Views
1 year ago

2019-08

  • Text
  • April
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Schip
  • Haven
  • Tussen

4 9 april

4 9 april 2019 M.i.v. MEI / JUNI 2019 zijn wij voor het mts Ricky-M op zoek naar een 1 ste KAPITEIN Europweit tätige Personalagentur vermittelt Personal für alle Flussschiffe Tel. 00421 918 828 726 00421 948 699 352 E-mail: tmlg.info1@gmail.com In bezit van : • Groot vaarbewijs en/of patent tot min. Godorf • Radarpatent, -diploma • ADN-C is een must • Rijbewijs • Vaargebied is hoofdzakelijk ARA (95%) Wij bieden : • Luxemburgse voorwaarden • Loon NOTK • Week op / week af • Menage en reizen vrij • Aflosauto ter beschikking www.tmlg.eu www.rynskypatent.sk Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Richard Megens te bereiken op telefoonnummer +31(0)614794196 of een mail sturen aan chemtransbv@gmail.com Overslagbedrijf Speksnijder vof Overslagbedrijf Speksnijder vof is een klein overslagbedrijf met twee kraanpontons in Amsterdam. Voor deze kraanpontons hebben wij de volgende vacature: Bobcatrijder Werkzaamheden in de haven van Amsterdam voor overslag bulkgoederen. Heeft u verantwoordelijkheidsgevoel en vindt u, net als wij, dat werken met drijvende kranen het mooiste wat er is, dan hebben wij een geschikte baan voor u. Werkzaamheden zijn het rijden op de schrankladers, onderhoud/tremwerkzaamheden. Het in de goede staat houden van ons materiaal. En op een verantwoordelijke manier omgaan met collega’s, klanten, schippers en andere mensen die bij ons werk betrokken zijn. Functie eisen: Rijbewijs en ervaring in de scheepvaart. Daar stellen wij tegen over; loon naar binnenvaart CAO, ploegentoeslag en aangezien wij geen 9 tot 5 bedrijf zijn, een passende overwerk vergoeding en kilometer vergoeding. Wilt u informatie, dan kunt u bellen naar; 0651 809092 of 0620 704015 . Mailen: info@overslagbedrijfspeksnijder.nl Bevrachtingskantoor Stoffers is een organisatie welke opereert vanuit Amsterdam in een dynamische branche. Wij bevrachten schepen en duwbakken in heel Nederland en België. Wij werken in een klein gedreven team zonder een 9 tot 5 mentaliteit. Wegens uitbreiding van onze werkzaamheden zijn wij op zoek naar een: Scheepsbevrachter / Disponent (fulltime) VERANTWOORDELIJKHEDEN: - Bevrachten van schepen/duwbakken - Dossierbeheer - Klantcontact Wat bieden wij jou: - Goede salariëring en secundaire arbeidsvoorwaarden - Een afwisselende functie met ruimte voor eigen ideeën - Een prettige werksfeer in een informeel bedrijf Ben jij stressbestendig, hou je van een uitdaging en denk jij in oplossingen, stuur dan jouw CV ter attentie van Dirk-Jan Bouman naar e-mailadres bouman@stoffersbevrachtingen.nl. Ook voor vragen kan je bij dhr. Bouman terecht op 06-29741078 Voor een Luxemburgse relaties zoeken wij versterking voor op een nieuw tankschip. Deze relatie zoekt een: The Rivertech team is mainly focusing on nautical and technical management on luxury river cruise ships. The ships within our fleet sail on the Rhine, Main and Danube. Kapitein • ADN • Nederlands talig • Pluspunt LNG-ervaring • Bunker ervaring Stuurman • Vaarbewijs • Nederlands talig • Pluspunt gaservaring • Bunker ervaring Matroos • Nederlands talig • Pluspunt gaservaring • Bunker ervaring Due to growth, we are looking for: 1 st and 2 nd Captains We ask for extensive experience in the river cruising industry and Rhine and/or Danube license is required Job requirements: • Rhine license till at least Mainz and / or a part of Danube license is an advantage • Experience in leading positions • Good communication and representative skills • Good knowledge of the English and German language What do we offer: • Pleasant working environment in a great team • Free time system: 2-2 / 4-2 / 4-4 • Professional support and guidance • Swiss contract • Complete social benefi t package with competitive salary Dit schip vaart in het ARA-gebied. U neemt uw werkzaamheden serieus en streeft ernaar om ongevallen en calamiteiten te voorkomen. U bent betrouwbaar, stressbestendig, collegiaal en zoekend naar een nieuwe uitdaging. Hebt u interesse? Dan maken wij graag kennis met u. Stuur uw sollicitatie aan: Mosellan SARL, 7, route du Vin, 5401 Ahn, Luxemburg E-Mail: mail@mosellan.eu - Telefoon: +352 75890909 Rivertech B.V. Delta 60, 6825 MS Arnhem T: +31 (0)26 362 03 40 E: crew@rivertech.nl Human Resources: Denice Buiel

