Views
3 years ago

2017-22

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Waar
  • Goede
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 2 24

De Binnenvaartkrant 2 24 oktober 2017 Overslagbedrijf Speksnijder vof Overslagbedrijf Speksnijder vof is een klein overslagbedrijf met drie kraanpontons in Amsterdam. Voor deze kraanpontons hebben wij de volgende vacatures: kraanmachinist, schipper, bobcatrijder/ tremmer Werkzaamheden in de haven van Amsterdam voor overslag bulkgoederen. Heeft u verantwoordelijkheidsgevoel en vindt u, net als wij, dat werken met drijvende kranen het mooiste wat er is, dan hebben wij een geschikte baan voor u. Werkzaamheden zijn het draaien met draadkraan/ varen met ons eigen materiaal/ rijden op de schrankladers, onderhoud/ tremwerkzaamheden. Het in de goede staat houden van ons materiaal. En op een verantwoordelijke manier omgaan met collega’s, klanten, schippers en andere mensen die bij ons werk betrokken zijn. CATERPILLAR REPARATIE, REVISIE, ONDERDELEN OF KEURING? GJV Diesel Service is officieel Caterpillar Marine Service Provider. Hierdoor beschikken wij over alle benodigdheden en kennis om professionele service te verlenen aan uw Caterpillar. Bij ons kunt u ook terecht voor TAM inspecties of oliemonster controles. Door onze ervaring hebben wij ook veel kennis op het gebied van andere bekende hoofdmotoren, boegschroefmotoren en generatorsets. Moerbei 10 | 3371 NZ Hardinxveld-Giessendam 0184 67 92 25 | WWW.GJVDIESELSERVICE.NL GOEDE SERVICE EN PERSOONLIJK CONTACT Gert-Jan Vlot 06 51 78 52 77 Teus Hartog 06 30 68 91 88 Functie eisen; Voor de vacature schipper: in bezit van vaarbewijs Voor de overige vacatures: rijbewijs en ervaring in bulk overslag en scheepvaart. Daar stellen wij tegen over; loon naar binnenvaart CAO, ploegentoeslag en aangezien wij geen 9 tot 5 bedrijf zijn, een passende overwerk vergoeding en kilometer vergoeding plus voedingsregeling. Wilt u informatie, dan kunt u bellen naar 0651 809092 of 0620 704015 Mailen: info@overslagbedrijfspeksnijder.nl VAN GOGH NAUTIC SOLUTIONS vraagt voor luxe passagiersschepen enthousiaste en gemotiveerde collega’s 1STE KAPITEIN, 2DE KAPITEIN STUURMAN, MACHINIST (Vrije tijds regeling in overleg). Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau. Voor deze functie is/zijn gewenst: • Ruime ervaring • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief • Beheersing van de Duitse/Engelse taal • Bij de betreffende functie behoren een Rijnpatent / Radarpatent (patent op de Donau tot Budapest is een pre) Wij bieden: Een goede werkplek met fijne collega’s, een Zwitsers contract met goede voorwaarden en een uitstekend salaris. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Patrick van Hengst Tel: 0612344067 of email je CV naar patrickvanhengst@me.com Te koop: werkschip Wadman Bouwjaar: 1960 Werf Heinrich Brand Oldenburg Afmetingen: Lengte: 35,10 m | Breedte: 6,59 | Diepgang ledig: 1,00 mtr | Oppervlakte werk dek ca 120 m 2 | Laadvermogen 142 ton | Doorvaarthoogte bij ledig schip 5,05 mtr Spudpalen: 2 stuks lang 8 mtr met verlenging tot 11 mtr . Koppeling: Twin Disk MG 509 Certificaat: CVO geldig tot en met 04-03-2018 . Motor: GM – Detroit 8VA71N 240 PK Schip is recentelijk voor onderhoud droog geweest, vlakdikte rapport aanwezig. Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Te koop Dubbelwandige Tanker Type: C.2.2. • Bouwjaar: 2010 • 1598 ton Afm.: 85,98 x 9,60 x 3,10 m 5 centertanks - coating Vraagprijs € 49.500,- excl BTW De Steven 57 | 9206 AX Drachten | The Netherlands T +31 (0)512 515608 | M +31 (0) 6 52353940 | E j.bolt@sterk.eu | W www.sterk.eu Inhoud tanks 1888 m 3 • 2 lospompen • Bornemann 650 m 3 /h Spiralen, kopschroef Verhaar 395 KW Hoofdmotor: 940 kw Mitsubishi S12R, bjr. 2010 Tel.: +48 512 24 45 22 E-Mail: wieslaw.marcinkowski@gmx.net Wir suchen: Rheinpatent bis Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch Wir bieten: Hohes Sicherheitsverständnis Attraktive Schweizer Arbeitskonditionen Permanente Weiterbildung Aufstiegschancen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Gutes Betriebsklima Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung – einfach bewerben über unsere Webseite! Bewerbungen an: Jesko Wehrt Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu Wij zoeken: Rijn patent tot Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits www.fluvia.eu/jobs Wij bieden: Veiligheid hoog in het vaandel Aantrekkelijke Zwitserse arbeidsvoorwaarden Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Goede promotie kansen Comfortabele 1:1 verhouding van werktijd en vrije tijd Motiverende & inspirerende bedrijfscultuur Sollicitaties eenvoudig via onze website! tanker shipping | tank storage | tanker brokers

