Views
1 year ago

2019-08

  • Text
  • April
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Schip
  • Haven
  • Tussen

Totaal onverwachts en

Totaal onverwachts en veel te vroeg hebben wij afscheid moeten nemen van 6 mijn lieve zoon, onze geweldige broer, schoonbroer, oom en neef FAMILIEBERICHTEN Als tranen een trap konden bouwen, geboorte • verloving • huwelijk • overlijden • dankbetuiging • in memoriam Familiebericht en plaatsen?Mail herinneringen naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl een brug, Antoine van Zoest dan klommen we omhoog naar de hemel, en namen * Maasbracht, wij jou met 13 ons mei mee 1974 terug. † Maasbracht, Veel heb je ons 4 gegeven april 2019 veel heb je voor ons betekend Diep ontroerd, plotseling uit ons door leven gedreven de volle kerk, Wij blijf zullen je in onze harten hem altijd missen. leven de vele condoléances en de bloemen, ze waren Totaal voor onverwachts ons allen veel te een vroeg grote hebben steun wij afscheid en troost. Maasbracht, moeten Anje nemen en van Nol mijn lieve † van zoon, Zoest onze geweldige - Kleinman Een mooier broer, afscheid schoonbroer, van oom mijn en neef lieve man en Maasbracht, Albert onze allerliefste van Zoest trotse en Iris pap Frank Antoine van Zoest Jim Maikel * Maasbracht, 13 mei 1974 Antoon Coenen Nadine † Maasbracht, 4 april 2019 Xem Wij zullen hem missen. die ons zo dierbaar is, hadden wij ons niet kunnen wensen. Suikerdoossingel Maasbracht, Anje 22, en Nol Maasbracht † van Zoest - Kleinman Corr. adres: Nieuwstraat 10, 6051 HS Maasbracht Maasbracht, Albert van Zoest en Iris Frank Wij Jim danken u hiervoor Maikel hartelijk. De crematieplechtigheid voor Nadine Antoine zal gehouden Xem worden op woensdag Truus 10 Coenen april om - van 10.30 Heel uur in het crematorium gelegen Suikerdoossingel aan 22, de Maasbracht Bellekeweg Silvie en Wouter 37 te Echt. Corr. adres: Nieuwstraat 10, 6051 HS Maasbracht Laura en Erik Bijeenkomst De crematieplechtigheid in het crematorium voor Antoine zal gehouden waar worden gelegenheid op is tot woensdag 10 april om 10.30 uur in het crematorium gelegen aan de schriftelijk Bellekeweg condoleren. 37 te Echt. Montfort, april 2019 Condoleren Bijeenkomst is in ook het crematorium mogelijk waar via gelegenheid www.uitvaartzorglinne.nl is tot schriftelijk De zeswekendienst condoleren. wordt gehouden op zondag 14 april Condoleren is ook mogelijk via www.uitvaartzorglinne.nl Mochten om 10.00 wij uur iemand in de vergeten parochiekerk zijn persoonlijk van de H. Catharina te berichten, beschouwt Mochten Montfort. u wij dan iemand deze vergeten aankondiging zijn persoonlijk te berichten, als zodanig. beschouwt u dan deze aankondiging als zodanig. KICKER / ZOEKERTJE 9 april 2019 Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker / Zoekertje plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van De Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! Aziatisch Personeel Vanaf Euro 92,50 per dag. Tel. +31-1089-00061. Of +49-3222-1094-892. E: sales@continentalcrewing.eu De vaatwasser, wasdroger of wasmachine defect? www.witgoedservice.nu Ook kunnen wij nieuwe machines leveren www.electroparts.nl Te Koop Gevraagd : Goede/defecte aggregaten T. 06-27090985 Gemotiveerde ervaren Aziatische bemanning Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 95,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg. Tel. +49-3222-1096-896 of : + 31-1025-799-22 email : sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu Gezocht : Vrachtschepen