Views
2 years ago

2012-14

  • Text
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Meter
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Marine
  • Onze

De Binnenvaartkrant 4 3

De Binnenvaartkrant 4 3 juli 2012 [ ] Familieberichten Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,80 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. D E B I N N E N VA A RT K R A N T Verdrietig, maar vervuld van vele mooie herinneringen en dankbaar voor de liefde en zorg waarmee zij ons altijd heeft omringd, nemen wij afscheid van mijn lieve vrouw, onze moeder en oma. Angelina van Ommen – Stelt * MAASBRACHT, 30 MAART 1959 V NIJMEGEN, 7 JUNI 2012 Mam, wij hebben samen veel mooie reizen gedaan. Maar de laatste reis moet je zelf doen. Jan Jan Antoinette en Leo Rosanna, Quinten William en Janneke Henry en Suzanne D Tessa J Nina Simonestraat 56, 6541 EB Nijmegen De afscheidsdienst van Angelina heeft reeds plaatsgevonden op woensdag 13 juni op het K.S.C.C. Schipperscentrum. B UYCK T TE KOOP RIANT APPARTEMENT AAN MAAS-WAALKANAAL Appartementencomplex ‘HEUMEN STAETE’ Basalt 30, 6581 HM Malden BIjzONdERHEdEN: · Gelegen op begane grond aan kopkant van appartementencomplex · Woonkamer van 70 vierkante meter aan kanaalkant · half-open keuken met inbouwapparatuur · twee slaapkamers · badkamer met vloerverwarming · douche · ligbad · 2 vaste wastafels en toilet · apart gastentoilet · Loggia aan kanaalkant · woning is voorzien van airco-installatie · rondom rolluiken · zonwering en horren · eigen parkeerplaats in ondergrondse garage · eigen fietsenkelder Leeg te aanvaarden in overleg. ECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728 Vraagprijs € 350.000,- k.k. Informatie: tel: 024 358 44 68 gsm: 06 10 82 66 18 WIR BIETEN DIESE PERSONAL AN Deksmann, Matrose, Steuermann, Kapitän mit Donau Patent. Kontakt: Firma KARES Tel: +421 911 099 033 kares.kares@centrum.sk GEZOCHT PER DIRECT: Kapt. lichte chemie in bez. van Rijnpatent tot Mannheim + ADN- C + radar. Loon & vrijetijdsregeling in overleg. Contact : +31 621 85 09 12 of peter.peeters1969@telenet.be MR M.A. VAN ROTTERDAM ‘t Vrije 6, 4301 JZ Zierikzee. Tel. 0111-450445 Fax. 0111-450446 Specialist vervoersrecht AFLOSSER NODIG OP ZAT/ZON? Bel: 06-31764884 Bewerbungen an: | Sollicitaties naar: www.fluvia.eu Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen Oil l Vegoil l Chemie Gründung in 2004 | | Opgericht in 2004 Mehr als 50 Binnentankschiffe | | Meer dan 50 binnenvaarttankers Schiffsführer gesucht | | Kapiteins gezocht Rheinpatent bis Mannheim / Basel | | Rijnpatent tot Mannheim / Basel ADNR Zertifikat | | ADNR certificaat Spricht Deutsch und Holländisch | | Spreekt Duits en Nederlands Grosse Fahrbeweis | | Groot vaarbewijs Wir bieten | | Wij bieden Schweizer Arbeitsvertrag | | Zwitsers arbeidscontract Permanente Weiterbildung | | Permanente scholing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1/1 | | Goede Arbeid-Vrijetijd-verdeling 1/1 Gutes Betriebsklima | | Goed bedrijfsklimaat Jesko Wehrt, Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87-89 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu tanker shipping | tank storage | tank containers | tanker chartering Want Jezus droeg mijn zondelast en tranen aan het kruis. Hij hield mij door genade vast en bracht mij veilig thuis. Bedroefd om zijn heengaan, maar dankbaar dat hem verder lijden bespaard is gebleven, geven wij u kennis van het overlijden van mijn man, vader, schoonvader, opa en overgrootvader. Papendrecht * 18-04-1938 Catharinus de Boer Rinus Dordrecht V 29-06-2012 Wij danken het personeel van hospice “De Sterrenlanden” voor de liefdevolle verzorging. · Coby de Boer – Maliepaard · Rien en Astrid · Carla en Jos · Kleinkinderen en achterkleinkind. “Rhein-Main-Donau GmbH” voor loods of aflosser. Tel. 0049-6134-63423 Tevens aflossers gevraagd voor flexibel werk. Voor een lange of korte periode. Email: rhein-main-donau@t-online.de CADA - BATTERIJEN + Cada Batterijen bvba Vosseschijnstraat - Haven 140 2030 Antwerpen - Belgium Tel. +32 (0)3 326 70 90 Fax. +32 (0)3 326 02 87 info@cada-batterijen.be C A D A B a t t e r i j e n www.cada-batterijen.be RBC Brandbeveiliging • Verkoop • Verhuur • Diensten • Opleidingen • Advies compleet in brandbeveiliging T +31 (0)10 288 02 28 b r a n d b e v e i l i g i n g

