Views
2 years ago

2015-12

  • Text
  • Schip
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Juni
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Marine
  • Twee

De Binnenvaartkrant 14 2

De Binnenvaartkrant 14 2 juni 2015 Een SONzekere vaart THE NETHERLANDS Voor het mts Elisa S verzorgen wij de lading. Wij wensen schip en bemanning veel succes en een behouden vaart. UniBarge B.V. Maasboulevard 268 3331 ML Zwijndrecht phone : + 31(0)78-6251590 fax : + 31(0)78-6251599 e-mail : info@unibarge.com SON scheepsverzekeringen en Lecour & Co feliciteren Galaxie N.V. SON scheepsverzekeringen en Lecour & Co feliciteren Galaxie N.V. met het nieuwe mts ELISA S en wensen schip en bemanning een SONzekere en behouden vaart. www.son.nl Rensen-Driessen Shipbuilding Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft het ontwerp, bouw en levering van het complete schip mogen verzorgen voor Galaxie N.V. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensen-driessen.com Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 F: +31(0)78 - 612 06 53 Wim Driessen M: +31(0)6 - 30 17 94 75 E: wimdriessen@rensenbv.nl

De Binnenvaartkrant 15 2 juni 2015 6-jarige Elisa doopt naar haar genoemd schip >> Vervolg van pagina 13 Al tijdens de proefvaart zegt Ivo Stevens dat hij het nu al goed kan vinden met dit nieuwe schip. ‘Het glijdt over het water’, onderstreept hij. De twee woningen met zes slaapkamers, drie badkamers en ook het stuurhuis zijn ingericht door Erika, die daarmee de rol van binnenhuisarchitect vervulde. Ze bracht daarmee de 5-koppige bemanning veel gezelligheid in hun verblijf en dat geldt eens te meer voor hun eigen woning aan boord. Ivo en Erika Stevens drukken ons stevig op het hart om in dit artikel te melden dat ze zeer content zijn over de hoge kwaliteit van het casco van Rensen-Driessen Shipbuilding en de navenante afbouw bij Dolderman. Inruilen Als we Wim Driessen daarop aanspreken, refereert hij meteen aan het mts Galapagos dat hij in 2002 aan Galaxie mocht leveren. ‘Ook dit nieuwe schip hebben wij turnkey opgeleverd waarbij het contract niet beperkt bleef tot de levering van mts Elisa S’, zegt Driessen. ‘Twan de Goey van onze makelaardij heeft daarbij een aanvullende deal ingepast in de vorm van een inruilovereenkomst. Het schip, gereed voor de proefvaart vanuit Willemstad. (foto Hans Heiligers) Daarin werd bepaald dat het vorige schip van Stevens uiterlijk bij het in de vaart brengen van het nieuwe schip tegen een vooraf overeengekomen prijs door Rensen-Driessen Shipbrokers zou worden afgenomen. Tank Star Het woord ontzorgen komen wij nogal eens als cliché tegen, maar zou hier volledig op zijn plaats zijn. Driessen: ‘We namen het vorige schip af, berekenden en tekenden via Rommert Ship Design, bouwden het casco en leverden via Dolderman het complete schip turnkey.’ De afmetingen zijn 135 x 17,50 x 6,10 meter waarbij het gebouwd is met een karakteristieke slimme middenschipconstructie die nu eenmaal van belang is voor een schip van dergelijke afmeting. ‘Je kunt aan zo’n groot schip oneindig veel opties aanbrengen’, zegt Driessen. ‘Heel goed dat Stevens vooral oog heeft gehad voor accenten rond essentiële zaken voor het veilig en economisch werken aan boord.’ Als voorbeeld noemt hij de Tank Star-software, het programma dat binnen de regels van de classificatiebureaus volledig is goedgekeurd om aan boord langsscheepse stabiliteitsberekeningen te maken. ‘We hebben er twee jaar aan gewerkt’, zegt Driessen. ‘Het mts Elisa S is het eerste schip waarop het is geïnstalleerd.’ Als Wim Driessen terugblikt op de cascobouw in Roemenië, doet hij dat net als de familie Stevens op een bijzondere manier. ‘Erika is van Roemeense afkomst en dat geeft die periode van vijf maanden afbouw een extra herinneringswaarde en dat geldt ook voor het feest dat Erika en haar zus Agnes hebben georganiseerd toen het casco te water ging.’ Charmante zwier Tegen de achtergrond van veel zon, een mooi wolkendek en heel veel vrienden en relaties mocht de 6-jarige Elisa Stevens het schip dopen. En dat deed ze geweldig goed. Luid en duidelijk sprak zij alle goede wensen uit die voorafgaan aan een doop en rondde het af met een charmante zwier die het einde betekende van de fles en een goede toekomst inluidde voor het schip waaraan haar naam is verbonden. Aalmoezenier Van Welzenes heeft daarna op zijn kenmerkende, enthousiaste wijze het schip ingezegend. In dok restaurant & wijnbar aan de Zwijndrechtse Maasboulevard kon er nog vele uren gezellig worden teruggeblikt. Elders werd ook nog gefeest: Ubbo Rommerts trad op dezelfde dag in het huwelijk.

Binnenvaartkrant