Views
3 years ago

2017-05

  • Text
  • Binnenvaart
  • Februari
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Goede
  • Onze
  • Schepen
  • Schippers
  • Jaar

De Binnenvaartkrant 8 28

De Binnenvaartkrant 8 28 februari 2017 Rivertours uit Vlaanderen / België zoekt voor snelle indiensttreding: ervaren SCHIPPERSECHTPAAR voor passagiersvaart U houdt van het schippersleven en van contacten met publiek. De Vlaamse / Belgische waterlopen trekken u aan, weekendwerk schrikt u niet af, u bent een uitstekende en veilige schipper en beschikt over een aantal technische vaardigheden. U en uw partner beschikken beiden over de nodige vaarbewijzen. Woongelegenheid op het schip is aanwezig, maar we hebben voor u ook een gratis ligplaats indien u uw eigen schip of woonboot afmeert nabij onze aanlegplaats Wij bieden: Aangename werksfeer samen met een aangename ploeg gidsen. Goede verdienste. Für unsere erfolgreich wachsende Containerflotte suchen wir Schiffsführer (m/w) mit Patent bis Mainz Kandidaturen: Guido Moens . GSM: 0032 (0)475 25 24 65 . E-mail: moens@scaldisnet.be Arbeitsplatz: Fahrtgebiet: Schichtsystem: Sozialleistungen: Containerschiff ARA - Mainz 14 / 14 Tage oder 21 / 21 Tage Luxemburger Konditionen Gerne erwarten wir Ihre Bewerbung an: Holland Cruises is een Rederij die fi etsvaarvakanties verzorgt door Noord- en Zuid-Holland. Op de schepen Anna Maria Agnes en Angela Esmee hebben wij voor het seizoen 2017 meerdere vacatures voor de functie van: STUURMAN MATROOS/MOTORDRIJVER LICHTMATROOS Reederei Deymann Management GmbH & Co. KG Papenwiese 5 • D- 49733 Haren (Ems) info@reederei-deymann.de / info@navitrans.lu Tel.: 0049(0)172 2889169 Ralph van Beek Wij verwachten van jou: Goede communicatieve eigenschappen, kennis van de Duitse en/of Engelse taal. Bekend zijn met het onderhoud van schepen en de aan boord zijnde fi etsen. Wij bieden jou: Goede verdiensten, een Nederlands arbeidscontract, tijdens het vaarseizoen 2 weken op en 1 week af. Heb jij interesse en/of vragen? C.J. de Jonge, e-mail: dejongecj@hotmail.com Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Wir suchen: Rheinpatent bis Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch Wir bieten: Hohes Sicherheitsverständnis Attraktive Schweizer Arbeitskonditionen Permanente Weiterbildung Aufstiegschancen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Gutes Betriebsklima Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung – einfach bewerben über unsere Webseite! Bewerbungen an: Jesko Wehrt Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu Wij zoeken: Rijn patent tot Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits www.fluvia.eu/jobs Wij bieden: Veiligheid hoog in het vaandel Aantrekkelijke Zwitserse arbeidsvoorwaarden Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Goede promotie kansen Comfortabele 1:1 verhouding van werktijd en vrije tijd Motiverende & inspirerende bedrijfscultuur Sollicitaties eenvoudig via onze website! tanker shipping | tank storage | tanker brokers Bevrachtingskantoor in de tankvaart ZOEKT: DISPONENT / BEVRACHTER M/V - (senior/junior) In deze functie werk je intensief samen met de collega’s binnen een professionele en informele organisatie. Je werkt binnen een klein team en verzorgt zelfstandig de contacten, maakt prijsafspraken en draagt zorg voor de administratieve afhandeling. Je onderhoudt goede contacten met klanten en binnenvaartondernemers. De geschikte kandidaat heeft affiniteit met de binnenvaart. OVERIGE VAARDIGHEDEN: - Communicatief vaardig; Nederlands/Engels (Duits is een pluspunt) - Stressbestendig; - Gestructureerd/accuraat werken - Prioriteiten stellen; - Oplossingsgericht. - Topografische kennis; - Flexibel WIJ BIEDEN: Een salaris in overeenstemming met de functie, goede secundaire arbeidsvoorwaarden, een leuke boeiende baan binnen een modern en groeiend bedrijf. INFORMATIE: Indien interesse in deze functie, zend uw CV dan naar: ops@delta-connect.be of neem contact op met Yves Bauwens of Els Van Brussel. Rijnkaai 23 bus 401 - BE – 2000 Antwerpen Tel nr : +32 3 500 94 40 - www.delta-connect.be

