Views
2 years ago

2011-10

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Weer
  • Twee

De Binnenvaartkrant 8

De Binnenvaartkrant 8 10 mei 2011 Schiffsvermittlung „Seestern” FAHRGASTSCHIFF/ NEUBAU 37 x 7,60 x 1,30 m, 200 Pers. großer Salon, Freideck, Rheinattest Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl TE KOOP: Nooitgedacht bwj. 1957, afm.57 x 7.55 x 2.23 / 2.33 565 ton, motor Bouduim 465 pk, bwj. 2000 Boegschroef 200 pk Daf, woning gerenoveerd 2006, beunvloer gedeeltelijk vernieuwd nieuw vlak 1998, electra gedeeltelijk vernieuwd Eventueel vast werk INTERNATIONALE BEVRACHTINGEN TEL. +31 (0)10 266 78 90 bevrachtingen@hvcba.nl GEZOCHT VOOR KVB GENIUS gemotiveerd echtpaar op procenten basis. Koppelverband vaart NL, BE en West Duitse kanalen, in vaste huur, A1 vaart. Ook overname is bespreekbaar , fin. hulp mogelijk. Tel. 06-53653833 of 0049-1718790801 VOOR MS-LEYLA zijn wij op zoek naar stuurmannen en matrozen met ervaring in de Binnenvaart, in het bezit van een dienstboekje, het vaarsysteem: 4 wk.op/ 4 wk.af , het salaris vlgs. CAO- Binnenvaart. Tel. 06-22424148 Tel: 010-4601900 vlietlanden.nl funda.nl TE KOOP RIANT APPARTEMENT AAN MAAS-WAALKANAAL Appartementencomplex ‘HEUMEN STAETE’ Basalt 30, 6581 HM Malden BIJZONDERHEDEN: · Gelegen op begane grond aan kopkant van appartementencomplex · Woonkamer van 70 vierkante meter aan kanaalkant · half-open keuken met inbouwapparatuur · twee slaapkamers · badkamer met vloerverwarming · douche · ligbad · 2 vaste wastafels en toilet · apart gastentoilet · Loggia aan kanaalkant · woning is voorzien van airco-installatie · rondom rolluiken · zonwering en horren · eigen parkeerplaats in ondergrondse garage · eigen fietsenkelder Leeg te aanvaarden begin juli 2011 Vraagprijs € 399.000,-k.k Informatie: tel: 024 358 44 68 gsm: 06 10 82 66 18 TE KOOP WASSENAER VAN OBDAMSTRAAT 2 -Maassluis- Een ruime woning, met grote garage( 6 x 5 mtr). Gelegen aan de rand van een een rustige woonwijk zonder doorgaand verkeer, nabij het historische stadscentrum, NS station en diverse uitvalswegen. Aan de voorzijde gelegen aan een kleine singel. Volledig gemoderniseerd en vv hardhouten kozijnen en dubbelglas. Nieuwe CV installatie (2008). Woonoppervlak ruim 135 m². Oplevering in overleg. Vraagprijs € 295.000,-- k.k. Jogotankers/ Lutana Watertransport werft aan, voor onmiddellijke indiensttreding: 1. Voor binnenvaarttanker MTS Bianca: - KAPITEIN: Rijnpatent,GVB en ADNR - STUURMAN: Rijnpatent en/of GVB, ADNR - MATROOS: Dienstboekje 2. Voor BIBU Time: - KAPITEIN: Zeevaartbevoegdheid Master (

