Views
3 years ago

2016-19-STL Kalkar

  • Text
  • Marine
  • Kalkar
  • Jaar
  • Imperial
  • September
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Bedrijf

De Binnenvaartkrant 37

De Binnenvaartkrant 37 Shipping-Technics-Logistics Kalkar 6 13 september 2016 Van der Velden presenteert hoogwaardige roermodellen en FLEX Tunnel STAND 104 Op de derde editie van Shipping Technics Logistics in Kalkar heeft Van der Velden Marine Systems weer een eigen stand. Daarop treft u informatie over kwalitatief hoogwaardige roermodellen voor de binnenvaart en de FLEX Tunnel. Tevens draait er een vernieuwde interactieve 3D-presentatie die speciaal voor de binnenvaart is ontwikkeld. De bezoeker kan hiermee zelf onderzoeken wat de verschillen zijn tussen de diverse Van der Veldenroeren en de geavanceerde mogelijkheden – niet alleen voor de binnenvaart maar ook voor de zeevaart. Leden van het internationale serviceteam zijn aanwezig Al jarenlang wordt 24x7 wereldwijde service aangeboden. Vakkundige servicemonteurs voeren op vele locaties in de wereld professionele diensten uit om manoeuvreersystemen in uitstekende conditie te houden. Alles is mogelijk: van onderhoud, reparatie, inspectie, installatie, upgrades tot zelfs modificaties. Ons internationale servicenetwerk wordt steeds verder uitgebreid. Op de beurs zal de servicemanager samen met enkele teamleden ter beschikking staan om met u van gedachte te wisselen over de vele mogelijkheden op het gebied van service en onderhoud die wij u bieden. HD-profielroeren of Dolphin XR-roeren? De keuze is aan U! De hydrodynamische (HD) profielroeren zorgen voor meer dan uitstekende manoeuvreerprestaties en kunnen zowel met als zonder straalbuis worden toegepast. Straalbuizen kunnen worden geleverd door ons zusterbedrijf Damen Marine Components. Het HD-roer heeft een asymmetrisch profiel. Daarom worden er per schroef altijd twee roeren toegepast. HD-profielroeren kunnen uitstekend worden gebruikt in combinatie met de 4 DWKK 6080 stuurmachine. Van der Velden Dolphin XR-roersystemen met een asymmetrische profielvorm zorgen voor aanzienlijke brandstofbesparing. Deze roeren kunnen door hun uitgekiende afmetingen optimaal aan de schroefstraal worden gepositioneerd. Dit resulteert in betere controle van het schroefwater (slipstream) waardoor een maximale scheepssnelheid en een beperking van trilling en geluid worden bereikt. Dankzij het zorgvuldig ontworpen profiel geeft het roer minder weerstand. Door het gebruik van smeerloze lagers wordt het milieu minder belast. VIP-kaarten beschikbaar Mocht u de beurs op dinsdag 27 of woensdag 28 september willen bezoeken dan is het mogelijk om VIP-kaarten toegestuurd te krijgen. Stuur een mail naar binnenvaart@ vdvms.com of neem telefonisch contact op met ons hoofdkantoor in Krimpen aan de Lek: (0180) 51 15 77. www.vanderveldenmarinesystems.com Krijg grip op onderhoudskosten met Triple-R Wilt u grip op uw onderhoudskosten? Zeker 80 procent van alle problemen met motoren is een gevolg van een verslechterde oliekwaliteit en deeltjesvervuiling. Dit heeft een grote impact op uw onderhoudskosten en olieverbruik. Wij zorgen ervoor dat uw olieverbruik en onderhoudskosten substantieel worden teruggebracht en dat u zorgeloos kunt varen. Schone olie is immers de basis voor een gezonde motor! Meer vaaruren, minder onderhoud Investeer daarom in meer vaaruren en minder onderhoud. Dat begint met het toepassen van Triple-R bypass filtratiesystemen. Wij adviseren en implementeren het Triple-R by-pass filtratiesysteem op maat, toepasbaar voor elk schip. www.triple-r-nl.com VOORTVAREND VERZEKERD 24/7 BEREIK- BAAR standnr. 