De Binnenvaartkrant 3 24 oktober 2017 Grote plannen voor LNG-bunkerstation op Dordts Duivelseiland Havenbedrijf Rotterdam wil een nieuw bunkerstation specifiek voor LNG en andere schonere brandstoffen. De beoogde locatie is het Duivelseiland in Dordrecht. Havenbedrijf Rotterdam heeft daarvoor een intentieverklaring getekend met PitPoint.LNG, een joint venture van PitPoint clean fuels en Primagaz Nederland. Ze gaan samen onderzoeken of en hoe zo’n ‘multifuel bunkerstation’ te realiseren is. Het nieuwe bunkerstation zou moe ten komen op het Duivelseiland, bij de splitsing van de Oude Maas, Dordtse Kil en de Beneden Merwede. Dat is in het Dordtse havengebied, dat tegenwoordig als 'Dordrecht Inland Seaport' in de markt wordt gezet. Het beheer van de haven is sinds enkele jaren in handen van Havenbedrijf Rotterdam. Pitpoint.LNG en het Havenbedrijf Rotterdam zullen de komende tijd samen de mogelijkheden voor het Cora van Nieuwenhuizen wordt minister van Infrastructuur en Waterstaat Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen (1963) wordt de nieuwe minister van Infrastructuur en Waterstaat. De VVD-politica krijgt Stientje van Veldhoven (1973) van D66 naast zich als staatssecretaris. Zij neemt de portefeuille Infrastructuur voor haar rekening. Kabinet Rutte III, bestaand uit VVD, CDA, D66 en ChristenUnie, wordt naar verwachting donderdag 26 oktober geïnstalleerd. Het huidige ministerie van Infrastructuur en Milieu ondergaat qua naam en organisatie een verandering. Het wordt ‘Infrastructuur en Waterstaat’. De nieuwe coalitie hevelt de milieu-portefeuille over naar Economische Zaken. Daar gaat het beleidsterrein als ‘Klimaat’ verder. multifuel bunkerstation verder onderzoeken. Zo gaan ze in gesprek met potentiële afnemers, partners en leveranciers, om te kijken hoe de vraag naar schonere brandstoffen en het aanbod ervan Van Nieuwenhuizen werd geboren in Ridderkerk, studeerde Sociale Geografie in Utrecht en woont in Oisterwijk. Daar startte ze haar politieke carrière in de gemeenteraad. Vervolgens heeft in alle bestuurslagen gewerkt: als lid van Provinciale Staten van Noord- Brabant, als Gedeputeerde van die provincie (met onder meer Mobiliteit, Infrastructuur, Havenschap Moerdijk en Eindhoven Airport in haar portefeuille), in de Tweede Kamer (waar ze korte tijd woordvoerder voor de binnenvaart was) en sinds 2014 in het Europees Parlement. Daar is ze lid van de commissies Economie en Monetaire zaken (ECON), Industrie, Technologie, Research en Energie (ITRE) en Belastingen (TAXE). Van Nieuwenhuizen is getrouwd en heeft vier kinderen. zo goed mogelijk op elkaar kunnen worden afgestemd. Het bunkerstation zal niet alleen LNG gaan leveren, maar ook waterstof, elektriciteit, biodiesel en CNG – als de uitstoot van de brandstoffen maar minder vervuilend is dan die van stookolie en gasolie. Naast schepen zullen ook vrachtwagens en personenauto’s er terechtkunnen. Overwegend positief over regeerakkoord De reacties uit de nattre sector op het regeerakkoord van Rutte III zijn overwegend positief. Koninklijke BLN-Schuttevaer noemt het regeerakkoord “hoopgevend”. “Voor het eerst staat de sector expliciet genoemd als factor van betekenis.” “De binnenvaart en de spoorwegen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan het beperken van toenemend goederenvervoer over de weg en het beperken van uitstoot die slecht is voor het klimaat”, staat in het akkoord. Ook kondigt de coalitie van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie een Green Deal aan: “In de zeevaart en binnenvaart is nog veel milieuwinst te behalen. Met de sector zal een Green Deal worden opgesteld voor verduurzaming van de zeevaart, binnenvaart en havens.” Volgens BLN-Schuttevaer kan dat gunstig uitpakken voor de positie van vervoer over water. In de doelstelling om de CO 2 -uitstoot met 49 procent te verminderen in 2030, ziet ook Netherlands Maritime Technology kansen. “Onze sector kan voor zowel de binnenvaart als de zeevaart een belangrijke bijdrage leveren zoals wij laten zien bij de verzameling duurzame maritieme oplossingen.” De