Views
1 year ago

2019-22 Europort

  • Text
  • Twee
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Schip
  • Europort
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Marine

6 22

6 22 oktober 2019 KOPPEL GEZOCHT Voor beheer/bemanning van passagiersschip maximaal 19 gasten. • NL en zijrivieren Rijn • 1 x Groot Vaarbewijs • 1 x matroos en/of keukenprins(es) • Team aan boord 3 pers. • Verdiensten/bewoning winter o.t.k. • Seizoen april t/m oktober Interesse? 0622418892 Te koop CONTAINERDUWBAK bwj 2000 Afm.: L: 90,00 m - Br.: 11,45 m H.: 4,61 m - Inz.: 3,80 m - T.: 2883; Ruim: 1, rechte beun, geen luiken. Boegschr.: v. Tiem, mot.: CAT 607 pk Hekschr.: v. Tiem, mot.: CAT 542 pk Generator: John Deere 85 KVA. C.V.O.: geldig tot 28/08/2022 Opm.: duwbak in zeer goede staat Info: Theo Moons Gsm +32 475 499448 • +31 611 370447 E: theomoons@skynet.be KICKER / ZOEKERTJE Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker / Zoekertje plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website Gevraagd: Volmatroos Weekend vrij. Geen woning voorop. ZZP of vast. Tel.: 06-21518783 Gezocht per 06-01-2020 Stuurman met patent of 2e kapitein 14/14, loon n.o.t.k. Zondags wordt niet gevaren. 06-54957645 Te Koop MS Wesu 70 m x 8,20 m x 2,68 m, 1031 ton. Bouwjaar 1964. Deutz 616, 830 pk, 1830 toeren uit 2004. SI tot 28 februari 2020. Te koop voor 80.000 euro. Voor meer info: 06-48783108. Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van De Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! Gemotiveerde ervaren Aziatische bemanning Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 95,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg. Tel. +49-3222-1096-896 of + 31-1025-799-22 email : sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu Licht(matrozen) en Stuurmannen beschikbaar Zeer interessante tarieven. Via Upstream Crew bel 085 8772324 of email ons info@upstreamcrew.com Verfügbare Lotsen/Kapitäne für die Rhine, Main, MDK und Donau!!! Für weitere info : – tel. 0040724363747 – email : office@navigofirst.com We are the Best in Crewing! Filipijns óf Roemeens personeel Vanaf 103 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf WWW.ALFURU.COM BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 BEMANNING NODIG? Continental Crewing biedt u per direct gemotiveerdeFilipijnse (licht)matroos. Vanaf Euro 103 per dag. Email : sales@continentalcrewing.eu T + 31-1089-00061 T + 49-3222-1094-892 www.continentalcrewing.eu U ZOEKT PERSONEEL? WIJ VERTELLEN U GRAAG MEER OVER DE MOGELIJKHEDEN VAN ADVERTEREN IN DE BINNENVAARTKRANT VOOR DE ONDER ONZE REGIE VARENDE MOTORTANKSCHEPEN ZIJN WIJ OP ZOEK NAAR : Kapiteins, Stuurmannen met patent, Stuurmannen en Matrozen Vaargebied: het ARA en de Rijn Kandidaten Stuurmannen met patent dienen in het bezit te zijn van : • een Rijnpatent • een ADN certificaat • beheersing Nederlandse & Duitse taal • ervaring in de tankvaart Wij bieden: • een goed salaris • goede Zwitserse arbeidsvoorwaarden • goede Zwitserse pensioenopbouw • menage en reisgeld (door ons vergoed) • vakgerichte opleidingen (door ons vergoed) Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 KAPITEIN GEVRAAGD 1 week op 1 week af op het MTS THALASSA Tel: 00352 26 70 52 51 Mail: ara@inom.lu GEVRAAGD: SCHIPPERS (ECHT)PAAR • op mvs 750 ton • vast werk • ben. Rijn - Nederland • goed beloningssysteem • nette ruime woning. Werktijden van maandag t/m vrijdag, geen 24 uurs diensten. +31(0)10-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL Hét vakblad met het grootste bereik Stuurmannen en Matrozen zijn in bezit van een geldig dienstboekje Voor verdere informatie kunt U contact opnemen met Dhr. A. Fontijne 0041/61/4879070 en/of dispo@intertrans.ch T. +31 (0)62 4386544 E. a.krien@zandmij.nl I. www.zandmij.nl

