Views
8 months ago

2019-23

  • Text
  • November
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Onze
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Twee
  • Boord
  • Vaart

6 5 november

6 5 november 2019 FAMILIEBERICHTEN geboorte • verloving • huwelijk • overlijden • dankbetuiging • in memoriam Familiebericht plaatsen?Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl KICKER / ZOEKERTJE Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker / Zoekertje plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website Ik ben een parel in God’s hand. Diep bedroefd, maar ook vervuld met dankbare herinneringen aan alles wat zij voor ons gedaan en betekend heeft, geven wij u kennis dat na een moedig gedragen ziekte, door de Heere van ons is weggenomen, onze lieve moeder, schoonmoeder, oma en overgrootmoeder in de leeftijd van 92 jaar. Rotterdam, 4 november 2019 Correspondentieadres: Familie van Sluis-Zielstra Krekelveen 448 3205 RK Spijkenisse Aaltje Zielstra-Groenbos -Alieweduwe van Paulus Zielstra ex ms Cawi Gerrit † Roel † Serina en Izaäk Joke † en Jan Gerrit en Bonny Peter en Petra Thea en Leo Henk en Susan Kleinkinderen en achterkleinkinderen Na een huwelijk van zestig jaren is overleden mijn lieverd Piet Vissers Petrus Johannes Anthonius * Rotterdam, 29 januari 1929 † Zwijndrecht, 22 oktober 2019 v/h motorschip Roncalli Jacqueline Vissers - Suykerbuyk Ringdijk 408 3331 LK Zwijndrecht De crematieplechtigheid heeft plaatsgevonden op 28 oktober jl. in Dordrecht. Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van De Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! BEMANNING NODIG? Continental Crewing biedt u per direct gemotiveerde Filipijnse (licht)matroos. Vanaf Euro 103 per dag. Email : sales@continentalcrewing.eu T + 31-1089-00061 T + 49-3222-1094-892 www.continentalcrewing.eu Gezocht per 06-01-2020 Stuurman met patent of 2e kapitein 14/14, loon n.o.t.k. Zondags wordt niet gevaren. 06-54957645 Upstream Crew B.V. Uw betrouwbare bemiddeling voor Poolse bemanning. e: info@upstreamcrew.com t: 085-877 2324 Te Koop MS Wesu 70 m x 8,20 m x 2,68 m, 1031 ton. Bouwjaar 1964. Deutz 616, 830 pk, 1830 toeren uit 2004. SI tot 28 februari 2020. Te koop voor 80.000 euro. Voor meer info: 06-48783108. Filipijns óf Roemeens personeel Vanaf 103 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf WWW.ALFURU.COM De dienst van Woord en Gebed wordt gehouden, maandag 11 november om 10.45 uur in de Koningskerk, Stieltjesstraat 30 te Rotterdam-Feyenoord. Voorafgaand aan de dienst is er tussen 10.15 en 10.30 uur gelegenheid tot afscheid nemen. Omstreeks 12.30 uur zal de bijzetting plaatsvinden in het graf van haar geliefde echtgenoot op Begraafplaats Charlois, Charloisse Lagedijk 680 te Rotterdam. Na de bijzetting is er een terugkomst in de kerk alwaar gelegenheid is tot condoleren. KOPPEL GEZOCHT Voor beheer/bemanning van passagiersschip maximaal 19 gasten. • NL en zijrivieren Rijn • 1 x Groot Vaarbewijs • 1 x matroos en/of keukenprins(es) • Team aan boord 3 pers. • Verdiensten/bewoning winter o.t.k. • Seizoen april t/m oktober Interesse? 0622418892 Geen bloemen. Te koop NIEUWBOUWCASCO droge lading of tankschip Afmeting: Lengte: 110 m Breedte: 11,45 m Holte: 4,5 m 1 Motor, levering: 2e helft 2020, aansluitend is een afbouwwerf beschikbaar. Info: Theo Moons Gsm +31 611 370447 • +32 475 499448 E: theomoons@skynet.be Gemotiveerde ervaren Aziatische bemanning Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 95,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg. Tel. +49-3222- 1096-896. Of : + 31-1025-799-22 email : sales@ barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 Verfügbare Lotsen/Kapitäne für die Rhine, Main, MDK und Donau!!! Für weitere info : – tel. 0040724363747 – email : office@navigofirst.com We are the Best in Crewing! GEZOCHT MATROOS OP MTS:RELATIONSHIP 3WEKEN OP 3WEKEN AF. LUX. COND. TEL: 06-53924619 HOUSEBOAT & BARGES FIND YOUR PERFECT VESSEL Binnenvaartkrant en FairSterk bundelen de krachten voor uw vacatures! www.binnenvaartkrant.nl • www.fairsterk.nl Gevraagd voor de buitenlandse markt. Luxe motors, Kempenaars en andere schepen geschikt voor bewoning. Neem vrijblijvend contact met ons op. Telefoon +31 (0)6 54936843 • johan@houseboatsandbarges.com www.houseboatsandbarges.com …, en dat waren goede schippers Jan Westerhout draait vrijdag 15 november zijn laatste dienst op de Beatrix. Een goede tijd gewenst van de op één na beste schipper. Als het om mensen (op zee) gaat Bij individuele of collectieve verzekeringen voor zeevarenden en aanverwante beroepen wilt u aan boord stappen bij de beste partij. Een partij die specialistische expertise combineert met een persoonlijke benadering. Een partij als MultiSure. Veilige koers MultiSure is een onafhankelijk en internationaal georiënteerd assurantiekantoor, al bijna een kwart eeuw gespecialiseerd in het verzekeren van maritieme beroepsbeoefenaars. Met de fijnmazige collectieve en individuele zorg- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van MultiSure vaart u een veilige koers. Vraag gerust een vrijblijvende offerte aan en ga ook overstag! Tosca 18 - 2926 PK KRIMPEN A/D IJSSEL www.multisure.nl - info@multisure.nl - Tel.: (0180) 55 27 27 MultiSure B.V. Verzekeringen/Insurances 2163850 ADVERTENTIE 132x92 mm en 266x44 mm.indd 2 16-01-17 15:19

