Views
2 years ago

2016-19-STL Kalkar

  • Text
  • Marine
  • Kalkar
  • Jaar
  • Imperial
  • September
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Bedrijf

De Binnenvaartkrant 23

De Binnenvaartkrant 23 Shipping-Technics-Logistics Kalkar 20 13 september 2016 TeamCo Shipyard: veelzijdig en innovatief STAND 133 Op 27 en 28 september neemt TeamCo Shipyard deel aan Shipping Technics Logistics Kalkar. De veelzijdige en innovatieve werf – sterk in nieuwbouw, verbouw en reparatie – laat zien welke investeringen en veranderingen op het werfterrein aan de gang zijn. Directeuren Gerrie van Tiem en Marcel Zweers vertellen beursbezoekers graag hoe ze TeamCo naar een nog hoger niveau tillen om klanten ook in de komende tien jaar op hun wenken te bedienen. In 2005 begonnen Gerrie van Tiem en Marcel Zweers op de verlaten Verolmewerf in Heusden. Met een afbouwkade van 280 meter, een bedrijfsterrein van 20.000 m 2 , twee grote loodsen, drie torenkranen, een kantoor, een werkplaats en units voor onderaannemers is alles voorhanden voor de bouw van en het onderhoud aan allerlei soorten schepen. TeamCo bouwde in korte tijd een uitstekende reputatie op. Dankzij de kwaliteit en strakke planning. Vooral met technisch uitdagende projecten – die veel innovatief vermogen vereisten – weet de werf zich keer op keer te onderscheiden. Make-over “Vorig jaar bestonden we tien jaar. Dat was voor ons een moment om de balans op te maken”, vertelt Gerrie van Tiem. “We besloten om de werf ingrijpend aan te passen en de faciliteiten uit te breiden. Een flinke ‘make-over’.” De verbouwing is nog in volle gang – zonder dat de scheepsbouwactiviteiten daar hinder van ondervinden. Eén van de loodsen wordt uitgebreid en helemaal opnieuw ingedeeld om de (interne) logistiek te stroomlijnen. Het kantoor is drie keer zo groot geworden. In oktober wordt de nieuwe ruimte in gebruik genomen. Gerrie van Tiem legt uit waarom de extra kantoorruimte nodig is: “De schepen en projecten worden technisch steeds complexer. Er wordt een groter beroep gedaan op onze ontwerp- en engineeringcapaciteit. Die afdeling zijn we dan ook aan het uitbreiden. Ook creëren we meer ruimte voor opdrachtgevers. Met name voor de passagiersvaart is er extra ruimte nodig.” ISO-certificering Niet alleen de faciliteiten en voorzieningen worden op een niveau gebracht waarmee de werf ook de volgende tien jaar vooruit kan. Ook de organisatie is onder de loep genomen. “We zijn druk bezig met de certificering voor ISO 9001. Dat loopt goed. We ronden binnenkort af.” Ondertussen gaat de bouw van schepen in een hoog tempo door. Per jaar verlaten meerdere schepen de werf in Heusden. Dat varieert van binnenvaart (drogeladingschepen en tankers) en kleine, speciale zeeschepen tot riviercruiseschepen. Dat toont de veelzijdigheid van TeamCo. Afgelopen zomer werd bijvoorbeeld het containerschip Monika Deymann (afmetingen: 135 x 14,20 meter) opgeleverd. Dat is voorzien van maar liefst zeventig reeferaansluitingen. Verder werden mps Monarch Empress en mts Bellator dit jaar al opgeleverd. Voor de rest van het jaar staat de afbouw van nog één drogeladingschip en drie tankers gepland. In de winter verwacht Teamco een flink aantal passagiersschepen, die de werf aandoen voor seizoensonderhoud, aanpassingen en/of de ombouw van de vuilwaterinstallatie. Uitdagende projecten “En voor volgend jaar staan er weer diverse schepen op de rol, waaronder een paar uitdagende projecten”, blikt Gerrie van Tiem vooruit. “Als ‘connecting specialists’ koppelen we de wensen en doelstellingen van klanten aan slimme, innovatieve technische oplossingen. Dat vinden we leuk en het zorgt ervoor dat we onze kennis kunnen verbreden. Bestaat er voor een specifieke vraag nog geen oplossing, dan bedenken we die zelf.” Bezoek TeamCo in Kalkar. We ontvangen u graag in onze stand (133) om kennis te maken of bij te praten. Wellicht kunnen we u (weer) van dienst zijn. www.teamcoshipyard.nl bezoek ons! STAND 133 TOGETHER WE INSPIRE, BUILD AND CONNECT Scheepsbouw vergt het uiterste. Opdrachtgevers willen het beste van het beste. Daar kunnen we ons bij TeamCo Shipyard helemaal in vinden. Want dat is nu juist waar wij ook naar streven. In de afgelopen jaren hebben we dat bewezen. In nieuwbouw en reparatie. Voor binnenvaartschepen, passagiersschepen en coasters. TeamCo Shipyard BV Bakkersdam 1a 5256 PK Heusden T. +31 (0)416 665500 www.teamcoshipyard.nl info@teamcoshipyard.nl We noemen onszelf ‘Connecting Specialist’: specialist in het koppelen van uw wensen en doelstellingen aan slimme technische oplossingen. Op basis daarvan realiseren we hoogwaardige, veilige en rendabele schepen. Voor u, maar vooral samen mét u! U bent van harte welkom op onze stand tijdens Shipping-Technics-Logistics 2016.

