Views
2 years ago

2017-10

  • Text
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Meter
  • Goed
  • Marine

De Binnenvaartkrant 16 9

De Binnenvaartkrant 16 9 mei 2017 Revisie en levering onderdelen van: DAF-. Scania-, Liebherr-, MAN-, Mercedes-, MTUen Volvo motoren www.KTBKoning.nl Koning Technisch Bedrijf B.V. Motorentechniek • CCR fase 2 motoren • Ruil motoren • Revisie motoren • Onderdelen Prijzen CCR 2 motoren (meer types op aanvraag): Basis DAF KMD WS 315.2 315 PK / 242 kW € 17.800,- KMD WS 400.2 400 PK / 295 kW € 18.800,- KMD XF 450.2 450 PK / 335 kW € 21.300,- KMD XF 510.2 510 PK / 375 kW € 22.300,- Basis Scania KMD S14 450.2 450 PK / 335 kW € 23.700,- Basis Mercedes Mercedes V12 702 PK / 525 kW Op aanvraag Eekhorstweg 20 T. +31 522 461 435 7942 KC Meppel F. +31 522 462 060 info@ KTBKoning.nl VOOR ELKE KLUS BIEDEN WIJ EEN PASSENDE OPLOSSING +31(0)10 429 08 88 · www.hoogerwaard.com · info@hoogerwaard.com OMRU SCHEEPSRAMEN Offerte aanvragen? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte Omru Scheepsramen levert: • kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • standaard profi elen én geïsoleerde profi elen; • vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. Het beste zicht op service, kwaliteit en innovatie Bij onze hoogwaardige aluminium scheepsramen krijgt u standaard de allerbeste service. Daar zorgen onze vakspecialisten voor. Zij begeleiden uw opdracht met veel aandacht en zorg. En informeren u van begin tot eind over de voortgang. OMRU Scheepsramen . Kelvinweg 12a . 6101 WT Echt T +31(0) 475 55 10 23 . E info@omruscheepsramen.com . I www.omruscheepsramen.com Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties o.a. Saab, Krohne, Brooks en Heinrichs. Ook leveren wij dek PC met ons nieuwe Green Light automatische pompbedieningssysteem. 24 uur service, 7 dagen per week! Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 HÉT PLATFORM IN DE BENELUX VOOR DE GEHELE MARITIEME SECTOR 9.10.11 MEI 2017 EVENEMENTENHAL GORINCHEM De Benelux is dé hotspot van de binnenvaart, maritieme toeleveranciers en visserij in Europa. We hebben de grootste binnenvaartvloot van Europa en een zeer diverse samenstelling van zeeschepen. Daarnaast beschikken we over één van de grootste havens ter wereld en zijn we de logistieke schakel naar vele binnenhavens in Europa. Tijdens Maritime Industry komt de complete maritieme sector bij elkaar in het hart van de waterregio om te netwerken, de basis te leggen voor nieuwe samenwerkingen en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen uit de branche. BOEK UW STAND BINNEN ENKELE KLIKS ONLINE VIA: WWW.EVENEMENTENHAL.NL/MARITIME