5 9 april 2019 Europees geld voor betere overslag Nederland krijgt dit jaar 23 miljoen euro Europese subsidie voor infrastructuurprojecten. 10 miljoen euro daarvan is bestemd voor verbetering van de overslag naar de binnenvaart en het spoor. Eind maart gingen de Europese lidstaten akkoord met het door de Europese Commissie voorgenomen besluit over de verdeling van het geld. De terminal van Rotterdam World Gateway op de Tweede Maasvlakte, het Rail Service Center aan de Eemhaven en Havenbedrijf Moerdijk krijgen samen zo’n 10 miljoen om de overslag van goederen naar binnenvaart en spoor te verbeteren. Met het geld worden onder meer twee containerkranen gebouwd. TEN-T De subsidies komen uit het Europese programma voor het Trans- Europese Vervoersnetwerk TEN-T. Dit programma heeft als doel om binnen de Europese Unie tot één grensoverschrijdend hoofdnetwerk voor het vervoer over land, water en door de lucht te komen. De projecten zijn door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat voorgedragen. Elf projecten waar Nederlandse partijen bij betrokken zijn, krijgen subsidie. In totaal gaat het om 69 miljoen euro. De RWG-terminal op de Tweede Maasvlakte. (archieffoto Tekst & Toebehoren) Gewonden op Westerschelde Op de Westerschelde zijn een riviercruiseschip en een zeetanker met elkaar in aanvaring gekomen. Het incident gebeurde maandag 1 april net na middernacht, vlak bij Terneuzen. Aan boord van het cruiseschip raakten vijf passagiers licht gewond. De gewonden zijn aan boord behan deld door ambulancepersoneel. Eén persoon is per ambulance voor nader onderzoek naar het ziekenhuis gebracht, zo meldde de Veiligheidsregio Zeeland. Beide schepen zijn 135 meter lang. De riviercruiser had 171 passagiers en 44 bemanningsleden aan boord. De tanker was geladen met aardolie op weg naar Antwerpen. Beide schepen liepen boven de waterlijn fikse schade op. Het cruiseschip kreeg van de Inspectie Leefomgeving en Transport toestemming om op eigen gelegenheid, maar zonder passagiers, naar een werf in Amsterdam te varen. Oog op waterstanden Haven Duisburg voorziet moeilijk jaar De binnenhavens in Noordrijn- Westfalen (NRW) hebben vorig jaar 114,7 miljoen ton goederen van en naar binnenschepen overgeslagen. Dat was 10,4 procent minder dan in 2017. Duisport, de grootste haven in NRW, verwacht dat 2019 wel eens een moeilijk jaar zou kunnen worden. In de havens van de duisportgroep daalde de binnenvaartoverslag vorig jaar naar 47,6 miljoen ton. Bij de presentatie van de jaarcijfers dempte havenvoorzitter Erich Staake de verwachtingen voor dit jaar. “Ook wij merken de neergaande trend in de wereldwijde containerhandel. Er komen harde tijden op ons af.” Daarnaast hadden het langdurig laagwater en de onduidelijkheden rond de Brexit vorig jaar een negatieve invloed op de resultaten van de haven van Duisburg. Het lage water leidde tot een daling van 10 procent bij het massagoed. Er is vooral minder ijzer, staal en kolen overgeslagen. De overslag van minerale olie en chemische producten bleef stabiel. De containeroverslag, die 55 procent uitmaakt van de totale overslag in Duisburg, klokte af op 4,1 miljoen ton. Dat was ongeveer evenveel als in 2017. Duisburg wil het spoorvervoer van en naar China verder uitbouwen. In samenwerking met Europese en Aziatische partners wil men op termijn de transporttijd van het treinverkeer tussen Duisburg en China verkorten van veertien naar tien dagen. Ondertussen wordt in Duisburg-Walsum met logport VI extra ruimte gecreëerd voor logistiek. Er wordt een trimodale terminal gebouwd langs de Rijn. De hydrografische dienst in Oostenrijk, die de waterstanden registreert, bestaat 125 jaar. Naar aanleiding van het jubileum heeft viadonau het pegelhuisje in Linz laten versieren met graffiti. Het kunstwerk brengt tot uitdrukking dat de waterstanden op de Oostenrijkse rivieren Donau, March en de grens-Thaya steeds scherp in de gaten worden gehouden. De hydrografische dienst houdt zich bezig met het voorspellen van waterstanden. In tijden van klimaatverandering wordt niet alleen het meten van de waterdiepte, maar ook het analyseren en interpreteren van deze data steeds belangrijker. (foto viadonau) Grote politie-oefening in Waalhaven Tientallen leden van de Dienst SpeciaIe Interventies (DSI) hebben woensdag 3 april geoefend in de Rotterdamse Waalhaven. Het was een grote oefening, waarbij onder meer een zeeschip van Marcor Bulk werd geënterd. De Dienst SpeciaIe Interventies is de anti-terreur-eenheid waarin de politie, mariniers, Marine en Defensie samenwerken. De Landelijke politie is verantwoordelijk voor de coördinatie. (foto MediaTV) Cardium geborgen, lichaam van stuurman gevonden De Cardium is geborgen. Daarbij is het lichaam van de 43-jarige overleden stuurman gevonden. Maandag 1 april kwam het afgezaagde voorschip boven water. Daarbij is het lichaam van de 43- jarige stuurman in de voorwoning gevonden. Hij werd nog vermist sinds het binnenvaartschip op 9 maart tijdens een storm op de Westerschelde zonk. De berging is uitgevoerd door Multraship. Dat gebeurde in twee delen. Het voorschip is op ongeveer 25 meter afgezaagd en daarna met een drijvende bok uit het water gehesen en op een ponton van HEBO Maritiemservice geplaatst. Precies een week later, op maandag 8 april, volgende het achterschip..Daarvoor waren vier bokken nodig.

Binnenvaartkrant