Views
3 years ago

2015-18

  • Text
  • Schip
  • Marine
  • Nieuwe
  • Augustus
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Statendam
  • Binnenvaart
  • Vaart
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 6 25

De Binnenvaartkrant 6 25 augustus 2015 for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN HOOGWAARDIGE SCHEEPSLUIKEN VOOR IEDER SCHIP VOOR IEDEREVRACHT auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Wir suchen: Rheinpatent bis Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch Wir bieten: Hohes Sicherheitsverständnis Attraktive Schweizer Arbeitskonditionen Permanente Weiterbildung Aufstiegschancen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Gutes Betriebsklima Wij zoeken: Rijn patent tot Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits Wij bieden: Veiligheid hoog in het vaandel Aantrekkelijke Zwitserse arbeidsvoorwaarden Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Goede promotie kansen Comfortabele 1:1 verhouding van werktijd en vrije tijd Motiverende & inspirerende bedrijfscultuur Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung – einfach bewerben über unsere Webseite! Bewerbungen an: Jesko Wehrt Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87 CH-4127 Birsfelden www.fluvia.eu jesko.wehrt@fluvia.eu tanker shipping | tank storage | tanker brokers Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties o.a. Saab, Krohne, Brooks en Heinrichs. Ook leveren wij dek PC met ons nieuwe Green Light automatische pompbedieningssysteem. 24 uur service, 7 dagen per week! Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Sollicitaties eenvoudig via onze website! SHIPPING-TECHNICS -LOGISTICS De vakbeurs voor binnenscheepvaart in Duitsland. Griether Strasse 110-120, Kalkar. WIR SIND DA! 29-30 SEPTEMBER Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 2 2 OVERNAME VAN BESTAANDE LUIKEN BESPREEKBAAR BIJ NIEUWKOOP www.huizinga-snijder.nl Te huur Standaard duwbak + container duwbakken. P OOK AANPASSING EN REVISIE VAN ALLE TYPES LEVERING VAN ONDERDELEN UIT VOORRAAD FRIESCHE KAPLUIKEN - (HYDRAULISCHE) LUIKENWAGENS SCHUIFLUIKEN - DELTASCHUIFLUIKEN - STAPELLUIKEN BLOMMAERT HEEFT VESTIGINGEN IN WIJNEGEM (B) EN WERKENDAM (NL) STOKERIJSTRAAT 35, B-2110 WIJNEGEM T 00 32 33532689 F 00 32 3353 35 90 WWW. BLOMMAERTALU. BE INFO@BLOMMAERTALU.BE Volg ons binnenvaartkrant.nl/twitter binnenvaartkrant.nl/facebook J.J.Geluk Fazantenhof 63 . 4332 XT Middelburg Tel: 0118-613786 . GSM: 06 53 488 479 E-Mail : : jj-geluk@kpnmail.nl TE KOOP: MTS. 3500 ton.-Bouwjaar: 2005 - Type C -Dubbelwandig. Afm: 125 x 11,45 x 3,66 m.-- Holte: 5,50 m. 2 x 6 tanks - 4405 M 3 bij 100 % - met langsmiddenschot. Coating - spiralen-- ketel --dubbel leidingsysteem --loscap.:1000 M3 p/u 2 boegschroeven: Verhaar: 280 KW & 395 Kw. ---Autokraan 17 m. Matrozenwoning vóórop--Kruiphoogte met ballast: 4,50 m. Hoofdmotoren: 2 x 1500 pk. A.B.C. bij 800 omw. p/m. Betreffend schip wordt met nieuwe Klasse geleverd. MTS. 1272 ton. Bouwjaar: 1985 Type: N-gesloten-dubbelwandig met RVS-tanks incl RVS los-laad leidingen afm: 86,00 x 8,85 x 2,80 m. Spiralen - ketel en bunkermast 2 x Bornemann lospompen: 1x 500 m 3 --1 x 210 m 3 Hoofdmotor: 980 pk. Stork Werkspoor 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel, Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl www.gratisborduren.nl tel. 038 4651728

