Views
1 year ago

2019-14

  • Text
  • Amsterdam
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Binnenvaart
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Onze
  • Haven
  • Schepen

12 2 juli

12 2 juli 2019 Overslagbedrijf Speksnijder vof Wij zijn per direct op zoek naar een enthousiast: Schippersechtpaar of een Schipper/ Matroos Functieomschrijving Om onze ambities waar te maken, zijn we voor ons schip “ Cotrans 5 “ op zoek naar een team dat zich verantwoordelijk voelt voor een goede staat van het schip en zorgt voor een correcte uitvoering van de werkzaamheden. Tevens zijn wij voor onze zelfvarende zandzuiger “Alwi B” op zoek naar een schipper. Functie-eisen Voor de functie van schipper zijn wij op zoek naar kandidaten met een flexibele instelling die in het bezit zijn van het Rijn- en Radarpatent of bereidt zijn deze te behalen. Voor de functie van matroos zijn wij op zoek naar kandidaten met een afgeronde relevante beroepsopleiding. Wij bieden ¤ Marktconform salaris en reizenpremieregeling ¤ Pensioenregeling ¤ Arbeidsongeschiktheids verzekering ¤ Meewerken en denken bij een uniek bedrijf dat al sinds 1949 denkt in logistieke oplossingen Cotrans Scheepvaart B.V. is een logistiek dienstverlener gespecialiseerd in transport en overslag van alle materialen voor wegen-,water- en betonbouw in Nederland, Duitsland en België. Betrouwbaarheid, leveringszekerheid, flexibiliteit zijn onze kernwaarden. Solliciteren Indien u zich herkent in de functie van schipper of matroos ontvangen wij graag uw motivatie en CV via r.hellegering@dekkergroep.nl Voor meer informatie kunt u ook telefonisch contact op nemen met de heer C. Anker 06-53737113 Overslagbedrijf Speksnijder vof is een klein overslagbedrijf met twee kraanpontons in Amsterdam. Voor deze kraanpontons hebben wij de volgende vacature: Bobcatrijder Werkzaamheden in de haven van Amsterdam voor overslag bulkgoederen. Heeft u verantwoordelijkheidsgevoel en vindt u, net als wij, dat werken met drijvende kranen het mooiste wat er is, dan hebben wij een geschikte baan voor u. Werkzaamheden zijn het rijden op de schrankladers, onderhoud/tremwerkzaamheden. Het in de goede staat houden van ons materiaal. En op een verantwoordelijke manier omgaan met collega’s, klanten, schippers en andere mensen die bij ons werk betrokken zijn. Functie eisen: Rijbewijs en ervaring in de scheepvaart. Daar stellen wij tegen over; loon naar binnenvaart CAO, ploegentoeslag en aangezien wij geen 9 tot 5 bedrijf zijn, een passende overwerk vergoeding en kilometer vergoeding. Wilt u informatie, dan kunt u bellen naar; 0651 809092 of 0620 704015 . Mailen: info@overslagbedrijfspeksnijder.nl >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> > Voor onze uitbreiding zoeken wij/ Für unser expandierendes Unternehmen suchen wir: Kapitein met Vaarbewijs, Radarpatent, evt. Rijnpatent Kapitän mit Bootsführerschein, Radarpatent, möglicherweise mit Rheinpatent Met Tank ervaring / mit Tank-Erfahrung Stuurman / Steuermann ZEER GOED LOON / SEHR GUTE LOHN Geen ADN / Kein ADN Werkplek/Arbeidsplatz: MTS (85x9) Vaargebied/Fahrgebiet: Rotterdam, Emden, Magdeburg, Ruhrgebied und Rhein Loon/Lohn: Zeer goede Nederlandse condities / Sehr gute Deutsche Konditionen Vrije tijd in overleg / Freizeit überlegen Noordweg 19 A 3336 LH ZWIJNDRECHT info@rsgroupbv.nl +31 (0)853031530 Wij zoeken: stuurmannen - kapiteins - (leerling) matrozen CVB BV --- Chris Smit Grote Sternstraat 61 - 4332 DR Middelburg – Nederland Email: chrissmit.ys@gmail.com Mobil:+31 6 54368751 We verheugen ons op je sollicitatie / Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Wij zijn op zoek naar een KAPITEIN voor het ARA gebied • Tankvaart-, bunkerervaring is een pre • Vaarbewijs, ADN, Radar en Vhf, Rijnpatent is een pre. Werkend in een 1-1 ploegensysteem onder Luxemburgse voorwaarden Voor meer informatie kunt u graag contact met ons opnemen. Felita SA • route du Vin 9 • L-5401 Ahn Tel. +31 638 081 682 • Support54@inos.lu TE KOOP van particulier vraagprijs € 149.000,- Wega Spiegelkotter 14.50 AK, bj 1994. Zwaar gebouwd zeewaardig jacht, netjes ingetimmerd en zeer goed onderhouden. Boegschroef aanwezig en een DAF dieselmotor van 200 PK. Incl. twee slaapkamers. Eigenaarshut met Frans bed. René Smits M 06-22239207 Te koop Dagpassagierschip 150 personen Bouwjaar 1965 • Afm.: 50,00 m. x 6,60 m. x 1,38 m. Hoofdmotor: 650 pk. Volvo-Penta • Betreft een zeer goed uitgerust schip. Dubbelwandige Type C tanker Bouwjaar: 2013 • Ned. Werf geb. • Afm. :85,00 m. x 9,50 m x 3,10 m. 1596 ton kruiplijn : 4,20 m met ballast • Hoofdmotor: Mitsubishi, 940 KW. bij 1600 toeren Kopschroef: Verhaar 330 KW • Lospompen: Kampers 2x 400 M 3 • 5 tanks inh. 2200 M 3 gecoated • Agregaten: 400 KVA + 120 KVA + 63 KVA met John Deere motoren • autokraan • Nautisch kompleet • Mooie achterwoning en matrozenwoning vóórop. Klassepapieren : G.L. incl. certificaat ADN geldig tot 01-10 - 2023 Dubbelwandige Type-C – tanker Bouwjaar: 2008 • afm. 110,00 m x 11,45 m. x 3,65 m. • 3004 ton • 10 tanks inh. 3780 M 3 gecoated • spiralen • Hoofdmotor: 1700 Pk. Misubishi • kopschroef: Verhaar met 500 pk. J.J.Geluk: Fazantenhof 63 . 4332 XT Middelburg Tel: 0031 0118-613786 . GSM: 06 53 488 479 . E-Mail: jj-geluk@kpnmail.nl

