Views
1 year ago

2019-22 Europort

  • Text
  • Twee
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Schip
  • Europort
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Marine

16 22

16 22 oktober 2019 Veerdienst Schoonhoven BV verzorgt de veerverbindingen Schoonhoven – Gelkenes, Lekkerkerk – Nieuw Lekkerland en Gouderak – Moordrecht met moderne autoveerponten en een fiets-/voetveer. Wegens pensionering van één van onze collega’s zijn wij op zoek naar een Schipper Het betreft een fulltime functie (gemiddeld 36 uur per week, wij werken in dienstroosters) die ingevuld kan worden op alle drie onze locaties. De functie houdt onder meer in: Wat vragen wij: Wat bieden wij: Het varen met onze veerponten en kaarten verkopen aan onze klanten Leiding geven aan boord Bewaken en uitvoeren van onze dienstregeling Een klantgerichte instelling Teamgeest, integriteit Bezit van groot vaarbewijs, radarpatent en marifooncertificaat Goede arbeidsvoorwaarden en salariëring gebaseerd op de cao voor gemeenteambtenaren Onregelmatigheidstoeslag Eindejaarsuitkering Reiskostenvergoeding woon-werk Een prima team en goede werksfeer Meer info over ons bedrijf kunt u vinden op www.veerdienst-schoonhoven.nl, www.veerdienstgouderak.nl, www.veerdienstlekkerkerk.nl en op onze Facebook-pagina. Als u geïnteresseerd bent of meer informatie wilt, vragen wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen via de mail: info@veerdienst-schoonhoven.nl , of per telefoon: 0182 – 382387 (vragen naar Erik van Toor) of per post: Veerdienst Schoonhoven BV Buiten de Veerpoort 2 2871 CC Schoonhoven JOB REQUIREMENTS: • Service Booklet (River Seaman’s book) “Engineer” • Experience with Diesel, Electrical & Electronics, Hydraulics, Vacuum System • Communication and representative skills • Knowledge of the English language • Sense of responsibility WHAT DO WE OFFER: • Professional support and guidance from Corporate Engineers • Free time system: 4-4 • Swiss Contract • Complete social benefit package with competitive salary • Safety and technical training during winter period Rivertech provides nautical and technical management on luxury river cruise ships. Due to expansion of our fleet, we are looking for: Engineers As Engineer, you have an overall technical responsibility for all machines – facilities and equipment’s on board. You know how to work in a solution-oriented way. If you are ambitious, please feel welcome to apply! Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs Rivertech B.V. / Delta 60 / 6825 MS Arnhem / T: +31 (0)26 30 35 211 / E: crew@rivertechgroup.com / Contact Person: Frank Hubers FULL SERVICE BINNENVAART CREWING AGENCY Bij ons kunt u ervaren Matrozen en Lichtmatrozen vinden. SCHEEPSMAKELAAR In opdracht van METIS ADVOCATEN te Antwerpen, Meester Stéphane Van Moorleghem, in de hoedanigheid van Curator van het faillissement van Yoni Pius, veilen wij het motorvrachtschip “CHEYENNE” VOLLEDIGE BEMANNING SERVICE • Bemanning service • Pay-roll & accounting • Vervoer door lokale agent • Cursusregelingen • Crew-verzekering Riva Marine is een internationale Crewing agency gevestigd in Letland. Wij bieden vanuit Letland, maar ook uit andere EU-landen bemanning aan de binnenvaart. Wij stellen hoge eisen aan ons personeel. www.rivamarine.lv info@rivamarine.lv +31 85 021 5738 Afmetingen: L.: 89,25 m, Br.: 11,38 m, H.: 3,40 m, Inzink.: 3,28 m, laadv.: 2354 ton. Bouwjaar: VS: 1974 Dordrecht – AS: 1913 Capelle a/d Ijssel, 1991 Pont-de-Loup (B). Laadruim: Een ruim, stalen laadvloer, rechte beunen Luiken: Aluminium Friesche kap met éénmansluikenwagen (type: Blommaert) Hoofdmotor: Cummins, type: QSK50-M, vermogen: 1176 kw (1600 pk), t/min: 1800, bwj: 2008 + Straalbuis. Keerkoppeling: Masson, type: RSD701. Boegschroef: Type: Van Ballegooy - stuurrooster 360° Motor: DAF – type: XE390C1 – Vermogen: 390 kW – t/min: 1900 – Bwj: 2005. Generatoren: 2 x Fabr. IVECO, 1 x 30 KVA, 1 x 45 KVA. Stuurwerk: Hydraulisch, Fabr. Van der Velden, 2 roeren. Elektriciteit: 24/220/280 V. Autokraan: L: 11 m, SWL: 1500 kg. Woningen: AS: woonkamer, open keuken, badkamer, 3 slaapkamers VS: 1 BB-zijde en 1 SB-zijde: beide voorzien van slaapgelegenheid + open keuken + badkamer Stuurhut: Op hefkolom, beweegbare aluminium bovenbouw. 3 lagen containers Airconditioning: In woning A.S. en stuurhut. Navigatieapp.: In de stuurhut: U-vormige lessenaar met complete navigatie-apparatuur. Radar op beweegbare radarmast op het voor- en achterschip. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebaddraadlier, 2 ankers. AS: enkelschijfs oliebadlier, 1 anker met ketting.. Koppellieren: VS: 2 stuks. Verwarming: CV-ketel, elektr. + vloerverwarming Certificaat: C.V.O. geldig tot 02/03/2020. Diktemeting: Vlakrapport van 2014 aanwezig. Ligplaats: Wijnegem, linkeroever - wachtkade Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel.: +32 475 499448 of +31 611 370447. E-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Mr. Stéphane Van Moorleghem via e-mail: svm@metisadvocaten.be Bezichtiging: Zonder afspraak op 30/10, 04/11 en 09/11/2019 telkens van 11 h tot 16 h. Afsluitdatum van de biedingen: 15/11/2019 om 18 h. De verkoop geschiedt onder de volgende voorwaarden: - met goedkeuring van de Curator en de Rechter-Commissaris. - Eventuele tussentijdse verkoop door de Curator is mogelijk. De omschrijving wordt gegeven zonder verantwoordelijkheid voor eventuele vergissingen of onvolledigheden en zonder verantwoordelijkheid voor de feitelijke staat waarin het schip zich bevindt. Deze staat is goed gekend door de Koper, met alle zichtbare en onzichtbare gebreken, zonder enige garantie door de Verkoper. LEVERING VOOR ZUIVER, ONBELAST EN VRIJ VAN ALLE HYPOTHECAIRE INSCHRIJVINGEN EN BESLAGEN.

