Views
1 year ago

2019-22 Europort

  • Text
  • Twee
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Schip
  • Europort
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Marine

18 22

18 22 oktober 2019 Wij wensen Christian Büchting veel succes met mts Tom Burmester DAMEN MARINE COMPONENTS REGISTERED TRADEMARK OF DAMEN MARINE COMPONENTS Stuurhuizen B.V. Non Ferro bv Kadlec & Brödlin GmbH SCHIFFSELEKTRIK ELEKTRONIK NAVIGATION KOMMUNIKATION ELECTRIC MARINE BUILDING and ENGINEERING Foto: Jan Johan ten Have

19 22 oktober 2019 (foto Jan Johan ten Have) Ook nieuwe Tom Burmester werd natuurlijk bij GS Yard gebouwd Deze maand is bij GS Yard in Waterhuizen het motortankschip Tom Burmester in de vaart gekomen. De 85 meter lange en 9,60 meter brede Sunrisetanker is gebouwd voor Tank- und Frachtschifffahrt C. Burmester. De thuishaven van het schip is Hamburg. Deze Tom Burmester vervangt de vorige tanker met dezelfde naam, die in 2010 ook al bij GS Yard het levenslicht zag. Reder Christian Büchting is namelijk kind aan huis bij GS Yard. Hij heeft meerdere binnenvaarttankers door de Groningse werf laten bouwen. Sunrisetankers De laatste jaren zijn dat per definitie Sunrisetankers, het model dat GS Yard zelf ontwierp en verder ontwikkelde. Christian Büchting heeft daarbij een actieve rol gespeeld door zijn kennis en ervaring in te brengen. Begin dit jaar kwam al de Katharina Burmester van de werf en exact een jaar geleden de Burmester 100 (zo genoemd omdat de tanker het honderdste door GS Yard gebouwde schip was). De Burmestervloot bestaat uit nog drie andere Sunrisetankers: de Georg Burmester, Nicole Burmester en Lotti Burmester. “Wij zijn uitermate tevreden over de kwaliteiten van dit scheepstype. Zowel verbruik als tonnage zijn gunstiger dan bij tankers van vergelijkbare omvang”, vertelde Christian Büchting vorig jaar in deze krant. Wij wensen Christian Büchting heel veel succes met mts Tom Burmester Rotterdam – Nijmegen – Millingen a/d Rijn Loswal 5 . 6566 CH MILLINGEN A/D RIJN . T +31 481 438310 . info@heijmen.nl heijmen.nl . scheepsuitrusting.nl . stuurstoelen.com Dubbel Volvo-hart Zoals gebruikelijk bij Sunrisetankers klopt in de machinekamer een dubbel Volvo-hart. Volvo Penta Europe leverde de twee D13 MH-motoren. Plus nog een D13 MG voor de generatorset. Reintjes Benelux leverde twee keerkoppelingen (WAF 164). HR Piping deed de complete inbouw van de machinekamerinstallatie. Damen Marine Components staat achter de levering van het stuurpaneel inclusief roerstandaanwijzer, hydraulisch aggregaat, de twee hydrodynamische visstaartroeren en de Optima-straalbuis. De twee 4-bladsschroeven (diameter 1400 millimeter) en alle toebehoren komen van Promarin Propeller- und Marinetechnik. Verhaar Omega leverde de kanalenboegschroefinstallatie (schroefdiameter 1.000 millimeter). Pompenpakket All Pumps Holland leverde het pompenpakket. Kadlec & Brödlin tekende, leverde en installeerde de elektrische en de elektronische uitrusting. Daaronder viel onder meer ook het tankmeet- en alarmeringssysteem. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf is verantwoordelijk voor het stuurhuis, de hefkolom, en de autokraan. Aan mts Tom Burmester leverden onder andere: Van Wijk Stuurhuizen leverde het stuurhuis. Van Alphatron Marine komt de nautische en communicatieapparatuur. Zoals de JMA- 610 radar, de MFM-line, het GPS-kompas, de Alphacam en AIS. Bunkerstation Heijmen Beveja Ventilatoren en Luchtbehandeling voorzag de Tom Burmester van industriële ventilatoren. Blokland Non-Ferro leverde de U-bundelkoelers en een luchtkoeler. W&O Europe leverde de afsluiters in de machinekamers; WindeX Engineering de rvs klaproosters. Bunkerstation Heijmen is leverancier van de gasolie, Castrol-smeerolie en de complete scheepsinventaris. Lloyd’s Register deed de classificering van het schip. GS Yard B.V. Complete afbouw All Pumps Holland B.V. Complete pompen pakket Alphatron Marine B.V. JMA-610 radar, MFM-line, GPSkompas, VHF, Alphacam en AIS Beveja Ventilatoren en Luchtbehandeling B.V. Industriële ventilatoren Blokland Non-Ferro B.V. U-bundelkoelers en een luchtkoeler Bunkerstation Heijmen B.V. Gasolie, Castrol smeerolie en complete scheepsinventaris Damen Marine Components Stuurpaneel: SP 2700 incl. roerstandaanwijzer type RI 2700, hydraulisch aggregaat: HPP2700-180} 1-1-1 /5,5 kW, roeraandrijving: type 2 DWK 65 / 35, hydrodynamische visstaartroeren: 2 stuks type HD 160S, straalbuis: 1 stuks Optima Ø1566 mm HR Piping B.V. Inbouw complete machinekamerinstallatie Kadlec & Brödlin GmbH Wir projektierten, lieferten und installierten die elektrische und elektronische Ausrüstung inkl. der Steuerungs- und Automatisationstechnik sowie das Tankmess- und Alarmierungssystem und die dazugehörige Visualisierung sowie die Navigations- und Kommunikationseinrichtungen. Lloyd’s Register EMEA Geclassificeerd Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH The 2 main propellers, diameter 1400mm, 4 blades, skew design, the two OPTIMA® propeller nozzles and the two propeller shaft installations Reintjes Benelux bvba 2x WAF 164 met reductie van 5,044:1 Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf B.V. Hefkolom, stuurhuis en autokraan Van Wijk Stuurhuizen B.V. Stuurhuis Verhaar Omega B.V. Eén (1) Verhaar Omega kanalenboegschroefinstallatie type 3100-4k (schroefdiameter 1000mm) verticale opstelling, 300 kW bij 1780 omw/min. en bediening wegafhankelijk incl. omschakeling pomp/boegschroefbedrijf Volvo Penta Europe Office Benelux 2 x D13MH 1 x D13 MG W&O Europe Afsluiters voor in de machinekamers WindeX Engineering B.V. RVS Klaproosters ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE

Binnenvaartkrant