7 22 oktober 2019 COLOFON De BINNENVAARTKRANT is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag VERSPREIDPUNTEN U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl ADRES ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel T +31(0)10 414 00 60 F +31(0)84 88 44 671 klantenservice@binnenvaartkrant.nl ONLINE www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl www.binnenvaartcijfers.nl (samen met BVB) Havenwethouder Arjan van Gils (rechts) in gesprek met presentator Donatello Piras. Rotterdam rekent op “stevige discussie” over nieuwe oeververbinding De keuze voor de nieuwe oeververbinding in Rotterdam is nog niet gemaakt. Havenwethouder Arjan van Gils zei bij de viering van het 90-jarig bestaan van het CBRB: “We hebben nog een stevige discussie te gaan. Over waar die precies moet komen en vooral of het een brug of een tunnel moet worden.” Vanuit de binnenvaart is flink geprotesteerd tegen een eventuele brug over de Nieuwe Maas, die tussen Feyenoord City en Kralingen zou moeten komen. Dat zou de veiligheid op de rivier verslechteren en nautisch problemen opleveren. Een spontane enquête in de zaal met CBRB-leden, gasten en genodigden onderstreepte dat alleen een tunnel onder de vaarweg door een optie zou zijn. Roerige tijden De havenwethouder nam het eerste exemplaar van een jubileummagazine in ontvangst uit handen van voorzitter Paul Goris en feliciteerde het CBRB. Hij memoreerde dat de periode waarin het de organisatie het levenslicht zag, roerig was. “De economische verhoudingen waren ingewikkeld, net als de politieke verhoudingen zo tussen de twee wereldoorlogen.” Twee weken na de officiële oprichting van de vereniging in 1929 crashte de aandelenbeurs van Wall Street en ontstond een wereldwijde economische crisis. “Nu zijn het weer roerige tijden”, zei Van Gils, doelend op veranderingen door de klimaatcrisis. “Er speelt veel, in de haven en ook in de binnenvaart: innovatie, autonoom varen, hoog water, laag water, bemanningseisen, duurzaamheid, walstroom. "Goed dat jullie daar actief in zijn – en niet met als doel de eigen belangen te verdedigen door onwelgevallige ontwikkelingen zoveel mogelijk tegen te houden, maar vanuit een houding: hoe omarmen we de vernieuwingen terwijl we ervoor zorgen dat we ze kunnen waarmaken en niet aan kapitaalvernietiging doen.” Ontgassen Vanuit bestuurlijk oogpunt verdient de binnenvaart doordat zij de minst ongunstige klimaatbelasting heeft een voorrangspositie, aldus Van Gils. “Na de pijpleiding is het de meest duurzame, economische en veilige oplossing. Dus die moet je koesteren.” Vanuit de zaal kwam een vraag wat de gemeente Rotterdam gaat doen om het mogelijk te maken dat er ontgassingsinstallaties komen bij terminals. Van Gils moest een concreet antwoord schuldig blijven. “Ik ken het probleem. Je kunt moeilijk gaan bekeuren als er niet de mogelijkheid is om je aan de wet te houden. De discussie: waar moeten ze komen en wie gaat het betalen. Ik snap de urgentie, maar ik heb niet de oplossing in mijn binnenzak.” Containercongestie Presentator Donatello Piras vroeg hoe de wethouder kijkt naar de congestie op de containerterminals in Rotterdam, die ondanks maatregelen nog steeds voor lange wachttijden voor de schepen zorgt. “Er wordt hard gewerkt aan een goede informatievoorziening, zodat je just-in-time en justin-place kunt varen en dus congestie voorkomt. Dat helpt echt.” “De terminals richten zich vooral op de zeeschepen. Daar zitten hun belangen. Terwijl het belang voor de vervoerders over de hele keten zit. Dat belang is minstens zo belangrijk… Het heeft niet zo heel veel zin aan de ene kant alle voordelen te geven en aan de andere kant te zeggen ‘los het daar maar op’. Dat heeft dus te maken met de oriëntatie van de terminals om het mogelijk te maken.” “De derde factor is de interne logistiek in de haven: waar breng je de spullen en waar haal je ze op. Daar wordt door het Havenbedrijf hard aan gewerkt om dat interne transport te verbeteren en deels autonoom te maken.” REDACTIE redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker (hoofdredacteur) +31(0)6-22871516 Michel Gonlag (eindredacteur) +31(0)6-53244445 Sarah De Preter +31(0)6-22701893 Met bijdragen van: Frank Antonie van Alphen Menno Bonnema Evert Bruinekool Jessy Burgers Jan Johan ten Have Joke Heikens Jan Hoek Jitze Hooghiemstra Dymphina Jooren Cees de Keijzer Stefan Lans Leona Meijer Johan de Witte Noud van der Zee KLANTENSERVICE ADMINISTRATIE Karin Hell (office manager) Mariska Doornkamp (administratief medewerker) SALES sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers (commercieel manager) Rica Adjis (accountmanager) VORMGEVING Steven Chiang San Lin Jimmy-Dean Hartog DRUK Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv. Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Nieuwe havengeldportal in Twente Havenbedrijf Twente heeft een nieuwe portal voor het berekenen en betalen van havengeld. Deze online dienst is ontwikkeld nadat de eerste portal niet goed bleek te functioneren. Het gebruikersgemak staat volgens Havenbedrijf Twente voorop; de opmerkingen en ervaringen van schippers met de vorige versie zijn hierin verwerkt. Havenbedrijf Twente is het samenwerkingsverband van Almelo, Enschede, Hengelo, Hof van Twente en Lochem. Samen werken de gemeenten aan het bundelen en professionaliseren van alle havengerelateerde taken, spannen ze zich in om het vervoer over water te bevorderen en innovatie te stimuleren. Met eensluidende havenverordeningen, inningsverordeningen, haventarieven en een geautomatiseerd systeem voor de inning van havengelden is de regelgeving binnen de samenwerkende gemeenten op elkaar afgestemd en geüniformeerd. Online www.portoftwente.com/havengelden is in de tweede week van oktober online gegaan. De eerste keer registreert de schipper zich met een gebruikersprofiel en scheepsinformatie en start de melding van havenbezoeken. Bij volgende havenbezoeken is dan een inlog met naam en wachtwoord voldoende om de registratie te starten. In dezelfde week zijn ook tien informatieborden geplaatst aan beide zijden van het Kanaal Zutphen-Enschede en het Zijkanaal naar Almelo. Gebruikers van de Twentekanalen worden bij sluis Eefde welkom geheten en vervolgens bij iedere haven geattendeerd op het nieuwe portal voor registratie van het havengeld. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen.

Binnenvaartkrant