13 2 juli 2019 Doek valt voor uitbreiding haven in Keulen-Zuid DOOR SARAH DE PRETER Het wordt steeds definitiever dat de uitbreiding van de haven Godorf in het zuiden van Keulen niet door zal gaan. Tijdens een bewonersbijeenkomst heeft de partijvoorzitter van de CDU in Keulen, Bernd Petelkau, gezegd dat zijn partij dit project niet meer ondersteunt en dat het besluit om de haven uit te breiden tegen het einde van dit jaar formeel wordt ingetrokken. Twaalf jaar geleden nam het stadsbestuur van Keulen met steun van de CDU en de SPD het besluit Meer terminals haken aan bij NWC-corridor De inland terminals CTU in Lelystad, HOV Harlingen en Westerman Multimodal Logistics in Hasselt zijn toegetreden tot de North West Central Corridor (NWCC). Dat in februari opgerichte samenwerkingsverband van deepsea terminals, inland terminals en binnenvaartrederijen bundelt containers op de route Amsterdam-Utrecht-Rotterdam. om de haven uit te bouwen. De Groenen en de liberale FDP waren toen al tegen het project, dat vanaf het begin omstreden was. Inwoners in het zuiden van Keulen willen niets weten van containers in hun achtertuin, het natuurgebied Sürther Aue. Ook vrezen veel Keulenaren dat het vrachtwagenvervoer van en naar de stad zal toenemen door de uitbreiding. In de wacht In 2009 zette de rechter de voorbereiding van de havenuitbreiding in de wacht op grond van formele vaste punt-punt-verbindingen tussen inland terminals en deepsea terminals leiden tot een betrouwbaarder binnenvaartproduct, zo stellen de initiatiefnemers. Er ontstaat namelijk minder vertraging bij de afhandeling op de terminals in Rotterdam. Het werkt: sinds de start in februari bereikten de schepen van North West Central Corridor een betrouwbaarheid van meer dan 95 procent. fouten. Sindsdien is er niet meer aan het project gewerkt. In 2016 kwamen CDU en Groenen in de gemeenteraad overeen dat de uitbreiding er om economische rede nen niet zou komen. Diverse economische studies hadden uitgewezen dat de rendabiliteit te laag is. Op dat moment was er nog geen sprake van dat het besluit uit 2007 zou worden vernietigd. Precies dit gaat de meerderheid van CDU, Groenen, Linke en FDP in de gemeenteraad nu doen. Tijdens een bewonersbijeenkomst in Keulen-Zuid heeft CDUpartijvoorzitter Petelkau vorige week gezegd dat de havenuitbreiding tegen het einde van dit jaar formeel beëindigd wordt. Zijn partij staat niet meer achter deze plannen en neemt het thema niet mee naar de volgende bestuursperiode. Alleen de SPD in Keulen is nu nog voor de havenuitbreiding. SPD-voorzitter Christian Joisten gaf aan dat zijn partij achter het besluit blijft staan om de haven uit te breiden. “We moeten nieuwe wegen zoeken in de logistiek en willen inzetten op spoor- en binnenvaartvervoer.” Benadeeld Ontgoocheling bij Kurt Schrömgens, die als ondernemer in de binnenvaart met zijn Bonamarevloot jarenlang voor de modal shift van