502 Messe Kalkar OMRU SCHEEPSRAMEN Offerte aanvragen? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte Omru Scheepsramen levert: • kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • standaard profi elen én geïsoleerde profi elen; • vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. Het beste zicht op service, kwaliteit en innovatie Bij onze hoogwaardige aluminium scheepsramen krijgt u standaard de allerbeste service. Daar zorgen onze vakspecialisten voor. Zij begeleiden uw opdracht met veel aandacht en zorg. En informeren u van begin tot eind over de voortgang. OMRU Scheepsramen . Kelvinweg 12a . 6101 WT Echt T +31(0) 475 55 10 23 . E info@omruscheepsramen.com . I www.omruscheepsramen.com AANWEZIG 27/28 SEP. OP SHIPPING- TECHNICS- LOGISTICS- KALKAR, STAND 147 EOC, zeker op het water! ”Ik ben blij met mijn keuze voor EOC omdat mijn bedrijfsrisico’s daar in goede handen zijn!” STANDNUMMER SCHEEPSBENODIGDHEDEN NODIG? Kom een kijkje nemen bij onze stand, wij helpen u graag verder. 088 6699500 | eoc.nl | @EOCverzekering /EOCverzekering Bosserhofweg 2a | 5931 GW | Tegelen | T 077 374 33 86 | E info@paco-bv.nl | W www.paco-bv.nl

De Binnenvaartkrant 36Shipping-Technics-Logistics Kalkar 7 13 september 2016 Schottel: breed aanbod voor binnenvaart STAND 112 Aandrijvingen voor de binnenvaart zijn sinds jaren een belangrijk onderdeel van het Schottelaanbod. Ze vormden de basis voor dit bedrijf en zullen ook in de toekomst een belangrijk toepassingsgebied blijven. Schottel-aandrijvingen zijn in de Europese binnenvaart voornamelijk ingebouwd in passagiersschepen, riviercruiseschepen, veerboten en werkschepen. De focus van klanten ligt bij meer producten: de elektrische Schottel Combi Drive, tot nu toe alleen aangeboden voor ingangsvermogens van 1.900 tot 3.500 kW, maar nu ook beschikbaar als SCD 200 met 400 kW voor de binnenvaart en die heeft zich voor riviercruiseschepen al bewezen. Schottel Pump Jet SPJ Voor veerboten is vooral de Schottel Pump Jet SPJ populair, doorgaans met telkens twee aandrijvingen voor en achter. Daar gaat het om een 360° stuurbare speciale aandrijving die in alle richtingen de volledige stuwkracht kan geven. Hij valt op door de compacte, robuuste bouw: de geringe onderdompeling van de SPJ (type-afhankelijk van 150 tot 750 millimeter) maakt hem bij uitstek geschikt voor ondiepe wateren. De range loopt van 50 tot 3.500 kW. De SPJ heeft zich ook al bewezen als betrouwbaar manoeuvreersysteem, take homedevice en als hoofdaandrijving voor verschillende soorten vaartuigen. Bij passagiersschepen valt de keuze meestal op twee installaties van het type Schottel Twin Propeller STP hoofdaandrijving en de STT als boegschroefaandrijving. Als alternatief wordt voor de boeg ook wel de SPJ ingezet, niet alleen als hulp bij manoeuvreren, ook uitstekend als extra hulpaandrijving. De Schottel Navigator (NAV) wordt in de binnenvaart veel gevraagd bij hermotorisering. De bestellingen daarvoor lopen momenteel in de dubbele cijfers, vooral voor verschillende soorten werkschepen. Nieuw: Schottel EcoPeller Behalve voor de binnenvaart levert Schottel ook voor offshore-toepassingen. Voortdurend stijgende Het Schottel-aandrijfpakket NAV biedt vaarcomfort en is zeer eenvoudig aan te brengen. eisen inzake milieu en veiligheid – alsook de emissiebeperkingen – stellen scheepseigenaren voor grote uitdagingen: uitbreidende milieuzones, zo laag mogelijke bedrijfskosten en uitstoot van schadelijke stoffen, maar ook het comfort van de bemanning speelt een belangrijke rol. Technische aspecten, zoals een hogere algehele efficiency, koersstabiliteit en exacte positionering in de DPmodus, zijn voor de toekomst van de scheepvaart maatgevend. Met de nieuwe aandrijving Schottel EcoPeller SRE verenigt Schottel bewezen kwaliteit en techniek met de nieuwste hydrodynamische bevindingen uit CFD-simulaties en modeltesten. Als resultaat levert de EcoPeller zowel optimale efficiency als een grotere koersstabiliteit. Op die manier garandeert hij de toekomstige eigenaar een lager brandstofverbruik en dus ook lagere bedrijfskosten en dito emissies. De SRE is gebaseerd op het Schottel SCD-bouwprincipe van een verticale, in de roerpropeller geïntegreerde elektromotor. Daarmee vervalt de bovenste van beide haakse overbrengingen met bijbehorende aandrijfassen. Aan boord biedt de EcoPeller het beste comfort dankzij het lage trillings- en geluidsniveau. De Schottel-Groep, met het hoofdkantoor in Spay am Rhein, is een wereldwijd marktleider als fabrikant van voortstuwings en manoeuvreerinstallaties voor schepen en offshore-toepassingen. In 1921 opgericht, ontwikkelt en vervaardigt de onderneming al zestig jaar 360 graden stuurbare voortstuwings- en manoeuvreersystemen en complete conventionele aandrijfinstallaties tot een bereik van 30 MW. Met wereldwijd zo’n honderd ver koop- en servicevestigingen is er altijd De nieuwe Schottel EcoPeller voor optimale wel een vesti- efficiency en koersstabiliteit. ging relatief dichtbij. Voor de Benelux is dat Schottel Nederland bv in Zoetermeer met eigen werkplaats en magazijn met reserveonderdelen, bereikbaar via info@schottel.nl en +31 (0) 79 361 13 91. www.schottel.nl Dubbel besparen met MicFil-Filters van DBH STAND 202 Met MicFil-filters levert DBH Diesel Engines een bijdrage aan de besparing van smeerolie voor motoren, transmissies en hydraulische installaties. Ook brandstofoptimalisering is mogelijk: ultraschone brandstof nadat die is gefilterd met Micfil. Micfil-filters onderscheiden zich door ultrafijne filters (0,5 micron) die zorgen voor een langdurig schone olie en brandstof. Hierdoor gaan smeeroliën langer mee, is er minder slijtage aan de motor en wordt de roetuitstoot verlaagd door de betere verbranding. Door de besparing die hiermee wordt gerealiseerd, verdient de investering in MicFil zich snel terug. Door ultrafijne filtering van het systeem, dat mogelijk is op alle motoren, transmissies en hydraulische installaties, blijft de olie veel langer schoon en worden prestaties verbeterd door minder wrijving. MicFil filtert 98 procent meer deeltjes en water dan een standaardfilter. De bewezen techniek zorgt hierdoor voor een betere smering, OMRU Scheepsramen: beste zicht op service, kwaliteit en innovatie STAND 502 Zijn de ramen van uw schip nu of binnenkort aan vervanging toe? En oriënteert u zich op een partij die meer levert dan alleen de beste kwaliteit scheepsramen? Sta dan eens stil bij OMRU Scheepsramen (Messe Kalkar, stand 502). Wij leveren hoogwaardige aluminium scheepsramen voor de beroepsvaart met standaard de best denkbare service. Ons productassortiment wordt in eigen huis ontwikkeld en met zorg samengesteld voor de kwaliteitsbewuste Nederlandse binnenvaartschipper. Niet alleen wat betreft comfort en design haalt u met onze profielen het beste aan boord. Onze scheepsramen voldoen vanzelfsprekend aan alle geldende normen op het gebied van kwaliteit en veiligheid. Service door eigen vakmensen Bij OMRU krijgt u topkwaliteit scheepsramen van Nederlandse makelij. Maar minstens zo belangrijk vinden wij het dat u