Views
2 years ago

2011-24

  • Text
  • Schip
  • Jaar
  • November
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Twee
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Onze
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 42

De Binnenvaartkrant 42 22 november 2011 010 448 75 94 SLIEDRECHT TRACTIE BATTERIJ 24 VOLT V.A. 1.250,- excl 4 JAAR GARANTIE ALLE TYPE LEVERBAAR Startaccu 12V v.a. 79,- excl Semi-tractie 12V v.a. 84,- excl 2 JAAR GARANTIE BEZORGING DOOR GEHEEL NEDERLAND EN ANTWERPEN Bel voor de laagste prijzen: 0184-425310 www.scheepsaccus.nl REPARATIE BEDRIJF Markerink B.V. ß 7X24 UUR SERVICE DOOR GEHEEL EUROPA ß NIEUWE, GEBRUIKTE EN GEREVISEERDE MOTOREN EN KEERKOPPELINGEN ß REVISEREN VAN SCHEEPSMOTOREN EN KEERKOPPELINGEN ß SERVICE AAN ELEKTRISCHE EN HYDRAULISCHE INSTALLATIES ß MAGAZIJN MET DIVERSE NIEUWE, GEBRUIKTE EN GEREVISEERDE ONDERDELEN ß HERMOTORISERINGEN ß AFBOUW VAN NIEUWBOUWCASCO’S Bijlandseweg 30 6916 BJ Tolkamer TEL: (0031)316-541041 www.markerink.nl info@markerink.nl SVZ Wien - Wittig GmbH Tel.: 0043(0)1 7295980 PIRANACONCEPTS.COM Service heeft een nummer: Tel.: 0049 (0)2 03/93 27 30 Fax: 0049 (0)2 03/93 27 3-66 WITTIG GmbH Voor al uw sloopwerkzaamheden SCHEEPSSLOPERIJ NEDERLAND B.V. Havenweg 1. Postbus 5234 3295 ZJ ‘s-Gravendeel Telefoon: 078-6736055 Autotel. 06-53199616 internet: http://www.wi-du.de E-Mail: info@wi-du.de Stokerijstraat 35 2110 Wijnegem T +32 (0)3 353 26 89 F +32 (0)3 353 35 90 UW TOTAALLEVERANCIER VOOR DE BINNENVAART! VESTIGINGEN IN WIJNEGEM (B) EN WERKENDAM (NL) AANPASSING EN REVISIE VAN ALLE TYPES LUIKEN ALLE SOORTEN SCHEEPSLUIKEN (FRK, SCHUIFLUIKEN, …) LUIKENWAGENS (HYDRAULISCH EN MANUEEL) RADARMASTEN EN STUURHUTTRAPPEN SNELLE EN VAKKUNDIGE HERSTELLING WWW.BLOMMAERTALU.BE INFO@BLOMMAERTALU.BE - overdekte nieuwbouw - reparatie- en afbouwkades - 2 schroevendokken • Boegschroeven • Intrekbare roerpropellers • Ballast pompen • Persluchtsystemen • Stikstof generatoren + 31 71 517 26 31, info@verhaar.com, www.verhaar.com Gespecialiseerd in de bouw van luxe rivier cruiseschepen en veerponten Havenstraat 7 NL-3372 BD Hardinxveld-Giessendam Postbus 528 NL-3370 BA Hardinxveld-Giessendam T : + 31 184 676140 F : + 31 184 676160 E : info@breejen-shipyard.nl W: www.breejen-shipyard.nl - machinale bewerking