organisatie van scheepsbouwers en toeleveranciers signaleert nog andere positieve plannen voor de maritieme sector, zoals inno vatie en investeringen in defensiematerieel. In het akkoord staat verder dat tijden van brug- en sluisbediening beter zullen worden afgestemd. BLN-Schuttevaer is ook blij met de “inhaalslag in infrastructuur” waarvoor het nieuwe kabinet 2 miljard euro reserveert. “Tegelijker tijd nemen we maatregelen om de belasting voor het klimaat, de luchtkwaliteit en de leefomgeving te beperken.” De 2 miljard wordt uitgesmeerd over drie jaar en moet verdeeld worden over weg, water en openbaar vervoer. Ondernemersorganisatie Evofenedex vindt het te weinig. “Alleen het onderhoud van het bestaande infrastructurele netwerk vraagt al om 500 miljoen euro extra per jaar. Schade door vertraging bij het vervoer van goederen over de weg, water en het spoor zullen naar verwachting niet afnemen.” Het nieuwe kabinet wil een kilometerheffing voor vrachtverkeer invoeren. De inkomsten daaruit worden teruggesluisd naar het wegvervoer; deels in de vorm van verlaging van de motorrijtuigenbelasting op vrachtauto’s. Spoorvervoerders gaan minder betalen voor het gebruik van de infrastructuur. Op campagne voor de Europese verkiezingen bezocht Van Nieuwenhuizen samen met Henk Kamp in 2014 scheepsbouwer VEKA in Werkendam. (archieffoto VEKA) Overleven Gaaf hè, al die bedrijvigheid op de Europort-tentoonstelling. Al die ondernemers die vindingrijkheid koppelen aan lef en verkoopkwaliteiten, zodat hun zorgvuldig bedachte en dito geconstrueerde innovaties aan de man worden gebracht. Ze investeren kapitalen in onderzoek en ontwikkeling, die ze later denken terug te verdienen als ze scherp genoeg lave ren om hun concurrent de loef af te steken. De belangen zijn groot en dat gaat er natuurlijk niet altijd netjes aan toe. En als je alles helemaal aan de markt overlaat, wordt het een jungle. Je hoeft niet per se over lijken te gaan om de fitste de beste kans te bieden op overleven. Gelukkig hebben we een overheid die keurig netjes de randvoorwaarden schept voor het bedrijfsleven, zodat het wel eerlijk blijft lijken. Die overheid heeft voor zichzelf wel een andere meetlat dan voor het bedrijfsleven. Toen een actiegroep in Overijssel met keiharde cijfers aantoonde dat de berekeningen voor de geluidsoverlast van het vliegverkeer vanaf Lelystad boven Zwolle aan alle kanten rammelden, reageerden de ambtenaren op het ministerie van IenM laconiek dat hun raketgeleerden de enigen waren die dergelijke gecompliceerde berekeningen konden maken. En daaruit bleek onder andere dat een vliegtuig op 900 meter hoogte helemaal niet meer lawaai maakt dan een vliegtuig op 10 kilometer hoogte, mits de motoren stationair draaien. Alleen valt een vliegtuig dan uit de lucht, daar hadden de raketgeleerden even niet bij stilgestaan. Tot vier keer toe kreeg die actiegroep nul op het rekest. Hoewel, na de vierde zitting ging er een brief naar de Kamer waarin de staatssecretaris toegaf dat er rekenfouten waren gemaakt. Maar, zo voegde ze eraan toe, de nieuwe berekening van de geluidsoverlast zou voor hooguit een huis of twee gevolgen hebben. Daar gaat die trotse Hanzestad. Dit voelt zo ‘Betuwelijn’. Een overheid die amechtig achteroverleunend haar ondeskundigheid wegbagatelliseert. Of is het boze opzet en is het weer zo’n verhaal waarbij onderzoek wordt gedaan om te onderbouwen wat het ministerie vindt? In Trumptweets zijn dat ‘alternatieve feiten’. Lekker modern. Het is nogal een dilemma voor een minister om te moeten kiezen tussen onnozelheid en kwaadaardigheid van je eigen personeel. Nou ja, zo moeilijk is het ook weer niet. In de markt waar veel politici de mond van vol hebben, zou dit genadeloos zijn afgestraft. Maar zij hoeft het alleen aan de Kamerleden te verkopen. Als die van de ‘goede’ partij zijn, knijpen ze wel een oogje toe omdat een staatssecretaris zich anders nooit kan redden uit het moeras van zelfgenoegzaamheid, waar ze door haar eigen mensen in is geduwd. Zet hem op, Cora en Stientje. EÉN POT NAT door Michel Gonlag

Binnenvaartkrant