Views
1 year ago

2019-08

  • Text
  • April
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Schip
  • Haven
  • Tussen

20 9 april

20 9 april 2019 OMRU SCHEEPSRAMEN OMRU scheepsramen voor de beroeps- en pleziervaart Het beste zicht op service, kwaliteit en innovatie Omru Scheepsramen levert: • kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • standaard profi elen én geïsoleerde profi elen; • vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. www.klimaatservice.nl post@klimaatservice.nl Nijverheidsstraat 31, Hardinxveld-Giessendam T.: (+31) 184 613911 Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties o.a. Saab, Krohne, Brooks en Heinrichs. Ook leveren wij dek PC met ons nieuwe Green Light automatische pompbedieningssysteem. 24 uur service, 7 dagen per week! Offerte aanvragen? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 513333 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 Bij onze hoogwaardige aluminium scheepsramen krijgt u standaard de allerbeste service. Daar zorgen onze vakspecialisten voor. Zij begeleiden uw opdracht met veel aandacht en zorg. En informeren u van begin tot eind over de voortgang. YC6C Serie Type: YC6C 960L Leverbaar vanaf 650 hp € 77.500,- excl. btw Vermogen Toerental Compressie Brandstofsysteem Configuratie Boring x slag Inhoud Gewicht Certificaat 706 kW – 960 hp 1350 R/Min 14.5:1 Mechanisch 6 cilinder, lijnmotor 200 x 210 mm 39.58 L 4700 kg CCR2 Onder voorbehoud van tussentijdse prijswijzigingen en typfouten Standaard uitvoering Dubbelwandige leidingen, bedieningspanelen, Luchtfilter, koelers, stopmagneet, lekdetectie, Startmotor, dynamo, zeewaterpomp, sensoren, Warmtewisselaar, CCR2 certificaat. Kelvinweg 12a . 6101 WT Echt 9 (afstand vanaf Maasbracht 2 km) T +31(0) 475 580 488 . E info@omruscheepsramen.com I www.omruscheepsramen.com www.yuchaimarine.com Koning Technisch Bedrijf BV | www.ktbkoning.nl | info@ktbkoning.nl

