Views
3 years ago

2013-06

  • Text
  • Jaar
  • Marine
  • Maart
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schip
  • Haven
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 4 12

De Binnenvaartkrant 4 12 maart 2013 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,80 per mm in hoogte, excl. 21% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. GEZOCHT: KAPITEIN VOOR MTS ST. RITA In bezit van Rijnpatent tot Mannheim, radarpatent en ADN. Contact: Van den Abbeele Edmond Tel: 0475-945434 GSM NL: 0031 650 539 024 Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln • Sie suchen ein Binnenschiff? • www.deymann-schiffsmakler.de • Wir haben eine große Auswahl an Tankern – Frachtern – Fahrgastschiffen • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de www.huizinga-snijder.nl • Levering en installatie van alle merken motoren • Reviseren en uitlijnen Officieel dealer van Tevens steunpunt van Iveco Machinefabriek A.A. Vink B.V. Rivierdijk 78 3361 AR Sliedrecht Tel: +31 (0) 184 411 922 Fax: +31 (0) 184 419 565 Email: mfvink@xs4all.nl B HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 24 UUR UYCK SERVICE WWW.BUYCKTECHNIEK.NL • Batterijen en Tractiebatterijen • Alle elektrische- en elektronische herstellingen • Nieuwbouw en verbouwingen • Eigen inbouw van generatorsets • Airconditioning installaties, Orlaco camera’s Tel: +32 (0)3 326 70 90 Vosseschijnstraat Haven 140 B-2030 Antwerpen T ECHNIEK B.V. Voor alle hydrauliek bij u aan boord. Gespecialiseerd in stuurwerken. 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl Fax: +32 (0)3 326 02 87 E-mail: info@vanstappen.eu www.vanstappen.eu TE KOOP SLEEPBOOT ODILIA - Bouwjaar 1911, zeer compleet, - Mooi afgewerkt - Technisch zeer goed in orde - Volledig gedubbeld 5mm - Daimler Benz OM204B van 115 pk + reserve motor veel info en foto’s op www.lakkerijpigment.com/odilia Dirk Ramakers 0(032)478 38 38 45 dirk@lakkerijpigment.com TE KOOP dubbelwandige tanker bj. 2005, 3360 ton 2 x abc type C we willen hem ook wel in ruilen op een grotere tanker (minimaal 6500 ton)of inruil kleinere dubbelwandige mogelijk. Voor aanbiedingen en meer info tankvaart@gmail.com BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Poland S.P.ZO.O. biedt u per direct aan: Poolse lichtmatroos tot stuurman. Email: poland@gerwil.com T. +48 660040322 of 0527-690032 TELESCOPISCHE SPUDPALEN klein tot ZEER GROOT Beste prijs kwaliteit van Nederland! Boterman Techniek BV Tel: 06-54287373 WWW.SHIPFIXTECHNIEK.NL scheepstechniek/reparatie werkschip in ’s Gravendeel, pompen, aggregaten hydrofoors, enz € 36.50/ uur. HET GEHEIM VAN AFVALLEN en Vet Verbranden. www.methode.valslimaf.nl Kantoor van gerechstdeurwaarders Vergauwen-Helderweirt-Avontroodt Gewad 36 te 9000 Gent (België) info@gdwvergauwen.be OPENBARE GERECHTELIJKE VERKOPING 9 april 2013 in de Veilingzaal van de gerechtsdeurwaarders te 9000 GENT (België), Afrikalaan 20-24 STALEN MOTORBEUNSCHIP ‘NERGUS voorheen ALMHORST 1’ Werf : Reconwerk te Dordrecht • bouwjaar : 1980 • ENI nr.: 07001826 • tonnage : 3203 • lengte: 109,5 m • breedte : 12,12 m • diepgang : 3,75 m • motor : V-12 Caterpillar 1521 PK KIJKDAGEN: o.a. 25/03/2013 en 08/04/2013 van 09.00 tot 14.00 uur na schriftelijke verzoek voor afspraak : info@gdwvergauwen.be Adres : 9000 GENT (België), Kaai 460 Voor meer informatie www.gdw-vergauwen.be RBC Brandbeveiliging • Verkoop • Verhuur • Diensten • Opleidingen • Advies Nehmen Sie Platz als KAPITÄN auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans bietet Ihnen eine Flotte von 30 modernen, ausschliesslich eigenen Tank- und Mega-Tankschiffen, die innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes minerale Ölprodukte, als auch chemische Produkte transportiert. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse und Aufstiegsmöglichkeiten. Wir suchen motivierte Kapitäne mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be Verkoop en keuring van brandblusmaterialen RiBrandy Brandbeveiliging N.C.P. erkend REOB onderhoudsbedrijf Ook keuringen van zwemvestjes. U belt en wij komen. Vierlinghstraat 12 e Halfrond 89, 3017 PP Bezoekadres: Rotterdam Yacht Centre City Marine (Binnenhaven) Tel. 010-404 87 17 . Autotel.: 06-54 967880 info@lvos.nl . www.lvos.nl TE KOOP GEVRAAGD TANKSCHEPEN VOOR HET BUITENLAND compleet in brandbeveiliging VERDELER VAN MASTERVOLT - VICTRON - HATZ JOHN DEERE - RADIO HOLLAND Ruimen 500Bar + verf spuiten. Paans komt naar u toe! Bel 06-54340087 T +31 (0)10 288 02 28 brandbeveiliging

