Views
1 year ago

2019-15 Deutschland - Rhein

  • Text
  • Twee
  • Binnenvaart
  • Goed
  • Rhein
  • Binnenschifffahrt
  • Onze
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Juli
  • Schip

18 16 juli

18 16 juli 2019 GASDOKTERS GA +31 180 234 030 GECERTIFICEERDE info@gin-rotterdam.nl GE GASDESKUNDIGEN GA TANKSCHEPEN VOOR AL UW GASVRIJ-INSPECTIES www.gin-rotterdam.nl BOURGONDISCHELAAN 30M |2983 SH RIDDERKERK T VOOR AL U Een behouden vaart begint met een goede uitrusting! NCP erkend REOB onderhoudsbedrijf voor verkoop en keuring van brandblusmaterialen en zwemvesten. Werkendam 0183 67 80 30 24/7 bereik voor noodgevallen • Een scheepshelling van 170x40m met een hefcapaciteit van1500T • Een vlottende steiger, geschikt voor het uitvoeren van werken boven de waterlijn • Opslagterrein en werkplaatsen. • Drukpers van 300T, knipstraat tot 3m, paswerkerij,… Keuring brandblusser aan boord: €8,50 incl. voorrijden excl. btw Simplus Brandblusapparaten bv Dordrecht 078 652 07 52 +32 (0) 499 52 31 32 · info@scheldewerf.be · www.scheldewerf.be MVS – Trickster BOUWJAAR 1962 - Peters scheepsbouw NV, Dedemsvaart AFMETINGEN 80 m x 9,50 m x 2,82 m TONNAGE 1392 MOTOR Caterpillar C32, 1000 pk BJ 2010 Net schip, goed onderhouden. Nautische apparatuur vernieuwd 2016. Vlak vernieuwd in 2000, ramen vernieuwd 2017. Inruil bespreekbaar. MVS – Amphiro BOUWJAAR 1958 - Sint Pieter Hemiksem AFMETINGEN 80m x 9,50 m x 2,83 m TONNAGE 1441 MOTOR Cummins KTA 38M, 1200 pk, BJ 1995, Revisie 2014 Stalen vloer 12 mm, 2000m 3 , badkamer volledig vernieuwd 2018. Beunkoeler vernieuwd 2016, CVO en Euroclass geldig tot 05/2026. MVS –Syndikus BOUWJAAR 1962 - Peters scheepsbouw NV, Dedemsvaart AFMETINGEN 39 m x 5,09 m x 2,51 m TONNAGE 372 MOTOR KMD, 315 pk, BJ 2008, CCR2 Zeer nette spits, goed onderhouden. Startmotor en dynamo van 2018, stalen vloer. Vanaf onderkant bergplaat naar boven is alles gelast, net als het vlak, spanten zijn geklonken. Tractie batterijen 2016, het schip is uitgerust met een waterschot. Heeft u vragen? Wenst u meer informatie? Aarzel niet om ons te contacteren. Kan u niet langer wachten, kijk dan op www.gskbrokers.eu Wij helpen u graag verder met de zoektocht naar een schip voor een volgende stap in uw carrière. www.kliek.be Boterhamvaartweg 2, 2030 Antwerpen, +32 475 27 47 67 gsk@gskbrokers.eu - www.gskbrokers.eu BINNENVAARTSCHEPEN • DROGE LADING • TANKERS • DUW/SLEEPBOTEN • WOONBOTEN • NIEUWBOUW MVS–Henriette BOUWJAAR 1964 Lekkerkerk Duivendijk AFMETINGEN 75 m x 7,29 m x 2,85 m TONNAGE 1042 MOTOR Cummins QSK 19M, 750 pk, BJ 2007, April 2019 20.000 uur Mooi model schip, loopt goed, zeer goed geschikt voor veevoer 1500 m 3 . Tinnemans rolluiken van 2019, stuurwerk voldoet aan nieuwe eisen. Rafa ramen 2004, Misti autokraan 12-16 m 1700 kg. Badkamer wordt volledig vernieuwd in 2019. MVS– Omerta BOUWJAAR 1985 Philipp Ebert Neckarsteinach AFMETINGEN 108 m x 11,40 m x 3,50 m 192 TEU TONNAGE 2911 MOTOR MTU 4000, 1797 pk, BJ 2009, koprevisie 36.000 uur Caterpillar boegschroef stuurrooster schroef van 1,4 m - 608 pk. Sterk schip, uitstekend geschikt voor containers, in overleg met vast werk over te nemen. Stuurhut volledig vernieuwd 2019, stille woning. MVS– Forel BOUWJAAR 1959 Mainlin en kinderen Lederberg-B AFMETINGEN 55 m x 7,06 m x 2,61 m TONNAGE 610 MOTOR 1x GM 6-71, 216 pk, BJ 1988, revisie 2018 1x Scania DS11, 311 pk, BJ 1994, revisie 2017 Keerkoppeling rubbers en pezen vervangen Dit schip is goed ondergehouden en is in goede staat. Stalen vloer 10 mm, 950 m 3 , aluminium rolluiken, Lagendijk 9 m, 1500 kg met afstandsbediening. © WILLIAM HILL - MARINETRAFFIC.COM © PETER BEENTJES - MARINETRAFFIC.COM © GERT JAN KOK - MARINETRAFFIC.COM © HUTSE LUC - MARINETRAFFIC.COM MVS– Neophyte BOUWJAAR 1961 Germersheim AFMETINGEN 71m x 8,20 m x 2,56 m TONNAGE 990 MOTOR Caterpillar 3412, 720 pk, BJ 1998, revisie 2017 Het schip is goed onderhouden. 1550 m 3 met stalen vloer. Stuurhuis bovenbouw aluminium Bernaerts 2018, aluminium rolluiken. Ramen woning achter OMRU2018. Beunkoeler Blokland gecoat 2019. Cilinders stuurwerk gereviseerd 2019. © HUTSE LUC - MARINETRAFFIC.COM © HUTSE LUC - MARINETRAFFIC.COM