De Binnenvaartkrant 9 10 mei 2011 Dansing Chokolat wint van Musketiers Het voetbaltoernooi van FC De Musketiers op 1 mei was een succes. Het weer was schitterend en alle deelnemers waren in opperbeste stemming. De Musketiers kunnen terugkijken op een geslaagde dag. Normaal gezien vindt het toernooi van de Musketiers op Pinksteren plaats maar dit jaar hadden de Scheepsboys deze datum al gereserveerd voor hun jaarlijkse voetbaltoernooi. De Musketiers weken daarom uit naar 1 mei. “Achteraf gezien was het voor veel mensen een gewone zondag, want ze moesten op maandag weer werken”, aldus secretaris Albert Westerlinck. “Ook moesten er op zondagavond veel kinderen naar school worden gebracht. Een aantal bezoekers ging dan ook vroeger weg dan gewoonlijk. We denken dat we op Pinksteren meer volk hadden gehad, maar we willen zeker niet klagen. We zijn blij dat we het toernooi georganiseerd hebben en dat de deelnemers enthousiast reageerden. Het weer was schitterend en over het eten en drinken mochten we ook deze keer niet mopperen. Er zijn dit jaar ook De Musketiers kunnen ieder jaar rekenen op heel wat helpende handen om het voetbaltoernooi te organiseren. (Foto De Musketiers/Dirk Jansen) diverse sponsors een pintje komen drinken. Na het toernooi is er in de tent nog tot half twee ’s nachts gedanst, wat een acceptabel uur is. Op maandagochtend stond er zo’n 15 man paraat om te komen opruimen. Het was kortom een zeer geslaagde dag!” Op sportief vlak namen de Musketiers het op tegen de Jokers, de Scheepsboys en Dansing Chokolat. Deze laatste heeft het toernooi gewonnen. “Een verdiende winnaar”, zegt Westerlinck. “De mannen van Dansing Chokolat waren technisch de beste. Wijzelf zijn op de tweede plaats geëindigd, wat dik in orde is. De vorige keer waren we vierde van de zes.” Bezige dames De Musketiers kunnen ieder jaar weer rekenen op heel wat helpende handen om het toernooi in goede banen te leiden. Westerlinck: “We willen met name al onze dames in het zonnetje zetten die ook dit jaar weer keihard gewerkt hebben om er een feest van te maken. Ze waren niet alleen op de dag zelf druk bezig maar ook tijdens de voorbereidingen en het opruimen. En natuurlijk bedanken we ook al onze sponsors.” Met de opbrengst van het toernooi financieren de Musketiers het hele onderhoud van hun ploeg. “We gebruiken een deel van het geld om het veld in Merksem af te huren waar wij onze matches spelen en om wekelijks onze was te laten doen. Daarnaast is er meestal nog wat over voor een gezamenlijk etentje en voor onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Kortom, het hele sociale aspect van de ploeg wordt hiermee betaald.” Binnenkort gaan De Musketiers alweer van start met de voorbereidingen van hun volgend toernooi. Ze zouden het liefst zien dat dit toch weer plaatsvindt in het Pinksterweekend. Westerlinck: “Misschien moeten we wel toewerken naar één groot Pinkstertoernooi per jaar, dat dan afwisselend door de Scheepsboys, de Musketiers en de Jokers zou worden georganiseerd. Die beslissing nemen we uiteraard niet alleen. We gaan er met de Scheepsboys en de Jokers over praten.” Minder containers in Zeebrugge De goederenoverslag in de haven van Zeebrugge is in het eerste kwartaal met 1,7% gegroeid. Er werd ruim 12 miljoen ton overgeslagen. Stijgers waren de roro-trafiek, de overslag van nieuwe wagens, vloeibare bulk en vaste bulk. De containeroverslag kende een terugval van 2,9%. Oorzaak is een vermindering van het ladingaanbod naar China. Ook het stukgoed liet een daling zien. Het passagiersverkeer daalde met 12,2% tot 73.030 passagiers. Als oorzaak noemt het havenbestuur het verdwijnen van de passagiersverbinding met Schotland. Vlaming praat mee over mobiliteit Vlaamse burgers kunnen tot eind mei meepraten over een nieuw plan voor de fileproblematiek. De overheid wil de basis leggen voor een duurzaam mobiliteitsbeleid, waarin sociale, economische en ecologische bekommernissen in balans zijn. In Antwerpen lichtte Marleen Govaerts van het departement mobiliteit