Views
2 years ago

2017-25

  • Text
  • Schip
  • Binnenvaart
  • December
  • Schepen
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Meter
  • Goede
  • Eerste
  • Twee

De Binnenvaartkrant 8 5

De Binnenvaartkrant 8 5 december 2017 Was verlangen wir von Ihnen: • Rheinpatent bis Mainz und / oder Donau (strecken) patent • Erfahrung in Führungspositionen • Gute kommunikative und repräsentative Fähigkeiten • Gute Sprachkenntnisse in Deutsch oder Englisch Rivertech versorgt mit ihrem Team überwiegend das Nautische und Technische Management für Luxus Flusskreuzfahrtschiffen. Die Schiffe innerhalb unsere Flotte fahren auf dem Rhein, Main und Donau Wegen Ausbreitungen sind wir auf der Suche nach: Erste und Zweite Kapitäne Für diese Positionen suchen wir jemanden mit Erfahrung in der Flusskreuzfahrt und minimal Rheinpatent und / oder Donaupatent Unser Angebot: • Gute Arbeitsbedingungen in ein motiviertes Team • Freizeit: 2-2 / 4-2 / 4-4 • Professionelle Unterstützung • Schweizer Vertrag • Komplette Sozialleistungen • Attraktives Gehalt Wir würden uns freuen über Bewerber aus der Fracht,- Tankschifffahrt, welche eine Karriere auf Flusskreuzfahrtschiffen Überwegen! VOOR DE ONDER ONZE REGIE VARENDE MOTORTANKSCHEPEN ZIJN WIJ OP ZOEK NAAR : Kapiteins, Stuurmannen met patent, Stuurmannen en Matrozen Vaargebied: het ARA en de Rijn Kandidaten Stuurmannen met patent dienen in het bezit te zijn van : • een Rijnpatent • een ADN certificaat • beheersing Nederlandse & Duitse taal • ervaring in de tankvaart Stuurmannen en Matrozen zijn in bezit van een geldig dienstboekje Wij bieden: • een goed salaris • goede Zwitserse arbeidsvoorwaarden • goede Zwitserse pensioenopbouw • menage en reisgeld (door ons vergoed) • vakgerichte opleidingen (door ons vergoed) Voor verdere informatie kunt U contact opnemen met Dhr. A. Fontijne 0041/61/4879070 en/of dispo@intertrans.ch Rhein-Main-Donau Schifffahrtsagentur GmbH Vermittlung von Lotsen und Ablösern in der Binnenschifffahrt Wir bieten Ihnen selbständige Kapitäne an und suchen Kapitäne die auf selbständiger Basis arbeiten möchten. Rivertech BV Delta 60, 6825 MS Arnhem T +31 (0)26 362 03 40 E info@rivertech.nl Managing Director: Alexander Oost Neue Adresse: Dyckerhoffstr. 16, 55276 Oppenheim Neue Festnetznummer: 0049 61339242949 Faxnummer: 0049 61335799044 Kontakt: rhein-main-donau@t-online.de Voor de eigen vloot (mineraal & chemie) zijn wij op zoek naar enthousiaste: (Licht)matrozen In het bezit van een geldig dienstboekje en bezig met binnenvaart gerelateerde opleiding. Aan boord van onze schepen wordt gewerkt TE WEINIG RUIMTE? Om jezelf te ontwikkelen en te ontplooien. onder Luxemburgse arbeidsvoorwaarden zoals een uitstekende vrijetijdsregeling op basis van 25 weken varen en 27 weken vrij per jaar. INTERSTREAM BARGING, ÉÉN VAN DE GROOTSTE BINNENVAARTBEVRACHTERS IN EUROPA MET KANTOREN IN GEERTRUIDENBERG, DUISBURG, MANNHEIM, HAMBURG EN LUXEMBURG, VERVOERT VOOR HAAR OPDRACHTGEVERS IN DE PETROCHEMISCHE INDUSTRIE VLOEIBARE CHEMICALIËN, MINERALE OLIËN, EETBARE OLIËN EN VETTEN OVER DE EUROPESE BINNENWATEREN. MET 250 GOED GETRAINDE EN GEMOTIVEERDE MEDEWERKERS EN EEN GEAVANCEERDE, VOORNAMELIJK DUBBELWANDIGE VLOOT VAN MEER DAN 150 SCHEPEN BEANTWOORDT INTERSTREAM VOLLEDIG AAN DE HOGE STANDAARDEN VAN HAAR OPDRACHT- GEVERS OP HET GEBIED VAN VEILIGHEID, MILIEU EN KWALITEIT. Durf je de verantwoordelijkheid en de uitdaging aan, wil je graag verder groeien, studeren en bovenal een goed salaris? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling crewing (tel.nr. +352 2786 1335). Of mail je brief met CV naar crewing@interstreambarging.lu www.interstreambarging.com

