Views
3 years ago

2017-14

  • Text
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Nieuwe
  • Marine
  • Goed
  • Vaart

De Binnenvaartkrant 10 4

De Binnenvaartkrant 10 4 juli 2017 Rivertours uit Vlaanderen / België zoekt voor snelle indiensttreding: ervaren SCHIPPERSECHTPAAR voor passagiersvaart U houdt van het schippersleven en van contacten met publiek. De Vlaamse / Belgische waterlopen trekken u aan, weekendwerk schrikt u niet af, u bent een uitstekende en veilige schipper en beschikt over een aantal technische vaardigheden. U en uw partner beschikken beiden over de nodige vaarbewijzen. Woongelegenheid op het schip is aanwezig, maar we hebben voor u ook een gratis ligplaats indien u uw eigen schip of woonboot afmeert nabij onze aanlegplaats Wij bieden: Aangename werksfeer samen met een aangename ploeg gidsen. Goede verdienste. Kandidaturen: Guido Moens . GSM: 0032 (0)475 25 24 65 . E-mail: moens@scaldisnet.be • Gelegen aan de Wilhelminahaven (zeehaven) met loswal en 6 m -NAP diep voor de kade • Geschikt voor binnenvaartschepen en coasters • Geschikt voor opslag en overslag en verladen • Weegbrug aanwezig • Beschikbare opslagloodsen van 1.600 en 850 m 2 • Opslagterrein ca 3.000 m 2 • Overslagkraan met ca 400 ton capaciteit per uur • Lossen en-of beladen van schip in auto met silo of shovel en met kraan Ex peilboot: Bouwjaar 1968. Afm. 17.00x4.00x0.90 m Hoogte 3.60 m. Mercedes OM 355 220 pk. (onlangs gekeurd. Rapport aanwezig). Radar, bochtaanwijzer, 2 x marifoon, echolood, radio, noodbesturing van der Velden. Generatorset 8 KVA, omvormer 24 V/1200W, rondom allemaal aluramen met dubbele beglazing en screens, airconditioning, 2 roeren. Verder voorzien van keuken met electr. kookplaat (2 pits), boiler, toilet, zitruimte, grote stuurhut (3,50x3.00 m.) Gasolie 1600 L. Water: 300 L. CV Kabola door de hele boot. Groot achterdek. 7 accu’s. Vraagprijs € 47.500,-- ex BTW. Ponton (ook te gebruiken als afmeerponton) Bouwjaar 2013. 18.00x6.00x.0.20 m. 2 Spuds elk 6.00 m. met handlieren. Dikte 6 mm. Tekeningen aanwezig. Vraagprijs € 55.000,-- (ex BTW) Sleep/duwboot “Rimar” Bwjr: 1958 (Damen Hardinxveld) L: 12.70 m. Br. 3.55 m. Diepg: 1.55 m. Motor Caterpillar 334D 225 p.k. Stuurw: Hydraulisch, 1 roer. Generator: Deutz 8 KW. 2 koppellieren, enkele duwsteven. Centr.Verw: Kabola 7 KW (2014). Radar: Swiss 364 C (lcd scherm kleur). 2 x Marifoon, AIS, bochtaanwijzer, echolood. Victron lader, 24 volt 56 amp. Victron combi,12 volt, 70 ampere, 1600 Watt. Certificaat: SI-C vernieuwd in Nov. 2015 geldig tot 2023. Vraagprijs € 65.000,-- ex. BTW. Sleep/duwboot verkeert in uitstekende staat van onderhoud. Te huur/te koop diverse pontons van diverse afmetingen. Tel: 0653163480 E-mail: aquatrans@gijsdaanen.nl The Rivertech team is mainly focusing on nautical and technical management on luxury river cruise ships. The ships within our fleet sail on the Rhine, Main, Donau as well as the Dutch and Belgian waterways. Next to that also in France on the river Rhône, Saône, Seine and the Garonne-Dordogne. Due to growth, we are immediately looking for a: Corporate Captain For the above mentioned position, we ask for someone who has extensive experience in the river cruising industry and must at least own a Rhine and/or Donau license. P. van der Kooij Groep N.V. Nieuwe Waterwegstraat 21 . 3115 HE Schiedam Tel. 010 426.44.44 . Info@kooijgroep.nl . www.kooijgroep.nl Job requirements: • Rhine license till at least Mainz. Donau license is an advantage • Experience in leading positions • Good computer skills • Good communication and representative skills • Good knowledge of the English and German language • Knowledge of the French language is an advantage • Flexible working attitude Job description: • Supervision over a team of captains • Overall inspection on board • Train new captains • Replacement of captains in case of illness What do we offer: • Good earnings and good working conditions • 5-day working week or leisure schedule of 4-2 • Pleasant working environment • Professional support and guidance • Swiss contract Te koop gevraagd: Tankschip type-C

De Binnenvaartkrant 11 4 juli 2017 RWS waarschuwt organisatoren zeilwedstrijden over gevaarlijk kruisen vaargeul DOOR EVERT BRUINEKOOL Rijkswaterstaat (RWS) waarschuwt alle watersportverenigingen om zich beter aan de regels te houden tijdens zeilwedstrijden op de Randmeren. Zo mogen de schepen de vaargeulen niet kruisen of gebruiken. Dit op straffe van handhavend optreden en het niet verlenen van vergunningen voor evenementen. Er zijn dit jaar diverse incidenten gemeld. Zo werd de bottervloot bij Spakenburg gesommeerd zijn wedstrijdbanen te verleggen. Theo de Lange, woordvoerder van RWS Midden-Nederland, vertelt: “Er zijn mailwisselingen geweest tussen Rijkswaterstaat en watersportverenigingen over onveilige situaties. Het is geen nieuw beleid maar een reactie van onze kant op de toename van het aantal klachten.” Klachten Het stuk Hollandse Brug tot Nijkerk levert al snel drie klachten per week op. Over bootjes die zonder te kijken oversteken voor een vrachtschip en zeilwedstrijden waar de zeilers afwijken van het wedstrijdveld buiten de vaargeul en dan plotseling kort voor een binnenvaartschip de geul oversteken. Of een botter met vijftien Een motorschp heeft last van kruisende botters. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) man aan dek die bij Spakenburg bijna blind door de geul voor een groot schip langs kruiste. Het vrachtschip moest vol achteruit slaan om een aanvaring te voorkomen. “Je kan je voorstellen dat een schipper daar enorm van schrikt, hij ligt niet zomaar stil”, aldus De Lange. Gedragscodes Bij de vergunning voor een zeilevenement krijgt de vereniging een protocol met gedragscodes. Hierin staat onder andere dat wedstrijdbanen nooit door een vaargeul mogen lopen. Bij de afdeling vergunningsaanvragen van RWS is de maat vol en de waarschuwing aan de verenigingen is duidelijk: “Er zijn veel klachten binnengekomen over zeilboten die in wedstrijdverband in de vaargeulen op het traject Hollandse Brug-Nijkerk hinderlijk en gevaarlijk gedrag vertonen. Ik verzoek u dan ook om aan Rijkswaterstaat een aangepaste banenkaart ter goedkeuring voor te leggen. Als u hieraan niet voldoet dan handelt u in strijd met artikel 1.23 van het BPR en kan de toestemming voor uw evenement worden ingetrokken.” Dit was de inhoud van een mail aan de organisatie van de dinsdagavondwedstrijden in Spakenburg. Geen problemen BLN-Schuttevaers regiovertegenwoordiger Andries de Weert is op de hoogte van de kwestie: “Wij zijn samen met de watersportvertegenwoordigers in gesprek met RWS. Het lijkt een eenmansactie bij RWS; bij ons zijn geen klachten van schippers bekend. De klachten kunnen natuurlijk ook van niet-leden komen.” De vereniging heeft RWS geadviseerd meer onderzoek te doen voordat handhavend wordt opgetreden en vraagt om tijdens de volgende gesprekken klachten als voorbeeld te laten zien. Leden van BLN-Schuttevaer die regelmatig op de Randmeren varen, hebben geen problemen met de wedstrijden en kunnen geen incidenten noemen. De wedstrijden vinden al tientallen jaren plaats. De schippers passen zich aan en houden zelfs rekening met de wedstrijden. “Misschien speelt mee dat de groei van waterplanten de watersport steeds meer dwingt in de vaargeul te varen. Meer onderzoek gecombineerd met een voorlichtingsactie naar de watersport zou ook kunnen helpen. Bijvoorbeeld Varen Doe Je Samen.” Pieter de Vos, woordvoerder van de Dinsdag Avond Rond- en Platbodemwedstrijden in Spakenburg is in gesprek met RWS en verwacht dat ze er snel uitkomen: “Wij hebben met Rijkswaterstaat afgesproken niet te reageren naar de pers.” Chimo is ervandoor >> Vervolg van pagina 9 We duiken de machinekamer in, waar de Caterpillar 3512 staat te glimmen op een wat hoger gelegen servicevriendelijke vloer. Leidingwerk en apparaten zonder noodzaak om boven de vloer te monteren, liggen eronder. Echter zeer servicetoegankelijk geïnstalleerd. Bij de Verhaar-boegschroef geeft een rooster in de vloer eveneens vrij zicht op de unit en is eventuele noodzaak tot service direct zichtbaar. John Deere-aggregaten onderhouden het pompbedrijf en genereren energie. EMS zorgde voor bekabeling en het aansluiten van techniek. Aan dek tellen we negen Marflexpompen tussen alweer het ‘kleurrijke’ dubbelleidings systeem van Rugotech. Het bedrijf installeert leidingwerk met een aantal buitengewoon gemotiveerde medewerkers die vinden dat goed werk afleveren hun eigen zaak is. Groet In de door Kampers geleverde stuurhut horen we dat Van der Velden met het vernieuwde Dolphin-roersysteem de Chimo stuurt. De mannen van Verveer uit Zwijndrecht timmerden schitterende verblijven met de stuurhutlessenaar als uitblinker. Dockmarks beletterde de Chimo uit Hendrik-Ido-Ambacht ‘over de volle breedte’. Op de Chimo hangt de vlag van Tankmatch in de mast. Met zijn eerste reis ging het schip er met lichte chemie vandoor richting Ludwigshaven. Volgens Wikipedia groet een Eskimo met ‘Chimo’ ingeval hij een soortgenoot ontmoet. Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft het ontwerp, bouw en levering van het complete schip mogen verzorgen voor Patrick en Linda Mandemaker-de Haan Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com

Binnenvaartkrant