De Binnenvaartkrant 5 3 juli 2012 Veka zet grote stappen met LNG Waarover twittert de binnenvaart? @gem_Werkendam RT @frankpetter: Vandaag in gebruikname nieuwe hijskraan #DeKlerk #Werkendam ook een #Woercum ‘s bedrijf 22-06-2012 De shortsea LNG-tanker. De LNG-binnenvaartbunkertanker. @PNoordergraaf #Werkendam laat zien waarmee het verweven is, de scheepvaart. Nu indrukwekkende vlootshow te zien op de Merwede. http://pic.twitter.com/ zLbCbYjJ 23-06-2012 Veka-Group ontwikkelt drie nieuwe LNG-tankers. Twee daarvan zijn bestemd voor shortsea. De derde, een LNG-binnenvaartbunkertanker, is een wereldprimeur. De tanker vaart vrijwel volledig op de ‘boil off’ van de lading en is 100 procent emissievrij. De Veka-Group heeft ervaring met LNG. Met de Pioneer Knutsen bouwde Bijlsma Shipyard, onderdeel van de groep, in 2004 de eerste bi-fuel LNG-tanker ooit, vertelt directeur Arend Bijlsma. “Wij hebben speciaal voor dat project nieuwe technieken ontwikkeld voor de opslag van LNG en voor het gebruik van LNG voor de voortstuwing. De combinatie van die twee technieken maakte het mogelijk dat de tanker kan varen op de ‘boil off’, het gas dat vrijkomt bij het op temperatuur houden van de lading. Is er onvoldoende ‘boil off’ beschikbaar dan schakelt de motor over naar diesel. Vandaar de naam bi-fuel.” Om de in de Pioneer Knutsen toegepaste innovaties beloonde de Europese Commissie het ontwerp destijds met de Clean Marine Award. “LNG is aardgas dat vloeibaar is gemaakt door het te drogen, reinigen en koelen tot -164 °C”, legt Bijlsma uit. “Het LNG blijft vloeibaar in de speciale thermisch geïsoleerde opslagtanks. Tijdens het transport komt een heel klein deel van de lading vrij als gas. Totdat wij een manier vonden om dat gas naar de motor te leiden en zo als brandstof te gebruiken, werd het simpelweg afgefakkeld. Het gas toepassen als brandstof spaart zowel het milieu als kosten.” “Het gebruik van LNG in de kusten binnenvaart zal snel toenemen”, verwacht Bijlsma. “Op LNG varen levert ten opzichte van gasolie nu al een besparing op van rond de 25 procent. De prijs van gasolie zal volgens deskundigen binnen niet al te lange termijn richting de 1.000 euro per ton gaan terwijl de prijs voor LNG niet of nauwelijks zal stijgen. Het wordt dus finan cieel steeds aantrekkelijker om over te stappen op LNG.” “Daarbij komt dat in steeds meer gebieden de regels strenger worden. Op termijn worden wereldwijd de milieueisen steeds verder aangescherpt. De verwachting is dat je dan terug moet naar gasolie of een scrubber moet installeren voor het verwijderen van zwavel en hydraten uit de uitlaatgassen. Wil je echt schoon en kostenefficiënt varen, dan kom je uit op LNG.” Kleine tankschepen Naarmate meer schepen gebruikmaken van LNG zal meer behoefte ontstaan aan LNG-bunkerstations en aan tankers die deze stations bevoorraden. “Er zijn op dit moment nog geen kleine LNG-tankers die LNG vanuit grote terminals naar kleinere terminals of direct aan schepen kunnen leveren”, weet Bijlsma. “Op korte termijn zal behoefte ontstaan aan kleine tankschepen. Wij willen in die ontwikkeling graag voorop lopen en hebben daarom de LNG-shortseatanker en de LNG-Oil Combitanker ontwikkeld.” Beide schepen zijn uitgerust met een dual fuel-motor. “Ze varen voor 25 procent op de boil off en gebruiken verder de eigen LNG-lading”, legt Bijlsma uit. “Omdat nu is gekozen voor een motor die ook op diesel kan draaien, wordt gebruik gemaakt van 1 procent dieselinspuiting. De tankers zijn nagenoeg emissievrij. Kiest de klant voor een gasmotor, dan kunnen ze 100 procent emissievrij varen.” 