Views
3 years ago

2016-11

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Marine
  • Twee
  • Gaat
  • Schepen
  • Meter

De Binnenvaartkrant 22

De Binnenvaartkrant 22 24 mei 2016 Perfectie waarop u kunt vertrouwen Wij leverden het stuurhuis met hefkolom, autokraan, ankerlieren, koppelieren, draden en ankers. GEFELICITEERD.. met mps Avalon Passion & mps Avalon Imagery II Biesboschweg 5 ∙ 4926 SJ Lage Zwaluwe Tel.+31(0) 168-484555 ∙ Fax.+31(0) 168-484224 www.ebr-bv.nl Innovatief design met een perfecte afwerking tot in de kleinste details. Volledig afgestemd op uw persoonlijke wensen. Wij geven uw schip uw handtekening. Begonialaan 1 6851 TE Huissen T 026-3250336 info@willemsen-interieurbouw.nl www.willemsen-interieurbouw.nl DE BINNENVAARTKRANT Wij wensen Avalon Waterways veel succes en een behouden vaart WIJ FELICITEREN AVALON WATERWAYS Shipyard Het design van onze schepen komt tot stand in samenspraak met de klant. Wij bouwen en begeleiden van A tot Z. Voorzien het schip van luxe hutten, volledig ingericht restaurant en salon, professionele keuken en wasserij. shop en kapsalon voorzien. Het comfort wordt gewaarborgd door een uitstekende klimaatbeheersing, hoogwaardige sanitaire voorzieningen en state-of-the-art elektronica. www.breejen-shipyard.nl

De Binnenvaartkrant 23 24 mei 2016 Wenen: sterke omzet maar minder volume Generatorsets voor nieuwe ‘groene’ ferry MS Helgoland MAN Rollo maakt schoon schip met milieuvriendelijke LNG-motoren (foto Hafen Wien) De overslag in Wenen is vorig jaar met 11 procent gedaald naar 6,8 miljoen ton. De haven boekte wel een goed financieel resultaat en gaat dit jaar 12 miljoen euro investeren in uitbreiding en vernieuwing. Het tegenvallende overslagresultaat had te maken met de lage waterstand op de Donau en de nog steeds kwakkelende economie. Ook zijn enkele grote contracten afgelopen. De overslag op de autoterminal is met 14 procent gestegen. De opslaghallen en -terreinen in de haven waren in 2015 voor 70 procent gevuld. Investeringen De omzet van het havenbedrijf lag met 52,7 miljoen euro op een hoog niveau. Een bewijs dat de investeringen van de laatste jaren hun vruchten afwerpen, aldus het MAN Rollo is de distributeur van MAN diesel en gasmotoren en specialist op het gebied van maritieme toepassingen. Wij staan voor meer dan 100 jaar kennis, kwaliteit en betrouwbaarheid. De kracht van MAN Rollo ligt in het denken vanuit klantperspectief. havenbedrijf. Vorig jaar is zo’n 20 miljoen in de Weense haven geïnvesteerd. Er is een nieuw centrum voor zware lading geopend, een mobiele havenkraan aangekocht en in de haven van Freudenau is de containerterminal uitgebreid. Daarmee zijn volgens Peter Hanke, directeur van Wien Holding waaronder de haven valt, “sterke signalen voor de toekomst gegeven”. Dit jaar gaat de haven 12 miljoen investeren. WienCont Containerterminal WienCont – eigendom van het havenbedrijf – heeft vorig jaar 450.000 containers behandeld. Dat was iets minder dan in 2014 maar nog steeds een van de beste resultaten ooit. Op de terminal wordt momenteel een nieuw operationeel systeem ingevoerd. De afhandeling van vrachtwagens wordt geautomatiseerd. (foto’s MAN Rollo) MAN Rollo levert al meer dan honderd jaar dieselmotoren en gasmotoren voor de industriële en maritieme sector. Tegenwoordig is het bedrijf ook actief met oplossingen die gebruik maken van LNG als brandstof in maritieme toepassingen. Zo ontwikkelde MAN Rollo drie 480 ekW gasgeneratorsets voor de nieuwe, milieuvriendelijke ferry MS Helgoland. MAN Rollo leverde de gasgeneratorsets aan de Fassmer-werf in het Duitse Berne, waar de ferry werd gebouwd voor rederij Cassen Eils. Het schip verzorgt het gehele jaar door een veerdienst tussen de Noord-Duitse stad Cuxhaven en het eiland Helgoland in de Noordzee. De 79 meter lange ferry biedt plaats aan duizend passagiers en is geheel gebouwd volgens de ‘Blue Angel’- milieunormen. Zo is het MS Helgoland het E3262 LE222-gasmotoren, die uitstekend aansluiten bij de milieudoelstellingen van de opdrachtgever. Zo zijn ze ontwikkeld op basis van het lean burn-verbrandingsproces en draaien ze op 100 procent gas. Daarnaast voldoen de generatorsets geheel aan de keuringseisen van classificatiebureau DNV-GL.” Mede dankzij de inbreng van MAN Rollo functioneert het MS Helgoland sinds de doop van het schip probleemloos en storingsvrij. “De klant is vooral erg te spreken over de load response van onze motoren”, zegt Schuurman. “We hebben de mensen, middelen, kennis en ervaring in huis om een toonaangevende rol te spelen op de LNG-markt voor scheepsmotoren en maritieme toepassingen. Dit eerste succes motiveert ons om nog actiever te worden op deze groeiende markt.” Betrouwbaar lage onderhoudskosten Zeer toegankelijk voor onderhoud laag brandstofverbruik Laag geluidsen trillingsniveau D2862 MOTORSERIE ALS VOORTSTUWINGSMOTOR Onderhoudsinterval 600 uur Compact en licht Maximaal koppel in breed toerengebied T: +31 (0)79 368 3683 www.manrollo.com eerste nieuwe schip in Duitsland dat LNG gebruikt als brandstof. Hierdoor worden roetdeeltjes grotendeels geëlimineerd en worden de NOx- en CO 2 -uitstoot aanzienlijk verminderd. Toonaangevende rol “Onze generatorsets dienen als hulpgenerator en fungeren daarnaast als extra boost voor de hoofdvoortstuwing”, vertelt sales manager Karel Schuurman van MAN Rollo. “We hebben voor de sets gebruik gemaakt van onze nieuwe fabrieksontwikkelde MAN MAN Rollo LNG Cruise 2016 Op 9 en 10 juni organiseert MAN Rollo de MAN Rollo LNG Cruise 2016 op de Helgoland. Meer informatie daarover is binnenkort te lezen op www.manrollo.com. Meer weten over LNG-motoren voor schepen of aanmelden voor het evenement? Mail Karel Schuurman: k.schuurman@ manrollo.com. MAN Rollo staat van 24 tot en met 26 mei op Maritime Industry in Gorinchem op stand 215.

Binnenvaartkrant