Views
1 year ago

2019-08

  • Text
  • April
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Schip
  • Haven
  • Tussen

26 9 april

26 9 april 2019 Wij wensen Moseltank AG een behouden vaart met het mts Antwerpen Shipyard DAMEN MARINE COMPONENTS REGISTERED TRADEMARK OF DAMEN MARINE COMPONENTS BY Breda info@foresta-trading.nl www.foresta-trading.nl BINNEN VAART KRANT Aan mts Antwerpen leverden onder andere: TeamCo Shipyard B.V. Afbouw, 2x boiler, Den Breejen Shipyard ping ejectors ≈ 300 m³/u, F.T. Hydrofoor RAFA Scheepsramen B.V. Ramen Werkina Werkendam B.V. De complete lensballast systemen en ramen en deuren De schroefasinstallatie met luchtgekoelde frequentieregelaar, F.T. RuGotech Pijpleidingen B.V. elektrische installatie inclusief 2-draads Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. EPS European Pump Services B.V. Hydrofoor met aan/uit regelaar, F.T. vuile- Complete dekleidingssysteem databesturing, monitoringsysteem met Ontwerp, bouw en levering casco Zes (6) stuks HCi 232-56/1 ladingpompsys- oliepomp, F.T. Gasolie trimpompen en F.T. Speedheat Breda Vloerverwarming touchscreenbediening, compleet nautisch Blommaert BVBA Aluminium davit met temen met elk een capaciteit van 300m 3 / Smeerolie haspelsets Van Wijk Machinefabriek en Scheepsre- pakket, camerasysteem, complete airco elektrische lier Voormast type Improval uur bij een werkdruk van maximaal 7 bar, Pon Power B.V. 2x Caterpillar, type 3512C paratiebedrijf B.V. installatie, satellietsysteem, tankmeetsys- Damen Marine Components besturing stuurhuis en machinekamer van elk 1118 bkW (1521 pk), 2x Caterpillar Ankerlieren, ankers en kettingen, spudpa- teem, Ecdis Inland Viewer en AIS installatie Stuurpaneel: SP2700, incl. roerstandaan- door het EPC© automatiseringspakket in C18 boegschroef- en ladingpompaandrij- len, autokraan, hefkolom en stuurhuis Willemsen interieurbouw & scheepsbe- wijzer RI 2700, hydraulisch aggregaat: type combinatie met ABB elektromotoren en ving van 425 ekW en 500 ekW en 1x Cater- Veth Propulsion B.V. 2x Veth Jet, type 4-K- timmering B.V. Isolatie en betimmering HPP 2700-360 } 2-1-0/11 kW, roeraandrij- frequentieregelaars en de slobpomp met pillar C7.1 generatorset van 118 ekW en 1x 1300 met E-motor (390 kW / 1800 rpm) van achterwoning en stuurhut ving: type 4 DWKK 6080/75, hydrodyna- een capaciteit van 13m 3 /uur C4.4 generatorset van 80 ekW Victrol N.V. Bevrachting WindeX Engineering B.V. mische profielroeren: 4 stuks HD 220 en Foresta Trading B.V. Volledige pakket F.T. Radio Holland Netherlands B.V. W&O Europe Alle afsluiters voor de deksys- Airconditioning, overdrukinstallatie, RVS straalbuis: 2 stuks Ø 1762 mm type Optima VICTOR dienstpompen, 2x F.T. Ballast strip- Nautisch apparatuur temen en het ballastsysteem Klaproosters en ventilatoren ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE

27 9 april 2019 Moseltank neemt mts Antwerpen in de vaart De in Antwerpen gevestigde firma Victrol wil stapsgewijs, in goede samenwerking met scheepseigenaren, de vloot verder uitbreiden. Onlangs kwam de tanker Antwerpen van Moseltank in de vaart. Hij gaat voornamelijk minerale oliën vervoeren tussen Amsterdam en Rotterdam. Moseltank vaart sinds 1999 voor Victrol. Het bedrijf heeft een aantal grote schepen, waaronder het mts Barcelona en het mts Navira. De Navira vaart voor major companies met zwarte producten en is sinds 2004 een vaste waarde in deze markt. De Barcelona vaart al jaren voornamelijk in Rotterdam en op de Rijn onder time charter voor een belangrijke klant van Victrol. “Twee jaar geleden hebben we met een grote klant gesproken over de bouw van twee nieuwe, grote schepen onder time charter”, zegt Gisèle Maes van Victrol. “Een vereiste was dat deze schepen minimaal 5.000 ton zouden kunnen laden op Amsterdam. Het mts Antwerpen kan 5.250 ton laden.” Kwalitatief en veilig Zowel Victrol als Moseltank voeren kwaliteit en veiligheid hoog in het vaandel. Maes: “Moseltank levert goede kwaliteit waarbij de praktische uitvoering van de vele veiligheidseisen de afgelopen jaren steeds op het voorplan stond.” Op het mts Antwerpen vaart een deskundige bemanning, bestaande uit personen die al jaren bij Moseltank varen en mensen die nieuw zijn aangenomen vanwege hun ervaring op grotere schepen. Het schip is 135 meter lang en 17,50 meter breed. Het heeft twaalf ladingtanks en zes Bornemann-pompen met een capaciteit van 300 m³ per uur. Het schip is afgebouwd bij TeamCo Shipyard. Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft ontwerp, bouw en levering casco mogen verzorgen voor Moseltank AG Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com “Wij verzorgden de complete afbouw en danken Moseltank AG voor het vertrouwen” THE CONNECTING SPECIALIST TeamCo Shipyard BV ‘ Wij wensen het mts Antwerpen een behouden vaart. ’ Bakkersdam 1a 5256 PK Heusden T. +31 (0)416 665500 www.teamcoshipyard.nl info@teamcoshipyard.nl

Binnenvaartkrant