Views
6 months ago

2019-12 100 jaar Reederei Jaegers

  • Text
  • Rederij
  • Onze
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Juni
  • Reederei
  • Jaegers

4 4 juni

4 4 juni 2019 Hoeykens B T. 0031 (0)654 72 42 87 hoeykens@shipmail.nl www.fluviant.be Containervaart Metropolis ENTHOUSIASTE KAPITEIN GEZOCHT !!!!! • Rijnpatent tot min. Mannheim • Radar-, ADNR en Marifoonpatent • Roken in de woning en stuurhut verboden (alleen buiten) WWW.HOEYKENSTRANSPORT.BE ONZE VOORDELEN !!!!! • Werkzekerheid • Sociale zekerheid • Goede condities • Goede werksfeer • Vrije tijd, werktijd en loon in overleg • Moderne schepen met nette woning Fluviant is een Belgische binnenvaartrederij die opereert vanuit Antwerpen. Ze vervoert droge bulk lading en heeft een eigen vloot 1000T schepen. Wegens uitbreiding van onze vloot, zijn wij momenteel op zoek naar: SCHIPPER (m/v) SCHIPPER Info: • Schip 1200T, droge lading • Vaargebied: N-Z as (België, Nederland en Noord-Frankrijk) Profiel: • Minimaal 2jr ervaring • Geldig vaarbewijs + radarpatent Aanbod: • Goed salaris met extralegale voordelen • Samenwerkingsvorm bespreekbaar • Mogelijkheid voor koppels • Vaarregime: maandag tot vrijdag Solliciteer: jobs@fluviant.be of +32 (0)3 540 02 13 (Melissa Wellens) Nous cherchons: MARINIER Zone de navigation : BE, NL et N-FR. 2 ans d’expérience, permis de navigation et patent radar. Plus d’info sur www.fluviant.be/jobs We’re looking for: CAPTAIN Navigation area: BE, NL and N-FR. 2yrs of experience , navigation permit and radar patent. More info at www.fluviant.be/jobs Wir suchen KAPITÄN Fahrtgebiet: BE, NL und N-FR. 2 Jahre Erfahrung, Dienstbuch und Radarpatent. Für weitere Informationen: www.fluviant.be/jobs >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> > Binnenvaartkrant zoekt voor uitbreiding van het verkoopteam een ACCOUNTMANAGER Voor de uitbreiding van het verkoopteam zoekt de Binnenvaartkrant een accountmanager (m/v) voor 40 uur per week. Hij of zij gaat deel uitmaken van een professioneel en ambitieus team dat vastbesloten is om elke twee weken hét vakblad voor de binnenvaart te maken. Functie De beoogde accountmanager houdt zich bezig met de verkoop van advertenties en geeft onze relaties deskundig advies inzake advertentiecampagnes. Binnen het team van de krant vervult de accountmanager een belangrijke rol. Het is daarom absoluut noodzakelijk dat de kandidaat een teamplayer is. Tevens is hij of zij iemand die goed om kan gaan met deadlines. Een goede kandidaat • Beheerst de Nederlandse, Engelse en Duitse taal in woord en geschrift • Beschikt over een HBO werk- en denkniveau • Heeft een commerciële instelling • Is communicatief vaardig, sociaal vaardig, stressbestendig en heeft een goede ‘telefoonstem’ • Is in bezit van rijbewijs B Tevens spreekt het in zijn of haar voordeel als de kandidaat • Belangstelling heeft voor de binnenvaart • Een opleiding en ervaring heeft in verkoop en relatiebeheer Verdiensten Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van opleiding en ervaring. Kandidaten worden verzocht een motivatiebrief met cv te sturen aan karin@binnenvaartkrant.nl. Voor onze uitbreiding zoeken wij/ Für unser expandierendes Unternehmen suchen wir: Schipper met Rijn / Rader patent Schiffsführer mit Rhein / Radarpatent Stuurman / Steuermann Matroos /Matrose Werkplek/Arbeidsplatz: MTS (85x9) Vaargebied/Fahrgebiet: Rotterdam, Emden, Magdeburg, Ruhrgebied und Rhein Loon/Lohn: nederlandse condities / nach deutsche Konditionen Vrije tijd/Freizeit: In overleg / überlegen CVB BV Chris Smit Grote Sternstraat 61 - 4332 DR Middelburg – Nederland Email: chrissmit.ys@gmail.com Mobil:+31 6 54368751 We verheugen ons op je sollicitatie / Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

