Views
3 years ago

2017-22

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Waar
  • Goede
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 16

De Binnenvaartkrant 16 24 oktober 2017 OMRU SCHEEPSRAMEN OMRU scheepsramen voor de beroeps- en pleziervaart ALTIJD SCHERPE PRIJZEN BIJ: Het beste zicht op service, kwaliteit en innovatie Omru Scheepsramen levert: • kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • standaard profi elen én geïsoleerde profi elen; • vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. DOK 138 - Unit 4 . Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen T +32(0)3-2251444 F +32(0)3-2906646 M +32(0)4-78656736 info@femm.be - www.femm.be Offerte aanvragen? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte Bij onze hoogwaardige aluminium scheepsramen krijgt u standaard de allerbeste service. Daar zorgen onze vakspecialisten voor. Zij begeleiden uw opdracht met veel aandacht en zorg. En informeren u van begin tot eind over de voortgang. BUYCK TECHNIEK B.V. Kelvinweg 12a . 6101 WT Echt 9 (afstand vanaf Maasbracht 2 km) T +31(0) 475 580 488 . E info@omruscheepsramen.com I www.omruscheepsramen.com HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP INSTALLATIE REPARATIE Buyck Techniek is gespecialiseerd in het ontwerpen, leveren, installeren en repareren van alle voorkomende hydraulische installaties voor scheepvaart & industrie. Buyck Techniek is gevestigd op een gunstige plaats gelegen tussen de grote havens van Antwerpen, Rotterdam en Moerdijk. 0167 - 52 45 65 | HEIJNINGEN | INFO@BUYCKTECHNIEK.NL | WWW.BUYCKTECHNIEK.NL

De Binnenvaartkrant 17 24 oktober 2017 Multi Worker is visitekaartje van J. Schlieker & Zonen Rondspant-allrounders voor Curaçao DOOR JOHAN DE WITTE Via een vertegenwoordiger op Curaçao voor J. Schlieker & Zonen BV kwam de vraag van KTK Tugs uit Willemstad voor twee óp maat gebouwde duw-/ sleep-/werkschepen overwaaien. KTK is verantwoordelijk voor alle havenschepen, loodsenvervoer en het afmeren van schepen in de diepzeehavens van Curaçao. Schlieker, gevestigd in Sliedrecht en Dordrecht, is wereldwijd vermaard in strakke, kleine rondspantschepen en 'sleepte’ de order binnen voor twee Multi Workers: de NC-5L en de NC-6L. (foto’s J. Schlieker & Zonen) KTK wilde rondspant en geen knikspant onder andere omdat assistentie bij het afmeren van zeeschepen om een oersterk casco vraagt. Een casco dat optimaal manoeuvreert, specifiek is uitgevoerd en draait als een tol. Schlieker & Zonen heeft zowel in rondspant als knikspant ervaring. Deze Multi Workers zijn 14,50 en 12,50 meter lang en 4,30 meter breed. KTK stelde als voorwaarde 4,5 ton bollard pull en 8,5 knopen snelheid. Hiervoor is een 385 pk sterke Caterpillar C12 geïnstalleerd met een Optima-straalbuis en Promarinschroef. Bij de afbouw is voor de motorinbouw en elektriciteit samengewerkt met De Groot Diesel Marine Services uit Dordrecht en Vink diesel uit Sliedrecht. Damen Marine Components heeft aan hen de straalbuizen geleverd. De Damen Optima is voor veel toepassingen geschikt en leverbaar in een lengte-/diameterverhouding 0,4, 0,5 en 0,6 met een diameter vanaf circa 500 tot 7.000 millimeter. Uitgevoerd met verhoogde bolders voor dikke trossen, sleephaak, haakvrije boeiingscepters en twee Van der Velden-roeren zijn deze boten de spin in het web bij het afen aanmeren van de zeeschepen. mtraçao is het eiland waar de internationale handelsroutes van de Atlantische Oceaan samenkomen. Langs de zuidkust heeft Curaçao verschillende uitstekende havens. Deze werden aan het einde van de ijstijd, al meer dan 10.000 jaar geleden, gevormd. 1868 Vandaag praten we met René en Hans Schlieker, vader en zoon (5e en 6e generatie). Ofwel de opvolgers van Johannes Schlieker, die in 1868 een scheepwerf en constructiewerkplaats begon aan de Merwede in Sliedrecht. Sindsdien zijn er meer dan 1050 schepen gebouwd! Hans (29) fietste, opgroeiend in Sliedrecht, naar de mts en daarna de hts Werktuigbouw en Scheepbouwkunde langs scheepswerven. Met ook nog eens een vader in de scheepsbouw stond zijn carrière al in de spanten voor hij goed en wel wist wat te gaan doen. Hans ontwerpt en tekent in AutoCAD, administreert en reisde voor de handtekening onder het KTKcontract naar Willemstad. Maar als het even kan, staat hij in ketelpak op de werkvloer. “Als een vrachtwagen het totale snijpakket staal aanlevert voor een Multi Worker, je werkt eraan mee om het vaartuig te bouwen en naar Lees verder op pagina 19 >> Wij feliciteren KTK Tugs van harte met de NC5L en NC6L Non Ferro bv DAMEN MARINE COMPONENTS DE BINNEN VAART KRANT

Binnenvaartkrant