Views
2 years ago

2018-19 STL Kalkar

  • Text
  • September
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Schip
  • Onze
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Kalkar
  • Meter

De Binnenvaartkrant 6 11

De Binnenvaartkrant 6 11 september 2018 FAMILIEBERICHTEN geboorte • verloving • huwelijk • overlijden • dankbetuiging • in memoriam Familiebericht plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van De Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! KICKERS Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website “Kracht komt niet voort uit een lichamelijk vermogen. Het komt voort uit een ontembare wil.” Omringd door vele liefdevolle handen is van ons heengegaan, mijn lieve man, onze fantastische vader, schoonvader en trotse opa Jan Tinnemans echtgenoot van Tiny Tinnemans - van Hattem Hij overleed op 79-jarige leeftijd, thuis in zijn eigen vertrouwde omgeving. Maasbracht, Tiny Tinnemans - van Hattem Maasbracht, Jan en Debby Tinnemans - Tempelaars Nick, Sem Stevensweert, Ellen en Patrick Oosterwijk - Tinnemans Indy, Fay Maasbracht, Anita Tinnemans Step, Quin 23 augustus 2018 Rondestraat 14, 6051 BW Maasbracht De crematie heeft in besloten kring plaats gevonden. Wij zoeken een Schipper (evt. met partner) op ms Credo 1500 ton, i.b.v. radarpatent binnenlandse vaart, zondags vrij. Fa. Buitendijk, H.I. Ambacht Tel. 078-6812866, 078-6814982 Rondvaartschipper (m/v) gezocht Oproep of ZZP,I.b.v. groot vaarbewijs. Schottel-ervaring en bekend in Amsterdam zijn een pré. Solliciteren? Mail naar werving@blueboat.nl of bel 020-820 4545 Aziatisch Personeel Vanaf Euro 92,50 per dag. Tel. +31-1089-00061. Of +49-3222-1094-892. E: sales@continentalcrewing.eu Aflos Kapitein met ruime ervaring Allerlei schepen (ook Schottel), waarvan de laatste 10 jaar voornamelijk (grote) duwvaart 1,2,3 en 4 bakken in het ARA gebied. Ook ruime ervaring met groot rijdend materieel. (Alle rijbewijzen) en ben derhalve dan ook breed inzetbaar. 06-2611 2367 Snel Groeiende Rederij met 12 Partyschepen in de randstad, zoekt Schippers, Stuurmannen en Matrozen die graag werk op oproepbasis zoeken. Ben je representatief, heb je een groot-vaarbewijs of papieren als Stuurman of Matroos ? Bel ons dan: 06-10647099 of mail: planning@boot10.nl Op zoek naar personeel? Wij bieden jullie Tsjechisch en Slowaaks personeel aan op posities als Deksman, Matroos, Stuurman, Stuurman met patent en Kapitein. Voor meer informatie bel naar het telefoonnummer : 00421 917 166 721 , 00421 918 828 726 of stuur ons een e-mail via tmlg.info1@gmail.com Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Te Koop : 57m x 7m Bjr. 1957, 720 ton. Luiken, 1 ruim, stalen vloer, 550pk Volvo. Met vast werk. Prijs 