containers naar het water heeft gestreden. Hij is er trots op dat inmiddels 2,5 miljoen TEU per jaar via het water wordt vervoerd. Niet trots is de Keulenaar dat zijn stad afhaakt terwijl de containerhaven in Bonn groeit en in Rheinkassel, op de andere oever van de Rijn, wordt nagedacht over een nieuwe containerterminal. Schrömgens was als CDU-lid zelf betrokken bij de besluitvorming om de haven uit te breiden. Dat zijn partij nu van koers verandert, valt hem zwaar. “Iedereen wil minder vrachtwagenvervoer. De havenuitbreiding is een kans om dit te realiseren. Insiders weten dat hiervoor nauwelijks publieke middelen nodig waren geweest. Nu de uitbreiding niet doorgaat zal ook geen enkele brug rondom Keulen nog gesaneerd worden. Wel wordt Godorf en daarmee de industrie in het zuiden van Keulen enorm benadeeld.” Chinese bestelling voor Concordia Damen Het aantal binnenlandse terminals dat is aangesloten op de North West Central Corridor is in drie maanden tijd gegroeid van vijf naar acht. Daardoor is er nu een totaal verschepingsvolume van 6.500 TEU per week. Met de uitbreiding komt op jaarbasis circa 100.000 TEU extra bovenop de 250.000 TEU die inmiddels via deze handelsroute verscheept wordt. Containers uit Harlingen, Hasselt en Lelystad worden in Amsterdam overgeslagen op de binnenvaartschepen van de North West Central Corridor. Bundeling van lading, vaste slots, grotere vrachtvolumes (150 à 200 containers per bezoek) en Het initiatief wordt ondersteund door de vijf deepsea containerterminals in Rotterdam (APMT I en II, RWG, ECT Delta en ECT Euromax), de havenbedrijven van Amsterdam en Rotterdam en het duurzaam logistiek programma Lean & Green Europe. “Dankzij toetreding tot deze corridor verwachten wij onze performance significant te kunnen verbeteren, waardoor onze klanten krijgen waar ze recht op hebben: een betrouwbaar, betaalbaar, CO2-besparend transportalternatief”, aldus Tim van der Roest, general manager Barge & Terminal bij Westerman Multimodal Logistics in het Overijsselse Hasselt. Vanuit China is een stapel casco’s onderweg naar Nederland. De bestelling is bestemd voor Concordia Damen. De scheepsbouwer ontvangt achttien casco’s en een kraanschip. Op maandag 17 juni vertrok Dockwise’ zwareladingschip Black Marlin uit Shanghai. De casco’s en het kraanschip zijn op verschillende werven in China gebouwd. Ze worden half augustus in Rotterdam verwacht. Daarvandaan worden ze naar Concordia Damen in Werkendam en andere afbouwwerven gesleept. Het kraanschip gaat naar Damen Shipyards Gorinchem. Op één casco na zijn ze allemaal al verkocht. Die laatste houdt Concordia Damen op voorraad. (foto Concordia Damen) ONDERNEMERS UIT NOORD-NEDERLAND Noordelijke scheepsbouwers: nuchterheid en kwaliteit ! www.reddingmuseum.nl Werfkade 22 9601 LG Hoogezand T: +31(0)598-39 31 31 E: info@royalbodewes.com W: www.royalbodewes.com www.webcam-harlingen.nl

Binnenvaartkrant