21 9 april 2019 Keuls LNG-bunkerstation in juli klaar Zo komt het bunkerstation eruit te zien. (artist illustration Pitpoint.LNG) De bouw van het eerste bunkerstation voor LNG aan de Rijn is in volle gang. Het komt in de haven van Keulen (Am Molenkopf 1). De opening is gepland in juli. Initiatiefnemer is PitPoint.LNG. Het LNG-bunkerstation wordt de eerste vaste LNG-bunkerlocatie voor binnenvaartschepen in Europa. Waar LNG-binnenvaartschepen nu voornamelijk nog met tankauto’s worden beleverd, biedt de komst van het Pitpoint-bunkerstation diverse voordelen voor schippers, zoals de 24/7 beschikbaarheid en de aanzienlijk kortere bunkertijd. Minder uitstoot “Met de bouw van dit bunkerstation zetten wij een grote stap in het realiseren van onze doelstelling om schoner transport over weg én water mogelijk te maken. Dit bunkerstation aan Europa’s drukste waterweg is een belangrijke mijlpaal in de verdere uitbreiding van de internationale tankinfrastructuur voor LNG”, aldus directeur Jan Willem Drijver van PitPoint.LNG. Het nieuwe LNG-bunkerstation past in de plannen van de Europese Commissie om LNG-infrastructuur over weg en water te realiseren. Vergeleken met de huidige Europese emissie-eisen (CCR-2) produceren LNG-motoren een lagere uitstoot van schadelijke en milieubelastende stoffen: circa 25 procent minder CO 2 , ten minste 70 procent minder NOx en ruim 95 procent minder fijnstof. “Dit heeft daardoor direct invloed op de gezondheid van omwonenden langs de Rijn, zoals Keulen en andere steden”, stelt Pitpoint.LNG. PitPoint.LNG PitPoint.LNG is een joint venture van PitPoint clean fuels (onderdeel van Total) en Primagaz Nederland onderdeel SHV Energy). Het bedrijf richt zich op de realisatie en exploitatie van LNGvoorzieningen voor het wegvervoer en de maritieme sector. Momenteel beschikt PitPoint over vier LNG-stations voor zwaar wegtransport in Nederland: Zwolle, Den Hoorn, Roosendaal en Venlo. Royal Caribbean Cruises kiest Simwave als trainingscentrum Grindwinning Grensmaas mag langer door Royal Caribbean Cruises, de op één na grootste aanbieder van cruises ter wereld, heeft een maritiem trainingscentrum geopend bij Simwave in Barendrecht. Royal Caribbean Cruises traint daar voortaan zijn personeel op het gebied van techniek en navigatie in dit trainings- en simulatorcentrum. Simwave opende vorig jaar zijn deuren. Royal Caribbean Cruises Ltd (RCCL) is eigenaar van het grootste cruiseschip ter wereld, de Symhony of the Seas. Het bedrijf heeft in de afgelopen maanden bij Simwave in Rotterdam de nieuwe training voorbereid. Door de keuze voor Simwave als trainingslocatie heeft RCLL toegang tot de nieuwste technologie op het gebied van maritieme simulatie. Hierdoor kunnen de trainingen en simulaties met eigen procedures, de eigen vloot en eigen instructeurs worden uitgevoerd. De simulatoren zijn zodanig met elkaar verbonden dat de medewerkers op de brug van hetzelfde nagebootste schip samen met het personeel in de machinekamer trainen; een bijzonder aspect van de mogelijkheden die Simwave biedt. Combineren “We zijn ontzettend trots dat Royal Carribean Cruises Simwave heeft gekozen als partner voor hun trainingen op onze locatie”, aldus Marcel Kind, directeur van Simwave. “Dankzij deze samenwerking biedt Simwave als onafhankelijke marktpartij hoogwaardige trainingen en simulaties aan en zijn we in staat om verschillende maritieme trainingen met andere specialisaties met elkaar te combineren in één simulator.” Simwave heeft een trainingscentrum van 5000 m 2 op de grens met Rotterdam. Het bedrijf ontwerpt en verzorgt trainingsoplossingen op het gebied van veiligheid voor een breed scala aan maritieme bedrijven. Er zijn 59 simulatietrainingen beschikbaar voor personeel dat werkt op schepen. Bijvoorbeeld op de brug, in de machinekamer of op het gebied van vrachtafhandeling. DOOR NOUD VAN DER ZEE De uitvoering van rivierproject Grensmaas wordt met drie jaar verlengd tot 31 december 2027. Provincie Limburg en Rijkswaterstaat hebben ingestemd met het verzoek van Consortium Grensmaas om langer door te gaan zodat het de beoogde hoeveelheid grind alsnog kan winnen. Project Grensmaas kent meerdere doelstellingen: bescherming tegen hoogwater op de Maas, ontwikkeling van de natuur en winning van het grind. Het uitvoerende consortium betaalt de werkzaamheden door de verkoop van het grind. Door de economische crisis van 2008 tot 2015 en de malaise in de Nederlandse bouwsector is tot nu toe minder grind verkocht. Het verlengen van het contract zorgt ervoor dat er voldoende tijd is om het resterende grind te kunnen afzetten. Het laatste jaar wordt benut om het hele terrein te kunnen afwerken, zodat het geschikt wordt voor verdere natuurontwikkeling. De werkzaamheden concentreren zich in die periode op de locatie Trierveld-Koeweide in de gemeente Sittard-Geleen. Op deze plek is het centrale opslag- en verkooppunt van het samenwerkingsverband van grindbedrijven, aannemers en Natuurmonumenten gevestigd. Provincie Limburg en Rijkswaterstaat zijn zeer te spreken over Consortium Grensmaas, omdat het voor betere waterveiligheid heeft gezorgd zonder dat het de overheid geld heeft gekost.

Binnenvaartkrant