De Binnenvaartkrant 7 25 augustus 2015 Binnenschepen over zee naar Wilhelmshaven? De Duitse JadeWeserPort in Wilhelmshaven heeft geen directe binnenvaartverbinding met het achterland. De haven is per spoor en via de weg met het achterland verbonden, maar de aanleg van een kanaal vond en vindt de Duitse overheid niet nodig. In haar nieuwe bericht over de ontwikkeling en toekomstperspectieven van de maritieme industrie in Duitsland kondigt de bondsregering wel subsidies aan voor onderzoek naar innovatieve, technische oplossingen om binnenvaartvervoer van de JadeWeserPort naar het achterland mogelijk te maken. Concreet wordt verwacht dat binnenschepen over zee naar de Weser mogen varen. Halfslachtig Het is de vraag of dit een echt alternatief is voor een goede achterlandverbinding. De deelstaat Nedersaksen onderzocht vier jaar geleden al de mogelijkheid om binnenschepen geschikt te maken voor de vaart op zee. Het is nog niet duidelijk of dergelijke omgebouwde schepen rendabel kunnen worden ingezet. De Duitse binnenvaartbond BDB vindt het ergerlijk dat de overheid niet kijkt naar een kanaalverbinding met het achterland. De projectgroep Jade-Weser-kanaal adviseerde nochtans 15 jaar geleden al de haalbaarheid van zo’n verbinding verder te onderzoeken. Achtste boogbrug over ARK geplaatst Een feeëriek schouwspel met duizenden toeschouwers midden in de nacht. (foto’s: Evert Bruinekool) DOOR EVERT BRUINEKOOL De achtste en laatste nieuwe boogbrug over het Amsterdam- Rijnkanaal werd in de nacht van zaterdag 15 op zondag 16 augustus geplaatst. De Breukelerbrug is op hoogte voor vierlaags containervaart, maar het ARK wordt nog steeds overspannen door ‘te lage’ (spoor)bruggen. Het 690 ton wegende gevaarte kwam op de plek van de net verwijderde oude brug door vijzelen. Kranen waren voor de operatie niet nodig. Tijdens het wisselen werd het Amsterdam-Rijnkanaal volgens planning tweemaal gestremd. Van der Wees bracht de brug in delen naar Breukelen met het ms Addio. Die manoeuvreerde de ponton met de nieuwe brug naar zijn plek tijdens de plaatsing. Tegelijkertijd bracht Van der Wees de oude brug weg voor de sloop. Voorbeeldig Het in- en uitdraaien van de brug en het vijzelen werd uitgevoerd door ALE Heavylift. ‘Mede door het voorbeeldig vaargedrag van de 16 paserende schepen verliep het vlot’, volgens de woordvoerder van Rijkswaterstaat. De hele operatie was door het publiek te volgen vanaf een speciale, door Rijkswaterstaat ingerichte, kijklocatie. Ruim duizend enthousiastelingen kwamen ondanks de regen kijken naar de brugwissel midden in de nacht. Nog niet alle bruggen zijn op de juiste hoogte gebracht. Op 16 en 17 oktober wordt de Jutphasebrug teruggeplaatst. De Galecopperbrug is ook in het najaar klaar. Dan zijn ADVERTENTIE De BDB wijst op het succes van de binnenvaart in de havens van Rotterdam en Antwerpen, die wél een goede aansluiting hebben op het Europese vaarwegennet. De bond vreest dat binnenvaartvervoer langs de kust slechts een halfslachtig alternatief is voor een kanaalverbinding. In haar maritieme bericht stelt de bondsregering verder dat infrastructurele knelpunten op de vaarwegaansluitingen van belangrijke zee- en binnenhavens ‘met prioriteit’ moeten worden weggewerkt. ‘Een aangepaste vaarstijl of logistieke optimalisaties’ ziet de regering in deze gevallen niet als alternatief. De overheid geeft echter niet aan welke vaarwegen ze bedoelt. alle bruggen van Rijkswaterstaat op hoogte. De woordvoerder van RWS: ‘Er zijn nog enkele bruggen, die niet van ons zijn, niet op hoogte. De spoorbrug bij Utrecht wordt eind 2018 op hoogte gebracht. Van de spoorbrug bij Houten en de spoorbrug bij Weesp is nog onbekend wanneer ze worden aangepast.’ Dus vierlaags containervaart op het ARK is voorlopig niet mogelijk. ADVERTENTIE SCHROEF KAPOT? OF ANDERE NODIG? BEL ONS!! Tel. 078-6133831 ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant