Views
1 year ago

2019-14

  • Text
  • Amsterdam
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Binnenvaart
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Onze
  • Haven
  • Schepen

6 2 juli

6 2 juli 2019 FAMILIEBERICHTEN geboorte • verloving • huwelijk • overlijden • dankbetuiging • in memoriam Familiebericht plaatsen?Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl KICKER / ZOEKERTJE Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker / Zoekertje plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst. Tot ons groot verdriet is overleden, gesterkt door het Heilig Sacrament der Zieken, onze moeder, oma en overgrootmoeder Johanna Maria Bernadetta Brands - Krootjes Jetty sinds 2007 weduwe van Christiaan Brands Verfügbare Lotsen/Kapitäne für die Rhine, Main, MDK und Donau!!! Für weitere info : – tel. 0040724363747 – email : office@navigofirst.com We are the Best in Crewing! Filipijns óf Roemeens personeel Vanaf 103 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf WWW.ALFURU.COM Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van De Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! HOLLAND SHIP CLEANING Scheepsruimen 500 BAR + verven Hydrojetten 2500 BAR Tel. 0617324458 5 oktober 1933 17 juni 2019 Rineke en Jan Paul en Inge Mees, Sam Maartje Tonnie en Jeanine Roxanna en Alex Christiaan Peter GEZOCHT KAPITEIN op MTS: RELATIONSHIP 14 dagen op 14 af. LUX. Cond. TEL: 06-539 24 619 Vitale Duitse vrouw van 61 zoekt vriendelijke schipper in de binnenvaart om samen te varen en vd leuke dingen vh leven te genieten. Leeftijd midden 50. Ik ben wonend, werkend in Limburg. Ik kan goed NL verstaan. Hobby’s; koken, watersport & op vakantie gaan. vrouwzoektschipper@gmail.com Gemotiveerde ervaren Aziatische bemanning Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 95,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg. Tel. +49-3222-1096-896 of : + 31-1025-799-22 email : sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Rob en Sophia Sharon en Mick Yves, Luna Ilona Bonita Licht(matrozen) en Stuurmannen beschikbaar Zeer interessante tarieven. Via Upstream Crew bel 085 8772324 of email ons info@upstreamcrew.com Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 De begrafenis heeft inmiddels plaatsgevonden op de Algemene Begraafplaats te Zwijndrecht. Correspondentieadres: De heer A.A.C. Brands Develsingel 15 | 3333 LD Zwijndrecht Technisch Coördinator Binnenvaart / Walkapitein Ben jij een verantwoordelijke flexibele binnenvaart enthousiast en op zoek naar een nieuwe uitdaging? Euroshipping is op zoek naar een enthousiaste collega ter uitbreiding van ons team; een Technisch Coördinator Binnenvaart ofwel Walkapitein. Jij bent een alles-oplosser voor onze binnenvaartschepen, een technische duizendpoot en regelaar. U ZOEKT PERSONEEL? Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan snel je CV naar euroshipping@inos.lu of bel naar +352 2 670 5277 TE KOOP Droge lading M/S WIJ VERTELLEN U GRAAG MEER OVER DE MOGELIJKHEDEN VAN ADVERTEREN IN DE BINNENVAART- KRANT 79,9 meter /8,95 meter /2,82 meter / 1428 ton Bouwjaar 1963 op Werf (Neue) Ruhrorter Duitsland . 2 x schottel SRP225/330 vernieuwd in 2008/2009 voor 150 000 € 2x Caterpillar Revisie 2013/2014 Laatste investering voor 60 000 € Eigenaar sinds 1981 door de jaren gemoderniseerd . Te koop voor 300 000 € (bespreekbaar) Hét vakblad met het grootste bereik +31(0)10-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL Contact E-mail : delia.vermant@gmail.com Tel : 0032(0)55608936 Gsm : 0032 (0)479921585 Gezocht Kapitein voor tankschip: • 14 dagen op / 14 dagen af • Vaargebied ARA • Rijn – Radar – ADN patent • Goede verloning Gemotiveerde, hardwerkende jongeman van 22 jaar zoekt vakantiewerk aan boord van een binnenvaartschip voor de maanden juli en augustus. Ervaring als matroos op de zeevaart. In bezit van monsterboekje en Basic Safety Training certificate van de STC-KNRM. Niet in bezit van binnenvaart-dienstboekje. Bereid om alle soorten werkzaamheden te verrichten. Te koop : Droge lading M/S 57m x 7m x 2m85, bjr. 1957, 730ton, 550 PK Volvo Penta. Met langdurig vast werk. Financiering mogelijk. Voets Shipment bv DUW- SLEEP- EN TRANSPORTWERK HANDEL IN ZAND EN GRIND Gevraagd op duwboot Schipper Contact: Tel: +32 477479870 of Mail: pascal@bauwens-shipping.be Bel, mail of app me! 06-13663883 - jantijmen@gmail.com Tel. +32 499 731631 tel: 0475-461100 vragen naar dhr. R. Voets