De Binnenvaartkrant 5 12 maart 2013 Nu of nooit voor BLN >> Vervolg van de voorpagina “We hebben met de VZ&G een aparte buitengewone ledenvergadering op 13 april.” Henry Wolthuis: “De contributie moet zo worden geregeld dat er geen machtsongelijkheid ontstaat. Grotere bedrijven kunnen vooral ook in natura bijdragen door hun knowhow te delen en menskracht ter beschikking te stellen.” Met de oprichting van BLN willen de varende ondernemers dus een signaal afgeven, want er wordt nadrukkelijk niet gesproken over een breuk met het CBRB. Ronald Versloot: “We blijven tot 31 december lid van het CBRB en betalen dus ook de contributie. Zo valt er nergens een financieel gat. Het CBRB behartigt onze belangen en daar blijven we ook op vertrouwen. We gaan niet het wiel opnieuw uitvinden, en we gaan zeker niet een nieuwe club oprichten naast de al bestaande clubs. Het betekent inderdaad een dubbel lidmaatschap voor sommigen van ons.” Dat is echter volgend jaar niet langer het geval. “Het CBRB moet per 1 januari opgaan in BLN”, stelt Henry Wolthuis resoluut. “En daarmee komt dus een einde aan het CBRB. Net als dat de KSV (Koninklijke Schuttevaer – red.) en de BBU opgaan in BLN. Het kan echt niet meer zo zijn dat er meerdere clubs zijn die namens de binnenvaart spreken. Als een buitenstaander ‘binnenvaart’ googelt, dan moet BLN bovenaan staan op je scherm en niet een hele reeks verschillende clubs waar hij uit moet kiezen.” In de praktijk zal het er in eerste instantie op neerkomen dat BLN wordt opgericht door de BBU als organisatie, waarschijnlijk de organisatie VZ&G en een groep zelfstandige ondernemers die tevens zijn verenigd bij de Ledengroep Varende Ondernemers van het CBRB. Hadden deze ondernemers niet beter lid kunnen worden van de BBU? Henry Wolthuis: “Daar is nooit sprake van geweest. Ook de leden van Kantoor Binnenvaart hebben voorgesorteerd voor BLN door de BBU op te richten. Wij gaan ervan uit dat de BBU ook weer verdwijnt als BLN eenmaal bestaat. Natuurlijk heeft dat allemaal tijd nodig. We weten ook dat de CBOB binnen de BBU een eigen secretariaat houdt. Dat kan best, maar naar buiten toe is er nog maar één stem, en dat is BLN vanaf 1 januari 2014.” Ronald Versloot: “We gaan BLN oprichten en rekenen op een aanzuigende werking.” Er is bij de varende ondernemers geen enkele twijfel over de relatie tussen de branchevereniging en de markt. “We hebben geen invloed op de markt”, zegt Henry Wolthuis. “We moeten ook niet suggereren dat met de oprichting van BLN de economie beter wordt.” Versloot: “We moeten met het product binnenvaart bezig zijn. Dat doen we nu natuurlijk ook al, maar nog te versnipperd.” Hij ziet ook wel dat juist die markbeïnvloeding een probleem is voor sommige partijen, omdat van veel schippers nu eenmaal ook klanten bij het CBRB worden vertegenwoordigd. “Je mag van de wet de markt niet beïnvloeden. En als je dat dus weglaat, dan houd je de echte belangenbehartiging over.” 21 maart wordt een belangrijke dag voor de toekomst van de belangenbehartiging in de binnenvaart. Dan komen de Varende Ondernemers bijeen om te beslissen. Het advies van de voorzitters van de ledengroepen van Varende Ondernemers is helder: het is nu of nooit. Genk haakt aan bij netwerk Rotterdam (foto Haven Genk) De containerterminal van Haven Genk heeft zich aangesloten bij InlandLinks. Hierdoor komt het totale aantal terminals op 32, waarvan 26 in Nederland. Genk is het eerste Vlaamse lid. De terminal in Genk is trimodaal en heeft een capaciteit van 80.000 TEU per jaar. De kadelengte bedraagt 2000 meter. Er is tweemaal per week een binnenvaartverbinding met Rotterdam. InlandLinks is het online platform voor containerterminals in het achterland met intermodale dienstverlening van en naar Rotterdam. Het is bedoeld om door de informatie bij te dragen aan meer intermodaal vervoer per binnenvaart en spoor. 