Views
2 years ago

2012-09

  • Text
  • Marine
  • April
  • Shipping
  • Onze
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schip
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 4 24

De Binnenvaartkrant 4 24 april 2012 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,80 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) . Fax: 010-4140212 E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. Bekendmaking Verkeersmaatregel vaarweg 77 kanaal Almelo-De Haandrik Gedeputeerde Staten van Overijssel delen mee dat zij bij besluit d.d. 27 maart 2012, kenmerk 2012/0058229, voor vaarweg 77 kanaal Almelo-De Haandrik, de maximale toegestane vaarsnelheid hebben verhoogd van 8 km/uur naar 9 km/uur voor ongeladen schepen en voor door of mede door mechanische kracht voortbewogen kleine schepen (pleziervaartuigen). Dit ten behoeve van een vlottere doorstroming op de vaarweg en vanwege de uniformiteit van de vaarsnelheid binnen Overijssel en de corridor naar Drenthe. De maximaal toegestane vaarsnelheid voor geladen schepen blijft ongewijzigd. Het verkeersbesluit vaarweg 77 kanaal Almelo-De Haandrik is gepubliceerd in Provinciaal blad nr. 2012/0058229 en treedt in werking op 12 april 2012. TE KOOP: DUBBELWANDIGE SMEEROLIETANKER bouwjaar 1989 type N. Afm. 80 x 9 x 2.60 mtr., 1400 ton, 1100 m3. 16 Tanks met ladingverwarming, twee bunkermasten. Hoofdmotor: 1000 pk Caterpillar type 3508, boegschroef 350 pk. Betreft goed uitgerust schip. CONTAINERDUWBAK bouwjaar 1990, 2685 ton. Afm. 85 x 11.45 x 3.53 mtr., inhoud ruim 3500 m3. Alu. Friesche kap. luiken, boegschroef 350 pk. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 GSM: 06-53488479 Fax 0118-623109 E-mail: jj-geluk@solcon.nl Rivertours uit Vlaanderen / België zoekt ervaren schippersechtpaar voor passagiersvaart! Je houdt van het schippersleven en van contacten met publiek. De Vlaamse / Belgische waterlopen trekken je aan, weekendwerk schrikt je niet af, je bent een uitstekende en veilige schipper en beschikt over een aantal technische vaardigheden. Wij bieden: aangename werksfeer samen met een ploeg gidsen. Goede verdienste. Overnachting op het schip in de goed uitgeruste woning is een must. Voorlopig: tot oktober 2012, maar een langdurige samenwerking is het perspectief. Kandidaturen: Guido Moens GSM 00 32 (0)475 25 24 65 - moens@scaldisnet.be Jachtmakelaardij de Maas Maaskade Bevrachters BV biedt voor één van haar relaties te koop aan: Mts “IJsselmonde” 50 x 6,60 x 2,30 435 ton. Dubbelwandig, tanks gecoat. Met bevrachtingovereenkomst. 078-6820900 . Edwin@maaskade.nl Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln www.deymann-schiffsmakler.de Sie suchen ein Binnenschiff? • Sprechen Sie uns an, wir helfen Ihnen gern! • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de Halfrond 89, 3017 PP Bezoekadres: Rotterdam Yacht Centre City Marine (Binnenhaven) Tel. 010-404 87 17, Autotel.: 06-54 967880 TE KOOP: DIVERSE JONGE TANKSCHEPEN dubbelwandig voor aangepaste prijzen. NIEUW TANKSCHIP 86 MTR Voor jonge ondernemer, participatie mogelijk. Mogelijkheid van inzien Het Provinciaal blad kunt u tot 25 mei 2012 inzien op overijssel.nl. Mogelijkheid van bezwaar Belanghebbenden kunnen bij Gedeputeerde Staten bezwaar maken tegen het besluit vóór 25 mei 2012. Meer informatie hierover en over de mogelijkheden in verband met spoedeisendheid, is vermeld aan het slot van het besluit zelf. Via overijssel.nl kunt u desgewenst een digitaal bezwaarschrift invullen. Inlichtingen Voor nadere inlichtingen kunt u zich wenden tot de eenheid Wegen en Kanalen, team Ontwikkeling en Advies te Zwolle (telefoon 038 499 70 84). 