5 4 juni 2019 RWS gaat waterdieptes zes tot acht weken vooruit voorspellen Rijkswaterstaat gaat voortaan waterdieptes voor een langere periode vooruit voorspellen: zes tot acht weken. Dat kondigde Nancy Scheijven, directeur Scheepvaartverkeer- en Watermanagement aan tijdens de jaarvergadering van Koninklijke Schuttevaer. Daarnaast zullen bij lage waterstanden meer Minst Gepeilde Dieptes worden gemeten en doorgegeven. Nancy Scheijven was een van de gastsprekers tijdens de algemene ledenvergadering. De ledengroep van Koninklijke BLN-Schuttevaer houdt die nog altijd jaarlijks. Deze keer was de organisatie in handen van afdeling Ouderkerk aan den IJssel en omstreken. Zodoende kwamen de leden en gasten deze keer bijeen in Van der Valk-hotel Nieuwerkerk aan den IJssel. Water Het thema van het middaggedeelte was ‘Water… voor nu en later’. Vanzelfsprekend was het lage water van 2018 hoofdonderwerp. “De Waalstand was de laagste ooit”, aldus Scheijven, “en dan was het nog niet eens het droogste jaar uit de historie.” Dat was 1976, vertelde ze. 2018 eindigde qua droogte op plek 3. Een bijkomend voordeel van de hinder voor de scheepvaart door het langdurig lage water was volgens haar dat de ernst van de situatie voor iedereen nu duidelijk werd. “Net als het grote belang van de binnenvaart voor de BV Nederland. Je hebt af en toe een crisis nodig.” “Verhoog bruggen meteen bij vervanging of renovatie” Bij nieuwbouw, vervanging of renovatie van bruggen moeten ze meteen worden verhoogd, zodat de binnenvaart ze met een extra laag containers kan passeren. Daarvoor pleitte voorzitter Erik Schultz van Koninklijke Schuttevaer in zijn jaarrede op 24 mei. De ledengroep van Koninklijke BLN-Schuttevaer die zich focust op nautisch-technische thema’s, hield zijn algemene ledenvergadering in Nieuwerkerk aan den IJssel. Schultz ging in op de “sterk verouderde infrastructuur”, die “aan het einde van haar levensduur” is. “Nu er zoveel bruggen moeten worden vervangen, zou je zeggen: ‘Dat is mooi, dan kunnen ze ook meteen worden verhoogd.” Toekomstbestendig “Niets is minder waar”, liet Schultz erop volgen. Hij verwees naar een kosten-baten-analyse voor de bruggen over de Schelde- Rijn-verbinding waaruit bleek dat de verhoging economisch niet rendabel is. Nancy Scheijven: “Vroeger wilden we bij Rijkswaterstaat alles zelf doen. Dat kan niet langer.” Betere informatie Vooral in tijden van laagwater is informatie over de waterdiepte cruciaal voor schippers. Om optimaal te kunnen laden, maar ook om veilig te varen. “En bij Rijkswaterstaat zijn we van ‘vlot en veilig varen’, zoals u weet”, zei Scheijven. In de afgelopen zeven jaar registreerde de vaarwegbeheerder in Oost-Nederland 220 incidenten die verband hielden met de waterdiepte (te diep geladen te weinig kielspeling, enzovoort). Dat zijn dan alleen nog de geregistreerde Maar als een nieuwe brug wordt gebouwd of een bestaande vervangen of gerenoveerd moet worden, is de situatie anders, gaf Schultz incidenten; volgens onderzoek van de Universiteit van Utrecht ligt het werkelijk aantal rond het dubbele. Rijkswaterstaat streeft