De Binnenvaartkrant 22Shipping-Technics-Logistics Kalkar 21 13 september 2016 Ontdek de ‘Binnenvaart Scan’ van Overvliet Vergelijken en bemiddelen, met de zekerheid van een optimale dekking en vlotte schade regeling, Overvliet is al ruim honderd jaar dé assurantiemakelaar voor de binnenvaart. Voor een advies op maat heeft Overvliet een bijzondere service: de ‘Binnenvaart Scan’. Er wordt een vergelijkingstabel gecreëerd die volledig is afgestemd op de karakteristieken van het schip. Zo heb je in één oogopslag een breed en helder inzicht in alle mogelijkheden toegespitst op de situatie. De verschillen in dekking worden uitgelicht, maar ook het resultaat bij schade. Overvliet nodigt iedereen van harte uit om de proef op de som te nemen en zijn of haar schip tegen het licht te laten houden, voor een snelle en vrijblijvende ‘scan’. Kenmerkend voor Overvliet is het veelomvattende specialisme in de binnenvaart. Naast de zeer complete cascoverzekering worden ook vele andere risico’s onder de loep genomen. Zo wil Overvliet u ook wijzen op de risico’s rondom de bijboot. Bijboot of pleziervaartuig? Een bijboot/reddingsboot (hierna genoemd ‘bijboot’) is voor nagenoeg alle soorten binnenvaartschepen op de Europese binnenwateren een verplicht onderdeel van de reddingsmiddelen aan boord. De bij een vaartuig behorende bijboot moet voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en goedgekeurd zijn voor gebruik aan boord van het hoofdvaartuig. Overvliet ziet steeds vaker dat er bijboten aan boord staan die zijn uitgerust met (zware) buitenboordmotoren. Ook wordt de bijboot gebruikt voor recreatieve doeleinden. Hierdoor vervaagt de grens tussen zakelijk en privé gebruik. Navraag bij diverse verzekeraars (beurs, onderlinge en coöperatieve) leert dat er verschillen zijn in de polisvoorwaarden. Zowel in de dekking voor materiële schade als de aansprakelijkheid. De polisvoorwaarden hanteren soms een straal in kilometers rondom het hoofdvaartuig, al dan niet in combinatie met een maximale snelheid of motorvermogen. In andere gevallen is het gebruik (zakelijk of privé) van de bijboot bepalend of er de dekking is onder de polis van het hoofdvaartuig. Het kan verstrekkende gevolgen hebben indien er, tijdens het gebruik van de bijboot als pleziervaartuig, schade ontstaat aan zaken en/of personen. Denk hierbij ook aan dood of letsel aan opvarenden of derden. Overvlietadviseert om voor bijboten die ook als pleziervaartuig worden gebruikt (al is het incidenteel) een aparte polis af te sluiten die tenminste de aansprakelijkheid afdekt. De premie is zeer beperkt en afhankelijk van de gewenste dekking (alleen aansprakelijkheid of ook schade aan de bijboot zelf). Voor advies, de Binnenvaart Scan en/of een vrijblijvende offerte kunt u contact opnemen met de accountmanagers via (010) 411 95 95 of mail@overvliet.nl. Op Shipping Technics Logistics in Kalkar zijn de accountmanagers van Overvliet aanwezig; zij lopen beide dagen rond. Batenburg Mechatronica: nieuwe productlijn Graf-Syteco STAND 184 Batenburg Mechatronica B.V. is dé technische handelsonderneming die inmiddels ruim honderd jaar een partner is in vijf verschillende specialisaties voor vele bedrijven binnen de industrie en de maakindustrie in de Benelux. Met name in de offshore, container handling, scheepvaart, bagger en kranenbouw zijn wij partner voor vele gerenommeerde spelers, op het gebied van bedienen, bewaken, visualiseren en aansturen van de ‘bewegingen’ binnen hun installaties. In juni 2016 is de nieuwe productlijn Graf-Syteco D1000-serie HMI/PLC toegevoegd aan het reeds uitgebreide productgamma van diverse typen bedieningshendels, feedback-sensoren, analoge indicators, et cetera. Het betreft een flexibel en breed toepasbare combinatie van HMI en PLC in één behuizing voor besturing en visualisatie van uw machines/applicaties. Beschikbaar in de bouwgroottes 3.5, 5,7 en 7 inch. Bediening middels drukknoppen en/of touchscreen. Bijzonder geschikt voor diverse toepassing in maritieme applicaties. Het product is voorzien van DNV/GL keur. - I/O: 4 Digital inputs; 4 analoge inputs en 2 PWM digital outputs - Uitbreidbaar middels remote I/O - Interface middels CANopen; J1939; Modbus TCP; RS232; Ethernet; USB - Programmering: C of Codesys Specifieke kenmerken die het product uniek maken: • HMI en PLC in één behuizing geïntegreerd • Robuuste behuizingen in IP65 • Een zeer snelle opstarttijd (< 5 sec) • Programma’s te laden via USB • Een zeer helder en duidelijk display • Een zeer goede zichthoek van het display • Een zeer interessante prijs/kwaliteitverhouding voor compacte applicaties Heeft u interesse? Neemt u dan gerust contact met ons op voor vragen en/of een vrijblijvende demonstratie. Contactpersoon hiervoor is Alex Beijerling, Hij is te bereiken op 0611 76 22 24. SAA Sisalstraat 9, 8281 JJ Genemuiden Schouw 5, 9936 GX Delfzijl Telefoon: 038 385 71 23 • Mobiel : 06 532 91 879 E-mail : info@snijderscheepselektro.com Bezoek ons tijdens Shipping-Technics-Logistics Messe Kalkar stand nr. 501

Binnenvaartkrant