Views
2 years ago

2016-26

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schepen
  • December
  • Haven
  • Onze
  • Sluis
  • Dettmer
  • Binnenvaartkrant
  • Schip

De Binnenvaartkrant 12

De Binnenvaartkrant 12 20 december 2016 Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Wir suchen: Rheinpatent bis Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch Wir bieten: Hohes Sicherheitsverständnis Attraktive Schweizer Arbeitskonditionen Permanente Weiterbildung Aufstiegschancen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Gutes Betriebsklima Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung – einfach bewerben über unsere Webseite! Bewerbungen an: Jesko Wehrt Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu Wij zoeken: Rijn patent tot Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits www.fluvia.eu/jobs Wij bieden: Veiligheid hoog in het vaandel Aantrekkelijke Zwitserse arbeidsvoorwaarden Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Goede promotie kansen Comfortabele 1:1 verhouding van werktijd en vrije tijd Motiverende & inspirerende bedrijfscultuur Sollicitaties eenvoudig via onze website! tanker shipping | tank storage | tanker brokers Kommen Sie an Bord als KAPITÄN oder Steuermann auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans ist: Eine Flotte von 30 modernen, gut gepflegten, ausschließlich eigenen Mega-Tankschiffen mit separater Wohnung und allem benötigten Komfort. Innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes transportieren wir minerale Ölprodukte und chemische Produkte. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse ( Englisch, C-Zertifikat, ... ) und Aufstiegsmöglichkeiten für motivierte Mitarbeiter. Wir suchen motivierte Kapitäne und Steuermänner mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be For all your fixed fire fighting systems Minimax Brandbeveiliging BV · Van Maasdijkweg 67 · 3088 ED Rotterdam www.minimax.nl · tel: (0)10 24 60 106 · mail: MDR@minimax.nl Recycling drijvend materieel +31 (0)38 477 29 35 Oslokade 1 8326 CH Kampen In- en verkoop van: • Schroot en metalen • Drijvende objecten • Bruikbare onderdelen Vergunt voor verwerking van ongereinigde tankers Hijsen en slopen van grote constructies met eigen drijvende bok www.hoebenrdm.nl

De Binnenvaartkrant 13 20 december 2016 Wijnne Barends neemt Lady Astrid in gebruik In twee jaar tijd heeft Groningen Shipyard voor Wijnne Barends acht identieke schepen gebouwd. De deze maand opgeleverde Lady Astrid was de laatste van de serie. In 2012 liet de rederij uit Delfzijl al vier identieke schepen in Waterhuizen bouwen. Sea-River De schepen hebben een lengte van 88 meter en een draagvermogen van 3.700 ton. Ze worden voornamelijk ingezet in de Europese wateren. Doordat de schepen zijn uitgerust met een in hoogte verstelbaar stuurhuis, zijn ze niet alleen op zee maar ook op de grotere rivieren en binnenwateren in Europa inzetbaar voor transport van diverse soorten droge lading waaronder gezaagd hout, papier, staal en turf. Noord-Nederland Het ontwerp van de schepen is door de rederij in nauwe samenwerking met Conoship International uit Groningen en Groot Ship Design uit Leek gemaakt. Het voldoet aan alle bekende toekomstige energie- en milieu-eisen. De bouw en afbouw van de acht schepen, alsmede de levering van de componenten, is in samenwerking met meerdere Noord-Nederlandse onderaannemers verricht. Wijnne Barends zet, naast deze investering, fors in op de aangescherpte Europese milieu-wetgeving. Als enige Nederlandse kustvaartrederij heeft het bedrijf bestaande schepen uitgerust met een uitlaatgaswasinstallatie (scrubber) om zonder verandering van brandstof te kunnen blijven voldoen aan de maximale norm van 0,1 procent zwaveluitstoot. Die norm geldt sinds 1 januari 2015 voor de scheepvaart op de Noordzee en de Baltische Zee. Wij feliciteren Wijnne Barends van harte met Lady Astrid Non Ferro bv DE BINNEN VAART KRANT Aan Lady Astrid leverden onder andere: GS Yard B.V. Bouw casco en afbouw. Blokland Non-Ferro B.V. u-bundelkoelers en warmtewisselaars. Lloyd’s Register EMEA Classificatie. Minimax Brandbeveiliging B.V. Vaste brandblusinstallatie. Pon Power B.V. 1x Caterpillar marine diesel engine for propulsion, model 3508C DITA with Unrestricted Continuous power output of 746 bkW (= 1000 bhp), at 1600 rpm. 1x Caterpillar marine generator set, model C6.6 ACERT DITA with prime generator power of 125 ekW (= 156 kVA at Cosphi 0,8), 50 Hz. 1x Caterpillar marine generator set, model C4.4 DITA with prime generator power of 65R ekW (= 81 kVA at Cosphi 0,8), 50 Hz. Reintjes Benelux bvba 1x Reintjes keerkoppeling, type WAF 572 L / 7,474:1. Tischlerei und Alubau Wessels GmbH Complete betimmering van accommodatie en stuurhuis. Veth Propulsion B.V. 1 Veth Jet, type 4-K- 1000V met e-motor (265 kW / 1800 rpm) en 1 Veth Generatorset, fabricaat Scania. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Laatste tonnen van Berge Stahl Zondag 11 december arriveerde de Berge Stahl voor de laatste keer in Rotterdam. De bulkcarrier meerde zoals gewoonlijk af aan de ertskade van de EECV. Het is de 249e keer dat het schip de haven aan doet. Het vervoerde in dertig jaar tijd bijna 90 miljoen ton ijzererts naar Rotterdam. Met een draagvermogen van 365.000 ton, een lengte van 343 meter en een breedte van 63,50 meter was het schip lange tijd het grootste droge bulkschip van de wereld. Het kwam op 5 december 1986 in de vaart specifiek voor het vervoer van ijzererts tussen Ponta da Madeira (Noord-Brazilië) en Rotterdam. Jaarlijks ging het schip negen tot tien keer op en neer. Vijf jaar geleden moest de Berge Stahl zijn status als grootste bulkcarrier afstaan aan de Vale Brasil, die met 400.000 ton net weer een maatje groter is. Ook rederij Berge Bulk zelf heeft inmiddels grotere ertsschepen varen. De Berge Stahl vertrekt weer op 16 januari. Ondertussen werd uit het ruim de miljardste ton droge bulk overgeslagen bij EECV sinds de opening van de ertsterminal in 1967. EECV is eigendom van de Duitse staalfabrikanten Thyssenkrupp Steel en Hüttenwerke Krupp Mannesmann. Het grootste deel van de afvoer bij EECV vindt plaats per binnenvaart. Duwvaartrederij TK Veerhaven is daarvoor verantwoordelijk. Dagelijks vervoert het bedrijf 60.000 tot 80.000 ton ertsen, kolen en staalproducten naar Duisburg. Dat gebeurt voornamelijk met 6-baksduwvaart. De miljarste overgeslagen ton ging bij EECV niet ongemerkt voorbij.

Binnenvaartkrant