7 5 november 2019 Prinses Máximasluis nóg langer gestremd als gevolg van slijtage De werkzaamheden aan de Prinses Máximasluis bij Lith gaan weer langer duren dan verwacht. De grote kolk is nog tot 29 januari 2020 gestremd, maakte Rijkswaterstaat bekend. De oude kolk is wel gewoon beschikbaar. De werkzaamheden aan het boven hoofd van de Prinses Máxima sluis worden deze week volgens planning afgerond, maar nu moet ook het benedenhoofd aangepakt worden. De slijtage van de deurscharnieren is daar zodanig dat herstel niet kan wachten. Slijtage Tijdens de werkzaamheden aan het bovenhoofd is in de afgelopen periode ook gewerkt aan het benedenhoofd. Daarbij kwam aan het licht dat de slijtage van de deurscharnieren groter is dan verwacht. Om dit te herstellen moeten, net als bij het bovenhoofd is gebeurd, beide sluisdeuren eruit gehesen worden. Dat kan niet gelijktijdig aan boven- én benedenhoofd vanwege de waterkering van de Maas. Vandaar dat herstel van de deurscharnieren aan het benedenhoofd pas uitgevoerd kan worden nadat de werkzaamheden aan het bovenhoofd zijn afgerond. Vervroegd De tijd die nodig is om de deurscharnieren te vervangen, gebruikt Rijkswaterstaat om ook ander grootschalig onderhoud uit te voeren aan het benedenhoofd, zoals het conserveren van de deuren en vervanging van houtwerk. Deze werkzaamheden stonden gepland voor 2020-2023, maar worden nu vervroegd. Zodoende werkt Rijkswaterstaat tot 29 januari aan de Prinses Máximasluis. Schepen die normaal gebruik maken van de grote kolk, moeten nu via Sluis Weurt varen. Preventief Nico Evens, regiocoördinator Zuidoost-Nederland van Koninklijke BLN-Schuttevaer, heeft er begrip voor dat Rijkswaterstaat de gelegenheid benut om ook ander onderhoud meteen uit te voeren. ”Het zou onlogisch zijn om alle werktuigen, zoals bokken en kranen, op te ruimen, dan een paar maanden te schutten en daarna weer aan het benedenhoofd aan het slag te gaan. Als brancheorganisatie ondersteunen wij deze werkwijze van Rijkswaterstaat en we gaan ervan uit dat de sluis bij Lith voor langere tijd storingsvrij kan functioneren.” Evens denkt dat het gebrek aan toezicht op de sluis bij Lith heeft meegespeeld bij het besluit van Rijkswaterstaat om de stremming te verlengen. “Wij zien veel liever dat het preventief onderhoud op de sluizen terugkomt. De sluismeester liep vroeger over de sluis en zag het tijdig als er iets mankeerde aan de sluisdeur, bolder of remming. Door de bediening op afstand is die controle niet meer. Er is tegenwoordig niemand meer die dergelijke zaken nakijkt.” Hij besluit: “Een wandeling per jaar is onvoldoende om de zaak in beeld te krijgen hoe de sluis eraan toe is. De Máximasluis bij Lith is niet de enige sluis waarvan wij als brancheorganisatie zeggen: ‘Naar de onderhoudstoestand moet toch eens goed gekeken worden.”” LNG-bunkerstation in Keulen is in bedrijf COLOFON De BINNENVAARTKRANT is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag VERSPREIDPUNTEN U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl ADRES ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel T +31(0)10 414 00 60 F +31(0)84 88 44 671 klantenservice@binnenvaartkrant.nl ONLINE www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl www.binnenvaartcijfers.nl (samen met BVB) REDACTIE redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker (hoofdredacteur) +31(0)6-22871516 Michel