2x Parker RIB 900 Baltic, b.j. 2007, 9.00 x 3.16x 0.80 m, 2x Volvo Penta 350 pk, 12 personen 119.500,- excl. BTW GEZOCHT: Teven zoeken wij oudere dubbelwandige tankschepen voor het buitenland. Ook enkelwandige tankers gezocht in goede staat, vlotte afwikkeling. TE HUUR: DIRECTIEVAARTUIG One Off Trawler, b.j. 1984, 13.10 x 4.75 x 1.80 m, Gardner 120 pk, compleet navigatie packet 139.500,- www.huizinga-snijder.nl Gezocht: Enthousiaste ondernemers voor rvs tankers en kleinere containerschepen. Schepen zijn te koop met werk maar ook te huur als Mer-Franchise (zie website). Te koop, bestaande schepen: -mts 1507 ton. 86 x 10,50 x 2,94 m bjr. 1998. 1197 pk Mitsubishi bjr. 2007. -tdb 2008 ton. 85 x 11,40 x 3,08 m bjr. 1993. Met boegschroef en woning. -mts 3595 ton. 135 x 11,45 x 3,50 m bjr. 2000. 2400 pk Wartsila. -mcs 913 ton. 63 x 7,03 x 3,01 m bjr. 2000. Goede netto verdiensten. -mvs 1150 ton. 75 x 8,24 x 2,61 m bjr. 1961. 644 pk CAT bjr. 2002. Stalen vloer. -mvs 2370 ton. 85 x 11,40 x 3,37 bjr. 1973. 1200 pk Mitsubishi bjr. 2001. -mvs 2794 ton. 109 x 10,50 x 3,48 m bjr. 1998. 1521 pk Caterpillar bjr. 2005. Bezoek onze stand 311 tijdens de Construction and Shipping Industry Beurs ! Leo de Waardt E-mail: lw@mercurius-group.nl Tel. 078-6259676 / Mob. 06-53185636 Robert-Jan Zimmerman E-mail: rj@mercurius-group.nl Tel. 078-6259674 / Mob. 06-21827676 Bezoek onze website: www.MERCURIUS-GROUP.nl Zwaankotter 1400, b.j. 2007, 14.00 x 4.16 x 1.20 m, Deutz 170 pk, generator, cv, thermopane, etc. 299.500,- - Inruil veelal bespreekbaar - Jan klingenweg 3, 5335 JK Alem, Tel. 0418663236 www.jachtmakelaardij-demaas.nl 24 UUR SERVICE • Batterijen en Tractiebatterijen • Alle elektrische- en elektronische herstellingen • Nieuwbouw en verbouwingen • Eigen inbouw van generatorsets • Airconditioning installaties, Orlaco camera’s Tel: +32 (0)3 326 70 90 Vosseschijnstraat Haven 140 B-2030 Antwerpen Fax: +32 (0)3 326 02 87 E-mail: info@vanstappen.eu www.vanstappen.eu OFFICIEEL DEALER RADIO HOLLAND VERDELER VAN MASTERVOLT - VICTRON - HATZ - JOHN DEERE L 14.99 BR 4.14 H 3.50-2.40 D 0.80 Ook geschikt voor langere reizen (Frankrijk-Belgie), zowel in de zomer als in de winter.4 personen. Telefoon: 06-51125174 DRUGS & ALCOHOL TESTEN VOOR DE SCHEEPVAART Erik Sinjorgo volgens wettelijke gestelde richtlijnen gespecialiseerd in (urine)testen op personeel (binnen- en /of grote vaart) flexibel inzetbaar gekwalificeerd- en gedegen inzet M +316 288 421 23 · E eriksinjorgo@telfort.nl 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728

De Binnenvaartkrant 5 24 april 2012 Jongeren zijn blij met ambitieuze haven Hans Smits weet wat er speelt in zíjn haven. Ook als het gaat om de jongeren die er werken. Dat bewees de president-directeur van Havenbedrijf Rotterdam tijdens het 30e Havencongres Rotterdam. Hij won namelijk de Jongerenquiz. Een quiz over (niet voor) jongeren. Heel de zaal deed mee met ‘petje op-petje af’: wie een fout antwoord koos, moest gaan zitten. Smits stond na de laatste vraag nog steeds, samen met nog tien anderen. Bij de beslissende schattingsvraag (hoeveel leden hebben de jongerennetwerken in de haven gezamenlijk) zat de havenbaas het dichtst bij het juiste antwoord: 515. Het leverde hem een kunstfoto van PortPictures op. Gelegenheidsquizmaster Perry Pieëte van LINK Maritiem met winnaar Hans Smits. Rechts het fotokunstwerk dat de HbR-topman won (en later weggaf aan een goed doel). Onbewuste keuze Die drie verenigingen zijn Jong Havenvereniging, LINK Maritiem en Jong-VRC. Zij hadden een aandeel in het programma en vertegenwoordigers werden door dagvoorzitter René Buck geïnterviewd. Vervolgens speelde Perry Pieëte van LINK Maritiem quizmaster tijdens de Jongerenquiz en presenteerden Desiree Tetteroo (Jong VRC) en Gerrit Peekstok (Jong Havenvereniging) uitkomsten van een enquête over en onder jongeren die in