140.000,- euro. Tel. +32 499 731 631 Cuneus Netherlands zoekt i.o.v. m/s Conforza STUURMAN I.b.v. Dienstboekje met functie stuurman. Vaar/verlof i.o. Loon conform CAO. Tel.: 0181 71 23 14 Upstream Crew B.V. Uw betrouwbare bemiddeling voor Poolse bemanning. e: info@upstreamcrew.com t: 085-877 2324 Kapt/Stuurman Gezocht Containerduwvaart, vnl. België, Lux. Condities. +35/226705261, transshipping@inos.lu Gezocht Matroos Weekend vrij Tel.: 06-21518783 Filipijns óf Roemeens personeel Vanaf 100 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf www.alfuru.com HOLLAND SHIP CLEANING Scheepsruimen 500 BAR + verven Hydrojetten 2500 BAR Tel. 0617324458 Gemotiveerde ervaren Aziatische bemanning Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 95,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg. Tel. +49-3222-1096-896. Of : + 31-1025-799-22 E: sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu Radiani Schiffahrt Management Rumänien bietet Navigationspersonal an: Decksmänner, mit über 5 Erfahrung in der Seeschifffahrt, Matrosen, Steuermänner ohne / mit Patent, Kapitäne auf Donau A, mit der Erfahrung auf ARA, Kapitäne mit Rhin Patent. Günstige Bedingungen für das Management des Personals . Für weitere Informationen kontaktieren Sie uns bitte per e-mail: office@radiani.ro oder by handy 0040742432996 AANKOMENDE SPECIAL RESERVEER UW PLEK URK EN HOLLAND FISHERIES EVENT 25 SEPTEMBER +31(0)10-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL TE KOOP ALU FRIESCHE LUIKEN VOOR 135 m. X 11,45 m. Ruim opening 105 m. X 10,06 m. Alu Friesche kap luiken type 10.100/2400/2,5 patent met hydraulische luikenwagen type HLW 10/6000 met inschuifsysteem en Davids om Luikenwagen in te klappen i.v.b met SI / gangboord breedte. Handreling voorzien op luiken met houders. Conform regels SI. Luiken worden gereviseerd en in goede staat geleverd. PRIJS: EURO 90.000,- +32 498 524344 Wij zoeken een matroos voor de Pannenkoekenboot Nijmegen. De werkdagen zijn over het algemeen van woensdag tot en met zondag en het salaris is conform cao. Wil jij werken op een leuke werkplek in Nijmegen en ben jij: – matroos? – flexibel? – goed in het werken in teamverband? Reageren? Solliciteer door een e-mail met je cv en pasfoto te sturen naar Marlot de Bruin (marlot@pannenkoekenboot.nl). Kapitein gezocht voor motorvrachtschip Weekenden vrij Tel.: 06-11597383 HOUSEBOAT & BARGES FIND YOUR PERFECT VESSEL Gevraagd voor de buitenlandse markt. Luxe motors, Kempenaars en andere schepen geschikt voor bewoning. Neem vrijblijvend contact met ons op. Telefoon +31 (0)6 54936843 • johan@houseboatsandbarges.com www.houseboatsandbarges.com GEZOCHT KAPITEIN 2 week op en 2 week af op containerschip Rotterdam – Meerhout Tel: 00352 26 70 52 51