De Binnenvaartkrant 43 22 november 2011 Wärtsilä plaatst Kampen in centrum van de wereld DOOR JOHAN DE WITTE Aan de Genuakade in Kampen vond op maandag 7 november de inauguratie plaats van het Wärtsilä wereldwijd opererend distributiecentrum. Ten overstaan van een groot internationaal gezelschap openden Wärtsilä’s ceo Björn Rosengren, burgemeester Bort Koelewijn van Kampen en Carsten Eisenkrämer van WGLS de 37000 m 2 werkvloer van dit verregaand geautomatiseerde en 70 miljoen kostende distributiecentrum officieel. Met de havens van Rotterdam, Antwerpen en Hamburg ‘om de hoek’, water-, spoor en autowegen, vliegveld Lelystad en Schiphol binnen bereik lag de focus van Wärtsilä op Kampen. Het centrale distributiecentrum (CDC) vormt het hart van Wärtsilä Global Logistic Services waarin acht onderdelenmagazijnen zijn geïntegreerd. Het CDC Kampen vormt nu één wereldwijd opererende supply chain die het gehele traject van order- en materiaalstromen beslaat, van orderbevestiging tot levering op locatie. Dankzij het nieuwe distributiecentrum worden de transportafstanden verkort, vinden er minder transportbewegingen van reserveonderdelen plaats. Het nieuwe distributiecentrum levert reserveonderdelen aan klanten én de 160 servicepunten waar Wärtsilä wereldwijd over beschikt. Het bedrijf telt 18.000 medewerkers. Door ingebruikname van één logistiek centrum voor de hele wereld en opzet van een uiterst efficiënte logistieke stroom kan Wärtsilä zijn klanten en leveranciers in services en reparaties optimaal van dienst zijn met: Ship Power, Power Plants en Services. Wärtsilä Services levert wereldwijd diensten aan zowel de scheepvaart als de energiesector. De uitgebreide serviceportefeuille van het bedrijf omvat naast levering van reserveonderdelen en services op locatie ook onderhoud van machines, voortstuwingssystemen, elektrische systemen, automatiseringssystemen en ketels. Services houdt zich ook bezig met milieuservices, oplossingen, upgrading en ombouw, langetermijncontracten voor machine- en voortstuwingssystemen alsook trainingen. Wärtsilä Services beschikt over zo’n zeventig eigen werkplaatsen en heeft meer dan 11.000 serviceprofessionals in dienst. De bedrijfsonderdelen van Wärtsilä, Ship Power, Power Plants en Services, zijn alle drie in Nederland vertegenwoordigd evenals Research & Development. Wärtsilä heeft meer dan duizend werknemers in dienst op de locaties Drunen, Schiedam, Harlingen, Kruiningen, Kampen, Waalwijk en Zwolle. Wärtsilä is een wereldleider op het gebied van aandrijvingssystemen voor de scheepvaart- en energiesector. Met name houdt Wärtsilä de gang erin van de ultra large container carriers (ULCC) met een 114.800 BHP Wärtsilä Sulzer RT-flex96-C. Finse ijsbrekers danken eveneens hun gespierde reputatie aan deze producent uit Finland. Wärtsilä wil met de in 2010 gecertificeerde W6L20 CCR2 motor zijn positie in de binnenvaart verder versterken. Met het oog hierop sloot Wärtsilä onlangs een overeenkomst met Koedood Diesel Service voor een strategische samenwerking. Hiermee koppelt Wärtsilä zijn voorsprong in dual fuel (LNG) medium speed-motoren aan de gerenommeerde verkoop- en serviceorganisatie van Koedood Diesel Service. “Koedood Diesel Service is al jaren zeer succesvol als Mitsubishi-dealer in de binnenvaart. Hun portfolio sluit goed aan bij dat van ons. Koedood Diesel Service biedt ons een platform om onze producten en diensten in de binnenvaart weg te zetten”, aldus Bram Kruyt, Director Inland Water Ways van Wärtsilä. Blik in de toekomst Björn Rosengren opende voorafgaand aan de inauguratie een seminar, waarbij diverse sprekers uit binnen- en buitenland hun visie deelden op de toekomst van de maritieme sector. Andrea Hernandez, Director Business Intelligence van Wärtsilä ShipPower, en Leonardo Sonzio, Director Environmental Services, gaven een interessante Wärtsilä-kijk op de toekomst waarin trends in de markt, technische innovaties en zeer geavanceerde schepen van bijzonder materiaal en voortstuwing voorbij kwamen. Onder leiding van Fred Beers VP Noord Europa Wärtsilä Service en Todd