de Rotterdamse haven werkzaam zijn. Daaruit bleek onder meer dat de verschillen tussen jong en oud eigenlijk helemaal niet zo groot zijn. Bij alle leeftijdsgroepen vindt een meerderheid de Rotterdamse haven ambitieus en vooruitstrevend. Een verschuiving die wel merkbaar is, is dat familie en studie door de jaren heen een steeds grotere rol in het keuzeproces zijn gaan spelen. “De overweging om in de haven te gaan werken omdat daar kansen op een baan zijn, wordt juist minder”, aldus Peekstok. Jongeren blijken over het algemeen vaak onbewust voor een baan in de haven te kiezen. Wie wél bewust voor de haven kiest, blijft er vaak (zijn of haar) leven lang werken. Vandaar dat de jongerennetwerkclubs adviseren meer aan de bewustwording te doen onder jongeren dat de haven uitstekende carrièrekansen biedt. Waarover twittert de binnenvaart? @RichDries1967 Vandaag de adventure om gedoopt in mts Lotus. 12-04-2012 @Tieschellekens Vrijdag op locatie-onderzoek in #HavenRotterdam vanwege concerten ivm #wereldhavendagen want thema is Er zit muziek in de haven’ 12-04-2012 @ArieKraaijeveld Groep/sectie Tankvaart CBRB bezocht. Sterke sectie. verbreden met OPTO doen als de bedrijven dat willen. Stoppen met verdelen. Samen sterk 13-04-2012 @BVBinnenvaart Artikel n.a.v presentatie en werkbezoek: ‘Groeikansen binnenvaart vragen in Zeeland om ‘smeerolie’ http://bit.ly/IfFQp7” 13-04-2012 CBRB en Koninklijke Schuttevaer kijken verschillend naar transitie Drie weken na het publiceren van het advies aan het Transitiecomité door de Werkgroep De Korte op vrijdag 23 maart wilde de voorzitter van het comité de reactie hebben van de drie betrokken clusters, Binnenvaart Branche Unie (BBU), CBRB en Koninklijke Schuttevaer (KS). Vorige week kwamen KS en CBRB met hun reacties. De BBU reageerde gisteravond (maandag 23 april) na het ter perse gaan van deze krant. CBRB en KS zijn beide positief en willen toe naar het ondertekenen van een convenant om de nieuwe organisatie op te tuigen. Maar beide hebben wel een eigen invulling van dat convenant. Het bestuur van het CBRB gaat ervan uit dat de kern van het rapport van de Werkgroep De Korte als basis zal dienen voor een convenant dat het CBRB-bestuur beschouwt als “een integratieovereenkomst voor de drie clusters”. KS spreekt van een “convenant waar partijen de bereidheid uitspreken tot constructieve samenwerking in een binnenvaartassociatie, gebaseerd op onderling respect en vertrouwen”. Voor het CBRB zijn de kernelementen één geïntegreerde vereniging (Binnenvaart Logistiek Nederland), één geïntegreerd bureau, behoud van breedte en kwaliteit belangenbehartiging, geen invloed op de marktwerking, een uitgebalanceerd stemrecht en een geharmoniseerd contributiesysteem. Voor het CBRB is het convenant of de integratieovereenkomst niet vrijblijvend. Achteraf besluiten om niet mee te doen is uitgesloten na de ondertekening. Daarom wordt voorgesteld al direct na de ondertekening een bestuur van BLN i.o. te benoemen, dat zich bezig zal houden met het uitvoeren van de overeengekomen punten en dat daarbij ook al professioneel zal worden ondersteund. Of KS erin meegaat om het convenant een integratieovereenkomst te noemen, valt te betwijfelen, in elk geval niet onmiddellijk voor KS zelf: “De doelstelling, structuur, contributie en ledenopbouw van Koninklijke Schuttevaer wijken af van die van CBRB en BBU. Maar Schuttevaer is in feite al een organisatie die op basis van een mandaat werkzaam is namens de gehele binnenvaart. Schuttevaer kan daardoor per direct moeiteloos komen tot afstemming en coördinatie binnen een nieuwe organisatie. In onze ogen dient Schuttevaer, c.q. de leden, de structuur en het bureau daarom stevig verankerd te worden in een nieuwe structuur. Wij zijn voorts