Circa 50 x 6m70 voor vast werk in België. Tel. +32 499 731 631 BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Filipijns óf Roemeens personeel Vanaf 100 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf www.alfuru.com GEZOCHT KAPITEIN OP MTS: RELATIONSHIP 14 dagen op 14 af. LUX. Cond. TEL: 06-539 24 619 Te Koop Luikenkap 135m x 11,45 Alu Friesche kap/gereviseerd met Luikenwagen. +32 498524344 Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 TE KOOP (ex Bunkerboot) Werkscheepje Afm. 19,17x3,68 x1,51. Hoofdmtr 200pk Mercedes,20kva gen, wormpomp 40k/u, 8m kraan 1ton, hydroliek. t.e.a.b. Tel.06-17324458 Gezocht Matroos op eetbare olietanker ALOHA. Per direct 14dgn op 14dgn af. Loon in overleg. Kost vrij. Geen deksman matroos in dienstboekje. Soliciteren per email of telefoon. aloha-arade@hotmail.com of 0031655480551. Te Koop Gevraagd : Aggregaten, Scheepsmotoren etc. Ook loop en sloop motoren. Defecten geen probleem. E: vemodieselmotoren@live.nl T: 0031-6551 868 23 HOLLAND SHIP CLEANING Scheepsruimen 500 BAR + verven Hydrojetten 2500 BAR. Tel. 0617324458 Tel. 0475 - 472286 U ZOEKT PERSONEEL? Verfügbare Lotsen/Kapitäne für die Rhine, Main, MDK und Donau!!! Für weitere info : – tel. 0040724363747 – email : office@navigofirst.com We are the Best in Crewing! Vonk bv is een rederij met 10 eigen schepen. Voor het beunschip Eemland (800ton) zijn wij op zoek naar een schipper en matroos. Nette woning. Vaargebied Maasbracht – Luik. Dagvaart en weekenden vrij. 4daagse werkweek is bespreekbaar. Nadere info: P. Moorlag tel 0031(0)26-4432402 Gezocht kapitein per direct contactgegevens: euroshipping@inos.lu tel. +31 6 14 39 90 85 WIJ VERTELLEN U GRAAG MEER OVER DE MOGELIJKHEDEN VAN ADVERTEREN IN DE BINNENVAARTKRANT Licht(matrozen) en Stuurmannen beschikbaar Zeer interessante tarieven. Via Upstream Crew bel 085 8772324 of email ons info@upstreamcrew.com Gezocht (licht)matroos voor db Aquila Loon CAO, vrije tijd in overleg. Contactpersoon A. Cornelis, Tel: 0654375484, e-mail: arend.cornelis42@gmail.com TE KOOP TANKSCHIP NICOLAIJE € 695.000,- Bouwjaar 1957. Schip met vast werk leverbaar. Tanks (6 st.) behoren bij het schip. Eigen installatie en vast contract. +31(0)654350938 • E-mail: chak@nicolaije.nl Gevraagd Ervaren kapitein / stuurman met technische en goede contactuele eigenschappen Voor onze rondvaartboten (dagwerk) • Fulltime (parttime bespreekbaar) • Periode begin mei t/m eind september • Woonachtig in Zeeland Informatie: 0118-419367 of info@rederij-dijkhuizen.nl Sollicitaties svp per mail Zoekt voor MS Rhine Princess Kapitein en Aflos-Kapitein met Rijnpatent tot Basel en Radarpatent Stuurman met geldig dienstboekje rijnvaart Vaargebied: Nederland, België, Rijn en Moezel. vrijwel geen nachtvaarten Wij bieden: Uitstekende arbeidsvoorwaarden, Zwitsers arbeidscontract en vrijetijdsregeling. Wij verwachten van U: Prettige omgangsvorm en een representatief uiterlijk, goede communicatieve vaardigheden, kennis van Duitse en/of Engelse taal en ervaring in vergelijkbare functie. Uw schriftelijke sollicitatie: kunt U sturen naar nautisch@live.nl Voor meer informatie: www.rivercruise-line.eu of bel tijdens kantooruren met Jan de Berg +31 613121609 Wij zoeken een Schipper (evt. met partner) op ms Credo 1500 ton i.b.v. radarpatent binnenlandse vaart zondags vrij. Fa. Buitendijk, H.I. Ambacht Tel. 078-6812866, 078-6814982 TE KOOP Mbs Andante bj 1999 Afm 86 x 9,50 x 3,23 m Motor Cat 1014 pk Sputpalen Scheepvaartbedrijf Oost bv Tel +31653153374 Email oossi@planet.nl