De Binnenvaartkrant 7 11 september 2018 Verruiming van sluizen Ampsin-Neuville van start Op de Maas in Wallonië is de verruiming en modernisering van het sluizencomplex Ampsin- Neuville begonnen. De huidige sluizen uit 1958 worden vervangen door twee grotere sluizen. Het project kost 26 miljoen euro en moet in 2023 klaar zijn. Met de werkzaamheden wordt het laatste knelpunt op de Maas tussen Namen en Luik weggewerkt. De huidige sluizen in Ampsin- Neuville zijn verouderd en te klein voor hedendaagse binnenschepen. De grootste is 136 meter lang en 16 meter breed. De kleinste is 55 meter lang en 7,50 meter breed. Ze worden vervangen door twee grotere sluizen, vergelijkbaar met die in Ternaaien en Ivoz-Ramet. Hierdoor kunnen schepen vanaf 2023 sneller worden geschut en kunnen ook grotere schepen en koppelverbanden het sluizencomplex passeren. Gefaseerde ombouw De ombouw vindt plaats in twee fasen, waardoor het binnenvaartverkeer niet hoeft te worden gestremd. Eerst wordt de kleinste sluis vervangen door een sluis van 225 meter lengte en 12,50 meter breedte. De tweede sluis blijft in deze fase – die in 2021 voltooid is – in bedrijf. Vervolgens wordt de tweede sluis vervangen door een 225 meter lange en 25 meter brede nieuwe sluis. Deze fase zal eind 2023 worden afgerond. (illustratie SOFICO) De werkzaamheden kosten 26 miljoen euro en worden grotendeels gefinancierd door de Société Wallonne de Financement Complémentaire des Infrastructures (SOFICO) en de Europese Unie. Er komen ook een nieuw bedieningsgebouw en een technisch gebouw. Verder gaat men drie vistrappen aanleggen. Eén daarvan wordt met een lengte van 700 meter de grootste vistrap in Wallonië. 500 miljoen investeren Vorig jaar passeerde op het sluizen complex Ampsin-Neuville bijna 9,3 miljoen ton goederen. De Waalse minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio onderstreept het belang van de modernisering: “Onze regio is een grote speler in de Europese binnenvaart. We zijn het centrum van drie belangrijke Europese corridors: van de Noordzee naar de Baltische Zee, van de Noordzee naar het Middellands zeegebied en de Rijn-Alpen-corridor.” In 2017 werd op de Waalse vaarwegen 42 miljoen ton vervoerd, het beste resultaat sinds zes jaar. De overheid investeert tussen 2014 en 2019 zo’n 500 miljoen euro in vervoer over water. “Samenwerking op Bovenrijn is uniek” Baden-Württembergs verkeersminister Winfried Hermann heeft tijdens een bezoek aan de haven van Karlsruhe een lans gebroken voor de binnenvaart. Die is volgens hem de meest milieuvriendelijke en maatschappelijk verantwoorde vervoersmodus. In Karlsruhe is vorig jaar zo’n 7 miljoen ton lading op en van binnenvaartschepen overgeslagen. Een enorme ontlasting voor de overige verkeersmodi, aldus Hermann. RPIS De minister werd bijgepraat over RPIS, het Upper Rhine Traffic Management System. Aan dit project nemen de Duitse havens aan de Bovenrijn (Ludwigshafen, Mannheim, Karlsruhe, Kehl, Straatsburg, Colmar/Neuf-Brisach) en de Zwitserse Rijnhavens deel. Met financiële ondersteuning van de EU bundelden ze hun krachten om de logistieke mogelijk heden van de Bovenrijn-regio meer te benutten en de havens beter te verbinden. Ze hebben onder meer een elektronisch verkeersmanagementsysteem opgezet om de afwikkeling van containerstromen op de Rijn soepeler te laten verlopen. Hermann noemde deze samenwerking uniek in Europa en een goed voorbeeld van grensoverschrijdende digitalisering in de binnenvaart. Hermann wil de binnenhavens als mutlimodale schakels verder ondersteunen. Hij bezocht ook de Bundesanstalt für Wasserbau in Karlsruhe, die onderzoek doet naar vaarwegenprojecten, zoals de verruiming van de Neckar en de verdieping van de Rijn. Het instituut heeft hallen waarin delen van de rivier en kunstwerken zijn nagebouwd voor analyses en tests van materiaal en werkmethoden. U I T N O D I G I N G Voel u weer welkom in de “De Wandelgang” bij het ‘Kwart eeuwfeest’ Wie zei er dat “De Wandelgang” niet voor de eeuwig heid is? Het is alweer ruim een kwart eeuw geleden dat de enige echte sociëteit voor de binnen vaart ergens de vorige eeuw van start ging in de donkere kelderbar van de Nedlloyd sociëteit. Een kwart eeuw van informeel, ontspannen bijpraten zonder enig onderscheid des persoons, mannen en vrouwen, rijk en arm, samen op de woelige baren van de binnenvaart en alles met die typische gemoede lijkheid “De Wandelgang” eigen. Geen verplichtingen, geen agenda. Wel steeds een ander honk, maar met een harde kern van honderden leden die deze telkens nieuwe locaties negen keer per jaar konden vinden. Genoeg reden voor een feestje. Een feestelijke bijeen komst van “De Wandelgang”, op 20 september, uiteraard in De Tuin aan de Kralingse Plas, waar we ons al vanaf de eerste bijeenkomst thuis hebben gevoeld. donderdag 20 september in De Tuin aan de Kralingse Plas Plaszoom 354 in Rotterdam. Aanvangstijd is 18.00 uur. Zou dit dan de definitieve plek voor “De Wandelgang” zijn? Dat weten we natuurlijk nooit, maar vast staat dat we zeker nog wel een kwart eeuw of drie mee willen en kunnen gaan. www.dewandelgang.nl Uw dagelijks bestuur: Dirk-Jan Bezemer | Jan Struijk | Alexander Wanders | Els Oosse | Robbert Klaverdijk | Twan de Goeij

Binnenvaartkrant