Views
2 years ago

2017-03

  • Text
  • Binnenvaart
  • Januari
  • Schepen
  • Schip
  • Burmester
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Onze
  • Moeten
  • Jaar

De Binnenvaartkrant 6 31

De Binnenvaartkrant 6 31 januari 2017 Gemotiveerde ervaren FAMILIEBERICHTEN Verder van de wereld weg Filipijnse bemanning KICKERS elke dag een beetje. Afdrachten en verzekeringen geboorte • verloving • huwelijk • overlijden • Dichter naar de hemel toe Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of dankbetuiging • in memoriam elke dag een treetje. conform wetgeving. een mededeling. Kicker plaatsen? (Toon Hermans) Vanaf Euro 117,00 per dag, Familiebericht plaatsen? lange periode. Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl Op 20 januari 2017 hebben wij afscheid moeten Barko UG Duisburg. of geef uw tekst direct op via onze website nemen van onze vriend. Tel. +49-3222-1096-896. Cor Vennik Of : + 31-1025-799-22 ex. m/s Fidelio (tijdverschil + 7 uur) E : sales@barkocrewing.eu Je wilde nog zoveel, Wij wensen Jenny en familie veel sterkte www.barkocrewing.eu Vaart u regelmatig via de BEMANNING NODIG? je had niet meer de kracht. met dit grote verlies. Kreekraksluizen? Gerwil Crewing Letland SIA Het laatste beetje is nu op, Gezocht: Rondvaartschipper Pik daar dan een exemplaar biedt u per direct aan : (licht) veel was er te verduren. Piet en Trijntje. Siny. (m/v) van De Binnenvaartkrant matroos/ goede condities. Het kaarsje is nu opgebrand, Sally en Mini. Sally en Lucie. gedoofd zijn alle vuren. Jan en Sophia. Koop en Matty. i.b.v groot vaarbewijs, bekend mee. Email: office.nl@gerwil. Ger en Tineke. Jan en Sietske. in Amsterdam is pre. Meer Ook nu er geen com, T. 0527-690032 Na een moeilijke periode van afnemende informatie of solliciteren? sluispersoneel meer is, ligt gezondheid is, in zijn eigen vertrouwde omgeving, in alle rust van ons heengegaan Kijk op www.blueboat.nl of de krant daar voor u klaar ! Gezocht Matrozen mijn lieve vader en schoonvader neem contact op via: Op MTS : Relationship. Gevraagd pz@blueboat.nl of Voor seizoen 2017 is de Clair 3 weken op 3 weken af. Gijsbertus Johannes Jansen bel 020-8204545 de Lune op zoek naar Lux:cond. - Gijs - Kapitein / 2 e kapitein schippers om samen met een Tel: 0031653924619 weduwnaar van Truus Osephius Overweegt u een kok, fiets-vaar vakanties te op koppelverband Joline. HERMOTORISERING? Shipfix verzorgen in Frankrijk. Te Koop gevraagd : 21 juli 1931 17 januari 2017 2 weken op / 2 weken af Techniek \’s-Gravendeel is uw Interesse? Mail naar info@ Aggregaten, Sylvia en Ton merkonafhankelijke leverancier bikeandbargetravel.com of Scheepsmotoren etc. Rijnpatent minimaal tot Mannheim en inbouwer voor al uw neem contact op met Marco Ook loop en sloop motoren. Correspondentieadres: boegschroef- en Pouw op 06-48265136 Contante betaling en snelle S.M. van den Hout-Jansen Sterremos 4 Info: 0653125892 / 0786816000 voorstuwingsmotoren en afwikkeling. 