en openbare werken het plan toe: “Het vormt een kader voor het beleid van de Vlaamse regering en de lokale overheden, ook voor overleg met de federale overheid. Willen we een werkbaar transportsysteem, dan moeten al die mechanieken op elkaar afgestemd geraken.” De laatste tien jaar is het aantal voertuigkilometers in Vlaanderen, met name op de snelwegen, met 10 procent gegroeid. Vooral in het goederentransport is het wegvervoer zeer dominant. Hoewel ook op de vaarwegen het aantal tonkilometers toenam blijft het wegvervoer qua volume veruit de grootste. Tachtig procent van de totaal vervoerde tonnage gaat via de weg. Het meest verzadigd zijn de snelwegen rond de grote steden. Uit verschillende scenario’s blijkt dat vrachtwagens het beeld op de wegen zullen blijven bepalen. Zelfs in de scenario’s die gebaseerd zijn op een relatief kleine economische groei nemen de files verder toe. De verwachting is dat het aandeel van de binnenvaart tegen 2040 zal stijgen van 10% naar 20%. Het wegvervoer zal in 2040 een aandeel van 70% hebben. Een zaligmakende oplossing is er niet, gaf Govaerts aan. “Het versterkt inzetten van spoor en binnenvaart kan voor lange afstand transporten een oplossing bieden. Filevorming zal een probleem blijven. Bepaalde lidstaten laten zelfs de fileproblematiek los en werken Marleen Govaerts lichtte in Antwerpen de mobiliteitsplannen van de Vlaamse overheid toe. (Foto Sarah De Preter) op korte termijn aan de betrouwbaarheid van het wegvervoer We willen zeker niet de verwachting creëren dat het Mobiliteitsplan garant staat voor een filevrij Vlaanderen in 2040.” Het Mobiliteitsplan wordt opgemaakt door een gewestelijke planningscommissie en moet eind 2012 door de Vlaamse regering goedgekeurd zijn. Burgers kunnen via www.mobiliteitsplanvlaanderen. be hun stem laten horen. Daarnaast worden verschillende bij het vervoer betrokken partijen, waaronder de havenbesturen, geïnterviewd. De resultaten worden door de Vrije Universiteit Brussel verwerkt en overgemaakt aan de planningscommissie, de Vlaamse regering en de Mobiliteitsraad Vlaanderen. Volgend jaar vindt een openbaar onderzoek plaats. “Het is de eerste keer dat we zoveel ruimte hebben voor participatie”, aldus Govaerts. “De burger krijgt inspraak in de voorbereiding, vaststelling, uitvoering en evaluatie van het mobiliteitsbeleid. We organiseren dit niet voor het decor. Er zitten veel stokken achter de deur. Waarbij wel duidelijk moet zijn dat alle engagementen die de Vlaamse regering eerder heeft genomen, moeten worden ingeschoven in dit plan. Wat beslist is, is beslist. Hiervoor kijken we alleen hoe het te financieren valt.” WIJ KLEDEN HEEL UW SCHIP AAN! MET SCHEEPSSTOFFERING OP MAAT: BANKEN GORDIJNEN TAPIJT VINYL BEDDEN MATRASSEN www.degostofferingen.nl Dijkje 1 Nieuwendijk T 0183 - 401 933 F 0183 - 403 837 info@degostofferingen.nl Nieuwe RIS-toepassingen Waterwegen en Zeekanaal en NV De Scheepvaart hebben nieuwe RIS-diensten in werking gesteld. De nieuwe inningsapplicatie FlaRIS2 maakt eenmalig aanmelden en betalen van de scheepvaartrechten mogelijk. Voortaan moet men zich voor een reis op de Vlaamse waterwegen nog maar één keer aanmelden. Men ontvangt maandelijks één factuur voor het varen in heel Vlaanderen. Het melden kan elektronisch gebeuren waardoor men niet meer van boord moet om een vaarvergunning te gaan halen in het ontvangstkantoor. De aanmelding omvat een pakket met basisinformatie over schip en lading: de scheepsnaam, de lading, het aantal personen aan boord, de bestemming enz. Deze informatie reist met het schip mee en wordt overgedragen van de ene waterwegbeheerder naar de volgende, en zelfs van het ene land naar een andere. Hierdoor zijn de gegevens al automatisch bekend bij de volgende sluis of verkeerspost. Waar men ook vaart in Europa, RIS is dag en nacht bereikbaar, zeven dagen op zeven, via het gratis nummer 0800 30 440. De centrale RIS-post van Waterwegen en Zeekanaal is gevestigd in Evergem, die van De Scheepvaart in Hasselt.

Binnenvaartkrant