De Binnenvaartkrant 9 28 februari 2017 ASV: klopjacht met hoge boetes Steeds meer schippers komen in problemen door de verhoogde boetes. De ASV meldt dat zij wordt overstelpt met klachten vanuit de binnenvaart en spreekt van “een ware klopjacht” op binnenvaartschippers. De ASV behandelt het onderwerp op haar voorjaarsvergadering op 25 maart. Eerst is op 15 maart overleg tussen de binnenvaartorganisaties en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Daar zal de ASV het boetebeleid aankaarten. “Gezien echter de wijze waarop ILT tot nu toe is omgegaan met onze kritiek, vermoeden wij dat er duidelijke signalen nodig zijn ILT te doen inzien dat dit zo niet verder kan gaan.” De kwestie is na lobby van de ASV ook in de Tweede Kamer aan de orde geweest. Ondanks vragen en een motie (van Martijn van Helvert en Lutz Jacobi) wil minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu de boetebedragen en handhaving niet temperen. “Sinds de boetes zijn vertienvoudigd lijkt het bijzonder lucratief om voor de kleinste overtredingen boetes van vele duizenden euro’s op te leggen”, aldus de ASV. “BOA´s bij Rijkswaterstaat, de ILT en de politie hebben een goudmijntje aangeboord voor de Nederlandse schatkist: de binnenvaartsector.” Heksenjacht De boetes in de binnenvaart zijn huizenhoog, stelt de ASV, en dat geldt met name voor “de kleine particulier”. “Grote rederijen hebben kapiteins in dienst en hoeven slechts 20 procent te betalen van de duizenden euro’s die een particuliere schipper krijgt opgelegd.” De kapitein krijgt de lage boete; de werkgever moet echter het hoge bedrag betalen, antwoordt Schultz op vragen van de Tweede Kamer. Oneerlijke concurrentie vindt de ASV desondanks. “Juist de grote rederijen hebben tenslotte baat bij overtreding van het vaartijdenbesluit, heel anders dan de particuliere schipper die vanwege bijvoorbeeld het tij, of te verwachten storm besluit dat hij beter een uurtje eerder kan beginnen of iets later vastmaakt.” Grote rederijen zouden bovendien worden ontzien. Die hebben namelijk convenanten afgesloten met de Inspectie Leefomgeving en Transport. Ze maken afspraken dat ze zich aan de regels houden en hoe ze dat bewijzen; in ruil daarvoor worden ze minder vaak gecontroleerd. De binnenvaart wordt veel vaker gecontroleerd dan het wegvervoer, stelt de ASV. “Hoe kan het dat vrachtwagenchauffeurs nauwelijks gecontroleerd worden terwijl schippers soms wel vier maal in twee weken een controle krijgen? Waar een vrachtwagenchauffeur een kans van één maal in de honderd jaar heeft om gecontroleerd te worden, worden de schippers in de binnenvaart aan de lopende band belaagd door allerlei opsporingsambtenaren.” “Het gaat ILT nog niet snel genoeg. Men heeft de binnenvaartorganisaties meegedeeld via het AIS systeem (automatisch identificatiesysteem) de schippers die, zoals men het noemt, te lang onder de radar zijn gebleven, actief op te sporen. Een ware heksenjacht.” Dubbele doop van nieuwe Scylla-sterren Door Evert Bruinekool Stralend weer na de zware zuidwester verraste de gasten vrijdagmiddag 24 februari bij de doop van de Thomas Hardy en de Emily Brontë. De schepen waren speciaal voor de doop naar Amsterdam gekomen. Beide 135 meter-schepen gaan varen voor Riviera Travel. David Clemson, CEO van Riviera Travel, introduceerde de doopmoeders tijdens zijn speech: Christina Astill en Tracey Scales zijn beiden reisagent voor de Britse touroperator. Zij waren, uit honderden inzendingen, de gelukkige winnaars van een prijsvraag via sociale media en vakmedia. Perfect Clemson benadrukt in zijn speech de geweldige technische prestaties van de schepen en de perfecte resultaten op het gebied van onder meer geluidsniveau en afwerking. “Maar niet alleen design en kwaliteit maken een cruise goed; ook de service aan boord moet perfect zijn.” Hij dankte Scylla Tours, de eigenaar van de schepen, voor de jarenlange plezierige samenwerking. Namens Amsterdam Cruise Port verwelkomde voorzitter Janine van Oosten de schepen in de haven van Amsterdam. Ze was blij dat de hoofdstad gekozen was voor de dubbele doop. Vervolgens kwamen de doopvrouwen in actie. Na de uitgesproken wens voor een behouden vaart knalden de flessen champagne onder luid applaus tegen de schepen. De kapiteins kregen een havenschildje van Haven Amsterdam uitgereikt ter gelegenheid van hun eerste call. en de Emily Brontë vernoemd naar een Britse schrijver en schrijfster. Tim van Vugt voer als afbouwkapitein in dienst van Scylla de Emily Brontë naar Amsterdam. “Ik zal eind maart het schip overdragen aan Martin van Houten die als kapitein met de gasten voor Riviera Travel gaat varen. Ik zorg samen met Bart Vos en Robert Reitsma dat het schip klaar is voor de gasten.” Nu worden nog de laatste puntjes op de i gezet. “Het is voor ons team een heel drukke winter met veel nieuwbouw. Vroeger bouwden we één schip tegelijk, dat werden er twee en nu is dat al tweeënhalf per jaar. 3 maart is de echte oplevering en dan is het schip helemaal klaar.” Tracey Scales is opgelucht als de doop lukt. Taart Toen restte voor de doopmoeders nog de taak de speciaal voor de plechtigheid gemaakte taart aan te snijden en te toosten met de champagne. Daarna volgde een gezellige borrel met de gasten om de doop te vieren. Geheel in de traditie van Riviera Travel zijn ook de Thomas Hardy (foto’s E.J. Bruinekool Fotografie)

Binnenvaartkrant