Views
3 years ago

2016-26-Kerst

  • Text
  • December
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Kerst
  • Wensen
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Goed
  • Feestdagen

De Binnenvaartkrant 71

De Binnenvaartkrant 71 Kerst 2 20 december 2016 2016 WAS WEER EEN JAAR OM TROTS OP TE ZIJN! Wij danken u voor de prettige samenwerking in het afgelopen jaar! En wensen u een succesvol 2017 vol gezondheid, geluk en goede zaken! ALVOR F.V. Alvor | 88 x 11.45 x 4.30 m LINJAD Fam. Gasten | 110 x 11.45 x 3.65 m PASCALE Elveba Bunkering N.V. | 86 x 10.50 x 5.68 m IZAR Universe Shipping | 110 x 11.45 x 4.65 m BELLATOR MFT A.G. | 85 x 9.60 x 4.20 m RP AMSTERDAM Intership A.G. | 110 x 11.45 x 4.65 m BUNKER SERVICE 15 Nord- und Westdeutsche Bunker GmbH | 43 x 7.70 x 3.50 m ATLANTIC SUPPLIER Rederij Hoek van Holland B.V. | 86 x 9.65 x 4.68 m DIANTHUS Fam. Peleman – Hoeykens | 110 x 11.45 x 3.55 m SEOLTO Driessen Duwvaart B.V. | 76.50 x 11.45 x 4.30 m KAMINA Fam. Verheyen – Parmentier | 110 x 11.45 x 3.55 m RP BASEL Intership A.G. | 110 x 11.45 x 4.65 m RENSEN-DRIESSEN SHIPBUILDING B.V. HEEFT DE VOLGENDE BESTAANDE SCHEPEN DOORVERKOCHT: THALASSINI 110 x 11.45 x 3.65 m KAMINA 110 x 11.45 x 3.26 m RP ANTWERPEN 110 x 13.33 x 3.66 m Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: info@rensenbv.nl www.rensen-driessen.com

De Binnenvaartkrant 70Kerst 3 20 december 2016 2016 was het jaar, waarin… …Koninklijke BLN-Schuttevaer eveneens het Vasteland verliet en vertrok naar Zwijndrecht, waar het iets minder bescheiden vierde dat het een eigen vestiging heeft. Directeur Hester Duursema speelde een hoofdrol in de Flyboard-show die door 150 gasten vanaf de kade werd bekeken. Mooi illustratief voor de nieuwe slogan van de organisatie: ‘Niet te stoppen’. …sociëteit De Wandelgang bij de metamorfose die ruim een jaar eerder was ingezet werd afgerond met het betrekken van het fonkelnieuwe The Boathouse met riant uitzicht over de Kralingse Plas. Kan het nog Rotterdamser? …niet alleen de ASV verontwaardigd was over de plannen om een overheidsrederij schepen (3 boten en 28 bakken om precies te zijn) te laten bouwen omdat er eigenlijk te weinig kleine schepen over zijn. De Europese en Vlaamse overheden trekken zich van de protesten in de sector weinig aan en pompen miljoenen in dit project. …er weer terminals bij kwamen. Zo werd de terminal in Doesburg geopend. Tenminste het werd uitgebreid gevierd dat hij werd geopend, maar de opening zou nog op zich laten wachten. Er moest nog gebaggerd worden in de haven van Doesburg. Het was wel een indrukwekkende opening. …de Rotterdamse vestiging van het KSCC sloot. Daarmee kwam een einde aan meer dan 5 decennia van schipperszorg onder de bezielende leiding en medewerking van de drie zusters Laetitia, Mathea en Adriënne, hier samen met de directeur van KSCC Rotterdam, Karel Schreurs. …de Rotterdamse haven – hoewel de overslag kromp – een milieuvriendelijke dampverwerker rijker werd in de vorm van de nieuw gebouwde Don Quichot. …NPRC-directeur Stefan Meeusen de prijs voor de beste bevrachter kreeg uit handen van verladersvoorzitter Chris Bruggink. Nederlandse verladers zijn tevreden over de huidige kwaliteit in de binnenvaart. Dat blijkt uit een onderzoek onder de leden van EVO, dat is uitgevoerd door de Erasmus Universiteit Rotterdam. …de Ecoliner in de vaart kwam. Een schip met diverse noviteiten aan boord: een gas-elektrische voortstuwing, ACES-luchtsmering en een Flextunnel. De Binnenvaartkrant noemde de Ecoliner een varende showcase voor verduurzaming in de binnenvaart.

Binnenvaartkrant