De Binnenvaartkrant 17 9 mei 2017 Royal Bodewes bouwt minibulkcarrier Arklow Vanguard DOOR JAN JOHAN TEN HAVE Scheepswerf Royal Bodewes in Hoogezand bouwde voor rederij Arklow Shipping de minibulker Arklow Vanguard. Op dinsdag 2 mei vond vanaf de Eemshaven de proefvaart plaats van deze 86,90 meter lange en 15 meter brede bulkcarrier met bouwnummer 726. Na de Arklow Vale, Arklow View, Arklow Valiant, Arklow Valley en Arklow Valour is dit de zesde in een serie van tien, herkenbaar groene zusterschepen. De Hoogezandster werf bouwde ze in opdracht van de Rotterdamse vestiging van de Ierse rederij. Het betreft de serie Eco Traders die Royal Bodewes speciaal voor deze opdrachtgever heeft ontworpen. De zes zusterschepen zijn vrijwel identiek. Opdracht Er is één optisch markante eigenschap die in de loop van de serie is gewijzigd. Werden de eerste twee nog voorzien van een Groot Crossbow, vanaf nummer 3 is deze vervangen door een straight bow. Dit heeft alles te maken met het verwachte gebruik van de schepen door de rederij. Het voordeel van de crossbow is optimalisatie van het brandstofverbruik en van het vaargedrag van het schip bij zwaardere omstandigheden. Bij de straight bow is er meer werkruimte op de bak en is het zicht bij het ankeren beter. De Eco Trader is een compacte bulkcarrier met een laadvermogen van 5.168 ton. De rederij wenste een kwalitatief hoogwaardige serie schepen met de focus op werkbaarheid. Het schip moest onder de 3.000 GT (gross tonnage) en een lengte van 90 meter blijven. Binnen de gestelde kaders moest het ruimvolume van de bulk carrier zo groot mogelijk worden. Om de bouw- en onderhoudskosten zo aantrekkelijk mogelijk te houden zette de rederij in op eenvoud. Het moest een compleet, maar basic uitgevoerd schip worden. Brandstofverbruik Dat was een mooie uitdaging voor de creativiteit van de scheepsbouwers en engineers van Royal Bodewes, samen met het Maritime Research Institute Netherlands (MARIN) in Wageningen. Dit leidde tot het ontwerp van een tijdloze bulkcarrier, precies zoals de rederij het voor ogen had. De Eco Traders zijn oerdegelijk gebouwd, zonder overbodige techniek. Dat maakt het schip onderhoudsvriendelijk. Arklow Shipping wil de Arklow Vanguard gaan inzetten voor het transport van stukgoed en bulk in Noordwesten Zuid-Europa. The less you burn, the more you earn. Daarom was ook minimaal brandstofverbruik van groot belang bij ontwerp en bouw van de Arklow Vanguard en haar zusterschepen. Dankzij het bijzonder efficiënte onderwaterschip is de weerstand en daarmee het brandstofverbruik minimaal. Het 1.740 kW vermogen van de oliegestookte MAK 6M25-hoofdmotor is overigens wel meer dan voldoende voor het schip om ook onder zwaardere omstandigheden goed en rendabel uit de voeten te kunnen. (foto’s Bert Romeling) Royal Bodewes Goed luisteren, anticiperen, denken in oplossingen en flexibel zijn. Dat zijn volgens Martijn Beunk van Royal Bodewes onderscheidende kwaliteiten van de scheepswerf waarvoor hij werkt: “Een schip bouwen doe je met elkaar, daarom is optimale samenwerking en communicatie binnen de driehoek rederij-werf-leveranciers essentieel. In dat kader werken wij volledig transparant: wij laten zien wat we doen en waarom we het zo doen.” Reikon Vanaf nummer 3 van deze serie is de Eco Trader uitgerust met een reinigingsinstallatie voor ballastwater, zoals verplicht is voor alle zeeschepen met kiellegging sinds 1 januari 2017. Dit ballastwaterbehandelingssysteem Ocean- Guard van Headway is geleverd door Reikon. Ook leverde Reikon alle Bombas Azcue-pompen aan boord. Zowel voor deze tien schepen als voor een serie van tien Arklowzusterschepen die worden gebouwd bij Ferus Smit in Hoogezand is Reikon de leverancier van pompen en ballastwatermanagementsystemen. Volgens accountmanager Xander de Bruin van Reikon is de keuze van de opdrachtgever gebaseerd op goede ervaringen met het merk Azcue Bombas en de voorraad aan onderdelen dicht bij huis. De Bruin: “Voor het ballastwaterbehandelingssysteem wilde de opdrachtgever absoluut geen UV-systeem hebben. De Headway OceanGuard werkt met elektrokatalyse, een proces zonder UV. Dit proces creëert krachtige deeltjes (hydroxylradicalen) die bacteriën, virussen en overige micro-organismen vernietigen. Hydroxylradicalen bestaan slechts enkele nanoseconden en de enige eindproducten zijn CO2, water en anorganische mineralen die geen gevaarlijke residuen achterlaten. Het ingenomen water kan daarna veilig overboord zonder dat dit gevaar oplevert voor mens of omgeving.” “Het stroomverbruik van elektrokatalyse is zeer laag, in tegenstelling tot energieverslindende UVlampen. Daarnaast is OceanGuard dusdanig efficiënt dat het opereert met een enkele behandeling, namelijk alleen bij inname van ballastwater. Dit systeem is geschikt voor zowel zoet, zout als brak water.” Aan coaster Arklow Vanguard leverden onder andere: Royal Bodewes Afbouw casco en projectbegeleiding. Alewijnse Marine B.V. Elektrische installatie en systeem integratie, asgenerator, boegschroefmotor en alarmsysteem. Bureau Veritas Tekeningkeur, inspecties en afgave Class Certificates en Statutory Certificates. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Wij feliciteren Avoca Shipping B.V. van harte met coaster Arklow Vanguard DE BINNEN VAART KRANT Foto: Bert Romeling

De Binnenvaartkrant