Views
3 years ago

2017-05

  • Text
  • Binnenvaart
  • Februari
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Goede
  • Onze
  • Schepen
  • Schippers
  • Jaar

De Binnenvaartkrant 4 28

De Binnenvaartkrant 4 28 februari 2017 PETROTRANS SA Kapitein Captain Victrol N.V., gevestigd te Antwerpen zoekt per direct een Heavylift bargemaster / projectleider Bent u op zoek naar een functie in een jonge en dynamische werkkring, dan nodigen wij u uit om te solliciteren. Wie zijn wij? Victrol is één van de toonaangevende transportbedrijven in de heavy lift en RORO markt. Wij zetten een uitgebreide en gevarieerde vloot pontons en duwboten in voor het vervoer van zware project- en roro lading. In onze dienstverlening staat de veiligheid en kwaliteit van onze transporten centraal. Wat zijn uw werkzaamheden: • Voorbereidingen van heavylift projecten: werven en pontons • Uitvoeren van heavylift projecten Wat verwachten wij van u: • Kapitein binnenvaart of stuurman zeevaart met heavy lift ervaring • Zelfstandig kunnen werken • Kennis van de vaarwegen • Flexibel werktijden. Wat bieden wij: • Een zeer afwisselende functie in een jong en enthousiast team • Een salaris in functie van uw bekwaamheden • Een auto • Voltijdse betrekking Heeft u belangstelling? Stuur uw sollicitatiebrief, voorzien van c.v. binnen 14 dagen na het verschijnen van deze advertentie aan Victrol N.V., Elzasweg 13, 2030 Antwerpen. Mailen kan ook; graag aan gisele@victrol.be In bezit van: • Radarpatent • ADN-certificaat • bij voorkeur ook ADN CHEMIE en RIJNPATENT Wij bieden u: • Werken op moderne schepen • Vrije tijdsregeling 2 w - 2 w • Aantrekkelijk loon With: • Radarpatent • ADN-CERTIFICATE • preferably also ADN CHEMICS and Rhinepatent We offer you: • Modern Barges • Work regime 2 w - 2 w • Attractive salary 19, Avenue des bains . L - 5610 Mondorf-Les-Bains + 35 226 119 081 · + (32) (0)3 235 75 75 · petrotrans@live.be TONDIA B.V. vraagt voor het M.P.S. Rembrandt van Rijn 2DE KAPITEIN, STUURMAN (vrije tijds regeling in overleg en geen continue vaart) Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau Voor deze functie is/zijn gewenst: • Ruime ervaring • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Patrick van Hengst. Tel: 0612344067 of email: je CV naar patrickvanhengst@me.com Voor de eigen vloot (mineraal & chemie) zijn wij op zoek naar enthousiaste: (Licht)matrozen In het bezit van een geldig dienstboekje en bezig met binnenvaart gerelateerde opleiding. Aan boord van onze schepen wordt gewerkt TE WEINIG RUIMTE? Om jezelf te ontwikkelen en te ontplooien. onder Luxemburgse arbeidsvoorwaarden zoals een uitstekende vrijetijdsregeling op basis van 25 weken varen en 27 weken vrij per jaar. INTERSTREAM BARGING, ÉÉN VAN DE GROOTSTE BINNENVAARTBEVRACHTERS IN EUROPA MET KANTOREN IN GEERTRUIDENBERG, DUISBURG, MANNHEIM, HAMBURG EN LUXEMBURG, VERVOERT VOOR HAAR OPDRACHTGEVERS IN DE PETROCHEMISCHE INDUSTRIE VLOEIBARE CHEMICALIËN, MINERALE OLIËN, EETBARE OLIËN EN VETTEN OVER DE EUROPESE BINNENWATEREN. MET 250 GOED GETRAINDE EN GEMOTIVEERDE MEDEWERKERS EN EEN GEAVANCEERDE, VOORNAMELIJK DUBBELWANDIGE VLOOT VAN MEER DAN 150 SCHEPEN BEANTWOORDT INTERSTREAM VOLLEDIG AAN DE HOGE STANDAARDEN VAN HAAR OPDRACHT- GEVERS OP HET GEBIED VAN VEILIGHEID, MILIEU EN KWALITEIT. Durf je de verantwoordelijkheid en de uitdaging aan, wil je graag verder groeien, studeren en bovenal een goed salaris? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling crewing (tel.nr. +352 2786 1335). Of mail je brief met CV naar crewing@interstreambarging.lu www.interstreambarging.com

De Binnenvaartkrant 5 28 februari 2017 Tweede Kamer wil meer markttransparantie in de binnenvaart Agora-motie dwingt minister tot twee jaar durende proef De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen om een pilot te houden met Agora. Dat veilingsysteem voor de spotmarkt in de droge lading is een vondst van de ASV. Het doel is dat daardoor meer markttransparantie ontstaat in de binnenvaart, met als gevolg dat particuliere schippers een eerlijker (lees: hoger) vrachttarief krijgen. De motie was ingediend door Lutz Jacobi van de PvdA en Eric Smaling van de SP. Steun kregen zij van het CDA, de PVV, ChristenUnie, GroenLinks, Groep Kuzu/Öztürk, en de éénmansfracties Monasch, Houwers en Klein. In totaal 91 van de 150 zetels. “Constaterende dat de spotmarkt in de binnenvaart momenteel onvoldoende transparant is met als gevolg dat er te vaak onder de kostprijs wordt vervoerd en de vergroening van de sector niet tot stand komt”, zo staat in de motie, moet de regering de sector “ondersteunen met het opstarten van een pilot met het AGORA-veilingsysteem voor de duur van twee jaar”. Door markttransparantie kan de spotmarkt verbeteren, zo verwachten Jacobi en Smaling, en ze zien in veilingsysteem Agora een “doelmatige oplossing”. Ze willen dat de minister erop toeziet dat de aan te stellen marktmeester een onafhankelijke positie krijgt en dat ze de resultaten van Agora gaat monitoren en daar de Tweede Kamer elk half jaar over informeert. Stroomversnelling Begin februari had Martijn van Helvert van het CDA minister Schultz van Haegen ook al gevraagd om markttransparantie. Daar wilde ze toen nog niet aan. Waarop Van Helvert – ook in deze krant – aankondigde dat hij zelf alvast een wetsvoorstel ging schrijven. De Agora-motie voor een proef van twee jaar brengt de ontwikkelingen in een stroomversnelling. In het debat vroeg Eric Smaling aan de minister wat ze zou doen als de motie werd aangenomen. Daarop antwoordde Schultz dat ze het zelf onverstandig vindt omdat ze schippers niet wil verplichten om deel te nemen. Haar partij, de VVD, steunde haar daarin. Maar Schultz gaf wel aan dat ze desondanks met een wetswijziging komt Tijdens het Binnenvaartcafé op 22 februari ging SP’s Eric Smaling (rechts) in debat met Roelof Benschop. Diens partij, de SGP, stemde tegen de Agoramotie. Links gelegenheidsdebatleider Bart Kuipers van Erasmus Universiteit. om de pilot mogelijk te maken. Bij de ASV is de aangenomen motie met gejuich ontvangen. Jarenlang heeft de binnenvaartorganisatie zich hard gemaakt voor meer transparantie in de binnenvaartmarkt. “Maar verder dan deze problematiek aan de orde stellen kwamen we niet”, blikt voorzitter Sunniva Fluitsma terug. “De crisis na 2008 maakte pijnlijk duidelijk hoe het met de positie van de particuliere schipper gesteld was, er kwam een binnenvaartambassadeur, een crisisberaad, een drogeladingcomité, maar er kwamen geen voorstellen om de gevraagde markttransparantie te bevorderen.” Gehoor Wel werd een opdracht gegeven aan de Universiteit Nijenrode om deze sector tegen het licht te houden. Dat rapport greep de ASV aan om met een eigen voorstel te komen. “Er werd niet langer alleen om markttransparantie gevraagd, we hadden ook een uitgewerkt voorstel hoe die transparantie vorm zou kunnen krijgen.” Dat was het veilingsysteem Agora voor spotvrachten in de droge lading. Daarmee kreeg de ASV gehoor bij de SP en de PvdA. Hun woordvoerders, Eric Smaling en Lutz Jacobi, namen afgelopen najaar het initiatief tot een rondetafelgesprek over de binnenvaart. Vervolgens kwam het vraagstuk aan de orde tijdens de jongste Kameroverleggen met de minister. “Daar stelde Van Helvert dat Agora ACMproof is”, zegt Fluitsma.” Daarmee was het argument van tafel dat zo’n veilingsysteem niet zou mogen omdat het ingrijpen in de markt zou zijn.” De ASV-voorzitter is blij, maar voorzichtig: “Het is nog maar een motie, en we weten uit ervaring dat we er dan nog lang niet zijn. We moeten met elkaar dit project vorm geven. De ASV heeft altijd gezegd: ‘Het moet geen ASV-ding blijven. Het moet iets worden van de hele bedrijfstak.” De eerste stap is gezet, de teerling is geworpen…. het is een kans, en dat geeft hoop.” Für unsere erfolgreich, wachsende Reederei suchen wir Schiffsführer (m/w) Rheinpatent, Radarpatent, ADN-C Bescheinigung Arbeitsplatz: Doppelhüllen-Edelstahltanker Fahrtgebiet: Rheinstrom und ARA-Raum Schichtsystem: wählbar 15/15 oder 20/20 Sozialleistungen: Luxemburger Konditionen Gerne erwarten wir Ihre Bewerbung an: Reederei Deymann Management GmbH & Co. KG Papenwiese 5 • D- 49733 Haren (Ems) info@reederei-deymann.de info@navilux.lu Tel.: 0049(0)172 5705178 Martin Deymann Tel.: 0049(0)172 2889169 Ralph van Beek bunkerbedrijf NEPTUN b.v. Bunkerbedrijf Neptun b.v. is een gerenommeerd familiebedrijf waarbij kwaliteit in alle opzichten een belangrijke rol speelt. Dit is ook het geval bij onze klanten en daar zijn wij trots op. Met een hecht team willen wij onze diensten optimaal verzorgen. Voor onze buitendienst zijn wij op zoek naar een enthousiaste Bunkerbootschipper / verkoper Zelfstandig kunnen werken, multifunctioneel inzetbaar willen zijn en zowel extern als intern prettige communicatieve vaardigheden hebben zijn voor ons belangrijk. Je bent woonachtig in de regio Nijmegen en bent in het bezit van een groot vaarbewijs, een marifoon-, radar- en ADN certificaat en rijbewijs B. Een middelbare opleiding, computerervaring en kennis van de Duitse taal zijn een pré. Wij hanteren de CAO voorwaarden voor het brandstoffenbedrijf. Voor vragen en sollicitaties kun je mailen naar info@neptun.nl of bellen met 024-3774852. Je kunt je sollicitatie ook sturen naar Postbus 564 6500 AN Nijmegen. Te Koop aangeboden. Veerpont. 42.50 m / 10.50m, diepgang: 1.20 m, 129 ton, 200 passagiers. Geschikt voor 21 personenauto`s. 4 x Sisu 170 pk, recentelijk vervangen oktober 2016. 4x HRP thrusters 2011 vernieuwd. In 2011 is het schip gerenoveerd oa besturing electra en hydrolic pompen vervangen generatorset 12.5 KVA. PRIJS OP AANVRAAG Verdere technische informatie is op te vragen bij herbertdevisser@hetnet.nl. Veerbedrijf de Visser BV

Binnenvaartkrant