Views
3 years ago

2017-05

  • Text
  • Binnenvaart
  • Februari
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Goede
  • Onze
  • Schepen
  • Schippers
  • Jaar

De Binnenvaartkrant 16

De Binnenvaartkrant 16 28 februari 2017 Wij bedanken familie Vanherck en familie Maes voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen ms Thalassini een goede vaart. Complete elektrische installatie. Nieuwland Parc 307, 2952 DD Alblasserdam WWW.ELECTRICMARINESUPPORT.NL | INFO@ELECTRICMARINESUPPORT.NL DE BINNENVAARTKRANT Wij wensen families Vanherck en Maes veel succes met het ms Thalassini COMPLETE AFBOUW, LEVERING EN INSTALLATIE Hoofdmotor: Caterpillar, 3512C 1622 pk @ 1600 rpm Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft het ontwerp, bouw en levering van het complete schip mogen verzorgen voor familie Vanherck en familie Maes Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: info@rensenbv.nl Boegschroef: Caterpillar, C18 SCAC, 609 pk @ 1800 rpm Generatorsets: John Deere 62,5 en 85 kVA ms Thalassini succes en veel probleemloze draaiuren dolderman.nl postbus 266, NL-3300 AG dordrecht | binnenkalkhaven 17, NL-3311 JC dordrecht tel. +31(0)78-6138277 | fax +31(0)78-6144887 | info@dolderman.nl Reserveer nu uw plek in onze Cruisespecial van 28 maart 2017 Bel 010-4140060 of mail naar sales@binnenvaartkrant.nl

De Binnenvaartkrant 17 28 februari 2017 Thalassini zeer geschikt voor pompen van nat zand Stefan Maes en Tom Vanherck hebben voor de tweede keer gezamenlijk geïnvesteerd in een nieuwbouwschip. De Thalassini is sinds deze maand in de vaart. Het schip vervoert zand en grind en is optimaal uitgerust voor het pompen van nat zand. In 2007 lieten Maes en Vanherck samen de vorige Thalassini bouwen. Dat schip is inmiddels verkocht. “Wij zitten al negen jaar in het vaste vervoer van zand en grind”, vertellen Maes en Vanherck. “We vervoeren voor Minera zand- en grindpartijen vanuit Nederland en Duitsland richting Antwerpen en Brussel.” “Omdat er tegenwoordig steeds meer nat zand wordt vervoerd, waren aanpassingen nodig aan de vorige Thalassini. Wij konden het natte zand niet goed pompen. Dat is de reden waarom we een nieuwe Thalassini hebben laten bouwen.” Voorzieningen voor katalysator De nieuwbouw is even groot (110 x 11,45 meter) als de vorige Thalassini maar heeft een betere pompcapaciteit. Het schip is uitgerust met zandgoten en heeft een grotere holte dan gemiddeld voor een schip van deze lengte. Daardoor kan het dieper laden en blijven de gangboorden droog. Ook is de Thalassini erop voorzien om op een later tijdstip een katalysator aan te brengen op de motor, een Caterpillar 3512. Net als de vorige schepen van Maes is het schip ontworpen en compleet geleverd door Rensen- Driessen. Het casco is gebouwd in het Roemeense Orsova. Dolderman in Dordrecht verzorgde de afbouw. Maes en Vanherck bedanken iedereen die aan het schip heeft gewerkt. “Onze eerste reizen zitten erop en we zijn zeer tevreden.” (foto’s Maurits Bot) Aan ms Thalassini leverden onder andere: Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. - Heklichtbeugel type Arizona. Dijvler Materiaal B.V. Hoogendoorn Maritieme Betimmerin- 5 blades, high skew design. Ontwerp, bouw en levering compleet schip. - RVS rooftrap. Boeg- en achterankerlier, ankers en gen en Interieurbouw RAFA Scheepsramen B.V. Dolderman B.V. - Dakradarmast type Futura. ankerdraden. Volledige betimmering van achterroef, Ramen. - Afbouw en begeleiding, inbouwmachine - Stuurhuttrap. Electric Marine Support Binnenvaart voorroef en stuurhuis. Reintjes Benelux bvba kamer (s), uitlijnen motor (en). Damen Marine Components B.V. (EMS) Kampers Shipyard B.V. 1 x Reintjes keerkoppeling, - Hoofdmotor: Caterpillar, 3512C 1 straalbuis type Optima, Complete elektrische installatie. Stuurhuis met hefkolom. type WAF 665 / 5,044:1. 1622 pk @ 1600 rpm. diameter 1822 mm. Foresta Trading B.V. KBC Bank Antwerpen Haven RuGotech Pijpleidingen B.V. - Boegschroef: Caterpillar, C18 SCAC, DBS Scheepsservice - Volledige pakket F.T. VICTOR dekwas-, Financiering. Machinekamer voor en achterschip. 609 pk @ 1800 rpm. Aluminium machinekamervloeren. ballast- en zwartwaterpompen. Lloyd’s Register EMEA Sygo B.V. - Generatorsets: John Deere 62,5 en 85 kVA. De Waal Machinefabriek B.V. - F.T. Ruim-dompelpompen, Gecertificeerd. Scheepslading en hoogtemeter. Blokland Non-Ferro B.V. - Stuwa Schroefasinstallatie met ATEX gecertificeerd. Machinefabriek en Scheepsreparatiebe- Veth Propulsion B.V. U-bundelkoelers. schroefasrem. - F.T. Smeeroliehaspelsets. drijf Van Wijk B.V. Spudpalen en autok- 1 Veth-Jet, type 4-K-1300 Blommaert BVBA - Stuwa Schroefasseals. - F.T. Gasolie-trimpomp. raan 112-18 mtr. 2000 kg. (447 kW/1800 rpm) - Voormast type Improval. - EasyFlow Roersysteem. - F.T. Giudici lensejectors t.b.v. nazuigen op Promarin Propeller- und Marinetechnik VE-woning en scheepsstoffering - Boordlichtbakken type Isis. - Stuwa Stuurwerkinstallatie. de zandgoten. GmbH Main propeller, diameter 1800 mm, Ve-screen zonwering t.b.v. stuurhuis. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL

Binnenvaartkrant