bereid om samen met de andere organisaties tot een contributiearrangement te komen, waarmee men in één keer lid wordt van de gehele branche- [or ga nisatie].” Over de contributie stelt het CBRB dat de regeling als eerlijk moet worden ervaren. De harmonisatie van contributieregelingen van de verschillende organisaties is een voorwaarde voor het Centraal Bureau. ADVERTENTIE Op termijn Hoewel niet onmiddellijk geïntegreerd, wil KS wel op korte termijn deelnemen in de ‘binnenvaartassociatie’. Echter: “Nadat deze nieuwe organisatie voldoende tijd de gelegenheid heeft gekregen zich te ontplooien en gebleken is dat voldaan wordt aan de gestelde hoofddoelstelling (een sterkere binnenvaart), kan Schuttevaer besluiten tot verdere integratie. De leden van Schuttevaer hebben hierin, zoals altijd, het laatste woord. Wij hechten eraan zaken in de juiste volgorde te plaatsen door eerst de nieuwe structuur te ontwerpen, daarna het fundament en het huis te bouwen en vervolgens erin te gaan wonen. Alle partijen, inclusief het personeel, dienen op voorhand te weten waar men aan toe is. Het advies van de werkgroep biedt een goed uitgangspunt en voldoende stof voor discussie binnen en tussen de organisaties. Wij zullen onze leden op 8 juni voorstellen gezamenlijk met de economische organisaties deze weg op te gaan.” In de brief aan Arie Kraaijeveld waarschuwt het CBRB dat de onduidelijke situatie in het Transitieproces heeft geleid tot onzekerheid onder het personeel. Als voorwaarde voor het convenant wordt daarom gesteld dat alle werknemers van alle drie betrokken organisaties duidelijkheid krijgen over hun toekomst. Het CBRB staat achter het in elkaar schuiven van de uitvoeringsorganisaties, omdat dat efficiënter zou werken. Ook zouden de nu nog aparte rechtspersonen als BTB, BVB, OCB en SPB/EICB volgens het CBRB moeten worden geïntegreerd in het BLN-office. KS ziet dat anders. Die stafbureaus kunnen volgens KS operationeel meer met elkaar worden verbonden en eenduidiger aangestuurd, maar de zelfstandigheid en de mogelijkheid tot het verkrijgen van eigen fondsen door deze bureaus, moet kunnen worden behouden volgens KS. “In een enkel geval kan het zelfs de voorkeur verdienen deze bureaus op grotere afstand te zetten en meer zelfstandigheid te verlenen.” Beide organisaties zijn bij de reactie aan Kraaijeveld niet over één nacht ijs gegaan. Het CBRB heeft hiervoor speciale vergaderingen met de besturen van de verschillende ledengroepen belegd en het Hoofdbestuur van de KS heeft de kaderleden geconsulteerd. Neem alleen genoegen met het beste: sta op Speedheat! • onze ervaring • ons systeem • onze organisatie meer dan 550 binnenvaartschepen 100% veilig,zelf regulerend,iso gecertificeerd 22 jaar beproefde kwaliteit, landelijk werkend netwerk Meer weten? Bel + 31 (0)117 40 15 00 of +31 (0)6 202 507 29 of kijk op internet: www.speedheat.nl @amigosje Ja hoor hij is in zicht de #vlaggenmast #duisburg #effewisselen #naarhuus 13-04-2012 @atsmajoop In Sneek voor opening nieuwe productiehal van Lankhorst. Bedrijf doet wereldwijd aan kunststof recycling. Koploper in #duurzaamheid. 16-04-2012 @wimdebie Mag alsjeblieft de Titanic tot 2112 rustig blijven liggen waar’ie ligt? 16-04-2012 @hanrooz Nu bespreking bij Wijgula over scholing en mogelijkheden van e-Learning en Gaming #binnenvaart 17-04-2012 @HavenRotterdam #Hebo en #Smit Waalhaven bergen 6 containers bij #Willemsbrug Rotterdam. In de loop van vandaag klaar. Geen stremming binnenvaart. 18-04-2012 @wolkap We hebben weer 500 auto’s gelost gauw weer naar koln voor nog eens 500 die we zondag lossen #theblueroad #ford #koln #vlissingen 19-04-2012 Blijf op de hoogte van het nieuws en volg De Binnenvaartkrant op Twitter: @BVK_binnenvaart.

Binnenvaartkrant