17 22 oktober 2019 Tweede deurkas ligt ook op z’n plek (foto Rijkswaterstaat/Topview Luchtfotografie) Bij de aanleg van de nieuwe zeesluis IJmuiden heeft Rijkswaterstaat een nieuwe mijlpaal bereikt. De tweede deurkas (caisson) is succesvol afgezonken en ligt op zijn definitieve positie. In deze deurkas van het binnenhoofd rolt straks de sluisdeur aan de kanaalzijde in en uit. Hier is ook plaats voor de reservedeur. In de afgelopen maanden heeft aannemersconsortium OpenIJ (een combinatie van BAM en VolkerWessels) het caisson ruim 18 meter gecontroleerd afgezonken. Rijkswaterstaat noemt het een technisch hoogstandje, waarbij de deurkas centimeter voor centimeter op de juiste diepte werd geplaatst. Op 11 oktober lag hij op zijn definitieve plek. De deurkas is 81 meter lang, 55 meter breed en 28 meter hoog. Het gewicht bedraagt 150.000 ton. Daarmee is het bouwwerk aanzienlijk groter dan de deurkas aan de zeezijde. Die is 80 meter lang, 26 meter breed en 24,50 meter hoog en werd vorig jaar al geplaatst. Robotarmen Het afzinken gebeurde door het zand onder de deurkas met behulp van op afstand bestuurbare spuitlansen weg te spuiten. Robotarmen zorgden vervolgens voor het afvoeren van het zand. Met camera’s op diverse plekken onder de vloer van het caisson, sensoren en meetinstrumenten werd dit proces zeer nauwgezet en 24 uur per etmaal en zeven dagen per week gemonitord. Nu het caisson op zijn plek ligt, wordt de ruimte onder de deurkas opgevuld met beton. Ook wordt er verder gewerkt aan de aansluiting op de drempel waar straks de deur overheen rijdt. North Sea Port ligt op koers voor overslagrecord In de eerste negen maanden van dit jaar boekten de bedrijven in North Sea Port met 54 miljoen ton bijna 2 procent meer overslag via de zeevaart dan in dezelfde periode vorig jaar. Als deze groei de laatste drie maanden standhoudt, kan de fusie haven van Gent, Vlissingen en Terneuzen dit jaar op een nieuw jaarrecord uitkomen. De overslag via zeevaart steeg met 1 miljoen ton (+1,7 procent) vergeleken met de eerste negen maanden van 2018. Het totaal van 54 miljoen ton is in elk geval een record voor deze periode. Op naar 71 miljoen ton De haven koerst af op een vierde jaarrecord op rij. Werd in 2018 voor het eerst de mijlpaal van 70 miljoen ton overslag via zeevaart overschreden, voor 2019 lijkt North Sea Port op ruim 71 miljoen ton uit te komen. De toename van de overslag via zeevaart voor de eerste negen maanden van 2019 deed zich voor in de droge bulk en bij de containers. De stijging van 6,7 procent tot 26 miljoen ton in de droge bulk was te danken aan de overslag van producten voor de staalindustrie (zoals petcokes) en de bouwsector (zoals zand, cementklinker en bakstenen). De overslag van containers groeide met 51 procent tot bijna 2 miljoen ton (277.000 TEU). Voorzichtig optimistisch Begin dit jaar was North Sea Port voorzichtig optimistisch. Ook na negen maanden is dit het geval. Er is nog altijd veel vraag naar vestigingsmogelijkheden en de goederenoverslag via de zeevaart stijgt in enkele segmenten. Toch ziet de havenbeheerder ook dat de groei de tweede jaarhelft enigszins afneemt. De naderende Brexit en de krimpende economische groei nopen tot voorzichtigheid, aldus North Sea Port. Eerste schepen binnenkort door Reevesluis Op 28 oktober varen de eerste schepen door de nieuwe schutsluis van de Reevesluis, de toegang tot het Drontermeer. Dat geldt zowel voor de beroepsals de recreatievaart. Dit is nodig doordat aannemerscombinatie Isala Delta op 28 oktober start met de bouw van de spuisluis. De spuisluis komt ten oosten van de schutsluis, waar nu de tijdelijke vaarweg ligt. Om de werkzaamheden goed uit te kunnen voeren, wordt een torenkraan op het middeneiland geplaatst, waarmee het benodigde materiaal vanaf het bouwterrein over de schutsluis kan worden gehesen. Voor de veiligheid zijn er voor de scheepvaart passeervensters ingesteld. Zo ziet het sluiscomplex er de komende maanden uit tijdens de bouw van de spuisluis. Spuiseizoen In het spuiseizoen (van 28 oktober 2019 tot en met 31 maart 2020) staan de deuren van de schutsluis in het Drontermeer bij Kampen open en is passeren alleen na aanmelding mogelijk. Tijdens de werkzaamheden staan de seinen standaard op dubbel rood en mag de scheepvaart niet passeren. Tijdens de passeervensters zijn er geen werkzaamheden en worden de seinen bediend door de sluisbedienaar. Het is verboden om vanuit de schutsluis de kade en het sluisterrein te betreden. Dit is een bouwterrein. Dit wordt ook op de borden aangegeven. Betonstortdagen Er geldt voor de gehele periode een doorvaarhoogtebeperking van 25 meter. De schutsluis is 10,50 meter breed. Op dinsdag en donderdag is de doorvaarhoogte maximaal 20 meter. Dit zijn namelijk de betonstortdagen. Er staat dan een betonpomp op het bouwterrein met een arm over de schutsluis naar de spuisluis. Hier moeten vaartuigen onderdoor varen. Vanaf 1 april 2020 zal daadwerkelijk geschut worden. Vanaf dan wordt de schutsluis bediend. Passeervensters In verband met de werkzaamheden zijn er het komende half jaar beperkte doorvaartijden. De passeervensters voor 28 oktober 2019 tot 31 maart 2020 zijn op maandag tot en met vrijdag: • 09.00 tot 09.30 uur • 12.30 tot 13.00 uur • 17.00 tot 17.30 uur • 19.00 tot 21.00 uur Op zaterdag, zondag en feestdagen: • 11.30 tot 12.00 uur • 14.00 tot 14.30 uur Aanmelden Schepen moeten zich minimaal vier uur van tevoren aanmelden voor passage tijdens één van de passeervensters. Dit kan via CMIJ: de Centrale Meldpost IJsselmeergebied van Rijkswaterstaat in Lelystad: (088) 797 45 73. Kijk voor meer informatie op www.ruimtevoorderivierijsseldelta.nl/nl/reevesluis.

Binnenvaartkrant