7 2 juli 2019 Electric & Hybrid Marine World Expo laat zien: veel animo voor nieuwe technieken “De toekomst is al begonnen” DOOR EVERT BRUINEKOOL “Electric & Hybrid Marine World Expo 2019 had 130 exposanten, en meer bezoekers dan vorig jaar: ruim 4.000”, vertelde Oliver Taylor, directeur sales & event. De beurs vond van 25 tot en met 27 juni plaats in RAI Amsterdam. “Geen bezoekers die voor cadeautjes zoals pennen en stickers kwamen – echt alleen geïnteresseerden”, stelde Henri Kruisinga van Hybrid Ship Propulsion. “Er gebeurt veel op het gebied van elektrische aandrijving. Elk jaar is de accucapaciteit weer hoger en wordt de accu betaalbaarder”, aldus Taylor. “Er is ook steeds meer aandacht voor de brandstofcel.” Daarvan stonden meerdere aanbieders op de beurs. Nedstack deelde weer samen met Hybrid Ship Propulsion één stand. “Dat bevalt heel goed”, vertelde Kruisinga. “We versterken elkaar.” Brandstofcel Het was druk op de beurs. Bij Hybrid Ship Propulsion kreeg de standbemanning veel vragen. Er is veel behoefte aan informatie. Het animo voor nieuwe technieken groeit snel. “We zetten alle zeilen bij als system integrator en ontwikkelen de systemen samen met de klant. De elektro-installatiebedrijven installeren aan boord en bij het in bedrijf stellen controleren wij of alles naar behoren functioneert.” Het eerste gezamenlijke project met Nedstack komt eraan: een beunschip dat met brandstofcellen wordt uitgerust. Kruisinga: “Ik kijk ernaar uit. De toekomst is al begonnen.” Ook Lloyd’s wordt bij het project betrokken. Waterstof is nieuw als brandstof voor de scheepvaart; voor de regelgeving moet er nog veel gebeuren. Sendo Liner genomineerd als Schip van het Jaar De Sendo Liner is genomineerd als KNVTS Schip van het Jaar 2019. De jury koos naast het binnenvaartschip voorsleephopperzuiger DC Orisant en megamotorjacht Bravo Eugenia. De prijs zal dit jaar voor de 22e maal worden uitgereikt tijdens het Maritime Awards Gala op 4 november. De Sendo Liner, eigendom van Sendo Shipping en met containers varend voor MCS, is in meerdere opzichten vernieuwend. Zo heeft het schip een dieselelektrische aandrijving in combinatie met Holland Shipyards Group bouwt de hybride veerboot Gaarden voor Kiel. (foto E.J. Bruininga Fotografie) Bij ABB was het al niet anders. Zij lanceerden het systeem Onboard Microgrid, om kleinere schepen te helpen de brandstofefficiëntie te optimaliseren. Het is een compact DC-gebaseerd stroomdistributiesysteem, gebaseerd op de principes van ABB’s energiedistributiesysteem Onboard DC Grid. Dit kan worden gebruikt voor schepen die op batterijen werken, brandstofcellen of als brandstofcel/batterijhybride. Het laatste nieuwtje is een nieuwe waterstofaangedreven duwboot. Die gaat in 2021 op de Rhône in Frankrijk varen voor Compagnie Fluviale de Transport (CFT). Innovaties Koen Boerdijk, internationaal accountmanager bij EST-Floattech, vertelde dat op de tweede beursdag een opdracht was rondgekomen voor een nieuwe flyshooter, de Turma Nova. Het casco is inmiddels bij Maaskant Stellendam gearriveerd en wordt daar afgebouwd. Het schip voor het Urker familiebedrijf Ekofish Group wordt voorzien van drie identieke dieselelektrische Caterpillar-generatorsets, gekoppeld aan een energiebeheersysteem met een lithiumbatterijopstelling van 252 KWh van EST- Floattech. Net als bij de begin dit jaar in gebruik genomen Spes Nova. “De ervaring met systeeminte- een accupakket. Daardoor kan het urenlang emissieloos varen. De Sendo Liner is gebouwd door Concordia Damen Shipbuilding in Werkendam. DC Orisant Sleephopperzuiger DC Orisant is door Royal IHC in Krimpen aan den IJssel ontworpen en gebouwd voor Reimerswaal Dredging en Group de Cloedt. Het schip is veelzijdig en doordat alles dubbel is uitgevoerd altijd inzetbaar. Megamotorjacht Bravo Eugenia is ontworpen en gebouwd door gratie maakt ons meer dan een dozen schuiver”, vond Boerdijk. “We denken en ontwikkelen mee voor de klant.” Zo