100 procent-gasmotor Dat is nu al het geval met de LNGbinnenvaartbunkertanker. “De 100 procent-gasmotor verbrandt de boil off voor de volle 100 procent”, stelt Veka-projectmanager Robin Sijbrands. “Voordeel van deze motoren is dat ze wat betreft rendement hoger scoren dan de dual fuel-motoren. Daarom is het ook nauwelijks nodig om de LNGlading aan te spreken voor brandstof.” Het ontwerp van de tanker is ter goedkeuring voorgelegd aan de Centrale Commissie voor de Rijnvaart en de maritieme veiligheidscommissie van de UNECE (Economische Raad voor Europa van de Verenigde Naties). “De resultaten van de uitgevoerde risicoanalyses zijn bijzonder positief. Het casco ligt al klaar. Zodra de plannen Het LNG-containerschip Theodela wordt ontwikkeld in samenwerking met de heer Carion. goedgekeurd zijn, gaan wij direct aan het werk.” Naar verwachting komt de LNG-bunkertanker in het najaar van 2013 in de vaart. Rond dezelfde periode wordt ook een binnenvaartcontainerschip op ADVERTENTIE LNG opgeleverd. “Dit schip, uitgerust met 100 procent-gasmotoren, wordt ingezet op het traject Rotterdam-Duisburg”, vertelt Sijbrands. “Het wordt voorzien van twee LNGtanks met ieder een inhoud van 40 kubieke meter.” Batterijen Ook dit schip is volgens Veka een wereldprimeur. “Wij hebben een systeem ontwikkeld waardoor het schip in de haven het boordnet op batterijen kan laten lopen. Dan ontstaat een situatie dat er nul procent vervuiling is en dat is werkelijk uniek. Het schip kan op extra accusets volledig elektrisch ren.” In de praktijk blijkt dat de gasmotoren aanmerkelijk minder onderhoud vergen dan dieselmotoren. “Je kunt veel langer doorvaren voordat revisie nodig vais.” Sijbrands verwacht dat dit concept snel zal aanslaan in de markt. “Zeker voor langere trajecten is zo’n schip interessant. Wij houden er rekening mee dat dit, net als de LNG-binnenvaartbunkertanker, een nieuw succesproduct wordt voor Veka-Group.” Efficiënt en betrokken Voelt u zich thuis op het water, dan voelt u zich thuis bij ons H e e r e n v e e n T. 0 5 1 3 - 6 2 3 0 7 8 www.noordnederland.com @vekagroup #Openhavendag #werkendam ook Veka is van de partij! http://pic.twitter.com/ QvWYRTrF 23-06-2012 @Beatrixsluis De wachttijd voor de sluis van vreeswijk is richting Noord 5 en Zuid 5 schuttingen. 23-06-2012 @rjjversloot vandaag EICB meeting op het Vasteland gecombineerd met oefenkilometers 4daagse. Zwd. - Vasteland v.v. = 37 km. 25-06-2012 @Daan_ddb Aangenomen bij Pon Power! 3 jarige interne opleiding diesel specialist! 25-06-2012 @friesheinis Zo op weg naar @Fortpampus voor de ALV @Waterbouwers. Met gastspreker Hennie van der Most. #prachtigweervooreenvaartochtje 28-06-2012 @maritiemmuseum Vandaag is het Maritiem Museum om 14.30 u gesloten. We ontvangen 170 gasten voor het jubileumfeest van Anthony Veder. Leuk! 28-06-2012 @CBRBtweets EBIS management vraagt om concrete gevallen ten aanzien van extreme duur inspecties en het niet nakomen van afspraken door EBIS inspecteurs 28-06-2012 @rjzimmer Vandaag gezellige & geslaagde proefvaart gehad met mts. Incubator op de Donau. Heerlijk zomers weer! http://pic.twitter. com/DAZyTaA5 28-06-2012 Blijf op de hoogte van het nieuws en volg De Binnenvaartkrant op Twitter: @BVK_binnenvaart.

Binnenvaartkrant