7 9 april 2019 Kunstwerken kwetsbaar voor hackers De Oosterscheldekering. (foto AdobeStock) Bruggen, sluizen, waterkeringen en tunnels zijn niet voldoende beveiligd tegen cyberaanvallen. De Algemene Rekenkamer heeft onderzocht hoe de essentiële waterwerken worden beschermd en komt tot de conclusie dat bij het keren en beheren van water de fysieke veiligheid van Nederland op het spel staat. "Rijkswaterstaat heeft de afgelopen jaren veel werk verzet en noodzakelijke maatregelen in kaart gebracht om waterkeringen beter te beveiligen. Maar die veiligheidsmaatregelen zijn niet allemaal uitgevoerd", zo stelt de Algemene Rekenkamer vast. De instantie die de rijksoverheid controleert, constateert op basis van zijn onderzoek dat minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat "nog stappen moet zetten om aan de eigen doelstellingen voor cybersecurity te voldoen". Kostbaar Vitale waterwerken functioneren op automatiseringssystemen die nog vaak stammen uit de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw. Deze zijn in de loop der jaren gekoppeld aan computernetwerken om bijvoorbeeld bediening op afstand mogelijk te maken. Daardoor is de kwetsbaarheid voor cybercriminaliteit toegenomen. Volgens Rijkswaterstaat is het kostbaar en technisch uitdagend om klassieke automatiseringssystemen te moderniseren. Dat gebeurt daarom niet; de beheerder zet vooral in op het ontdekken van aanvallen en een adequate reactie daarop. Uit het onderzoek blijkt dat Rijkswaterstaat de afgelopen jaren zelf van alle tunnels, bruggen, sluizen en waterkeringen heeft vastgesteld welke cyberveiligheidsmaatregelen moeten worden genomen. Ongeveer 60 procent daarvan was begin 2018 uitgevoerd, maar Rijkswaterstaat maakt volgens de Algemene Rekenkamer onvoldoende werk van de uitvoering van het resterend deel. Ook is er geen actueel overzicht van de maatregelen die nog nodig zijn. Vitaal De minister heeft een aantal waterwerken die Rijkswaterstaat beheert als vitaal aangewezen. Een aanval op de IT van deze waterwerken kan grote gevolgen hebben voor Nederland. Uit het onderzoek blijkt dat nog niet alle vitale waterwerken rechtstreeks zijn aangesloten op het Security Operations Center (SOC) van Rijkswaterstaat. "Hierdoor bestaat het risico dat RWS een cyberaanval niet of te laat detecteert." Uit het onderzoek blijkt dat bij crises belangrijke documentatie niet altijd actueel is en dat er geen proces is ingericht om deze actueel te houden. Ook ligt er geen specifiek scenario klaar voor een crisis als gevolg van een cyberaanval. Er worden veel te weinig zogenoemde penetratie- of ‘pentesten’ uitgevoerd. Bij zulke testen proberen ingehuurde hackers beveiligingssystemen te omzeilen of te doorbreken. Ze zouden integraal onderdeel uit moeten maken van de cybersecuritymaatregelen bij vitale waterwerken, vindt de Algemene Rekenkamer. Controlekamer Voor het onderzoek is in samenwerking met Rijkswaterstaat een kwetsbaarheidstest uitgevoerd bij een van de vitale waterwerken. Daarbij wisten de ingehuurde ethische hackers het object fysiek binnen te dringen en zich toegang tot de controlekamer te verschaffen. De aanvallers werden echter direct opgemerkt door het SOC toen ze vanaf het terrein een laptop aansloten op het IT-netwerk van Rijkswaterstaat. De Algemene Rekenkamer beveelt de minister van Infrastructuur en Waterstaat ook aan om het actuele dreigingsniveau te onderzoeken en te besluiten of extra mensen en middelen nodig zijn. Op het moment van onderzoek was namelijk niet bekend hoe groot de dreiging van een cyberaanval bij waterwerken is. Vrouw uit water van Maashaven gered Woensdagavond 3 april is omstreeks 22.30 uur een vrouw uit het water van de in de Rotterdamse Maashaven gered. Ze was van een binnenvaartschip gevallen. De gealarmeerde hulpdiensten waren snel ter plaatse. De brandweer wist de vrouw uit het water te halen en heeft haar aan boord behandeld. Ze is vervolgens door een ambulance voor controle naar het ziekenhuis gebracht. (foto AS Media) Chemiebedrijf Inovyn wint Waalse Binnenvaartprijs De Binnenvaartprijs van de Waalse vaarwegbeheerder DPVNI is dit jaar uitgereikt aan Inovyn. Dat chemiebedrijf is een onderdeel van Ineos. De vestiging in Jemeppe-sur- Sambre heeft de afgelopen jaren een sterke stijging van het vervoer per binnenvaart laten zien. In 2018 vervoerden binnenschepen 662.000 ton van en naar de locatie in Jemeppe. Dat was 12 procent meer dan in 2017. Kade Inovyn produceert onder meer pvc en zout, zo’n miljoen ton per jaar. Sinds het bedrijf in 2015 een overslagkade liet bouwen, worden steeds meer grondstoffen en afgewerkte producten met binnenschepen vervoerd. Het binnenvaartvervoer is sinds 2015 met zo’n 40 procent gegroeid. Momenteel zet Inovyn twee binnenschepen in, maar dat kunnen er drie worden. Inovyn gaat in Jemeppe 100 miljoen euro investeren in de uitbreiding van de productiecapaciteit voor pvc. Hierdoor zou er nog eens 50.000 ton vervoer over het water kunnen bijkomen. Samber Tijdens de prijsuitreiking in het kader van de Waalse Binnenvaartdag vroeg Philippe Taranti, operations manager bij Inovyn, aandacht voor een aantal binnenvaartthema’s. De Samber zou zeven dagen per week moeten kunnen worden bevaren. Ook hebben verladers meer en betere informatie nodig over werken aan de kunstwerken of het tijdelijk stilleggen hiervan. De huidige situatie kan volgens Taranti tot vertraging in de aanlevering en zelfs productiestops leiden. Verder zou de vaarwegbeheerder moeten onderzoeken of het keerbekken in Auvealis toegankelijk kan worden gemaakt voor schepen tot 110 meter in plaats van de huidige 85 meter.

Binnenvaartkrant