Benjamin – bekend journalist van CNN – was er een paneldiscussie over de wijze waarop business efficiënt gevoerd kan blijven worden in deze dynamische industrie. Het panel bestond uit Bo Cerup- Simonsen (Vice President, Head of Vlnr: Carsten Eisenkrämer (WGLS), burgemeester Bort Koelewijn en Wärtsilä’s ceo Björn Rosengren. (foto Johan de Witte) Maersk Maritime Technology in AP Moller Maersk), Egbert Vuursteen (ceo Wagenborggroup), Bas Buchner (President van het Nederlandse MARIN),Jaakko Eskola (Group Vice President Wärtsilä Ship Power) en Christoph Vitzthum (Group Vice President Wärtsilä Services). Global scenario’s of shipping Todd Benjamin was de ‘motor’ voor een levendige discussie met onderwerpen zoals: Wat is de impact van de economische recessie op de shipping industry? De crisis geeft vertraging en kost shipowners hoofdpijn. Niettemin is de trein van ‘change the fuel and way of energy’ in beweging. Instappen, hoe, wanneer, waar is het signaal van herstel. Bij olie blijven is geen optie. Vooruit, naar LNG! Desalniettemin is de industrie niet klaar voor deze grote verandering. De crisis vraagt veel meer tijd om LNG in te voeren. De trein van ‘change the fuel and way of energy’ is in beweging. Meedoen, hoe, wanneer. Gas zal voor 51 procent in samenhang met dual fuel en andere technologieën de brandstofenergie overnemen c.q. het olietransport overzee sterk reduceren. Energy is de key-factor! Investeren in zee- of binnenvaart? Ten aanzien van de huidige overcapaciteit komt er eerst in 2014 weer beweging in de business. Wereldwijd riviertransport zal een van de belangrijkste economische ontwikkelingen in de vervoersketen zijn. Het speelveld voor ontwikkeling blijft niet in Europa. Delen met de nieuwe economieën is noodzakelijk omdat in de global economische arena niemand is in staat het alleen te doen, niet bang zijn van kopiëring, maar samenwerken! Er is een overmaat aan kennis, evenals milieuvervuiling. Essentieel hierbij is om de menselijke activiteit te bundelen voor een schone economisch stabiele wereld. Ofschoon het Wärtsilä-forum geen kristallen bol heeft, waren de conclusies - hier slechts verkort weergegeven – meer dan interessant. Hele containersector bijeen op Intermodal (archieffoto MG Redacties) Van 29 november tot en met 1 december wordt in Hamburg Intermodal Europe 2011 gehouden. Deze belangrijke beurs voor containerlijndiensten, handelaren, expediteurs en logistiek dienstverleners bestaat 35 jaar. Met 120 exposanten is deze beurs op de eerste plaats een netwerkbeurs voor iedereen die (wereldwijd) actief is in de containerlogistiek. Vorig jaar telde de Intermodal circa 3.500 bezoekers. Het was daarmee de grootste intermodale beurs op het Europese continent. Dat is ook te zien aan het uitgebreide congresprogramma: er zijn keer vijftig conferenties, seminars en workshops tijdens de beurs. Die zijn vrij toegankelijk. Beursmanager Sophie Ahmed van de Zwitserse organisator Informa Exhibitions zegt: “Intermodal Europe is één van de sterkste evenementen voor logistiek in het jaar en essentieel voor iedereen die betrokken is bij het vervoer van containers. Niet alleen vanwege de laatste innovaties en technologie, de conferentie biedt tevens een complete serie van seminars en mini-conferenties, geleid door sleutelfiguren in de containerlogistiek. Hun bijdragen geven inzicht in wat mogelijk de ontwikkelingen zijn de komende jaren in de logistiek.” Ook achterlandverbindingen komen aan de orde. Zo gaat Maersktopman Toren Soft tijdens een exclusief interview op Intermodal Europe in op de deze zomer gelanceerde plannen voor nieuwe Vanuit heel Europa komen specialisten uit de containerlogistiek bijeen op de driedaagse beurs in Hamburg. (foto Intermodal Europe) vaar- en tijdschema’s (met dagelijkse diensten). De vice-president Operations zal daarbij ook inzoomen op de consequenties daarvan voor onder andere de binnenvaart. Intermodal Europe wordt gehouden in Hamburg Messe und Congress. Ga voor meer informatie en gratis registratie naar www.intermodal-events.com. ADVERTENTIE

De Binnenvaartkrant