® De Binnenvaartkrant 9 5 december 2017 Deutsche Bahn ondersteunt Masterplan Binnenvaart Duitse binnenvaartorganisaties maken zich al geruime tijd sterk voor een Masterplan Binnenvaart. Dit initiatief valt ook in goede aarde in de spoorsector, bleek tijdens het jaarlijkse diner van de Schifferbörse in Ruhrort. Naar jaarlijkse gewoonte kwamen verladers en schippers in november in Ruhrort bijeen voor de jaarvergadering en een gezamenlijk diner. Schifferbörse-voorzitter Frank Wittig pleitte voor gerichte maatregelen om het ‘systeem vaarweg’ te ondersteunen. Denk aan het moderniseren van bruggen en sluizen, de uitbreiding van havens en hun aansluiting op het verkeerswegennet. Ook moet de politiek een masterplan voor de binnenvaart uitwerken. De Schifferbörse hoopt dat dit wordt meegenomen in het coalitieakkoord van de volgende regering. Het plan zou aandacht kunnen besteden aan onder andere de bundeling van kennis en initiatieven op het gebied van nieuwe scheepstechnologie en het aanwijzen van een testomgeving voor autonome schepen in Noordrijn-Westfalen. Lading verliezen Gastspreker Ronald Pofalla, bestuurslid bij Deutsche Bahn AG, gaf aan dit een goed idee te vinden. Voor het spoor bestaat al een Masterplan in Duitsland. Hierin is ook de verlaging van de spoortarieven opgenomen, waardoor spoorvervoer voor verladers aantrekkelijker wordt. De binnenvaartsector vreest hierdoor lading aan het spoor te verliezen. Frank Wittig benadrukte dat spoor en binnenvaart naast concurrenten ook partners zijn. “Het is een gezamenlijk belang om lading van de weg naar het water en het spoor te verschuiven.” Pofalla beaamde dat beide vervoersmodi van een intelligente koppeling tussen de vaar- en spoorwegen profiteren. Deutsche Bahn-bestuurder Ronald Pofalle was gastspreker tijdens het jaarlijkse diner van de Schifferbörse in Ruhrort. (foto IHK) Zware lading bij voorkeur over water Martin van Dijk erelid van VBW In Duitsland wordt nog veel zware en ondeelbare lading over de weg vervoerd. Tijdens een vakcongres van het ShortSeaShipping Inland Waterway Promotion Center (SPC) in Bonn zijn mogelijkheden besproken om een deel van deze lading naar de binnen- en kustvaart over te hevelen. Vooral machinebouwers zetten in Duitsland grote en zware onderdelen op transport op vrachtwagens. Bedrijven als Siemens Wind Power en Krones verwachten dat hun installaties in de toekomst in omvang en gewicht zullen toenemen. De aanwezigheid van goede infrastructuur is doorslaggevend in de keuze voor een vestigingslocatie. Zo is het voor Schmidtsche Schack uit Kassel belangrijk dat de Boven- Weser goed bevaarbaar blijft. De onderdelen voor industriële installaties, van het bedrijf zijn te groot en te zwaar om via de weg te worden vervoerd. Het is bovendien al erg druk op de Duitse snelwegen. De situatie op de weg zal er de komende tien tot twintig jaar niet beter op worden. Steeds vaker ook worden bruggen afgesloten voor zwaar transport. Lastig zijn verder de lange vergunningsprocedures voor bijzondere transporten. Het duurt vaak zes tot acht weken om een vergunning te krijgen. De deelnemers aan de SPCbijeenkomst waren het erover eens dat men sterker moet inzetten op multimodaal vervoer. Steeds meer expeditiebedrijven maken gebruik van de binnenvaart, maar ze hebben nog te weinig inzicht in de mogelijkheden die de binnenvaart biedt. Expediteurs in de zware lading zouden voor binnenvaarttransporten ook sneller een vergunning willen krijgen. Tijdens de jaarvergadering van de Verein für Europäische Binnenschifffahrt und Wasserstraßen (VBW) is Martin van Dijk benoemd tot erelid van de organisatie. Van Dijk heeft zich binnen de VBW en daarbuiten jarenlang sterk gemaakt voor de belangen van de Europese binnenvaart. VBW-voorzitter Heinz-Josef Joeris bedankte Van Dijk voor diens inzet en schetste hoe de Nederlander zich met name als voorzitter van de Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer opwierp als ambassadeur van de Europese binnenvaart. Hij herinnerde onder meer aan de diplomatieke en coördinerende rol die Martin van Dijk uitoefende na de averij met de Waldhof. Niels Anspach (BP Europe) is tot vicevoorzitter verkozen. Hij volgt zijn collega Jörg Becker op, die eind dit jaar weggaat bij BP. Nancy Scheijven van Rijkswaterstaat volgt vicevoorzitter Pieter Janssen op, die niet meer voor RWS werkt. Eric Schultz (BLN-Schuttevaer) neemt de plaats over van Martin van Dijk. Volker Seefeldt (HTAG) is als plaatsvervangend voorzitter aangewezen. i Rubriken 1 Aggregate 2 Alubau 3 Antriebsanlagen 4 Ausbildung und Schulung 5 Bordnetze 6 Brandschutz 7 Bunkerbetriebe 8 Container 9 Datenverarbeitung 10 Electric & Hybrid 11 Häfen und Wasserbau 12 Hydraulik und Pneumatik 13 Konstruktion und Consulting 14 Korrosionschutz 15 Mess- und Regeltechnik 16 Messen und Ausstellungen 17 Navigation und Kommunikation 18 Personal-Dienstleistungen, Lotsendienste 19 Recht 20 Reedereien 21 Ruderanlagen 22 Schiffsausrüstung 23 Schiffsbefrachter 24 Schiffsfinanzierung 25 Schiffsmakler 26 Schiffsuntersuchung und Kontrolle 27 Schiffsversicherung 28 Werften 1 Aggregate DIE GELBEN SEITEN DER BINNENSCHIFFFAHRT • Stromaggregate für Binnen- & Seeschiffe • Bau- & Notstromaggregate • Hydraulikaggregate • Generatorenmotoren • LNG Motorenaggregate • LNG Versorgungstanks • Herstellerservice & Motorinstandsetzung Im Soestetal 6, 8 · 26676 Barßel Tel.: 0 44 99 - 93 98 03 info@siemers-aggregatebau.com 16 Messen und Ausstellungen SHIPPING-TECHNICS-LOGISTICS Einzigartig in Deutschland Die einzige Fachmesse für die Binnenschifffahrt in Deutschland mit hervorragender Qualität. www.shipping-technics-logistics.de 21 Ruderanlagen Besuchen Sie uns auf unsere Website www.siemers-aggregatebau.com SIEMERS AGGREGATEBAU Im Soestetal 6, 8 · 26676 Barßel · Tel.: 0 44 99 - 93 98 03 · 0 44 99 - 93 98 04 info@siemers-aggregatebau.com www.siemers-aggregatebau.com SPECIALIST IN MARITIME MANOEUVRING AND PROPULSION EFFICIENCY +31 (0)180 511577 . www.vdvms.com EINE KLEINE ANZEIGE MIT EINER GROßEN REICHWEITE 6 Brandschutz KNAACK & JAHN Marine Piping Systems and Fire Protection +49 40 781 293 0 www.kj-fireoff.com fireprotection@k-j.de MARINE FIRE PROTECTION WATER MIST – GAS – FOAM www.KJ-FireOff.com 23 Schiffsbefrachter INLAND WATERWAY SHIPPING shipping@imperial-international.com www.imperial-international.com TARIFE Anzahl Platzierungen 13x 26x 63x15 € 18 € 16 63x20 € 27 € 24 63x25 € 36 € 32 63x30 € 45 € 40 63x35 € 54 € 48 63x40 € 63 € 56 63x50 € 72 € 64 63x75 € 108 € 96 63x100 € 144 € 128 * Tarife sind pro Platzierung 22 Schiffsausrüstung OMRU SCHEEPSRAMEN OMRU schiffsfenster für Berufs- und Freizeitschifffahrt Die beste Sicht auf Service, Qualität und Innovation. +31(0) 475 580 488 info@omruscheepsramen.com www.omruscheepsramen.com

Binnenvaartkrant