Views
3 years ago

2012-14

  • Text
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Meter
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Marine
  • Onze

De Binnenvaartkrant 40 3

De Binnenvaartkrant 40 3 juli 2012 Haal uw brandstofprijzen duurzaam van de kook… Met de LNG-technologie van VEKA vaart u schoner én voordeliger. Zeker in combinatie met de ‘VEKA Dual Fuel Engine Technology’ (VDFE). Daarbij wordt de boil-off van uw lading- of brandstoftanks direct gebruikt voor de voortstuwing van uw schip en kunt u tot 25% op uw brandstofkosten besparen! De uitstoot van stikstofoxiden (NOx), zwaveldioxide (SO2), koolstofdioxide (CO2) en fijnstof (PM10) wordt drastisch aan banden gelegd. Met onze techniek bent u voorbereid op de komende regelgeving omtrent emissiereductie waaraan in 2016 iedere schipper moet voldoen. Pioneer Knutsen, Reeds opgeleverd in 2008 en wordt gebruikt in Noorwegen 4000 m3 short sea lng tanker. In aanbouw. Oplevering eind 2013 De Pioneer Knutsen (tevens winnaar Clean Marine Award) is het varende bewijs dat VEKA al jaren voorop loopt in de ontwikkeling en toepassing van LNG- en VDFE-techniek. Innovaties die hun voordelen in de praktijk bewijzen en die uw schip klaarstomen voor de toekomst! Vraag onze experts wat VEKA voor u kan betekenen! 86 m. LNG binnenvaart bunkertanker. Laatste fase ontwikkeling. Zeer hoog ontwikkeld LNG binnenvaartschip. VEKA Group BV Shipping & Offshore Biesboschhaven Zuid 10-11 4251 NM Werkendam P +31(0) 183 50 52 30 F +31(0) 183 50 56 60 E info@veka-group.nl www.veka-group.nl Full LNG electric hybride binnenvaart containerschip. Ontwikkeld in samenspraak met Dhr. Carion Indicatieve emissies scheepvaart, typische mediumspeed motor na 2000 zonder nabehandeling. Emissies afhankelijk van brandstofkwaliteit en motortype. Brandstof SOx (g/kWh) NOx (g/kWh) PM (g/kWh) CO2 (g/kWh) Zware olie 3,5% S 13 9-12 1,5 580-630 Gasolie 0,5% S 2 8-11 0,25-0,5 580-630 Diesel

Binnenvaartkrant