3069 AS Rotterdam aggregaten. Werkschip Janny Gevraagd op MS Taling E: vemodieselmotoren@live. www.shipfixtechniek.nl Stuurman/kapitein nl T: 0031-6551 868 23 De crematieplechtigheid heeft inmiddels Werkendam 0183 67 80 30 info@shipfixtechniek.nl met patent tot Mannheim, plaatsgevonden. Tel. 06-15204640 14 op/14 af, evt. op aflosbasis. HOLLAND SHIP CLEANING Een behouden vaart begint Loon N.O.T.K., Zondag wordt Scheepsruimen 500 BAR + met een goede uitrusting! Gevraagd Matroos/ Upstream Crew B.V. TK TELESCOPISCHE niet gevaren. verven Hydrojetten 2500 BAR NCP erkend REOB onderhoudsbedrijf voor Lichtmatroos voor duwboot Uw betrouwbare bemiddeling verkoop en keuring van brandblusmaterialen SPUDPALEN voor grote en Tel. 06-54 95 76 45 Tel. 0617324458 Aquila , vaart Nl-Be , vrije tijd voor Poolse bemanning. en zwemvesten. kleine schepen ! Beste prijs in overleg , loon CAO. e: info@upstreamcrew.com incl. voorrijden Keuring brandblusser aan boord: €8,50 excl. btw kwaliteit verhouding ! Meestal Gezocht Kapitein Patent nodig? Woonachtig Contact : 0654375484 , t: 085-877 2324 op voorraad/snelle levering ! Op MTS: Relationship. 14 op regio Utrecht GVB, patent tot E-mail : ana.cornelis@gmail. Simplus Brandblusapparaten bv www.botermantechniek.nl 14 af Lux: cond. Rheinau, radar. com Gezocht Matroos/ Dordrecht 078 652 07 52 Tel. 06 54 28 7373 Tel: 0031653924619 T: 06-30408903 LL-matroos, voor drogelading. Gezocht Matroos of Leerling vaargebied NL/B week/ Matroos voor de binnenlandse weekend of 10dgn/4dgn. Shipfix Techniek Belgische vaart. Weekenden Reactie aan: s-Gravendeel is op zoek naar vrij. Contact 06-29555439 of ms.hendrika@vaart.net een (leerling) scheeps- of Adverteren in een Op zoek naar een prettige én Tel. 06-15204640 Te Koop: Poederstoftanker voordelige leverancier voor jo_elgroup@icloud.com dieselmonteur. thema of special? ALETTA, 892 ton. Zeer goed Roemeense óf Gezocht Matroos/LL matroos uitgerust, w.o. spudpalen, Filipijnse matrozen? op droge lading. Max 20 jaar, Neem contact op met 010-414 00 60 of mooie woning, 3 slaapkamers. Johnny Saija, 06-52 68 82 52 loon cao Tel 06-44191545 sales@binnenvaartkrant.nl Met contract. www.alfuru.com Tel. 06-51434441 OVERALLS SPIJKERBROEKEN 5 VOOR € 99 10 VOOR € 159,50 10 PAAR WERKSOKKEN € 87,50 + 5 PAAR GRATIS ZIE ONZE SITE: AANBIEDINGEN PRIJZEN ZIJN EXCLUSIEF BTW www.terwijn-zwolle.nl terwijn-zwolle@hetnet.nl tel. 038-4651728 | 06-14 999 707 BUYCK TECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL EDITIE 5 Open Scheepvaartdagen Antwerpen EDITIE 7 Cruise AANKOMENDE EDITIES EDITIE 9 Maritime Industry EDITIE 11 Duurzaamheid II Electric & hybrid marine Met spoed gezocht koelmonteurs met F-Gassen en VCA, service monteurs, loodgieters en cv monteurs Shipvision biedt aan ms Panta Rhei Windex Engineering BV Houtschelf 5 • 3371 KB Hardinxveld-Giessendam T: +31 (0)184 611322 • E: info@windex.net www.WindeX.net 110 x 11,45 x 3,60 Interessante prijs. Heeft u interesse neem contact met ons op: +31(0)651145339 of +31(0)641191246 Beurs-World Trade Center. Beursplein 37 Rotterdam. Telefoon: 010 - 405 2000 Mail: casco@gebrsluyter.nl www.gebrsluyter.nl

