Views
8 months ago

2019-07 Cruise

  • Text
  • Maart
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Schip
  • Boord
  • Varen

• • • • • De

• • • • • De Binnenvaartkrant 20 26 maart 2019 Wij wensen Slurink BV een behouden vaart met de Herman S DAMEN MARINE COMPONENTS Maritieme betimmeringen en interieurbouw SALES & SERVICE 0031 (0)183 - 65 00 00 info@vanstigt.com DIAL Non Ferro bv DE BINNEN VAART KRANT T E L I Q U I D C C H N I S B.V. Stuurhuizen B.V. • • • •

De Binnenvaartkrant 21 26 maart 2019 Herman S: unieke naam in de bunkerwereld DOOR JOHAN DE WITTE De door Scheepswerf L.J. Boer Sliedrecht voor Slurink Bunkerstations gebouwde bunkerboot Herman S is uitgevoerd met de modernste equipment, gericht op binnenvaart en kleine zeevaart. Ervaring is ingebouwd; expertise die teruggaat sinds Pouwel Slurink eind 1800 in Zwartsluis een scheepstuigerij begon. De volgende generatie zette dit voort en halverwege de vorige eeuw professionaliseerde Herman Slurink zijn victualiënhandel en brandstofleveringen. De huidige generatie heeft er een vooraanstaand modern bunkerbedrijf van gemaakt. Met de naam ‘Herman S’ en straks ‘Hilda S’ gedenken ze hun vader en moeder. U leest het goed: er is ook nog een zusje in aanbouw. Eveneens bij Scheepswerf L.J. Boer overeenkomstig een Slurink-tekening. De ontwikkeling in de scheepvaartbranche en de vraag naar nieuwe producten, evenals de veranderende wetgeving, vereisen een regelmatige vlootvernieuwing. Recentelijk besloot Slurink de schepen Service 3 en 4 een make-over te geven en aan te passen voor Longlife Diesel en GTL. Direct hierop volgde de opdracht voor de bouw van twee nieuwe – eerste dubbelwandige – 290 ton (foto Johan de Witte) grote bunkerboottankers, waarmee de firma beschikt over drie dubbelwandige bunkerstations en veertien bunkerschepen. Slurinks technische man Loek Besemer heeft – naast dat hij alles wat drijft van Slurink up-to-date houdt – de nieuwbouw onder zijn hoede. Het directieteam bestaat uit Rob, Alwin en Sjoerd Slurink. Samen met hun medewerkers zijn ze trots op de nieuwe aanwinst. Met de markt mee Na een rondje bunkerschip en Herman S spreken we met Rob Slurink. “Ondanks de relatief kleine afmeting van een bunkerboot is het bouwen en uitvoeren overeenkomstig wetgeving vergelijkbaar met een grote chemicaliëntanker. Het inspelen op een veranderende branche waarin wetgeving voor de scheepvaartondernemer door milieu, Stage V en biobrandstoffen geen vaste koers kent, maakt het nog wat gecompliceerder. De groeiende vraag naar GTL, Longlife Diesel en Adblue – waarvan er 5 kuub in bulk aan boord is – verlangt specifiek materiaal en een grote verscheidenheid aan producten.” “Mede daardoor hebben we aan boord van de Herman S zes tanks en veel ruimte voor servicepakketten naast de bunkerproducten. Lees verder op pagina 22>> TVM VERWELKOMT DE HERMAN S VAN SLURINK B.V. Proficiat met uw nieuwe bunkerboot Herman S. Wij wensen u en uw bemanning een behouden vaart. Meer weten? www.tvm.nl MET TVM ACHTER JE STA JE STERKER.

Binnenvaartkrant