19 16 juli 2019 TB Shipyards levert mbs Paul op aan Zandmaatschappij Twenthe TB Shipyards heeft het drogeladingschip Paul opgeleverd aan Zandmaatschappij Twenthe. Het motorbeunschip zal vooral op het Twenthekanaal te vinden zijn. Het schip is op twee locaties van TB Shipyards gebouwd. Het voorschip, de woning en het middenschip zijn op de werf in Kampen gebouwd, vervolgens over het water naar Meppel getransporteerd en daar gekoppeld aan het in Meppel gebouwde achterschip. In Meppel is het schip vervolgens afgebouwd. De Paul zal ingezet worden voor vervoer van zand en grind, veelal vanuit Duitsland naar Hengelo. Het schip heeft een gering eigen gewicht, waardoor het veel lading kan vervoeren; maximaal 2.800 ton bij een diepgang van 3,05 meter. Volvo Penta-motoren Het schip is 110 meter lang en 11,45 meter breed. Het is voorzien van twee schroeven, aangedreven door twee Volvo Pentamotoren van het type D13MH. Die leveren elk 368 kW bij 1800 toeren. De Omega-boegschroef, geleverd door Verhaar Omega, wordt ook aangedreven door een Volvo Penta D13MH-motor. Alle motoren, inclusief generatorsets, zijn geleverd door Haisma Scheeps- & Industriemotoren. Laag geluidsniveau De woning is flexibel opgesteld, waardoor trillingen en geluid minder doordringen in de woning. Schippersechtpaar Peggeman, gaven tijdens de proefvaart aan zeer verrast te zijn over de stille woning. De metingen bevestigden dat: het geluidsniveau in de woning en de slaapkamers ligt rond de 54 dB(A). Dit is ruim onder de limieten: 60 dB(A) in de slaapkamer en 70 dB(A) in de woonkamer. Zakbare bovenbouw Het stuurhuis is uitgevoerd met een zakbare bovenbouw, geleverd door Van Wijk. Ook de ankers, ankerlieren, autokraan en aluminium autokooi zijn afkomstig van Van Wijk. Snijder Scheepselektro heeft het schip voorzien van de elektrische en nautische installatie. Admiraal jacht- en scheepsbetimmering heeft de betimmering van het interieur van de woning en het stuurhuis verzorgd. Kuurman Maritiem heeft de conservering aangebracht en Breman Shipping droeg zorg Ankerbeer B.V. is een ingenieursbureau wat complete ontwerpen incl. alle benodigde berekeningen, klassificatie tekeningen, 3D constructie, 3D piping enz. maakt. Ook bouwbegeleiding, reparatie en ombouw behoren tot de mogelijkheden bij Ankerbeer B.V. voor de airconditioning, ventilatie, verwarming en het sanitair. De gehele machinekamerinstallatie is door TB Shipyards in eigen beheer uitgevoerd. W.A. Scholtelaan 19 | 9615 TG Kolham (Holland) Tel. +31 598 631766 | E-mail. info@ankerbeer.nl www.ankerbeer.nl Aan mbs Paul leverden onder andere: Thecla Bodewes Shipyards Afbouwwerf Breman Shipping Installation B.V. ving: type 2 DWK 65 Hydrodynamische vis- Scheepsschroevenreparatie Kampen B.V. Van Wijk Stuurhuizen Admiraal Jacht & Scheepsbetimmerin- Airconditioning, sanitaire leidingen achter staartroeren: 2 stuks type HDS 200 Straal- Propellers Stuurhuis, autokraan en aluminium vloeren gen Complete betimmering van accom- woning / Machinekamer, hydrofoor, boiler, buizen: 2 stuks type Optima 1550Ø mm Snijder Scheepselektro B.V. Complete Verhaar Omega B.V. Eén (1) Verhaar modatie en stuurhuis inclusief isolatie, UV- systeem, ventilatoren en elektrische De Waal Machinefabriek B.V. elektrische installatie, touchscreens en plc Omega Boegschroefinstallatie type VBS- stoffering, zonwering en meubilair verwarming Stuwa schroefasinstallatie met schroefas- besturing, compleet nautisch pakket, ca- 1200sr (schroefdiam 1200mm) horizontale All Pumps Holland B.V. Damen Marine Components rem en Stuwa schroefasseals mera systeem en satelliet volgsysteem opstelling, 620 pk bij 1800/2000 omw/min. Complete Victor pompen pakket Stuurpaneel: SP 2700 incl. roer standaan- Lloyd’s Register EMEA Gecertificeerd Van Wijk Machinefabriek en Scheepsre- en bediening wegafhankelijk Ankerbeer B.V. Het ontwerp, constructie- wijzer RI 2700 Hydraulisch aggregaat: type Register Holland B.V., Keuring en Certifi- paratiebedrijf B.V. tekeningen en de stabiliteit HPP 2700-280 } 1-1-1 / 7,5 kW Roeraandrij- cering Binnenvaart Certificering Stuurhuis, ankerlieren en autokraan ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Wij wensen Zandmaatschappij Twenthe een behouden vaart met mbs Paul DAMEN MARINE COMPONENTS REGISTERED TRADEMARK OF DAMEN MARINE COMPONENTS Stuurhuizen B.V. Register Holland

Binnenvaartkrant