie Uitlaatsets voor en achterschip hoogglans gepolijst, RVS steunen t.b.v. koppeldraden, railingwerk met verende scepters in gangboorden, RVS roefbeschermingen hoogglans gepolijst en diverse werkzaamheden Tresco Engineering Tresco Navigis Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf B.V. Autokraan, ankerlieren en koppellieren VE-woning en scheepsstoffering Complete stoffering woning en stuurhuis incl. Ve-screen zonwering Veth Propulsion B.V. Boegschroef 4K -1300 Veth-Jet 430kW / 585PK W & O Europe Afsluiters voor het ballastsysteem en de machinekamers ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Nieuwland Parc 307, 2952 DD Alblasserdam info@emsbv.nl www.emsbv.nl Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft het ontwerp, bouw en levering casco van ms Denford mogen verzorgen voor Euroshipping S.A. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Wij bedanken Olivier de Smedt voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen ms Denford een goede vaart. Wij verzorgden de complete E-installatie. Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com

Binnenvaartkrant