naar meer waterdiepte op de Waal en betere informatie daarover aan de scheepvaart. Het belang is evident: “Elke 10 centimeter meer diepgang zorgt ervoor dat de binnenvaart 200.000 euro meer lading kan meenemen…Per dag!” Daarvoor gaat de dienst samenwerken met CoVadem, het bedrijf dat via een netwerk van diepte meters Erik Schultz: bruggenbeleid moet ambitieus en toekomstbestendig zijn. aan boord van deelnemende schepen actuele en betrouwbare waterdieptes doorgeeft. “Vroeger wilden Op wenken bediend aan. Dan moet die meteen worden verhoogd. “Om te voorkomen dat een corridor tot in lengte van dagen een beperkte doorvaarthoogte houdt, terwijl alle bruggen uiteindelijk vervangen zijn.” BLN-Schuttevaer heeft daarom bij minister Cora van Nieuwenhuizen we bij Rijkswaterstaat alles zelf doen. Dat kan niet langer.” Peilschepen De peilschepen en hun bemanningen hebben ook een heleboel andere functies. Door gebruik te maken van de informatie die CoVadem van de rivierbodem verzamelt, kunnen de peilschepen doelmatiger worden ingezet. CoVadem-directeur Meeuwis van Wirdum ging daar als volgende spreker op in. Hij gaf uitleg over het systeem, de noodzaak van de groei van het aantal deelnemende (en data verzamelende) schepen en de voordelen die abonnees straks hebben. Als ze altijd de meest actuele diepte weten – en dat voor het hele vaartraject – kunnen ze veilig meer laden en dus meer verdienen. In combinatie met een trackpilot is de ideale lijn te varen op de rivier. Ook de feitelijke doorvaarthoogte van bruggen kan CoVadem op elk moment leveren. CoVadem richt zich eerst op de volledige route van Rotterdam tot Bazel, maar ook de metingen van andere vaarwegen worden verwerkt. Andries de Weerd kwam halverwege de vergadering naar voren, greep de microfoon en vroeg Nancy Scheijven wanneer eindelijk weer ‘s nachts geschut zou kunnen worden bij de sluizen in de Afsluitdijk. De regiocoördinator van Koninklijke Schuttevaer werd op zijn wenken bediend: “Toevallig is besloten dat we daar vanavond om tien uur weer mee beginnen.” Sinds 24 mei worden de sluizen in Kornwerderzand en Den Oever daadwerkelijk ook weer ’s nachts bediend. gepleit voor een “ambitieus en toekomstbestendig bruggenbeleid”. Achterstallig onderhoud De voorzitter drong ook weer aan op het inhalen van achterstallig onderhoud aan vaarwegen en kunstwerken. Maar ook modernisering is noodzakelijk: “De betrouwbaarheid van de infrastructuur is voor ons, voor het vervoer over water, van essentieel belang. De infrastructuur is sterk verouderd en dat gaan wij merken. De binnenvaart ondervindt nu al in heel Nederland veel hinder van onverwachte stremmingen. Uitschieters zijn de kunstwerken op de Maasroute en de Oranjesluizen. Er is te lang en te fors bezuinigd, waardoor nu grote problemen zijn ontstaan.” Schultz stipte ook aan dat het uitbesteden van de bouw en het onderhoud van vaarwegen en kunstwerken aan aannemers ten koste is gegaan van de kwaliteit. “In het kader van de Europese aanbesteding wordt dat werk ook aan ‘nietwaterbouwers’ gegund. Een zorgelijke situatie voor de vaarwegen.”

Binnenvaartkrant