tevreden bent over het hele proces van offerte tot aan eindmontage. Onze serviceorganisatie is erop gebrand om u de beste ervaring te bezorgen. Wij werken uitsluitend met eigen vakspecialisten die uw ramen perfect monteren. Maar u ook perfect informeren over de status en voortgang. Wij leveren zowel standaardprofielen als geïsoleerde profielen en monteren deze door middel van klemblokken. Dat blijft de beste methode om een scheepsraam af te dichten tussen de wand van het schip en de flens van het raam. Indien gewenst monteren wij uw ramen door middel van een aluminium binnenlijst voor een directe afwerking. Met een binnenlijst kunnen wanddiktes tot maar liefst 65 millimeter worden overbrugd. Beide profielsoorten zijn verkrijgbaar als vaste ramen, schuiframen of als binnenklap- of buitenklapramen. U heeft de keuze uit enkel glas, isolatieglas of een Noise Reduction-glaspakket. Meer weten? Neem contact op met Yvo de Ruijter (directeureigenaar van OMRU Scheepsramen): +31 (0)6 203 51 424. Direct offerte aanvragen kan via www.omruscheepsramen.com/ offerte. de olie gaat langer mee en er is minder slijtage. Onderhouds- en reparatiekosten worden hiermee omlaag gebracht. Brandstofinjectiesystemen worden beschermd door schone en watervrije brandstof. Hierdoor is een betere verbranding mogelijk waardoor de emissie van met name roet (PM) wordt verlaagd. Daarnaast worden verbrandingsresiduen en sludge voorkomen. Het lagere olieverbruik geeft direct minder milieubelasting. Het MicFil filterelement bestaat uit een scheurresistent vezelnet met ingevlochten cellulosevezels van optimale kwaliteit. De filterbehuizing is gemaakt van roestvrijstaal of aluminium en voldoet aan de bepalingen van IACS, TÜV, RINA en Bureau Veritas. Minder slijtage Onderhoud van hydraulische olie wordt vaak verwaarloosd. De werking van moderne installaties waarbij de hydraulische delen over een oliefilm bewegen slijten door de vervuiling sneller en het risico op storingen neemt toe. Met Mic- Fil wordt dit voorkomen door een permanente reiniging van olie en de absorptie van water. Door MicFil wordt de levensduur van injectoren en injectiepompen aanzienlijk verlengd. In veel gevallen haalt traditionele filtering de voor de moderne motoren gevraagde brandstofkwaliteit niet. Door injectie van schone en droge watervrije brandstof met de ultrafijne filters wordt een optimaal resultaat gehaald. Daarnaast wordt verklontering van brandstofmoleculen in de brandstofinjectiesystemen tegengegaan. Schade aan brandstofsystemen kan worden veroorzaakt door vervuiling van brandstof met water. De MicFil-waterseparator verwijdert tot bijna 100 procent van het water, en de vaste deeltjes tot 10 micron. Daarna filtert het Micfil-systeem de brandstof tot 0,5 micron. Gecombineerd gebruik van filter en separator voorkomt ook bacterie groei (die kan ontstaan door condens vorming), verstoppingen en andere schades. De opgevangen vervuilde vaste deeltjes kunnen handmatig of automatisch worden afgevoerd. Desgewenst geeft een sensor een signaal als het systeem vol raakt. Oliemonsters nemen blijft van groot belang; voor het testen van de oliekwaliteit en om de conditie van uw motor of andere toepassingen te monitoren. Oliemonsters op gezette tijden kunnen vroegtijdig de juiste trends zichtbaar maken zodat een eventuele stilstand en/of reparatie voorkomen kan worden. In een onafhankelijk laboratorium kan een test bewijzen wat het resultaat van deze techniek in uw situatie is. Maak een afspraak voor meer informatie of een demonstratie. Kijk op www.dbhdiesel.com.

Binnenvaartkrant