De Binnenvaartkrant 7 31 januari 2017 Alarm om bevergangen in dijk Milsbeek DOOR NOUD VAN DER ZEE Waterschap Limburg is hevig geschrokken van gaten en gangen die bevers hebben gegraven in dijken langs de Maas. De veiligheid is hier in het geding, meldt het waterschap. Bij toeval werd in Milsbeek een ondergraven dijk ontdekt. Dat kwam aan het licht door de lage waterstand in de Maas als gevolg van de kapotgevaren stuw in Grave. Medewerkers van het waterschap stuitten op acht bevergaten in de Maasdijk. Waterschap Limburg kampt al langer met bevers die overlast bezorgen, schade aan stuwen veroorzaken en voor extra kosten zorgen. De schade aan de Maasdijk wordt geschat tussen de 100.000 en 150.000 euro. Het waterschap wil dat de Provincie Limburg dat vergoedt, want het soortenbeheer is een taak van de provincie. De bever mag dan op tal van plaatsen in Nederland zeldzaam zijn, in Limburg is dat niet zo. De provincie telt er ruim 600. De bever doet het de laatste jaren heel goed dankzij de inspanningen van… het waterschap. Dat maakte de laatste jaren veel werk van het herstel van beekdalen. De gaten in de dijk bij Milsbeek veranderen de situatie, stelt waterschapsbestuurder Rein Dupont, verantwoordelijk voor de veiligheid van de Limburgse dijken. Hij wil ruimere bevoegdheden om de overlast aan te kunnen pakken. “Het moment dat we in dit soort gevallen bevers moeten kunnen doden, komt dichterbij. Hier komen we aan de veiligheid van de mensen die bij de dijken wonen.” Bij het bestrijden van de overlast heeft het waterschap te maken met een woud aan regels doordat de bever een beschermde diersoort is. De gaten van de gangen bij Milsbeek zijn vorige week door medewerkers van Waterschap Limburg gedicht. De gangen worden de komende tijd ook volgespoten. Bij Milsbeek ontdekte het waterschap acht bevergaten. (foto’s Waterschap Limburg) Betalen of besparen Stel je komt bij de speelgoedwinkel om een mooi cadeau te kopen voor je zoon. Je doet driftig je best om het juiste cadeau te zoeken, want er worden nogal wat voorwaarden aan gesteld. Maar voor je kind doe je per slot van rekening alles… nou ja, heel veel. Na enig tijd zoeken heb je het juiste cadeau gevonden en ben je blij dat GESABBEL Dit is een rubriek van de Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart het ook dit jaar weer gelukt is. Je loopt richting de kassa om af te rekenen en betaalt het bedrag voor het cadeau inclusief de bijbehorende BTW en 6 euro extra kassatoeslag? Vreemd? De 6 euro kassatoeslag is inderdaad wel vreemd en totaal overbodig. Maar veel schippers betalen vaker onnodig dan je zo zou denken. Bij het bunkeren van gasolie betaal je als schipper de verplichte afvalbeheersbijdrage zodat je vervolgens gratis bij een van de ontvangstvoorzieningen in het SAB-inzamelnetwerk het oliehoudende afval kunt afgeven. Elk beroepsmatig binnenvaartschip is verplicht een ecorekening te hebben zodat via de bijbehorende ecokaart de afvalbeheersbijdrage betaald kan worden. Als schipper geef je na bunkering je kaart aan het bunkerstation, dat de kaart door de betaalterminal haalt voor registratie van de bunke ring. De verschuldigde bijdrage wordt dan automatisch van de ecorekening afgeschreven. Helaas komt het nog regelmatig voor dat een schip niet over een ecorekening beschikt. Wordt er dan niet betaald? Soms niet, maar vaak ook wel. Als de afvalbeheersbijdrage niet betaald kan worden via de ecorekening krijgt de SAB een melding van de bunkering. Hierna stuurt de SAB een beschikking met het verzoek de afvalbeheersbijdrage alsnog te voldoen. Gebeurt dit niet, dan wordt er een aanmaning verstuurd. Het traject erna laat zich raden. Vaak wordt de aanmaning (inclusief een toeslag) netjes betaald, wat natuurlijk prima is, maar krijgt het geen vervolg; er wordt niet alsnog een verplichte ecorekening geopend. Niet alleen is het jammer dat je een toeslag op de aanmaning moet betalen, maar je loopt ook nog het risico om een boete te krijgen bij controle aan boord doordat je niet over een ecorekening beschikt. Wordt een schip bevaren door een exploitant in plaats van de eigenaar, dan wordt de bijdrage meestal betaald door de exploitant. Houd er echter rekening mee dat je als eigenaar altijd verantwoordelijk bent voor je eigendom. Bij het niet betalen van de afvalbeheersbijdrage, zal het verschuldigde bedrag op de eigenaar worden verhaald. Een ecorekening zorgt ervoor dat het bedrag direct kan worden afgeschreven en voorkomt dat er onnodige extra kosten moeten worden betaald. Wellicht hou je dan nog een leuk extraatje over voor een cadeautje voor jezelf? Nieuwe keuringsinstantie voor de binnenvaart: BSC Bureau Scheepvaart Certificering, kortweg BSC, is een nieuwe keurings instantie voor de binnen vaart. Naast het NBKB en Register Holland is BSC het derde bureau dat zelfstandig geaccrediteerd is en een aanwijzing heeft van Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Sinds begin dit jaar mag BSC keuringen en certificeringen van binnenvaartschepen verzorgen. “Dat is goed nieuws, simpelweg omdat er meer te kiezen valt voor de maritieme sector”, zo lichten initiatiefnemers Robin Hoekstra en Lydia Groot toe. Door de transparante en efficiënte manier van werken biedt BSC een klantgerichte dienstverlening tegen een concurrerend tarief. Een belangrijk instrument hiervoor is de BSC-webapplicatie. Deze geeft de klant een helder inzicht in het dossier van zijn of haar schip. BSC levert bovendien extra service door klanten tijdig te informeren over de verloopdata van de scheepspapieren. De inspecteurs van BSC voeren deskundige inspecties uit op het gebied van casco, veiligheid, elektra, tekeningkeur, nieuwbouw, tuigage et cetera. Deze inspecties vormen de basis voor de afgifte van een certificaat (CvO, CBB, CvG, Duwbijlage, Bewijs van Keuring Tuigage). Daarnaast ondersteunt BSC klanten bij het bepalen van de juiste certificaatkeuze in situaties van verbouw en nieuwbouw, bij vragen over wet- en regelgeving en het doorvoeren van administratieve wijzigingen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd voor alle type binnenvaartschepen (met uitzondering van tankschepen). Met ingang van dit jaar werkt Bureau Scheepvaart Certificering vanuit Lelystad. Het kantoor bevindt zich direct aan het water, aan de kop van de Bataviahaven. Hier ADVERTENTIE varen potentiele klanten letterlijk langs en liggen passagiersschepen voor de deur afgemeerd. Meer informatie en de tarieven zijn te vinden op www.scheepvaartcertificering.nl. ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 • Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant