Views
3 years ago

2017-22

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Waar
  • Goede
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 12

De Binnenvaartkrant 12 24 oktober 2017 Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties o.a. Saab, Krohne, Brooks en Heinrichs. Ook leveren wij dek PC met ons nieuwe Green Light automatische pompbedieningssysteem. 24 uur service, 7 dagen per week! Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 Dubbelwandig tankschip gezocht The Rivertech team is mainly focusing on nautical and technical management on luxury river cruise ships. The ships within our fleet sail on the Rhine, Main and Danube. Due to growth, we are immediately looking for: 1st / 2nd Captain For the above mentioned positions, we ask for someone who has experience in the river cruising industry and in the possession of a Rhine and/or Danube license. Job requirements: • Rhine license till at least Mainz and / or a part of Danube license is an advantage • Experience in leading positions • Good communication and representative skills • Good knowledge of the English and German language What do we offer: • Pleasant working environment in a great team • Free time system: 2-2 / 4-2 / 4-4 • Professional support and guidance • Swiss contract • Complete social benefit package with com petitive salary We are happy to employ captains from cargo and tank shipping who aspire a career in river cruising! Vinotra uw innovatieve partner voor transport en bunkering van zwarte en blanke producten actief in Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en de Noord-Europese waterwegen. Rivertech BV Delta 60, 6825 MS Arnhem T +31 (0)26 362 03 40 E info@rivertech.nl Managing Director: Alexander Oost mogelijkheden tot time-charter Om aan de vraag van onze klanten te voldoen, breiden wij onze vloot uit. Beschikt u over een dubbelwandig tankschip met een capaciteit tussen 1000mt tot 4000mt voor het transport van blanke of zwarte producten? Dan zijn we op zoek naar u. Vinotra is - Betrouwbaar - Flexibel - Innovatief - Transparant - Iso 9001 en 14001 gecertificeerd Voor meer informatie neem contact op met Jan Verbergt of Koen Geeraerts op het telefoonnummer: +31 (0)85 064 60 40 (Main and AOH number) of per e-mail op info@vinotra.com Vinotra - Brugsteen 4, 4815 PL Breda Recycling drijvend materieel +31 (0)38 477 29 35 Oslokade 1 8326 CH Kampen In- en verkoop van: • Schroot en metalen • Drijvende objecten • Bruikbare onderdelen Vergunt voor verwerking van ongereinigde tankers Hijsen en slopen van grote constructies met eigen drijvende bok www.hoebenrdm.nl

De Binnenvaartkrant 13 24 oktober 2017 Huizen is veelbelovende cruisebestemming DOOR EVERT BRUINEKOOL De eerste paal is geslagen voor de riviercruisesteiger in Huizen. Scylla AG, Provincie Noord-Holland en de gemeente investeren 450.000 euro in de faciliteiten om cruiseschepen tot 135 meter lengte en de motorchartervaart af te laten meren in de Huizense haven. Rederij Scylla uit Zwitserland en Amsterdam Cruise Port zijn erg positief over de nieuwe haven voor de riviercruise buiten Amsterdam. Het doel is Huizen en de regio te ontwikkelen tot een volwaardige nieuwe riviercruisebestemming. Daarnaast wordt het initiatief gezien als een stimulans voor de regionale en lokale economie. Ook de gemeente heeft hoge verwachtingen van de steiger in het Nautisch Kwartier. Scylla investeert 120.000 euro in het project. Strategische ligplaats Marco van Ingen, riviermanager voor Scylla, houdt zich vooral bezig met het ontwikkelen van nieuwe programma’s voor de rederij. “Wij zijn doorlopend op Wethouder Marlous Verbeek sloeg, samen met gedeputeerde Jaap Bond, de eerste paal. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) zoek naar nieuwe ligplaatsen en nieuwe excursieprogramma’s. Wij ontwikkelen doorlopend nieuwe producten.” Huizen is voor Scylla een strategische ligplaats. er kunnen straks twee schepen van 135 meter afmeren. Amsterdam ligt best wel vol, aldus de Scylla AG-woordvoerder, en er zijn daar geregeld capaciteitsproblemen. Het netwerk rond Amsterdam wordt op deze manier groter: Huizen, Zaandam, Haarlem. “Om duistere redenen is Volendam gestopt met het ontvangen van cruiseschepen.” Attracties “Amsterdam is de naam die verkoopt”, volgens van Ingen. “Huizen en de regio hebben mooie attracties in de buurt, zoals het Muider slot en de vesting Naarden.” “Dat Amsterdam overvol is met cruiseschepen, wil ik graag nuan ceren,” stelt Edward Wortman, projectmanager River Cruise Amsterdam bij Cruise Port. “Amsterdam is druk, vooral in het voorjaar in het tulpenseizoen. In mei komen er veel toeristen. De rest van de tijd is er plek genoeg voor de riviercruisevaart.” Amsterdam Cruise Port verwacht niet dat de riviercruisevaart verder de Randmeren opgaat richting Spakenburg. De vaargeul wordt smaller en de sluis bij Nijkerk is te klein voor 135-meterschepen. Wortman is blij met de aanwinst in het Nautisch Kwartier in Huizen: een steiger met walstroom en ver van woningen. Op de kaart Gedeputeerde Jaap Bond en wethouder Marlous Verbeek van Huizen sloegen samen de eerste paal. Bond stelde in zijn toespraak dat het voor de provincie belangrijk was dat het bedrijfsleven ook mee wilde investeren. Dat het er dus heil in ziet. Zodoende was Noord-Holland bereid 200.000 euro mee te betalen. Verbeek gaf aan dat Huizen 125.000 euro investeert in het project. “Huizen en de regio worden hiermee op de kaart gezet van de riviercruisemarkt. Mensen kunnen in het Nautisch Kwartier wandelen. We denken erover om een elektrisch treintje voor toeristen naar het centrum van Huizen te laten rijden. "Volgend jaar komen er twintig schepen. Scylla is de eerste en onze favoriete reder.” Binnenvaart op de radio Zaterdag 21 oktober werd op Terneuzen FM een item uitgezonden over het personeelstekort in de binnenvaart. Als omroep van een havenstad is de (binnen)vaart een van hun aandachtspunten. Ze wilden graag een binnenvaartondernemer interviewen en een vertegenwoordiger uit de regio spreken. Het BVB heeft de conctactgegevens verstrekt van Marjolein Bronder, de regiovertegenwoordigster in Zeeland van Koninklijke BLN-Schuttevaer. Zij vond Jan Linthout van Inge Shipping bereid mee te werken aan een interview. Het BVB heeft tevens achtergrondinformatie verstrekt over de sector. Zaterdag tussen 11.00 uur en 13.00 uur is het item uitgezonden en op dinsdag 24 oktober is dit item tussen 08.00 en 09.00 uur herhaald. Werkbezoek Vrijdag 13 oktober organiseerde het BVB een werkbezoek voor Adriaan Zeilemaker, plaatsvervangend directeur Maritieme Zaken en tevens hoofd zeehavens bij het ministerie van I&M. Hierbij waren ook zijn collega Jos Holtus VOORTOUW Nieuws van het BVB www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl en Peter Schaberg van Koninklijke BLN-Schuttevaer aanwezig. In de ochtend is het gezelschap aan boord van het ms Nadorias ontvangen. Dit hybride aangedreven containerschip van Sendo- Shipping deed diverse terminals aan in de haven en lag op dat moment te laden en lossen in de Hartelhaven. En aangezien deze locatie moeilijk via land te bereiken was, heeft het Loodswezen Rotterdam-Rijnmond ons aan en van boord gebracht, waarvoor onze hartelijk dank! De congestie in de haven, verduurzaming, bemanning, maar ook andere aandachtpunten in de containerbinnenvaart kwamen aan bod. In de middag werden we aan boord van het ms Shalimar van Leen den Haan ontvangen. Dit schip, aangesloten bij de NPRC, vaart in de vaste zoutpendel van Delfzijl naar Rotterdam. Er is uitvoerig gesproken over de coöperatie, de markt en de rol van de overheid bij bijvoorbeeld verdere verduurzaming. Beide bemanningen hartelijk dank voor de gastvrije ontvangst en medewerking! Arbeidsmarktagenda Het BVB roept de sector op te komen tot een gezamenlijke strategische arbeidsmarktagenda voor 2018-2030 en neemt hier graag het voortouw in. Dit kwam naar voren tijdens het Binnenvaartcafé op 11 oktober waar Mariska van der Starre van het BVB een presentatie hield. Dit Binnenvaartcafé organiseert het BVB drie keer per jaar, samen met het Havenbedrijf Rotterdam. Het BVB is van mening dat een gezonde branche een gezond personeelsbestand met voldoende vakbekwaam personeel moet hebben. Een strategisch plan om dit aan te pakken en dat meerdere jaren bestrijkt is hiervoor nodig. Eerst moet precies onderzocht worden wat er nodig is, waar dat nodig is en waar we precies over praten als het gaat om een ‘tekort’. Pas dan kun je het probleem aanpakken waar dat het meest wringt. Mariska voert al diverse gesprekken met partijen in de sector: brancheorganisaties, sociale partijen, scholen, ondernemers en bedrijven. Ieder kan in de uitvoer van de agenda zijn eigen rol spelen. Voor het BVB zou als promotiebureau een rol weggelegd zijn in het uitrollen van een langdurige wervingscampagne. Tijdens dit Binnenvaartcafé was er tevens aandacht voor de online bevrachtingsplatforms TEUbooker en 4Shipping. Er werd bij de netwerkborrel na afloop nog uitvoerig nagepraat.

Binnenvaartkrant