Views
11 months ago

2018-22

  • Text
  • Oktober
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Waar
  • Schip
  • Minder

De Binnenvaartkrant 17

De Binnenvaartkrant 17 23 oktober 2018 Groothandel François nu helemaal verhuisd; 26 oktober open deur dag Nassau Scheepsbenodigdheden: alles onder één dak De afgelopen vier maanden waren extra druk voor de medewerkers van Nassau Scheepsbenodigdheden in Antwerpen. Na de fusie met stadsgenoot Groothandel François op 1 juli is het pand aan het Asiadok verbouwd om ruimte te maken voor de extra producten. Vervolgens is de voorraad van François daarheen verhuisd. Sinds 1 oktober zitten de bedrijven op één locatie en heeft Nassau alles onder één dak. Op vrijdag 26 oktober kunnen klanten en andere relaties het resultaat met eigen ogen zien tijdens de open deur dag. Nassau Scheepsbenodigdheden en Groothandel François zijn gerenommeerde namen. Beide bedrijven hadden al meer dan dertig jaar ervaring op het gebied van scheepsmaterialen voor de beroepsvaart en recreatievaart. Nassau Scheepsbenodigdheden is sinds 2014 onderdeel van De Wit Bunkering. Ook een familiebedrijf, net als Groothandel François. Een andere overeenkomst is dat de service aan de scheepvaart hoog in het vaandel staat. Daarom klikt het zo goed, aldus Peter De Wit en Paul Bauwens. De eerste is directeur van De Wit Bunkering, de tweede was tot 1 juli eigenaar van François. Nu voert hij samen met Stijn Heeren het management over Nassau. Het huidige team. Met uiterst links Paul Bauwens en uiterst rechts Peter De Wit. Op de privésteiger wapperen vlaggen van Nassau en François. Alles bij elkaar “Door de schaalvergroting kunnen we klanten beter van dienst zijn. Op alle vlakken”, aldus De Wit en Bauwens. De krachtenbundeling vergroot het professionalisme, het aanbod en de kennis. Klanten kunnen sneller en beter bediend worden, zo maakt Paul Bauwens duidelijk. “Doordat nu alles bij elkaar zit. Dat voordeel merk je niet alleen in de winkel maar ook elders in de Antwerpse haven.” Via het water leveren de bunkerboten van De Wit Bunkering overal aan boord. Op plaatsen waar bestelwagens niet of moeilijk kunnen komen én buiten de gangbare openingstijden. Peter De Wit: “Dat is de opzet geweest: we hebben alles geconcentreerd. De Wit Bunkering zit ook hier en de bunkerboten vertrekken dus vanaf hier. Bunkeren is een continubedrijf. Zodoende kunnen we ook de servicelevering van scheepsbenodigdheden ruimer aanbieden. De reacties op de fusie waren positief. Peter De Wit: “Ook doordat alle medewerkers aan boord blijven. Men ziet dus gewoon de vertrouwde gezichten. Françoisklanten hebben nu ook de mogelijkheid om per schip geleverd te krijgen.” Assortiment uitgebreid De winkel aan de Oostkaai 28D is ruim 1.000 m² groot en heeft eigen parkeergelegenheid voor de Het nieuwe platform in de winkel waar voorraden in de aanbieding gaan. deur, aan het Asiadok. Daar kunnen ook schepen afmeren. De WIT en Nassau beschikken over 200 meter kade. Voor jachten is er een privésteiger, waar ze witte diesel kunnen tanken. Ook per auto is Nassau goed bereikbaar. Aan de achterzijde loopt de Noorderlaan. Peter De Wit: “Daaraan waren heel lang uitgebreide werkzaamheden. Dat is nu voorbij. We hebben met de verhuizing van François naar hier bewust gewacht tot het werk was afgerond. We zijn nu vlot bereikbaar.” Door de fusie is het assortiment flink uitgebreid. “Met 25 tot 30 procent”, schat Paul Bauwens. “Er zijn onder meer merken bijgekomen die wij als Groothandel François al voerden en Nassau nog niet. Daarvoor kunnen onze vroegere klanten dus nu ook hier terecht.” In de winkel is een extra verdieping gebouwd. “Op dat platform houden we uitverkoop van voorraden waar we geen ruimte voor hebben”, zegt Peter De