Gonlag (eindredacteur) +31(0)6-53244445 Sarah De Preter +31(0)6-22701893 Met bijdragen van: Frank Antonie van Alphen Menno Bonnema Evert Bruinekool Jessy Burgers Jan Johan ten Have Joke Heikens Jan Hoek Jitze Hooghiemstra Dymphina Jooren Cees de Keijzer Stefan Lans Leona Meijer Johan de Witte Noud van der Zee KLANTENSERVICE ADMINISTRATIE Karin Hell (office manager) Mariska Doornkamp (administratief medewerker) SALES sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers (commercieel manager) Rica Adjis (accountmanager) VORMGEVING Steven Chiang San Lin Jimmy-Dean Hartog Het LNG-bunkerstation in de Niehler Hafen van Keulen. (foto PitPoint.LNG) in de Niehler Hafen in Keulen heeft PitPoint.LNG op 31 oktober het eerste vaste LNG-bunkerstation voor binnenvaartschepen in Europa geopend. Het nieuwe bunkerstation is onderdeel van de plannen van PitPoint.LNG om een Europese LNGinfrastructuur te ontwikkelen voor zwaar transportvervoer over het water en de weg. Het is medegefinancierd door de Europese Unie. De strategische ligging van het station tussen Bazel en Rotterdam en de goede toegankelijkheid van de locatie waren de voornaamste redenen om voor de haven van Keulen te kiezen. LNG veroorzaakt een lagere uitstoot van fijnstof (99 procent) en stikstofoxiden (minstens 80 procent) dan gasolie. LNG-motoren produceren ook tot 20 procent minder CO 2 . Het vloeibaar gemaakte gas wordt gezien als transitiebrandstof en als opstapje richting het nog schonere bio-LNG. Vast bunkerstation Met de komst van dit vaste bunkerstation aan de Rijn wordt het varen op LNG toegankelijker. Het gehele bunkerproces wordt door het nieuwe vaste tankstation aanzienlijk versneld. Waar LNGschepen bij truck-to-ship-bunkering eerst een aanvraag moesten doen en een afspraak moesten inplannen om LNG af te nemen, kan dit nu sneller en eenvoudiger. Het vaste bunkerstation is 24/7 toegankelijk. In de nabije toekomst wordt het mogelijk om twee schepen tegelijkertijd te laten bunkeren. RheinCargo Jan Sönke Eckel en Wolfgang Birlin, managing directors bij havenbeheerder RheinCargo zijn trots dat het eerste vaste LNGbunkerstation van Europa in Keulen is gevestigd. “Dit tanksysteem zien we als de volgende bouwsteen in onze aanpak om nog duurzamer en milieuvriendelijker transport te realiseren.” “Bovendien faciliteren we zo ook de verduurzaming van de bijbehorende logistiek. LNG staat voor een betrouwbaar en schoon brandstofalternatief. Het gebruik van deze brandstof helpt om de uitstoot van verontreinigende stoffen te verminderen. We zien het gebruik van LNG dan ook als een belangrijke stap richting een duurzame toekomst voor de logistieke sector.” Jan Willem Drijver, managing director bij het Nederlandse Pit- Point.LNG zegt: “De opening van het LNG-bunkerstation is een belangrijke stap voorwaarts voor het transport over water. LNG voldoet aan de strengste emissieeisen en maakt schoner transport mogelijk.” “Het bunkerstation is dankzij een ketenaanpak tot stand gekomen. Samen met verladers, havenbedrijven, rederijen, transportbedrijven en steun van de Europese Unie hebben we hard gewerkt aan het verduurzamen van het binnenvaartverkeer van Europa. Ons doel? Met LNG de weg vrijmaken voor volledig schoon transport in 2030.” DRUK Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv. Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen.

Binnenvaartkrant