slaan de accu’s bij het afwikkelen van de netten ook de door de lieren opgewekte energie weer op. Johannes Doornbosch, internationaal verkoopmanager bij Whisper- Power, was te spreken over de beurs: “Een goed breed, internationaal geïnteresseerd publiek.” Hij presenteerde de nieuwe Supreme Pro-acculader en -voeding , in vier modellen van 40 tot 100 ampère, voor 24 Volt DC-systemen. Superveilige accu Leo Stam, CEO van Hydrosta, werkt vooral voor kleinere schepen. Hij is importeur geworden van Phi-Power met de axiaal fluxmotor, een elektromotor die te koppelen is. “Zij hebben een patent om meerdere motoren op één as te zetten, dit kan tot circa 800 kilowatt. Wij doen het liefst patrouillevaartuigen en rondvaartschepen. Dat gebeurt nu veel in Amsterdam.” Door deze werkzaamheden heeft Oceanco in Alblasserdam. Die werf won afgelopen voorjaar in Monaco al La Belle Classe Explorer in de categorie Technologie en Innovatie. Dat was onder meer vanwege de hybride voortstuwing. Hollands glorie “De genomineerde schepen onderscheiden zich ieder op hun eigen specifieke aspecten en dat maakt het uiteindelijke keuzeproces er niet makkelijker op”, aldus juryvoorzitter Rien de Meij. “De ervaring leert dat de presentaties door de genomineerde bedrijven een doorslaggevende rol Stam ook nagedacht over accu’s. Zijn wens is inmiddels gerealiseerd; ze hebben een superveilige accu ontwikkeld. De Lithium-Ion HQ-Silent is het resultaat. Stam: “Mijn mensen moeten veilig kunnen werken en de klanten moeten veilig kunnen varen. Daardoor hebben we nu de meest veilige accu.” Ook is Hydrosta een samenwerking aangegaan met een Italiaanse collega die elektromotoren levert die vloeistofgekoeld zijn en in een brede range leverbaar qua voltages. Onder de naam HyMarine gaan Hydrosta en Hytem elkaars motoren leveren. Arnold Versluis, naval architect bij Holland Shipyards Group, liet vol trots het schaalmodel van een nieuw project zien aan bezoekers. Het is een ferry voor rederij SFK in Kiel, ontwikkeld om tot 300 passagiers en toeristen te vervoeren. Het model van deze Gaarden stond naast dat van de IJveer 60. De overeenkomst in beide schepen zat hem in het hybride aandrijfsysteem, dat veel overeenkomsten heeft met dat uit de schepen van de IJveer 60-serie. kunnen spelen in het uiteindelijke jurybesluit.” Schepen die in aanmerking komen voor de Maritime Award KNVTS Schip van het Jaar 2019 moeten – met name als het gaat om de innovatieve aspecten – in Nederland zijn ontwikkeld, bij voorkeur in Nederland zijn gebouwd of grotendeels zijn (af)gebouwd en tussen 1 mei 2018 en 30 april 2019 zijn opgeleverd. De jury toetst de ingediende schepen aan de criteria ontwerp, economie, duurzaamheid en milieu, veiligheid en bouwproces. COLOFON De BINNENVAARTKRANT is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag VERSPREIDPUNTEN U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl ADRES ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel T +31(0)10 414 00 60 F +31(0)84 88 44 671 klantenservice@binnenvaartkrant.nl ONLINE www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl www.binnenvaartcijfers.nl (samen met BVB) REDACTIE redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker (hoofdredacteur) +31(0)6-22871516 Michel Gonlag (eindredacteur) +31(0)6-53244445 Sarah De Preter +31(0)6-22701893 Met bijdragen van: Frank Antonie van Alphen Menno Bonnema Evert Bruinekool Jessy Burgers Jan Johan ten Have Joke Heikens Jan Hoek Jitze Hooghiemstra Dymphina Jooren Cees de Keijzer Stefan Lans Leona Meijer Johan de Witte Noud van der Zee KLANTENSERVICE ADMINISTRATIE Karin Hell (office manager) Mariska Doornkamp (administratief medewerker) SALES sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers (commercieel manager) Rica Adjis (accountmanager) VORMGEVING Steven Chiang San Lin DRUK Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv. Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen.

Binnenvaartkrant