Wit. “Door de fusie hebben we heel wat voorraad over. Die gaan we via stockliquidaties tegen extra lage prijzen wegdoen zolang we overstocks hebben.” Receptie op 26 oktober Inmiddels is de verhuizing naar en inrichting van de winkel aan het Asiadok bijna klaar. “Op vrijdag 26 oktober is alles klaar en netjes”, kondigt Peter De Wit aan. “Die middag vieren we de fusie en de vernieuwde winkel met een hapje en een drankje. Van 16.00 tot 20.00 uur is iedereen uit de scheepvaart welkom om onze nieuwe winkel te komen bekijken. Bestaande klanten maar ook andere mensen die kennis willen maken.” “Wie een andere keer wil komen, is ook welkom”, voegt Paul Bauwens toe. “We hebben een koffiecorner waar je even rustig en gezellig kunt zitten.” Tijdens de receptie zijn er speciale kortingen voor de voorraadacties. Ook is er aandacht voor de nieuwe generatie smeeroliën van Exxon Mobil. Een deskundige van de oliemaatschappij geeft om 16.00 uur en om 17.00 uur een presentatie over Mobilgard HSD Plus. “Elke klant die naar de open deur dag komt, ontvangt bovendien een welkomstgeschenk”, zegt Paul Bauwens. “We hopen veel mensen te mogen onthalen.” 2018 is nu al topjaar voor Antwerpen De overslag in de haven van Antwerpen blijft toenemen. Na het record van de halfjaarcijfers staat de overslag na negen maanden op 177.026.550 ton. Dat is 6 procent meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. Met deze resultaten lijkt de haven hard op weg naar het zesde jaarrecord op rij. De containeroverslag nam, in TEU’s gerekend, met 6,8 procent toe, tot 8.333.523 TEU. Alle vaargebieden noteerden een groei, zowel in de aan- als afvoer, met als enige uitzondering de afvoer naar Midden-Amerika. Daar is sprake van een lichte daling. De overslag op het grootste vaargebied voor Antwerpen, Europa, steeg met 12,4 procent het sterkst. Investeringen CEO Jacques Vandermeiren van Havenbedrijf Antwerpen noemt 2018 nu al een topjaar. “Niet alleen vanwege de recordcijfers die we opnieuw kunnen voorleggen, maar ook door de investeringsgolf van de afgelopen maanden. De beslissing van toonaangevende spelers in de chemische industrie zoals Borealis, Ineos, Nippon, Sea- Mol en Oiltanking/AGT, om te kiezen voor Antwerpen, bevestigt én bestendigt onze sterke aantrekkingskracht als grootste chemische cluster in Europa. Het belang van deze golf van investeringen, ten bedrage van rond de 2 miljard euro, kan niet voldoende onderstreept worden. Ze zal immers essentieel bijdragen aan de duurzame toekomst van onze haven en aan de continuïteit van onze rol als grootste economische motor van ons land.” Antwerpens havenschepen Marc Van Peel wijst op een ander belangrijk thema: de bereikbaarheid: “Een duurzame groei van onze haven is slechts mogelijk indien we er voor zorgen dat deze bereikbaar blijft voor mensen én goederen. Samen met de havengemeenschap nemen wij daarin onze verantwoordelijkheid.” Hij geeft voorbeelden: “De recente uitbreiding van het traject van de succesvolle waterbus is een mooi voorbeeld van een structurele oplossing voor de mobiliteitsuitdaging. Op het vlak van goederenverkeer ambiëren we tegen 2030 een modal shift met daling van goederenverkeer via de weg en een verhoging van spoorvervoer en binnenvaart.”

De Binnenvaartkrant 18 23 oktober 2018 MEER DAN 2500 DRAAIUREN ZONDER VERLIES VAN KWALITEIT Welk merk motorolie durft dit te garanderen? PANOLIN® Swiss Oil Technology kan deze garantie geven. Duport Lubricare BV compenseert u als de motorolie het beloofde aantal uren niet haalt* PANOLIN® motorolie is goedgekeurd door diverse motorenfabrikanten *vraag naar de voorwaarden: info@panolin.nl Duport Lubricare B.V. Archimedesstraat 9 7701SG Dedemsvaart info@duportlubricare.nl www.duportlubricare.nl

De Binnenvaartkrant