Views
3 years ago

2016-10-Maritime Industry

  • Text
  • Maritime
  • Marine
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Holland
  • Nederland

De Binnenvaartkrant 33

De Binnenvaartkrant 33 Maritime industry 24 10 mei 2016 Scheepswerf Bocxe BV stand 200 SINDS 1821 Scheepswerf Bocxe BV Voor alle reparaties en nieuwbouw op maat Wir würden uns freuen, Sie auf unserem Stand 170 begrüßen zu dürfen. Scheepswerf Bocxe BV . Rotterdamseweg 466 . 2629 HJ Delft T 015-2560016 . info@scheepswerf-bocxe.nl . www.scheepswerf-bocxe.nl Sicher unterwegs auf allen Flüssen und Wasserstraßen mit dem Navigationssystem RADARpilot720° Integration von Radar, GPS, AIS und ECDIS-Karte in einer Anzeige Tracking Leitlinien Tripcomputer Aufzeichnung (Black Box) Multiradarfunktion Reiseplanung Besuchen Sie uns am Stand 128 Ausführliche Informationen erhalten Sie bei unseren Vertriebspartnern oder unter www.innovative-navigation.de FAHRT Ein Produkt von Meer informatie? Neem contact met ons op: Smallandlaan 12 2660 Hoboken (Antwerpen) Belgium T: +32 (0)3 500 95 35 +31 (0)10 8208669 team@anaco.be www.anaco.be stand 321 like us: www.facebook.com/anaco.bvba

De Binnenvaartkrant 32Maritime industry 25 10 mei 2016 Damen Marine Components Niets ‘groener’ dan een straalbuis STAND 218 DOOR JOHAN DE WITTE Zonder straalbuis het milieu en de portemonnee ontzien is half werk. Het bewijs hiertoe is reeds lang geleverd doordat een straalbuis stuwkrachtverbeterend werkt c.q. de snelheid vergroot, brandstof bespaart en trillingen sterk vermindert – ofwel menig huwelijk ‘redt’ aan boord. Damen Marine Components bevindt zich in de Nijverheidsstraat te Hardinxveld. Op dit adres maakte Van der Giessen naam met zijn straalbuizen. Niettemin produceerde dit 150 jaar bestaande bedrijf reeds in ‘79 onder de Damenparaplu. In 2006 verdween de naam; de kennis bleef bij DMC! De vraag is: welke buis past bij uw schip en vaardiscipline? Met een DMC-straalbuis type Optima ligt bijvoorbeeld vanuit de volle run een Veerhaven III met zes geladen bakken binnen de voorgeschreven remweg stil. Niets bijzonders? Met twee motoren (één stilstaand) het certificaat in de wacht slepen is veelzeggend! (foto’s Damen Marine Components) Ins and outs We spreken met René van Middelkoop van Sales & Marketing en sales engineer Kees Oevermans, beiden op de hoogte van de ins and outs van straalbuizen. Hoe kan het dat een straalbuis op vooruit de stuwkracht vergroot en achteruit eveneens? “De Optima-buis is een combi van het type 19 A (vooruit) en 37 (achteruit). Het middelloopvlak is naar achteren geplaatst. Het is een uitvoering overeenkomstig praktijkervaring en door goed te luisteren naar gebruikers. Onze ervaring leert dat er 20 tot 25 procent stuwkrachtverbetering tussen een ‘open schroef’ en straalbuis is.” “We produceren specifiek voor elke klant. Voor aanstroken of als het een afwijkende installatie betreft, geven we advies en gaan voor de hoogste rendabiliteit. We beloven niets wat we niet kunnen waarmaken. Ons werk blijft niet bij een offerte; we zijn er met de oplevering en volgen de gebruiker enige tijd.” Direct leverbaar De Optima, Wing en de VG 40 zijn standaardtypen. Hiervan zijn er een aantal in 1.500 tot 1.900 millimeter direct leverbaar. DMC tekent, ontwerpt, produceert en engineert als enige in Nederland. DMC heeft in Damen Gorinchem een sterke partner, niettemin werken Middelkoop en Oevermans onafhankelijk en op particuliere wijze. In de loop der jaren zijn ze gewend dat klanten zomaar eens even binnenlopen met als onderwerp stuwkracht. Op de Damen Optima-buis is een internationaal patent afgegeven. Het type is dan ook het meest geplaatst. Een blik op de rivier levert al snel een handvol schepen op die zijn uitgerust met een Damen Optima-buis. Kwaliteit Damen heeft een lange traditie in scheepsbouw en componenten, zoals straalbuizen, roeren en sleeplieren. Het bedrijf installeert deze producten wereldwijd in onder andere schepen, ASD Tugs, grote en kleine workboats. Kwaliteit heeft alles te maken met plaatdikte. De filosofie hiervan is dat de buisfrequentie boven die van de bladfrequentie moet zitten. Stijfheid is de filosofie; daarom produceert DMC met grote vormvastheid en een geheel RVS binnenvorm uit één plaat. Het laswerk en de prijs verminderen hierdoor. Op de juiste plaats aangebrachte zinkstukken vergroten de duurzaamheid en tackelen elektrolytisch invreten. www.damenmc.nl COMPONENTS STRAALBUIZEN UIT VOORRAAD LEVERBAAR DIVERSE DIAMETERS WWW.DAMENMC.COM | +31 (0)184 67 62 62

Binnenvaartkrant