90 procent van de Nederlandse achterlandterminals is inmiddels deelnemer. Momenteel wordt het concept geïntroduceerd in Duitsland en België. InlandLinks is een initiatief van het Havenbedrijf Rotterdam en is in samenwerking met de Vereniging van Inland Terminal Operators (VITO) ontwikkeld. Waarover twittert de binnenvaart? @Raderstoomboot Heerlijk gevoel om iets cadeau te geven aan enthousiaste mensen! #vrijkaarten #ZvF @Raderstoomboot @anielautar De verdeeldheid in de #binnenvaart is een groter probleem dan de economische #recessie. Er zijn goede oplossingen! @wolkap woensdag komt het bestuur VO CBRB bijeen met zeer betrokkenen VO leden om zich te beraden wij blijven denken in positieve oplossingen @mandemakertjes @wolkap ik vind het knap dat je nog steeds positief blijft Mijn gevoel bij de #CBRB is behoorlijk teleurstellend #BBU lid is een #optie @wolkap @mandemakertjes je maakt een vergissing VO willen BLN en niet bij de BBU anders hoef je BLN ook niet op te richten @mps_Zwaantje Schoon schip aan het maken. En dat is geen straf met dit weer. Het seizoen nadert al weer met rasse schreden. @JW_Vissers Dit zijn de Koplopers in duurzaam vervoer in de binnenvaart, Volvo Penta is trots op de Amulet en Duandra! @marco_leijten Dakluik open en navigeren op de sterren. Minster Henk Kamp bezoekt Rotterdamse haven Onder de indruk van “groen en groei” @RemcoPikaart Bestuur CBRB VO maakt een gedurfd, vooruitstrevend & doordacht statement. Nu nog steun vd achterban en een branchebreed #BLN. #binnenvaart “We mogen trots zijn op de grootste haven van Europa. Ons land heeft de beste haveninfrastructuur ter wereld. Ondanks de economisch moeilijke tijden groeit de activiteit in de haven”, aldus minister Henk Kamp na zijn bezoek aan de Rotterdamse haven op mandag 4 maart. “Bovendien wordt Rotterdam steeds groener dankzij vele duurzame initiatieven. Rotterdam laat zien dat groen en groei hand in hand kunnen gaan.” De minister van Economische Zaken begon met een vaartocht naar Maasvlakte 2. Daarna was Kamp te gast bij Huntsman, een van de grote chemiebedrijven in Rotterdam. Hij kreeg daar uitleg over een aantal groene investeringen, zoals een installatie die energiezuinige grondstoffen test. Ook nam hij een kijkje bij een proeffabriek waar Huntsman duurzame productiemethoden die ontwikkeld zijn in een laboratorium op grotere schaal kan testen. Voor het opzetten van deze fabriek heeft Huntsman via Vlnr Tino Vinkesteijn (CCO van Heerema Fabrication Group), Wim Matthijssen (COO van Heerema FabricationGroup) en minister Henk Kamp. (foto Heerema Fabrication Group) een zogeheten Green Deal nauw samengewerkt met de overheid en een subsidie van 1,5 miljoen euro gekregen. Maakindustrie Op de RDM Campus in de voormalige werf van de Rotterdamse Droogdok Maatschappij sprak de minister met vertegenwoordigers van onderwijsinstellingen en ondernemers die samenwerken om meer mensen te interesseren voor een technische opleiding. Tot slot ging Kamp naar de Heerema Fabrication Group (HFG) in Zwijndrecht. Daar bekeek hij de bouw van twee offshore-platforms. Netbeheerder TenneT is opdrachtgever en gaat met deze ‘stopcontacten op zee’ windparken in het Duitse deel van de Noordzee aansluiten aan het hoogspanningsnetwerk op land. Tino Vinkesteijn, Chief Commercial Officer van HFG, zei na de ontvangst: “Het is belangrijk dat wij de Nederlandse overheid laten zien dat Nederland als kennis- en innovatieland onlosmakelijk is verbonden met de maakindustrie. Het behoud van de maakindustrie is dus niet alleen belangrijk voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid, maar levert eveneens een belangrijke bijdrage aan Nederland Kennisland. Klanten zoals TenneT, die belangrijke ontwerpen bouwopdrachten voor de duurzame energie voorziening in offshore wind uitbesteden aan de Nederlandse industrie, zorgen er mede voor dat onze maakindustrie niet verdwijnt naar lage loonlanden en onze specifieke offshore kennis en expertise verder wordt ontwikkeld.” @Pietfixutmaris Goede zaak VO bestuur durft beslissing aan voor samen werking in BLN,nu achterban gewoon mee doen en doorgaan!! @KSVSchuttevaer Afdeling Rijnmond I.o. maakt bezwaar tegen afschaffen 1 en 3 dagen briefje havengeld in Drechtstedengebied! Blijf op de hoogte van het nieuws en volg De Binnenvaartkrant op Twitter: @BVK_binnenvaart.

Binnenvaartkrant